27/11 Real Sociedad - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2016/2017

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Barcaholic
Indlæg: 1698
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:42 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 206 gange
Blevet takket: 198 gange

Re: 27/11 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Barcaholic »

:thumbdown:

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 27/11 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Morgen efter er jeg sur over vores midtbane. Raki var skarp i sidste sæson. Giftige langskud, løb bagom forsvaret, selvtillid. I går var det ringeste jeg har set ham spille. En skygge.

Gomes kom lidt bedre med i anden, men ser utrolig langsom ud og spiller ofte bagud i stedet for en kombination fremad banen, hvorved han presser et allerede presset forsvar.

Vores midtbane er pt. et middel-niveau i la liga. Sad but true. Ingen trussel fremad. Ingen støtte til forsvaret ved et højt pres.
Billede
Det er hos Ter, hvor det sker. Ingen angrebs-power.
Billede
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 27/11 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Kubala skrev:Og det er helt fint. Jeg tror på det modsatte, men det kræver at ledelsen og holdet står bag ham. Ligesom jeg synes, at det her hold næsten er på niveau med Peps(ikke helt på niveau, men næsten), men du mener noget andet. :)
Synes du slipper lidt for let afsted med den der med niveau mellem de 2 hold. Men jeg gider samtidig ikke køre den længere ud. Vil dog sige at jeg mener at du negligerer spillere som xavi, puyol og alves' niveau når du skriver som du gør. Det var ikke bare gode spillere som udførte et job - det var nogen af de bedste nogensinde på deres respektive pladser. Det samme kan ikke siges om så mange af de "nye" der spiller i dag i forhold til peps hold.

Men ja vi kommer ikke længere...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 27/11 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Storken skrev:Det værste ved det hele er, at jeg ikke engang er sur længere. Jeg er nået det punkt, hvor jeg ikke tror på det.
Har det på præcis samme måde. Det er en underlig fornemmelse. Det er ikke sådan, man skal have det som culé. Savner at blive sur.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 27/11 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Bager »

Endnu en dårlig kamp. Hvor er det træls at se. Jeg er efterhånden gået fra at være optimistisk omkring udviklingen af vores hold til at være pessimistisk. Nu er det en tendens at vi spiller dårligt. Så har vi en svipser engang imellem hvor vi basher et sagesløst la liga-hold, men det kan jo ikke hjælpe.

Det er ikke godt nok drenge og LE.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Visca el Barca

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7076
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 27/11 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

JonasV skrev:
Storken skrev:Det værste ved det hele er, at jeg ikke engang er sur længere. Jeg er nået det punkt, hvor jeg ikke tror på det.
Har det på præcis samme måde. Det er en underlig fornemmelse. Det er ikke sådan, man skal have det som culé. Savner at blive sur.
Samme her. Men jeg tror vi alle regnede med pointtab igen i går.
Vi har en træner, der melder ud at fortiden ikke er relevant for ham inden kampen. Det afspejlede kampen meget fint, eftersom der INTET var lavet om fra de forrige kampe mod dem. Gårsdagens kamp var den ringeste jeg har set holdet spillet siden Rijkards sidste kamp mod Real Madrid. Ikke engang Tata var ligeså elendig en træner som LE.

Ovenstående billede viser jo med alt tydelighed det jeg hele tiden har kritiseret manden for - Vi spille uden en midtbane!! Det er helt forrykt på dette niveau, at holdet er i sådan en forfatning! Vi har de bedste spillere i verden! Og så formår træneren ikke at få dem til at spille sammen!? Spillere som Busquets, Raki, Suarez mfl. bliver jo ikke piv elendige fra den ene dag til den anden! Det skyldes slet og ret, at træneren nu efterhånden har været SÅ passiv, at holdet ikke kender systemerne mere! Se blot hvor handlingslammet han var igår! - Hvor var udskiftningerne? Pique r humpede fanme da rundt en hel halvleg og spillede som en sæk kartofler naturligvis! Gomes var tung som altid. Rak var en skygge af sig selv. Der var altså mange knapper at skrue på - men problemet er netop, at LE godt ved spillerne på bænken ingen forskel kan gøre - for de kommer bare ind i det samme kaos og rod som hans ideforladte system tilbyder!
Sidste uge tæskede vi lange bolde ind i feltet mod Malaga. Denne uge formår vi ikke engang at slå de lange bolde og skabe det der minder om en reel chance udover den vi scorede på.... Vi skulle have tabt 4-1 igår... Havde det været med omvendt fortegn, så havde vi grædt over dommeren og pevet over urimeligheden i resultatet.....

Værst af alt folkens - det her Barca gider ingen jo at se på? Vi spiller kedeligt. Fuldstændig og aldeles kedeligt!...

