29/9 FC Barcelona - Leverkusen

Alle kamptråde fra sæsonen 2015/2016

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 29/9 FC Barcelona - Leverkusen

Indlæg af Piquénbauer »

Lucho skulle bare have gjort sit hjemmearbejde. Leverkusen spiller på samme måde hver eneste weekend. Højt pres og direkte spil. Vi kunne have udnyttet det til vores fordel, hvis planen havde været bolde i dybden.
Hmm... Jeg vil mene at både Rak og Sandro (x2) burde have bragt os foran i første halvleg på ret store chancer hvor 2 af dem kom efter at vi lige netop udnyttede at leverkusen pressede op.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 29/9 FC Barcelona - Leverkusen

Indlæg af Storken »

Drake skrev:
A$AP skrev:Så ude mod Sevilla, vil vores allerede meget belastet midtbane være uden Rafinha og Iniesta.. Det kan vel næsten kun betyde at enten Roberto spiller på midtbanen, eller Mascherano spiller der sammen med Busi og Rakitic. Jeg håber at Roberto spiller, men som back, Alves er fandme elendig i øjeblikket, det ville være interessant med Alves på midtbanen, men det dur han nok ikke til. For en gangs skyld, så er jeg glad for at vi får en landsholdspause.
Jeg synes også at Roberto burde spille back pladsen, også kan Alves spille på midten. Det tror jeg faktisk også godt han kan, mener i hvert fald at han selv har udtalt, at han i starten af sin karriere startede som midtbanespiller.
Alves sagde det meget godt selv, da han var på toppen for flere år siden:
Take Gareth Bale, a player I love," he explains. "He's a full-back in the Brazilian mould, he has a similar idea. In Europe [Spurs] play him as a winger, but in my team he'd always be a full-back. People get scared and play attacking full-backs as wingers. They think they will attack more, but often they attack less and less well. It happened with Roberto Carlos: as a winger, he was less effective, he needs to start his run sooner. Bale is more skilful and good as a winger, but at Barcelona he would be a full-back."

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 29/9 FC Barcelona - Leverkusen

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:
Lucho skulle bare have gjort sit hjemmearbejde. Leverkusen spiller på samme måde hver eneste weekend. Højt pres og direkte spil. Vi kunne have udnyttet det til vores fordel, hvis planen havde været bolde i dybden.
Hmm... Jeg vil mene at både Rak og Sandro (x2) burde have bragt os foran i første halvleg på ret store chancer hvor 2 af dem kom efter at vi lige netop udnyttede at leverkusen pressede op.
Du synes vi spillede en god første halveg? Det er i hvert fald ikke min erindring. Vi skulle have straffet Leverkusen, når deres genpres ikke virkede, men i stedet skete der intet oppe foran.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 29/9 FC Barcelona - Leverkusen

Indlæg af Piquénbauer »

Ikke specielt men vi kom altså frem til flere gode muligheder selvom du gerne vil fremlægge det anderledes. Hvis Sandro eller Rak havde udnyttet deres kæmpe chancer så var vi gået til halvleg med et fint resultat. Det måtte så vente til anden halvleg hvor vi lige netop straffede et træt hold (pga deres taktik og voldsomme pres) gennem Luchos ændringer.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 29/9 FC Barcelona - Leverkusen

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Ikke specielt men vi kom altså frem til flere gode muligheder selvom du gerne vil fremlægge det anderledes. Hvis Sandro eller Rak havde udnyttet deres kæmpe chancer så var vi gået til halvleg med et fint resultat. Det måtte så vente til anden halvleg hvor vi lige netop straffede et træt hold (pga deres taktik og voldsomme pres) gennem Luchos ændringer.
Vi er enige om, at det blev bedre i slutningen af kampen. Jeg sidder bare konstant med en fornemmelse af, at Lucho ikke har en plan. Det hele er lagt op på, at MSN skal klikke hver eneste kamp.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 29/9 FC Barcelona - Leverkusen

Indlæg af Piquénbauer »

Vend den om. Luchos plan er at give MSN de bedste muligheder for at lykkes. Holdet er bygget op om dem ligesom holdet under pep var bygget op om vores på daværende tidspunkt stærkeste kort - midtbanen med xavi.

Men derfor er der stadig mange ting som skal fungere (som f.eks. presspillet og forsvaret) før dette kan ske og måden hvorpå du flere gange har fremstillet det som om lucho bare siger "gå ud og spil så skal MSN nok redde os" holder ikke.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 29/9 FC Barcelona - Leverkusen

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Vend den om. Luchos plan er at give MSN de bedste muligheder for at lykkes. Holdet er bygget op om dem ligesom holdet under pep var bygget op om vores på daværende tidspunkt stærkeste kort - midtbanen med xavi.

