31/10 Getafe - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2015/2016

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 31/10 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Storken »

Iniesta blev engang spurgt af avisen El Pais om han ikke ydmygede sin modstander, når han driblede så meget. Han svarede:
"I would not want it to look like that. I do nothing to humiliate anyone, especially a fellow. After all, they are playing on the other team, but they deserve my respect. I play because I like the game, each time choosing the option that I feel that gives me the best chance. If it goes well you stay happy doing what you do, but never do anything with the intent to humiliate."

Det er alligevel utroligt, at Iniesta bliver nødt til at forsvare sine driblinger. De går op i det her i Spanien, selvom Brombi og Blaugrana mener det modsatte.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 31/10 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

Du er godt klar over at han siger at han respekterer dem fordi han har lyst, og ikke fordi det er kulturen i Spanien, ikke?

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 31/10 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Storken »

Brombi skrev:Du er godt klar over at han siger at han respekterer dem fordi han har lyst, og ikke fordi det er kulturen i Spanien, ikke?
Det interessante er ikke hans svar, men at han bliver spurgt ind til det. Du havde ikke set det samme spørgsmål i mange andre lande.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5491
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 574 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: 31/10 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Jeg må sige at "I'm totally with Blau on this one" ...
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 31/10 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Jeg ved sgu ikke om jeg bare er pladderfodboldromantiker, men jeg tilskriver nærmere Neymars regnbue en kærlighed til fodboldgøjlerier end et forsøg på at disrespektere modstandere. Og som det skrives andetsteds, så er alle de svinestreger der begåes da noget mere disrespektfulde.

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: 31/10 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Storken skrev:Iniesta blev engang spurgt af avisen El Pais om han ikke ydmygede sin modstander, når han driblede så meget. Han svarede:
"I would not want it to look like that. I do nothing to humiliate anyone, especially a fellow. After all, they are playing on the other team, but they deserve my respect. I play because I like the game, each time choosing the option that I feel that gives me the best chance. If it goes well you stay happy doing what you do, but never do anything with the intent to humiliate."

Det er alligevel utroligt, at Iniesta bliver nødt til at forsvare sine driblinger. De går op i det her i Spanien, selvom Brombi og Blaugrana mener det modsatte.
Jeg husker godt det interview. Han blev spurgt ind til sin voksende familie, hvordan det påvirkede ham, og om han havde fået en mere barnlig/uskyldig vinkel på verden. Ini svarer, at det har han altid haft, også på banen, han spiller med en letbenet glæde, og han forsøger at nyde fodbolden som et lille barn.

I den forbindelse bliver det nævnt, at han virker så overlegen og komfortabel på banen og i sine driblinger, at det næsten er ydmygende for modstanderen.


Det er ikke forkert, at det bliver nævnt, men du presser godt nok citronen. Jeg ved, at du er glad for citater. Bruger du dem altid på denne måde?
qepd

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 31/10 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Storken »

ELPISTOLEROSUAREZ skrev:
Storken skrev:Iniesta blev engang spurgt af avisen El Pais om han ikke ydmygede sin modstander, når han driblede så meget. Han svarede:
"I would not want it to look like that. I do nothing to humiliate anyone, especially a fellow. After all, they are playing on the other team, but they deserve my respect. I play because I like the game, each time choosing the option that I feel that gives me the best chance. If it goes well you stay happy doing what you do, but never do anything with the intent to humiliate."

Det er alligevel utroligt, at Iniesta bliver nødt til at forsvare sine driblinger. De går op i det her i Spanien, selvom Brombi og Blaugrana mener det modsatte.
Jeg husker godt det interview. Han blev spurgt ind til sin voksende familie, hvordan det påvirkede ham, og om han havde fået en mere barnlig/uskyldig vinkel på verden. Ini svarer, at det har han altid haft, også på banen, han spiller med en letbenet glæde, og han forsøger at nyde fodbolden som et lille barn.

I den forbindelse bliver det nævnt, at han virker så overlegen og komfortabel på banen og i sine driblinger, at det næsten er ydmygende for modstanderen.