Og vi har NEYMAR, SUAREZ og LIONEL MESSI på holdet!!... Det er næsten så dårligt af LE, at han burde have en præmie for at ødelægge noget SÅ godt.

At han nomineres som årets træner kan man kun grine af. Enhver der følger holdet kan se, at han bliver båret af MSN... og jeg ved det godt - det er et klassisk teenagerargument som jeg ofte selv griner af... for selvfølgelig er trænerne essentielle for holdet. Men siden den dag på Anoeta hvor LE bænkede Messi, der har han kastet tøjlerne og ladet MSN spille som de ville - det kastede så et hav af titler af sig. Men nu er vi altså der hvor de nye spillere kommer ind i et system der ikke eksisterer, og så får MSN ikke engang bolden mere!!!

Vi har brug for en fucking manager! Ikke en nikkedukke ude på bænken.
Forumlegende

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 27/11 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Og hvilken træner kan vi hente ind som ikke vil være en "nikkedukke"?

Jeg er helt med på at Lucho bærer sin del af ansvaret (i går var forfærdelig) men der er satme mange spillere som heller ikke leverer. Og det kan man sgu ikke kun give lucho skylden for. Det er f.eks. ikke hans skyld at rak ikke kan spille bold mere. Eller at suarez er gået helt i stå. Eller at vi laver fejl på fejl. Det er ligeså meget mentaliteten og det kan skyldes at spillerne er mætte. Her kunne man så enten skifte træneren ud hvilket jeg tror man gør eller tage nogle drastiske valg i truppen. Sende en stjerne videre f.eks.

Og så lige en sidste ting som er mere generelt. Det er simpelthen ikke i orden at flere af de nye spillere bliver svinet som de gør. Det tager tid at spille sig ind på holdet. Og især når det drejer sig om talenter. Disse er nemlig svingende i niveau og at forvente at de bare leverer fra dag er håbløst. Man kan ikke købe talenter og forvente dem gå amok med det samme så husk på det når gomes, paco eller en anden får en sviner.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Drake
Indlæg: 4331
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2590 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 27/11 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Drake »

PuyolErGud skrev:
Drake skrev:Når 6 point efter Real M, og vi taber imod dem er jeg ret sikker på! Så ligaen tabt :mad:
Du var også sikker på vi tabte i dag..

Lad os nu støtte dem til den vigtigste og have lidt tillid, selvom det de viser ikke er godt.
Et tændt Camp Nou og Iniesta tilbage burde hjælpe.

Sendt fra min HTC One mini med Tapatalk
Vi burde jo også ha tabt, da der ikke var offside på deres anden mål. Men ja lad os støtte dem, men det er bare svært at tro vi vinder, når vi har spillet så mange dårlige kampe i denne sæson. Vil altid støtte dem, men tror bare ikke vi vinder.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 27/11 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Og så lige en sidste ting som er mere generelt. Det er simpelthen ikke i orden at flere af de nye spillere bliver svinet som de gør. Det tager tid at spille sig ind på holdet. Og især når det drejer sig om talenter. Disse er nemlig svingende i niveau og at forvente at de bare leverer fra dag er håbløst. Man kan ikke købe talenter og forvente dem gå amok med det samme så husk på det når gomes, paco eller en anden får en sviner.
Hvilke talenter tænker du på?
Det var hovedsageligt midtbanen, som fik en hård medfart under kampen i går. De er vel alle etablerede og rutinerede spillere. Ikke "unge talenter". De har været møgdyre. Jeg synes ganske enkelt ikke at f.eks Gomes (eller Paco) er gode nok til en start 11'er, også selv om de lige er kommet til klubben og skal finde ind på holdet.
Det er lige før at Turan skal have chancen mod RM. Denis gjorde det fint, da han kom ind i sådan svær kamp.

Jeg fatter desuden ikke, at Rafinha eksempelvis ikke kommer på banen i aftes. Han har da det drev fremad. Gud, hvor er den blege blege mand savnet.
Senest rettet af Skydefinten man nov 28, 2016 10:31 am, rettet i alt 2 gange.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 27/11 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Storken »

Jeg synes heller ikke man kan klandre de nytilkommende talenter for vores nedtur. Det burde være muligt for et hold med adskillige verdensstjerner at skulle trækkes med et talent i ny og næ.

Jeg synes lorten skal placeres hos de etablerede spillere, der underpræsterer uge efter uge. Hvis man ser bort fra Messi og Pique, så ved jeg ikke hvad resten laver for tiden. Jeg er simpelthen uforstående overfor niveauet hos Busquets, Rakitic osv.