Men derfor er der stadig mange ting som skal fungere (som f.eks. presspillet og forsvaret) før dette kan ske og måden hvorpå du flere gange har fremstillet det som om lucho bare siger "gå ud og spil så skal MSN nok redde os" holder ikke.
Hvad var eksempelvis taktikken i går? Der må jo være én, hvis det ikke bare er at flytte bolden op til de forreste og håbe på det bedste.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 29/9 FC Barcelona - Leverkusen

Indlæg af Piquénbauer »

Ingen anelse. Jeg er, som dig, ikke et taktisk geni og kan derfor ikke fortælle dig det. Det er der dog andre på det store internet som der er og du burde kunne finde et svar der. Jeg tvivler imidlertid på at det er så simpelt som "at flytte bolden op til de forreste og håbe på det bedste". Det vinder man simpelthen ikke det antal kampe som Lucho har gjort med.

For mig svarer din simplificering af lucho til dem som sagde at pep kun vandt pga xavi eller messi. Det holder sgu ikke.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 29/9 FC Barcelona - Leverkusen

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Ingen anelse. Jeg er, som dig, ikke et taktisk geni og kan derfor ikke fortælle dig det. Det er der dog andre på det store internet som der er og du burde kunne finde et svar der. Jeg tvivler imidlertid på at det er så simpelt som "at flytte bolden op til de forreste og håbe på det bedste". Det vinder man simpelthen ikke det antal kampe som Lucho har gjort med.

For mig svarer din simplificering af lucho til dem som sagde at pep kun vandt pga xavi eller messi. Det holder sgu ikke.
Pep havde en plan. Lucho har MSN. Det er vel meget sigende, at de færreste Barca fans kan forklare Barcas nuværende taktik. Det var sgu ikke tilfældet under Pep.

Derudover kan enkelte spillere sagtens gøre hele forskellen. Messi spillede det bedste fodbold jeg nogensinde har set i foråret. I mine øjne var det grunden til, at vi vandt hele lortet. Det var så god han var.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 29/9 FC Barcelona - Leverkusen

Indlæg af Piquénbauer »

Lucho har en plan som tillader at MSN fungerer. Der var ikke mange der troede at neymar og messi ville fungere. Og slet ikke når man smed Suarez oveni. Det er i sig selv en præstation selvom du bliver ved med at negligere det og fremstiller det som om de ville fungere for alle andre hold.

De fleste fans burde sgu kunne se at vores hold er bygget op om spillere som vil arbejde røven ud af bukserne for at vores trio i front får friheden til at lave magi. Men så igen - der var nok også barcafans som tidligere troede at grunden til at vi vandt alt var vores midtbane alene.
Derudover kan enkelte spillere sagtens gøre hele forskellen. Messi spillede det bedste fodbold jeg nogensinde har set i foråret. I mine øjne var det grunden til, at vi vandt hele lortet. Det var så god han var.
Ja det har du sagt ekstremt mange gange efterhånden. Det ændre dog ikke på at han skal have hjælp af holdet. Blandt andet gennem Rak som dækkede et kæmpe areal hvilket ofte gjorde at Messi fik frit spil. Og derved kunne levere sin fremragende sæson.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 29/9 FC Barcelona - Leverkusen

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Lucho har en plan som tillader at MSN fungerer. Der var ikke mange der troede at neymar og messi ville fungere. Og slet ikke når man smed Suarez oveni. Det er i sig selv en præstation selvom du bliver ved med at negligere det og fremstiller det som om de ville fungere for alle andre hold.

De fleste fans burde sgu kunne se at vores hold er bygget op om spillere som vil arbejde røven ud af bukserne for at vores trio i front får friheden til at lave magi. Men så igen - der var nok også barcafans som tidligere troede at grunden til at vi vandt alt var vores midtbane alene.
Hvad er det helt nøjagtig spillere som Alves, Pique, Mascherano, Ter Stegen, Iniesta, Rakitic, Neymar og Suarez har leveret i denne sæson? Jeg kan virkelig ikke se, hvordan de sætter holdet i en position til succes. Man sidder hver eneste kamp med en fornemmelse af, at Messi skal gøre et eller andet. Vi har intet system at læne os op ad, når Messi ikke tager sagen i egen hånd. Det har vi allerede set flere gange i denne sæson.