Det er ikke forkert, at det bliver nævnt, men du presser godt nok citronen. Jeg ved, at du er glad for citater. Bruger du dem altid på denne måde?
"The Spain international, who lost out to teammate Lionel Messi in Monday's Ballon d'Or ceremony, has been heralded for his dribbling, but some critics claim that he only plays in that way to show off."

http://www.goal.com/en-us/news/1956/eur ... -opponents

Du må gerne finde det oprindelige interview, hvis du er uenig i fremstillingen.
Senest rettet af Storken tirs nov 03, 2015 11:26 am, rettet i alt 1 gang.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 31/10 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af rummenigge »

FUCK hvor jeg elsker Sergi Roberto. Mandens talent har altid været der, men indtil gennembruddet i denne sæson på førsteholdet har han været alt for ydmyg eller måske lidt blottet for selvtillid i sit spil.

Uden at ville hype Sergi for meget, så mener jeg vi er vidne til en 'homebrew' på Iniesta/Bussi niveau. Ikke at jeg sammenligner ham med dem, da de alle åbentlys er ret forskellige, men hans øje for spillet og 'total football' egenskaber er så vilde! Han mestrer nærmest alle aspekter i spillet. Det er sådan noget der varmer et Barcahjerte.

Det kan godt være at holdet er uheldige i denne sæson, men LE viser at han formår at få det maksimale ud af sit materiale og Sergi Roberto er den del af fremtiden!
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 31/10 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af zqa »

Sku' vi nu ikke liiiiigeeee....
#jesuisSheep

ladislau
Indlæg: 1264
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 31/10 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af ladislau »

Man kan da håbe mht Sergi Roberto, det er altid spændende at følge talenterne, og hvad de kan strække den til.

Er helt enig når det kommer til LE. Han har lige præcis fået det maksimale ud af alt og alle.
Selvom alle brokker sig, og giver manden skylden for alle ulykker, så tage han det med stoisk ro. Det samme med skaderne og alt det andet bøvl. Bare på med trabajo handskerne. Elsker den mand!

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: 31/10 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af emo »

En ting den mand endnu ikke har var at stabilisere vores centrale midtbane!

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 31/10 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det kommer an på hvad du mener med stabil? Vil mene at vores midtbane var hamrende stabil i den sidste del af treble sæsonen. Ligeså snart ini og rak lærte deres roller at kende så fungerede den imo som den skulle (i Luchos system). Det er ikke tiki taka men mere dynamisk.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: 31/10 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af emo »

Hvis de lærte deres roller at kende, hvad gør så at de ikke klare de roller længere? Jeg mener ikke at vi på noget tidspunkt var uber gode på den midtbane i sidste sæson, den var mindre indflydelsesrig fordi vi udnyttede alle vores chancer. Men den var altså ikke dominerende jævnligt.

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 31/10 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Tja hvis forsvaret lærte deres roller at kende hvorfor har de så væltet rundt i denne sæson? Der kan være mange grunde til hvorfor midten ikke har fungeret optimalt. Den mest logiske er skader/træthed som har gjort at spillerne ikke har kunne løbe de meter det kræver (og det kræver en del da de skal dække mere plads defensivt).

I anden halvdel af sæsonen synes jeg at midten gjorde præcist det den skulle - arbejde defensivt og støtte trioen fremme. Det er som sagt ikke tiki taka eller den samme dominerende midt som tidligere men den gjorde det den skulle til topkarakter.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 31/10 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Tja hvis forsvaret lærte deres roller at kende hvorfor har de så væltet rundt i denne sæson? Der kan være mange grunde til hvorfor midten ikke har fungeret optimalt. Den mest logiske er skader/træthed som har gjort at spillerne ikke har kunne løbe de meter det kræver (og det kræver en del da de skal dække mere plads defensivt).

I anden halvdel af sæsonen synes jeg at midten gjorde præcist det den skulle - arbejde defensivt og støtte trioen fremme. Det er som sagt ikke tiki taka eller den samme dominerende midt som tidligere men den gjorde det den skulle til topkarakter.
Jeg bliver nødt til at spørge, da jeg ærlig talt er i tvivl:
Hvad er det Lucho ønsker fra midtbanen? Hvad er deres rolle udover at give MSN bolden.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 22 gæster