14/2 FC Barcelona - Celta de Vigo

Alle kamptråde fra sæsonen 2015/2016

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

KongenINord
Indlæg: 51
Tilmeldt: tirs mar 17, 2015 4:12 pm
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 6 gange

Re: 14/2 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af KongenINord »

Det er også problematisk, når vi bliver ved med at være på toppen. Hvis vi fortsætter meget længere tid, kommer de snart til at mangle undskyldninger :grin:

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 14/2 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af JonasV »

Piquénbauer skrev:Og det skal du selvfølgelig have lov til. Jeg forstår det bare ikke. Kampen i går og kampen mod levante er kampe som vi har set en million gange i jan/feb.
Jeg indrømmer blankt at jeg måske husker forkert, men jeg synes der er forskel på vores dårlige januar/februar-kampe nu og tidligere "Hlebruary's", under Pep. Der er forskellige måder at spille mindre godt/med foden af pedalen. Jeg synes godt vi kunne spille disse kampe, hvor vi hviler os, med større kontrol over tingene. Bevares, vi spillede da bestemt aldeles uinspirerede kampe under Pep, men jeg synes at fornemme en sløsethed/"nonchalant...hed"/antydning af arrogance i lidt for mange af vores seneste kampe. Der følte jeg mig trods alt mere tryg ved at vi spillede automatpilot-kampe, med endeløse trekanter og sikker boldbesiddelse, selv om vi måske så ikke scorede ligeså mange mål. Selvfølgelig er det på sin vis flottere med 6 pragtfulde scoringer som i går, men at Ray-lights i dag giver et noget mere lyserødt billede af kampen end hvis man så hele kampen i går. Personligt føler jeg mig ikke tryg ved at spille denne form for "foden-af-pedalen-kampe". Det er nok bare en smagssag.
Men når det er sagt, så er det da dybt imponerende hvor mange kampe vi har vundet og/eller er ubesejrede i.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 14/2 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af emo »

Keg mener netop af en kamp som den i går og kampe lignede ikke er med til at spare energi og kræfter. Vi panikker, udsætter os selv for flere og flere kontrasten og vi skal selvf bruge flere og flere kræfter på at hive en sejr hjem i de sidste 20-30 min.

Det er ikke sjovt...

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 14/2 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af Blaugrana92 »

Kontrasten er det værste, emo!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14/2 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af Piquénbauer »

IMO havde vi lige så mange kampe under pep hvor vi troede at vi kunne trille kampen hjem. Og vi kom i de samme problemer da vores forsvar væltede rundt når vi mistede bolden og modstanderen fik en kontra. Sådan er det når man tænker offensivt fremfor defensivt.

For mig handler det om spillestil hvor flere barcafans stadig ser spillet under pep som sikrere selvom Lucho indtil videre har en bedre sejrsprocent. Der er noget beroligende ved at bolden bliver spillet rundt uden de store chancer. Dette fungerer bare dårligt med vores nuværende angreb som i den grad nyder godt af de hurtige angreb hvor modstanderen kan fanges i ubalance. Dette er selvfølgelig sat på spidsen da det nuværende hold til tider bruger kontrol mens peps også angreb på fuldt tryk.

IMO er det vigtigste at vi har det ekstra gear hvor man kan løfte spillet hvis der er brug for det. Det har vi under Lucho. Det viser rekorden og det viser vores kampe mod de bedste hvor vi har været bedre end under nogen træner. Jeg er præcist lige så tryg ved de dårlige kampe under Lucho som jeg var ved Peps. Hvis man altså kan snakke om dette da holdet stadig ikke rammer sit niveau hvilket aldrig er sjovt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14/2 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af Piquénbauer »

emo skrev:Keg mener netop af en kamp som den i går og kampe lignede ikke er med til at spare energi og kræfter. Vi panikker, udsætter os selv for flere og flere kontrasten og vi skal selvf bruge flere og flere kræfter på at hive en sejr hjem i de sidste 20-30 min.

Det er ikke sjovt...

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Panikker? På intet tidspunkt panikker vi i går. Hvis du så kampen igen hvilket jeg har gjort i dag så har celta 2 chancer med wass i anden halvleg. Og det var det. De kom på grund af rodet forsvarsspil hvilket altid sker for os og har gjort det i flere år pga vores offensive spil.

Og vigtigst - lige så snart celta åbnede op og begyndte at angribe så straffede vi dem. Det er til holdets fordel at de andre forsøger at score hvilket i høj grad er noget vi har fået tilført under lucho. Så kan det godt være at vi barcafans finder det foruroligende da vi i flere år har været vant til at gribe kampene anderledes an men det er faktisk til vores fordel nu. Det kommer dog nok til at tage noget tid før vi kan være rolige når vi ser det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 14/2 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af emo »

Blaugrana92 skrev:Kontrasten er det værste, emo!
Jeg hader den som jeg hader Midtjylland!
Allez...

