10/9 FC Barcelona - Alavés

Alle kamptråde fra sæsonen 2016/2017

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 10/9 FC Barcelona - Alavés

Indlæg af Skydefinten »

Guardiola skrev:
Skydefinten skrev:Matthieus brændte chance ved 1-1 siger alt om holdets præstation i aften.
Det kan du sige. Men at bebrejde Mathieu, at han ikke er vores afgørende målscorer, siger meget mere om holdkammeraterne end ham.
Enig. Alle var pivringe.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Parla
Indlæg: 785
Tilmeldt: tors apr 21, 2011 3:26 pm
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 10/9 FC Barcelona - Alavés

Indlæg af Parla »

Det var satme ringe men på den anden side er det nok fint nok med en lussing her tidligt på sæsonen så vi vågner op.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/9 FC Barcelona - Alavés

Indlæg af Piquénbauer »

http://www.barcelonafootballblog.com/25 ... good-loss/

Jeg er fjollet med ham Soci 101,978 fra Twitter. Dejlig rolig og lader sig ikke hoppe med på panikbølgen. Og så er jeg fuldstændig enig med det han skriver!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 10/9 FC Barcelona - Alavés

Indlæg af zqa »

Sløj kamp. Pinligt.
#jesuisSheep

FCBSOCI
Indlæg: 2468
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1197 gange
Blevet takket: 535 gange

Re: 10/9 FC Barcelona - Alavés

Indlæg af FCBSOCI »

Storken skrev:
abx skrev:Vi møder et formstærkt Celtic-mandskab med masser af selvtillid. Det bliver ikke nent
Jeg kan allerede se det for mig efter endnu et nederlag:
"Det var en svær kamp. Vi mødte et godt hold."
Ja, eller hvis vi får den tidligere Brøndby træner Hr. Frank som kommentator: "Det er en proces".

FCBSOCI
Indlæg: 2468
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1197 gange
Blevet takket: 535 gange

Re: 10/9 FC Barcelona - Alavés

Indlæg af FCBSOCI »

Piquénbauer skrev:
FCBSOCI skrev:Hvad nu? Tør Lucho spare spillere i nogle af kommende kampe eller bliver han nødt til at stille med MSN & Co. Hver gang. Mener at Lucho gjorde det rigtige. Hvis vi ikke kan stille op med reserverne i en sådan kamp, hvornår så?
Der skal nok blive massiv kritik af Lucho fra SPORT, Mundo Deportivo osv., så tør ha stå fast?

Måske var det for meget at stille op uden 7-8 stamspillere. Hvad var ideen med at hente Alcacer. Er han markant bedre end Munir? Creo que no. Måske skal vi fremadrettet kun købe spillere af højeste kaliber (Pogba, Marquinhos etc.) eller bruge spillere fra eget akademi. Men ok, jeg håber, at vi kommer stærkt tilbage og mon ikke Lucho og Co. Har meget mere forstand på hvad der tjener Barca bedst end vi har.
Det var en kamp. Du kan ikke bruge den til ret meget. Og du skal slet ikke besvare alle de spørgsmål på baggrund af den.
Det er jeg kun delvis enig i. Sæsonen er kun lige startet, så selvfølgelig skal vi kke drage forhastede konklusioner, som du rigtigt indikerer. Omvendt så er vi allerede tre point efter RM og kan ikke tåle at komme yderligere bagud i tabellen med tanke på, at Barca og RM formodentligt ikke sætter så mange point til i ligaen. Desuden må det skabe lidt usikkerhed hos holdet og Lucho, at Barca ikke var i stand til at nedkæmpe et af de minde hold i ligaen. MSN m.fl. får brug for pauser i løbet af en lang sæson, men kampen i går må have givet Lucho stof til eftertanke. Stiller han reservespækket op igen i en kamp, som Barca ender med at tabe vil kritikken hagle ned over ham.
Når alt det er sagt, mener jeg stadig at vores indkøb ikke er gode nok (men spillerne har heldigvis potentiale). Bare som eksempel: Man kan ikke bebredige Cillesen målene, men en verdensklassemålmand havde nok taget det andet mål.
Håber, at jeg bare er for pessimistisk, men hvor ville jeg gerne have set Gabriel Jesus, Marquinhos m.fl. på banen, når vi sparer profilerne. Men dem fik vi som bekendt ikke hentet til Barca.
Senest rettet af FCBSOCI søn sep 11, 2016 5:12 pm, rettet i alt 1 gang.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/9 FC Barcelona - Alavés

Indlæg af Piquénbauer »

Jesus er ikke bedre end Paco og det samme kan siges vedrørende Umtiti og Marquinhos. Vi har forbedret vores bredde markant. Det kan der ikke være tvivl om.

Sæsonen er lang og vi vil tabe point. Sådan er det. Derfor mener jeg også at du kommer frem til nogle voldsomme konklusioner på baggrund af en kamp. Under Lucho har vi haft tossede kampe hjemme (celta, malaga, Valencia, deportivo bare for at nævne nogle) og vi har stadig vundet mesterskabet. Hvorfor? Fordi en liga bliver afgjort over 38 kampe.

Det vi så i går var pinligt og ekstremt ringe men det er alt for tidligt at snakke om mesterskabet osv. Real skal nok også smide nogle åndssvage point. ATM har allerede gjort det.

Og omkring det du skriver om lucho så tror jeg han er pisse ligeglad med hvad folk siger og skriver. Han gør det bedste for holdet så der vil komme rotationer igen. Og det skal der også.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 10/9 FC Barcelona - Alavés

Indlæg af Bager »

Nå. Men hvis jeg lige skal summe de sidste mange siders efterrationale af kampen op, så lad os lige slå koldt vand i blodet, inden vi dømmer os selv til aldrig at vinde noget igen.

Videre.
Visca el Barca

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20528
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1094 gange

Re: 10/9 FC Barcelona - Alavés

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Bager skrev:Nå. Men hvis jeg lige skal summe de sidste mange siders efterrationale af kampen op, så lad os lige slå koldt vand i blodet, inden vi dømmer os selv til aldrig at vinde noget igen.

Videre.
Det synes jeg også at vi skal. Vi har altid problemer efter en landskampspause og at Lucho så vælger at spare næsten hele holdet, gør det kun værre. Et par enkelte ændringer havde været fint, men det er naivt at tro at vi så let som ingenting vinder over et hold som Alavés, med så mange spillere på banen der nærmest ikke har spillet sammen. Giv dem et par måneder, så kan vi sagtens spare mange af de normale og alligevel køre en sikker sejr i land.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/9 FC Barcelona - Alavés

Indlæg af Piquénbauer »

Synes sgu ikke det var rotationerne der gjorde at vi tabte. Det var nærmere niveauet og indstillingen. Det gjorde jo ikke den store forskel at Messi, ini og suarez kom ind. Der blev stadig taget for let på det og vi kom ikke frem til det store.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20528
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1094 gange

Re: 10/9 FC Barcelona - Alavés

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Piquénbauer skrev:Synes sgu ikke det var rotationerne der gjorde at vi tabte. Det var nærmere niveauet og indstillingen. Det gjorde jo ikke den store forskel at Messi, ini og suarez kom ind. Der blev stadig taget for let på det og vi kom ikke frem til det store.
Vores forsvar var skandaløst ringe. Tror det havde set meget bedre ud med Roberto - Piqué - Umtiti - Alba. Og den spiller, der måske havde mest brug for hvile (Busquets), blev ikke sparet.

kklaus
Indlæg: 9726
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 631 gange
Blevet takket: 1283 gange

Re: 10/9 FC Barcelona - Alavés

Indlæg af kklaus »

Billede

Jeg havde egentlig troet, Alavés var tættere på 1 xG.
Giv mig min sko tilbage, røv!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/9 FC Barcelona - Alavés

Indlæg af Piquénbauer »

FCBarcelonaChr skrev:
Piquénbauer skrev:Synes sgu ikke det var rotationerne der gjorde at vi tabte. Det var nærmere niveauet og indstillingen. Det gjorde jo ikke den store forskel at Messi, ini og suarez kom ind. Der blev stadig taget for let på det og vi kom ikke frem til det store.
Vores forsvar var skandaløst ringe. Tror det havde set meget bedre ud med Roberto - Piqué - Umtiti - Alba. Og den spiller, der måske havde mest brug for hvile (Busquets), blev ikke sparet.
Ja og den dårligste i forsvaret var masche som vel er starter normalt... Her skal det også siges at 3 ud af 4 i backkæden kender hinanden fint og har spillet sammen i over en sæson.

Og så mener jeg egentlig at de 2 andre kæder var ligeså ringe. Der kom intet fra midten og de offensive spillere bevægede sig ikke nok.

Denis udtalte efter kampen at man forventede at det ville blive en komfortabel kamp hvilket imo siger en del. Man undervurderede dem helt vildt og det var det der kostede kampen. Ikke at digne spillede vb eller paco lå helt fremme.

Jeg er dog enig i at bussi skulle have haft en pause. Rak kunne fint have taget hans plads mens rafinha spillede på midten.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: 10/9 FC Barcelona - Alavés

Indlæg af emo »

Dr små hold er altid i bedre form fysisk og mentalt end de store her i begyndelsen. Det er en typisk begynderfejl at undervurdere allerede fra starten af.

Jeg er så træt af den indstilling.

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/9 FC Barcelona - Alavés

Indlæg af Piquénbauer »

Og de har 2 uger til at træne hvor barcas spillere er med landsholdet. Men lad det være et lille opstarts-lussing som minder drengene om at man ikke får noget foræret i la liga!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 22 gæster