Piquénbauer skrev:
Derudover kan enkelte spillere sagtens gøre hele forskellen. Messi spillede det bedste fodbold jeg nogensinde har set i foråret. I mine øjne var det grunden til, at vi vandt hele lortet. Det var så god han var.
Ja det har du sagt ekstremt mange gange efterhånden. Det ændre dog ikke på at han skal have hjælp af holdet. Blandt andet gennem Rak som dækkede et kæmpe areal hvilket ofte gjorde at Messi fik frit spil. Og derved kunne levere sin fremragende sæson.
Vi er uden Messi i 2 måneder, så vi får et indblik i holdets niveau uden troldmanden. Det er nu Lucho skal bevise, at det hele ikke afhænger af den lille argentiner. Jeg tror fraværet vil udstille det manglende fundament, men nu ser vi.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 29/9 FC Barcelona - Leverkusen

Indlæg af Piquénbauer »

Hvad er det helt nøjagtig spillere som Alves, Pique, Mascherano, Ter Stegen, Iniesta, Rakitic, Neymar og Suarez har leveret i denne sæson? Jeg kan virkelig ikke se, hvordan de sætter holdet i en position til succes. Man sidder hver eneste kamp med en fornemmelse af, at Messi skal gøre et eller andet. Vi har intet system at læne os op ad, når Messi ikke tager sagen i egen hånd. Det har vi allerede set flere gange i denne sæson.
Nok til at vi pointmæssigt har fået en fin start på sæsonen. Desuden er det svært at bedømme Lucho ud fra denne sæson da han ikke har de bedste muligheder for at præstere. Han har ikke måtte købe nye spillere, vi har haft en hårdt optakt i USA og nu er vi ramt af skader. Så hvis han kan få os igennem de næste måneder så er det fremragende og endnu et bevis på hans evner som træner.
Vi er uden Messi i 2 måneder, så vi får et indblik i holdets niveau uden troldmanden. Det er nu Lucho skal bevise, at det hele ikke afhænger af den lille argentiner. Jeg tror fraværet vil udstille det manglende fundament, men nu ser vi.
Det er en unfair baggrund at bedømme holdet på. Alle hold ville lide uden deres bedste spiller og endnu mere med de skader vi har pt. Men som jeg skrev så vil Lucho i den grad have bevist sig for alle tvivlerne (som om han skal det efter en treble sæson :roll: ) hvis han kan holde os til de næste måneder. Så er det vitterligt ikke ret meget mere man kan brokke sig over.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 29/9 FC Barcelona - Leverkusen

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg kan forresten se at der er andre mennesker derude som mener det samme som dig men bare om pep:
Asked if he wanted X to play in the style of Barcelona or Bayern Munich, X said: “People think in the wrong way. One thing is a team. Another thing is a team with Messi. It is a different story. He played a Champions League final with [Frank] Rijkaard. He played a Champions League final with Guardiola. He – normally – is playing a Champions League final with Luis Enrique. And if one day he plays for Anthony [a generic Portuguese name], then Anthony will go to a Champions League final with him. So when people analyse teams, you have to remember that this boy makes everything different.”
Måske kan du gætte hvem det er?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 29/9 FC Barcelona - Leverkusen

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Jeg kan forresten se at der er andre mennesker derude som mener det samme som dig men bare om pep:
Asked if he wanted X to play in the style of Barcelona or Bayern Munich, X said: “People think in the wrong way. One thing is a team. Another thing is a team with Messi. It is a different story. He played a Champions League final with [Frank] Rijkaard. He played a Champions League final with Guardiola. He – normally – is playing a Champions League final with Luis Enrique. And if one day he plays for Anthony [a generic Portuguese name], then Anthony will go to a Champions League final with him. So when people analyse teams, you have to remember that this boy makes everything different.”
Måske kan du gætte hvem det er?
Mourinho tager fejl. Messi spillede ikke en Champions League finale under Rijkaard.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 29/9 FC Barcelona - Leverkusen

Indlæg af Piquénbauer »

Storken skrev:
Piquénbauer skrev:Jeg kan forresten se at der er andre mennesker derude som mener det samme som dig men bare om pep:
Asked if he wanted X to play in the style of Barcelona or Bayern Munich, X said: “People think in the wrong way. One thing is a team. Another thing is a team with Messi. It is a different story. He played a Champions League final with [Frank] Rijkaard. He played a Champions League final with Guardiola. He – normally – is playing a Champions League final with Luis Enrique. And if one day he plays for Anthony [a generic Portuguese name], then Anthony will go to a Champions League final with him. So when people analyse teams, you have to remember that this boy makes everything different.”
Måske kan du gætte hvem det er?
Mourinho tager fejl. Messi spillede ikke en Champions League finale under Rijkaard.
Næ men det er vel heller ikke hans pointe. Hans pointe er det samme som din - det er fuldstændig ligemeget hvem der er træner (lucho) da barca med messi alligevel vil vinde. Det ved vi barcafans dog er idiotisk. Eller det gør de fleste af os i hvert fald.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 32 gæster