17/4 FC Barcelona - Valencia

Alle kamptråde fra sæsonen 2015/2016

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 17/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af JonasV »

Nå men, fed mandag at starte op på, efter tre ugers ferie...

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20528
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1094 gange

Re: 17/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Fritte skrev:7 ud af 10 målmænd ville ikke have reddet alle de skud på mål. Diego Alves, Palop og Kameni har de gode dage på Camp Nou. :sørgelig:
Det sker alt for tit, at modstanderens målmand spiller sit livs kamp imod os.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 17/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Blaugrana92 »

Storken skrev:Man kunne prøve at spille Messi lidt mere centralt?

Lol
Måske kunne vi prøve med Piqué på toppen?

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 17/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Blaugrana92 »

FCBarcelonaChr skrev:
Fritte skrev:7 ud af 10 målmænd ville ikke have reddet alle de skud på mål. Diego Alves, Palop og Kameni har de gode dage på Camp Nou. :sørgelig:
Det sker alt for tit, at modstanderens målmand spiller sit livs kamp imod os.
Eller også sker det bare alt for ofte at vi er pisse ineffektive og ikke er skarpe nok på chancerne? Det har været et af de største kritikpunkter gennem hele sæsonen. Diego Alves stod også fint i går, men der var altså ikke én redning hvor jeg tænkte at det da var umuligt at redde den. Der var en del redninger, og et par af dem var fine, men vildere var det altså heller ikke. Vi var bare dårlige til at score mål - igen - hvor absurd det så ellers end må lyde, når vi angiveligt har historiens bedste trio i front ...

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 17/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Jesni »

FCBSOCI skrev:
Piquénbauer skrev:Shit vores chancer for at vinde mesterskabet ifølge bookmakerne faldt lige fra 89% til 63%. Av.
Hvilket i øvrigt forekommer optimistisk. Lad os forestille os, at en af de to Madrid klubber gør rent bord i de sidste fem runder, så skal vi vinde alle fem kampe for at blive mestre. Lad os desuden forudsætte, at sandsynligheden for at vi vinder en hjemmekamp er 80% og en udekamp 70%. Så er sandsynligheden for at vi vinder La Liga:
Barcelona som mestre = 0,8 x 0,8 x 0,7 x 0,7 x 0,7 = ca. 0,22 eller 22% (vi har to hjemmekampe og tre udekampe).
Vi kan bare håbe, at forudsætningerne er håbløst forkerte :mrgreen:
Vi har holdt stimer, der var meget længere end fem kampe førhen i sæsonen, så roooolig nu med den pessimistiske sandsynlighedsregning. Derudover er det jo ikke ligefrem det sværeste program, vi har.

Og det er sku en smule komisk hvor lidt der skal til før folk skriger fyr LE.

Helt grundlæggende har vi hele sæsonen haft en del problemer, folk bare ikke har skrevet meget om, fordi holdet vandt.

1. Vi har ingen bredde, hvilket er et problem lige nu, og har været igennem hele sæsonen.
2. Ingen rotationer på den lille bredde, vi trods alt har haft.
3. Messi. Han har for meget magt i klubben. Han skal ikke spille, når han spiller elendigt. Og han kan ikke spille hele sæsonen uden at gå ned i slutningen. Det har vi set førhen, og intet sker. LE virker til at ville ændre på det i starten af sidste sæson, men så kom uroen. Messi er over klubben og det er et hierarkisk kæmpeproblem. Hvordan kan man være en effektiv leder, når du har en spiller, der udemærket godt ved han har mere magt end træneren? Messi skal acceptere sin plads, ellers også skal man seriøst overveje spillerens fremtid nu hvor han begynder at nærme sig de 30. Shit hvor kunne mange lære af Alex Ferguson her.

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: 17/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Tello »

Ekstra Bladets kommentarsektion er næsten værre end Bolds! Kæft man, Uefalona her og der..

Sendt fra min SM-N910F med Tapatalk

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5491
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 574 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: 17/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Kubala skrev:Hvis man skal vinde ligaen, så skal de to andre hold dumme sig gevaldigt, og samtidig skal man løfte niveauet. Jeg tror sgu ikke på det.

Nej jeg tror heller ikke på det.. det er noget mentalt lige nu, med spillerne. Selvtilliden er helt væk, og marginalerne er altid på modstanderens side når man spiller uden selvtillid.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 17/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Storken »

FCBSOCI skrev:
Piquénbauer skrev:Shit vores chancer for at vinde mesterskabet ifølge bookmakerne faldt lige fra 89% til 63%. Av.
Hvilket i øvrigt forekommer optimistisk. Lad os forestille os, at en af de to Madrid klubber gør rent bord i de sidste fem runder, så skal vi vinde alle fem kampe for at blive mestre. Lad os desuden forudsætte, at sandsynligheden for at vi vinder en hjemmekamp er 80% og en udekamp 70%. Så er sandsynligheden for at vi vinder La Liga:
Barcelona som mestre = 0,8 x 0,8 x 0,7 x 0,7 x 0,7 = ca. 0,22 eller 22% (vi har to hjemmekampe og tre udekampe).
Vi kan bare håbe, at forudsætningerne er håbløst forkerte :mrgreen: .

Ser vi bort fra Madrid klubberne er en anden måde at sige det samme på, at det (statistisk set) ikke er nemt at vinde fem kampe i streg, selv om vi er klar favoritter inden de fem kampe spilles.
Vi snakker nok nærmere 90% for hjemmesejre og 80% for udesejre. Det er nogle ret dårlige hold vi skal møde, plus to af modstanderne på udebane (Deportivo og Betis) har ikke alverden at spille for.
Det giver: 0,9 x 0,9 x 0,8 x 0,8 x 0,8 = 0,41 eller 41%.

Derudover et det meget sandsynligt, at Atletico smider point. Real Madrid har nogenlunde de samme chancer som os for at smide point. De har trods alt begge Champions League at kæmpe med.

Alt i alt er vi stadig pæne favoritter.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 17/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Piquénbauer »

Real og ATM kommer ikke igennem de sidste kampe uden pointtab. Det tror jeg simpelthen ikke på. Og slet ikke når der kommer CL oveni.
No team in 84 seasons of La Liga won 30 of season's last 30 points. Both Atléti and Madrid won 15 of last 15 points. 15 points left to play.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

FCBSOCI
Indlæg: 2468
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1197 gange
Blevet takket: 535 gange

Re: 17/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af FCBSOCI »

@Storken
Jeg startede også selv med 90%/80% som dig, men synes, set i lyset af hvordan vi spiller for tiden, at det lød en anelse optimistisk. Som jeg også skrev tror jeg dog stadig på at vi vinder uanset odds. Vi kan heldigvis selv afgøre det.

FCBSOCI
Indlæg: 2468
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1197 gange
Blevet takket: 535 gange

Re: 17/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af FCBSOCI »

@Jesni
Nu skal det hele heldigvis afgøres på banen og ikke af sandysnlighedsregning, og som jeg skriver, tror jeg fortsat på, at vi løber med mesterskabet.

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: 17/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Luis Enrique »

Jeg synes ikke man skal begynde med den antagelse, at de andre nok begår fejl og smider point.

Det er langt bedre - principielt, ikke nødvendigvis i praksis - at begynde med den antagelse, at det handler om at vi skal undgå at smide point. I så fald, hvis det lykkes, bliver vi mestre. Uanset hvad de andre så ellers gør.

Jeg er i øvrigt bange for at Atlético bliver mestre. Ikke mindst efter det sammendrag af den her kamp, jeg var henvist til at se - og det, de viste i kampen mod os.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 17/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg er sikker på at truppen ser på det på den måde. Det er mere os fans der spekulerer omkring rivalerne.

Vi har 5 kampe mod hold fra den lavere halvdel. Dem skal vi slå og så er vi mestre.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 17/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Kubala »

Jeg har på fornemmelse, at Real løber med ligaen og muligvis også CL. De startede skidt, men ender med at løbe med det hele; lidt ligesom Barca sidste sæson. Kan de minimere forsvarsfejlene, så tror jeg, at de løber med det hele.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20528
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1094 gange

Re: 17/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Kubala skrev:Jeg har på fornemmelse, at Real løber med ligaen og muligvis også CL. De startede skidt, men ender med at løbe med det hele; lidt ligesom Barca sidste sæson. Kan de minimere forsvarsfejlene, så tror jeg, at de løber med det hele.
Det er jeg sgu også bange for. Håber dog at Pep kan sætte en stopper for dem, såfremt at de mødes i finalen.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 18 gæster