Jeg synes vi skulle købe Verratti eller Thiago til sommer. De magter at dominere kampene centralt, hvilket vi mangler i øjeblikket. Vi har snakket om Verratti i tre år efterhånden, så nu må det snart være tid.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 27/11 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Skydefinten skrev:
Og så lige en sidste ting som er mere generelt. Det er simpelthen ikke i orden at flere af de nye spillere bliver svinet som de gør. Det tager tid at spille sig ind på holdet. Og især når det drejer sig om talenter. Disse er nemlig svingende i niveau og at forvente at de bare leverer fra dag er håbløst. Man kan ikke købe talenter og forvente dem gå amok med det samme så husk på det når gomes, paco eller en anden får en sviner.
Hvilke talenter tænker du på?
Det var hovedsageligt midtbanen, som fik en hård medfart under kampen i går. De er vel alle etablerede og rutinerede spillere. Ikke "unge talenter". De har været møgdyre. Jeg synes ganske enkelt ikke at f.eks Gomes (eller Paco) er gode nok til en start 11'er, også selv om de lige er kommet til klubben og skal finde ind på holdet.
Det er lige før at Turan skal have chancen mod RM. Denis gjorde det fint, da han kom ind i sådan svær kamp.

Jeg fatter desuden ikke, at Rafinha eksempelvis ikke kommer på banen i aftes. Han har da det drev fremad. Gud, hvor er den blege blege mand savnet.
Du siger det selv - paco og Gomes. De bliver svinet helt vildt for hvor vover de lige at blive købt for mange penge og så ikke præstere med det samme.

At de har været dyre kan man ikke bruge til noget. Sådan er markedet. Og de er stadig unge talenter. De skal forresten heller ikke være startere. Men pga skader har de spillet en del.

Som storken skriver så er problemet ikke de unge spillere men de etablerede spillere. Som jeg skrev i går så var det feks pudsigt at gomes skulle svines når rak var endnu dårligere.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 27/11 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Jeg er nok bare lidt mere tvivlende omkring om de ("talenterne"?) overhovedet kommer til at "præstere" på et tidspunkt - og passer til holdet. Gomes har trods alt spillet bold en del år efterhånden:)
Raki blev heldigvis flået ud tidligt. Pinlig ringe optræden i første halvleg. Flere spillere fik en hård medfart. Det synes jeg er ganske rimeligt efter den ringeste kamp i mange år. Så kan man bebrejde systemet og LE også.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 27/11 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jamen sådan er det jo når man køber talenter fremfor stjerner. Man ved ikke helt hvad man får. Jeg har dog stadig tiltro til alle de købte spillere. Og nej gomes har ikke spillet på topplan ret længe.

Men mit "opråb" handlede også bare mere om at man skal give dem tid og skrue sine forventninger ned. De bliver dømt alt for hårdt herinde i forhold til deres alder og tid i klubben. Og når man så samtidig tænker på hvor elendigt vi spiller så er deres vilkår for gode præstationer ikke særligt gode.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: 27/11 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af klogfyr »

Vi har måske historiens bedste angreb, og de har klart de nemmeste betingelser, når der køres kontra og der er plads. Problemet med den taktik er, at resten af vores hold ikke kan spille på den måde. Rakitic er ikke særlig god defensiv og det er ini/rafinha/suarez heller ikke. Vi har ikke spillet godt siden vi vandt 4-0 ude over Real. Jo, der har været enkelte kampe, men i det store hele, så har spillet været kedeligt og ringe. Det har været op til MSN at vinde kampene for os og det har de gjort mange gange, fordi de er så gode. Men det er ikke en holdbar taktik, der er alt for mange kampe, hvor der ingen kontrol er.
Vores hold ville have det meget bedre, hvis vi rykkede vores spil længere frem på banen. Spillede med en spilstyrende midtbane og lavede et hold genpres, når vi tabte bolden. Det ville betyde MSN ville få sværere betingelser, da de ville blive mødt af en forsvarsmur, men der er så meget kvalitet i MSN, at de ville bryde muren langt de fleste gange. Det ville også gøre vores midtbane meget bedre, da de skulle bruge deres offensive kvaliteter mest i stedet for deres defensive kvaliteter. Det ville, IMO, gøre vores spil meget mere attraktiv at se på. Jeg har desværre ikke længere tiltro til, at LE ønsker at spille på denne måde/kan ikke få spillerne til at spille på den måde. Det giver dog ikke mening at fyre ham nu, men mener at den sportslige ledelse bør undersøge markedet efter en, der kan overtage til sommer.


Sent from my iPad using Tapatalk

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 27/11 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det ville ikke kun betyde at MSN ville få det hårdere offensivt. De ville også skulle arbejde markant hårdere når vi ikke har bolden. Og spørgsmålet er om vi får dem til det? Jeg tvivler på at Messi og ney gider.

I den perfekte verden spiller vi som du beskriver det. Jeg tror dog ikke på at det kommer til at ske med MSN.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 37 gæster