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 14/2 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af emo »

Ja, synes vi panikker når det ikke helt går. Vi spiller ikke sådan med vilje, vi spiller ikke for at afgøre kampen i den anden halvdel af anden halvleg.

Wass kunne have ændret kampen helt. Ja, ja, han gjorde ikke og kunne og kunne. Men der er ingen grund til at give dem det initiativ.

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14/2 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg kan på ingen måder nikke genkendende til det du skriver. Barca har altid givet chancer væk. Spillerne er vant til det men nu kan det fungere til vores fordel.

Som jeg skrev tidligere så virker det til at denne urolighed skyldes at der er en del der endnu ikke har vænnet sig til spillestilen. Vi spiller mere kaotisk nu end før hvor vi i højere fra var kontrollerende. Dette gør vi da det tilgodeser vores bedste spillere. MSN ville ikke være lige så gode hvis de stod overfor backkæder i fuld balance ligesom vores midt under pep ikke ville levere hvis de spillede under kaotiske forhold.

Vi har ikke tabt i 30 kampe. Den rekord får man ikke hvis man panikker når det ikke helt går men derimod når holdet og spillerne fungerer samt ved hvad de skal gøre. At det så bliver gjort på en måde som nogle ikke kan lide er hvad det er men faktum er at det fungerer.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 14/2 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af emo »

Hvis spillet og spillerne fungerer så ville der ikke være grund for de seneste mange mange kampes udbrud i kamptrådene.vi vinder men vi spiller bare ikke godt!

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 14/2 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af Blaugrana92 »

Nå lige en random milepæl fra i går:

Suárez' hattrick var Barcelona-hattrick nummer 175 i La Liga sammenhæng. Suárez har scoret 3 af de seneste 5. De 175 hattricks fordeler sig ud på 63 forskellige spillere, hvor de 32 af dem har scoret mere end ét hattrick.

Der er dog kun 8 spillere der kan notere sig for mere end 5 hattricks. Disse 8 er:
Lionel Messi: 25 hattricks.
César Rodríguez: 14 hattricks.
Ladislau Kubala: 10 hattricks.
Mariano Martín: 9 hattricks.
Evaristo: 8 hattricks.
Ángel Arocha: 6 hattricks.
Romário: 5 hattricks.
Patrick Kluivert: 5 hattricks.

Med sit hattrick i går, hvilket var nummer 4 i La Liga for Suárez, kravler han op på siden af en række legendarisk angribere i klubbens historie, nemlig Cayetano Ré, Hans Krankl, Hristo Stoichkov og Ronaldo der alle scorede 4 hattricks i sin tid i klubben.

Lige under Luisito, med 3 hattricks, er der også nogle ret prominente navne, blandt andet Luis Suárez navnebror fra 50'erne, mens også Justo Tejada, Eulogio Martínez og Samuel Eto'o nettede 3 hattricks for os.

Suárez kan altså komme i et ret eksklusivt selskab, hvis han scorer ét hattrick mere for os. Det er ret imponerende allerede at have scoret 4. Det siger lidt om hvor giftig han er foran mål.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14/2 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af Piquénbauer »

emo skrev:Hvis spillet og spillerne fungerer så ville der ikke være grund for de seneste mange mange kampes udbrud i kamptrådene.vi vinder men vi spiller bare ikke godt!

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Ja for det er fansene der ved hvordan holdet skal spille og hvilke planer der er lagt. Mon ikke der er lidt for mange dagsordener inde over til at man kan bruge det til ret meget. Derudover tror jeg at vi fans har en tendens til at gå lidt mere i panik end spiller og teamet omkring dem.

Som jeg skrev så lugter det ret meget af at man ikke kan lide måden holdet spiller på og når man ydermere ikke er på det højeste niveau så ser det endnu værre ud. Det fungerer dog så måske skulle vi tage det lidt mere roligt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 14/2 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af emo »

Du kan tage det helt roligt. Jeg vil ikke, så længe de spiller dom de gør er der et hav af kritikpunkter man kan tage op.

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20098
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: 14/2 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Ray-lights i HD:

phpBB [video]

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14/2 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af Piquénbauer »

emo skrev:Du kan tage det helt roligt. Jeg vil ikke, så længe de spiller dom de gør er der et hav af kritikpunkter man kan tage op.

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Det gør jeg skam også. Er ved at være vant til de utallige "tag dig sammen lucho", "mere kontrol" osv osv. Jeg kan dog sagtens se at holdet fungerer. At andre ikke kan det må være op til dem.

Jeg er bare glad for at vi igen ser et hold der kan kalde sig for verdens bedste.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster