29/9 FC Barcelona - Leverkusen

Alle kamptråde fra sæsonen 2015/2016

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 29/9 FC Barcelona - Leverkusen

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:
Storken skrev:
Piquénbauer skrev:Jeg kan forresten se at der er andre mennesker derude som mener det samme som dig men bare om pep:
Asked if he wanted X to play in the style of Barcelona or Bayern Munich, X said: “People think in the wrong way. One thing is a team. Another thing is a team with Messi. It is a different story. He played a Champions League final with [Frank] Rijkaard. He played a Champions League final with Guardiola. He – normally – is playing a Champions League final with Luis Enrique. And if one day he plays for Anthony [a generic Portuguese name], then Anthony will go to a Champions League final with him. So when people analyse teams, you have to remember that this boy makes everything different.”
Måske kan du gætte hvem det er?
Mourinho tager fejl. Messi spillede ikke en Champions League finale under Rijkaard.
Næ men det er vel heller ikke hans pointe. Hans pointe er det samme som din - det er fuldstændig ligemeget hvem der er træner (lucho) da barca med messi alligevel vil vinde. Det ved vi barcafans dog er idiotisk. Eller det gør de fleste af os i hvert fald.
Træneren er ikke ligegyldig. Det har jeg aldrig nogensinde sagt. Messi spillede bare så vanvittigt i foråret, at han hævede holdet et par niveauer. Messi er kommet ned på jorden igen i den sæson; det samme er holdet.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 29/9 FC Barcelona - Leverkusen

Indlæg af Piquénbauer »

Storken skrev:
Piquénbauer skrev:
Storken skrev:
Piquénbauer skrev:Jeg kan forresten se at der er andre mennesker derude som mener det samme som dig men bare om pep:
Asked if he wanted X to play in the style of Barcelona or Bayern Munich, X said: “People think in the wrong way. One thing is a team. Another thing is a team with Messi. It is a different story. He played a Champions League final with [Frank] Rijkaard. He played a Champions League final with Guardiola. He – normally – is playing a Champions League final with Luis Enrique. And if one day he plays for Anthony [a generic Portuguese name], then Anthony will go to a Champions League final with him. So when people analyse teams, you have to remember that this boy makes everything different.”
Måske kan du gætte hvem det er?
Mourinho tager fejl. Messi spillede ikke en Champions League finale under Rijkaard.
Næ men det er vel heller ikke hans pointe. Hans pointe er det samme som din - det er fuldstændig ligemeget hvem der er træner (lucho) da barca med messi alligevel vil vinde. Det ved vi barcafans dog er idiotisk. Eller det gør de fleste af os i hvert fald.
Træneren er ikke ligegyldig. Det har jeg aldrig nogensinde sagt. Messi spillede bare så vanvittigt i foråret, at han hævede holdet et par niveauer. Messi er kommet ned på jorden igen i den sæson; det samme er holdet.
Det virker ellers sådan da du bare ikke vil svare på hvorfor messi spillede så godt? Var det bare tilfældigt eller var det systemet? Det er præcis det samme argument som mou bruger - Messi gjorde pep god og ikke omvendt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 29/9 FC Barcelona - Leverkusen

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:
Storken skrev:
Piquénbauer skrev:
Storken skrev:
Piquénbauer skrev:Jeg kan forresten se at der er andre mennesker derude som mener det samme som dig men bare om pep:
Asked if he wanted X to play in the style of Barcelona or Bayern Munich, X said: “People think in the wrong way. One thing is a team. Another thing is a team with Messi. It is a different story. He played a Champions League final with [Frank] Rijkaard. He played a Champions League final with Guardiola. He – normally – is playing a Champions League final with Luis Enrique. And if one day he plays for Anthony [a generic Portuguese name], then Anthony will go to a Champions League final with him. So when people analyse teams, you have to remember that this boy makes everything different.”
Måske kan du gætte hvem det er?
Mourinho tager fejl. Messi spillede ikke en Champions League finale under Rijkaard.
Næ men det er vel heller ikke hans pointe. Hans pointe er det samme som din - det er fuldstændig ligemeget hvem der er træner (lucho) da barca med messi alligevel vil vinde. Det ved vi barcafans dog er idiotisk. Eller det gør de fleste af os i hvert fald.
Træneren er ikke ligegyldig. Det har jeg aldrig nogensinde sagt. Messi spillede bare så vanvittigt i foråret, at han hævede holdet et par niveauer. Messi er kommet ned på jorden igen i den sæson; det samme er holdet.
Det virker ellers sådan da du bare ikke vil svare på hvorfor messi spillede så godt? Var det bare tilfældigt eller var det systemet? Det er præcis det samme argument som mou bruger - Messi gjorde pep god og ikke omvendt.
Hvorfor spillede Messi ikke på samme niveau i efteråret 2014 og i denne sæson, hvis systemet er så fantastisk? Nogle gange falder brikkerne bare på plads. Messi var magisk og vi havde ingen skader i foråret. Situationen er den modsatte lige nu. Nogle gange falder brikkerne nemlig ikke ud til éns fordel.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 29/9 FC Barcelona - Leverkusen

