31/10 Getafe - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2015/2016

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: 31/10 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af emo »

Det er ikke de manglende meter jeg mangler. Det er sikkerheden med bolden, de virker hamrende usikre med bolden og de presser hinanden med dårlige afleveringer ofte samt de åbenbart løber som de vil, ingen klare roller for hvem der skal hvad.

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 31/10 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

At de fylder op på kanten (støtter både offensivt og defensivt) hvilket hjælper neymar og Messi rigtig meget. Arbejder mere defensivt. Flere dybdeløb (især fra Rak). Og så skal de selvfølgelig holde i bolden og tage de chancer de får.

Men ja midten vigtighed er faldet markant. Man ser ikke det samme fra den som tidligere hvilket selvfølgelig er ret svært for os Barca-fans som har vænnet os til midten som det vigtigste.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 31/10 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

emo skrev:Det er ikke de manglende meter jeg mangler. Det er sikkerheden med bolden, de virker hamrende usikre med bolden og de presser hinanden med dårlige afleveringer ofte samt de åbenbart løber som de vil, ingen klare roller for hvem der skal hvad.

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Så så du et helt andet hold end mig. Vil mene at både Rak og ini vidste præcist hvad de skulle og de gjorde det rigtig fint!

Men man tager flere chancer idet man er mere direkte end før. Så det ser til tider lidt febrilsk ud.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: 31/10 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af emo »

Til tider? Jeg siger ikke at vi ikke havde kampe med højt niveau på midten i sidste sæson, det var aldrig helt helt godt. Men i denne sæson har de slet slet ikke været godt! Føj.

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 31/10 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Ja til tider. Og som sagt så er det sådan når man spiller mere direkte. Man kan ikke få det hele og vores trio ville blive mindre udslagsgivende hvis de ikke fik bolden så hurtigt. For hvis de får den mens modstanderen er i ubalance så er de uhyggelige.

For mig er det et helt naturligt "skifte". Under pep var midten vores stærkeste våben (pga xavi) og derfor var det op til dem (og messi som en slags offmidt (falsk 9'er) at stå for kreativiteten. Nu er vores angreb vores klart stærkeste våben og derfor er holdet "formet" så de kan fungere optimalt. Det er så gået ud over midten som nu mere skal lukke af end tidligere.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: 31/10 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af emo »

Hmm lyder på dig som at du godtager vores midtbane og at den ustabilitet er en konsekvens af den anderledes spillestil? Er det korrekt?

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 31/10 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg godtager ikke noget. Jeg forventer at den leverer som den gjorde i anden del af sidste sæson hvor den var stabil og udfyldte den rolle systemet kræver. Men ja det er begyndt at give mening for mig hvorfor Lucho "prioriterer" anderledes når det kommer til hvor det kreative skal komme fra (og det selvom det var hårdt at indse at man ikke får det smukke spil på midten som tidligere). Eller sagt på en anden måde - hvilken del af banen man satser mest på. Med det sagt så er det jo ikke fordi at midtbanen er blevet fuldstændig negligeret og den er lagt i lænker. De må stadig skabe og gør det også.

Desuden var midten også en af grundene til at vores forsvar for første gang i flere sæsoner gjorde det godt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: 31/10 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Storken skrev:
ELPISTOLEROSUAREZ skrev:
Storken skrev:Iniesta blev engang spurgt af avisen El Pais om han ikke ydmygede sin modstander, når han driblede så meget. Han svarede:
"I would not want it to look like that. I do nothing to humiliate anyone, especially a fellow. After all, they are playing on the other team, but they deserve my respect. I play because I like the game, each time choosing the option that I feel that gives me the best chance. If it goes well you stay happy doing what you do, but never do anything with the intent to humiliate."

Det er alligevel utroligt, at Iniesta bliver nødt til at forsvare sine driblinger. De går op i det her i Spanien, selvom Brombi og Blaugrana mener det modsatte.
Jeg husker godt det interview. Han blev spurgt ind til sin voksende familie, hvordan det påvirkede ham, og om han havde fået en mere barnlig/uskyldig vinkel på verden. Ini svarer, at det har han altid haft, også på banen, han spiller med en letbenet glæde, og han forsøger at nyde fodbolden som et lille barn.

I den forbindelse bliver det nævnt, at han virker så overlegen og komfortabel på banen og i sine driblinger, at det næsten er ydmygende for modstanderen.


Det er ikke forkert, at det bliver nævnt, men du presser godt nok citronen. Jeg ved, at du er glad for citater. Bruger du dem altid på denne måde?
"The Spain international, who lost out to teammate Lionel Messi in Monday's Ballon d'Or ceremony, has been heralded for his dribbling, but some critics claim that he only plays in that way to show off."

http://www.goal.com/en-us/news/1956/eur ... -opponents

Du må gerne finde det oprindelige interview, hvis du er uenig i fremstillingen.
Kan ikke finde en video med hesten selv, men fandt det her http://deportes.elpais.com/deportes/201 ... 35193.html
qepd

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 31/10 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af rummenigge »

emo skrev:Hvis de lærte deres roller at kende, hvad gør så at de ikke klare de roller længere? Jeg mener ikke at vi på noget tidspunkt var uber gode på den midtbane i sidste sæson, den var mindre indflydelsesrig fordi vi udnyttede alle vores chancer. Men den var altså ikke dominerende jævnligt.

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Stabilitet kan have forskellige ansigter. Jeg synes at midbanen har ingredienserne til en ny storhedstid, de skal bare have mere tid sammen.

Busi er vores holding midfielder, dvs. spilstationen man altid kan finde og stole på vil fordele spillet hurtigt og effektivt - det giver stabilitet. Udover det er han god defensivt og

Iniesta - er kreativ med den sublime dribleteknik hvor han også kan drible med fart

Rakitic og Roberto - minder om hinanden. De er begge stærke defensivt. De har et godt drev med bolden og et godt øje for sine medspillere. Roberto har nok endnu bedre øje for sine medspillere mens Rak er mere effektiv foran målet og med sine dybdeløb.

Jeg vil mene at når disse spillere har fuld forståelse af hinanden, noget man kunne ane i foråret, så skal "stabiliteten" nok komme. Det vil selvfølgelig altid kunne mærkes når Xavi ikke spiller, men jeg håber at Barca uden Xavi får sin nye identitet helt på plads. Roberto tror jeg vil få en vigtig rolle her.

Udover det så kan så kan det ikke gå hurtigt nok med at få vores to nyindkøb ind på holdet, Turan og Vidal. Det er rotationen og bredden som er hemmeligheden bag dette Barca.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 21 gæster