Indlæg af Piquénbauer »

Hvorfor spillede Messi ikke på samme niveau i efteråret 2014 og i denne sæson, hvis systemet er så fantastisk?
Fordi systemet var helt nyt. Det var ikke på plads endnu. Messi voksede samtidig med at Rak og alves blev bedre og derved udfyldt de roller systemet krævede.

I denne sæson kunne det f.eks. være træthed. Hård og lang sidste sæson krydret med et langt copa america (samt skuffelsen over nederlaget). Samtidig har hverken Alves eller Rak spillet godt hvilket også har påvirket Messi da han ikke har haft samme frihed/støtte i højresiden.

Når holdet fungerer så fungerer messi. Sådan var det under pep og sådan er det under lucho. Og det er trænerne der får holdet til at fungere. Også selvom du tror noget andet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 29/9 FC Barcelona - Leverkusen

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg vil forresten gerne understrege at jeg ikke sammenligner peps taktiske evner med luchos. Der er ingen tvivl om at vores nuværende system er mere primitivt og bygger på ret simple grundelementer. Men dette er ikke ensbetydende med at der ikke er et system eller en plan.

Og så er jeg bare blevet allergisk overfor disse påstande/stikpiller om at enkeltperson har udgjort barca succeser over de sidste år: Messi gør barca gode, Messi er intet uden Xavi og ini, Peps barca var så godt at han ikke kunne andet end at vinde osv. Det er alt for overfladisk imo.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 29/9 FC Barcelona - Leverkusen

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:
Hvorfor spillede Messi ikke på samme niveau i efteråret 2014 og i denne sæson, hvis systemet er så fantastisk?
Fordi systemet var helt nyt. Det var ikke på plads endnu. Messi voksede samtidig med at Rak og alves blev bedre og derved udfyldt de roller systemet krævede.

I denne sæson kunne det f.eks. være træthed. Hård og lang sidste sæson krydret med et langt copa america (samt skuffelsen over nederlaget). Samtidig har hverken Alves eller Rak spillet godt hvilket også har påvirket Messi da han ikke har haft samme frihed/støtte i højresiden.

Når holdet fungerer så fungerer messi. Sådan var det under pep og sådan er det under lucho. Og det er trænerne der får holdet til at fungere. Også selvom du tror noget andet.
Vi fortæller alle sammen os selv en historie, der skal få tingene til at falde på plads. Jeg tror ikke alle de faktorer du nævner betyder en skid. Messi burde have været træt hver eneste sæson de sidste 10 år. Alves har ikke spillet godt i 3 år, men Messi holdt stadig niveauet. Rakitic' betydning for Messis præstationer er på et meget lille sted i mine øjne. Messi har altid haft en fri rolle uanset træner og medspillere.

Tilfædligheder. Det er den lille ting jeg hænger min hat på.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 29/9 FC Barcelona - Leverkusen

Indlæg af Piquénbauer »

Vi fortæller alle sammen os selv en historie, der skal få tingene til at falde på plads.
Ja det må man sgu nok sige. Så bliv du bare ved med at gentage dit (og Mous) lille Messi mantra og så holder jeg mig til at se på hvordan holdet gør det og hvilken betydning det har for Messis præstationer.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Sir Suiram
Indlæg: 191
Tilmeldt: man sep 15, 2014 10:40 am
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 21 gange

Re: 29/9 FC Barcelona - Leverkusen

Indlæg af Sir Suiram »

@Storken

Jeg kan huske, at du engang inde på medister.dk skrev, at du trådte meget varsomt derinde, at du i den grad tænkte over, hvad du skrev, og hvordan du formulerede det, nu du var i 'fjendeland'. Gør du præcis det modsatte herinde, nu du er i 'venneland'? Formulerer dig grænsende til provokerende og antager med vilje (over)kritiske standpunkter? - set fra en Barca-fans synspunkt.

Mit spørgsmål er oprigtigt; det er af ren nysgerrighed (og ikke decideret møntet på den nuværende diskussion mellem dig og Piquenbauer). Og i forlængelse heraf vil jeg gerne lige tilføje, at du begynder en masse interessante diskussioner, så jeg synes, det er fedt nok, selvom jeg oftest er uenig med dig...

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 29/9 FC Barcelona - Leverkusen

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:
Vi fortæller alle sammen os selv en historie, der skal få tingene til at falde på plads.
Ja det må man sgu nok sige. Så bliv du bare ved med at gentage dit (og Mous) lille Messi mantra og så holder jeg mig til at se på hvordan holdet gør det og hvilken betydning det har for Messis præstationer.
Din metode kaldes something, something narrative. Det er når vi mennesker prøver at forklare tilfældigheder med en eller anden historie. De fleste hændelser her i livet skyldes tilfældigheder, men vi prøver at forklare hver og én.

Hvis Barca spiller dårligt i sæsonstarten, så skyldes det optakten. Når vi undgår skader i løbet af sæsonen, så skyldes det nye træningsmetoder. Når vi spiller dårligt i en kamp, så skyldes det den ene spiller, der er fraværende. Når vi spiller godt i en kamp, så skyldes det et nyt systemskifte. Når vi har mange skader i en sæson, så skyldes det lægestaben. Når vi spiller godt i sæsonstarten, så skyldes det nyindkøbene.

Hvornår skyldes udsvingene bare tilfældigheder?

Jeg har for sjov skyld lige simuleret 38 terningekast i Excel. Det er antallet af kampe i en sæson. Hvis terningen blev 1, så er det et nederlag. Hvis terningen blev 2, så er det uafgjort. Ved 3, 4, 5 og 6 er det en sejr. Jeg har omformuleret det til T, U og V. Således ser rækken ud:
UVVVVTVTUTTVVVVVVVVVVVVVVVVTVTUVUVTVTV

Det er sjovt at tænke på, hvilke historier der blev fortalt, hvis det var resultaterne for et rigtig hold.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 29/9 FC Barcelona - Leverkusen

Indlæg af Storken »

Sir Suiram skrev:@Storken

Jeg kan huske, at du engang inde på medister.dk skrev, at du trådte meget varsomt derinde, at du i den grad tænkte over, hvad du skrev, og hvordan du formulerede det, nu du var i 'fjendeland'. Gør du præcis det modsatte herinde, nu du er i 'venneland'? Formulerer dig grænsende til provokerende og antager med vilje (over)kritiske standpunkter? - set fra en Barca-fans synspunkt.

Mit spørgsmål er oprigtigt; det er af ren nysgerrighed (og ikke decideret møntet på den nuværende diskussion mellem dig og Piquenbauer). Og i forlængelse heraf vil jeg gerne lige tilføje, at du begynder en masse interessante diskussioner, så jeg synes, det er fedt nok, selvom jeg oftest er uenig med dig...
Ja.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 29/9 FC Barcelona - Leverkusen

Indlæg af Piquénbauer »

Storken skrev:
Piquénbauer skrev:
Vi fortæller alle sammen os selv en historie, der skal få tingene til at falde på plads.
Ja det må man sgu nok sige. Så bliv du bare ved med at gentage dit (og Mous) lille Messi mantra og så holder jeg mig til at se på hvordan holdet gør det og hvilken betydning det har for Messis præstationer.
Din metode kaldes something, something narrative. Det er når vi mennesker prøver at forklare tilfældigheder med en eller anden historie. De fleste hændelser her i livet skyldes tilfældigheder, men vi prøver at forklare hver og én.

Hvis Barca spiller dårligt i sæsonstarten, så skyldes det optakten. Når vi undgår skader i løbet af sæsonen, så skyldes det nye træningsmetoder. Når vi spiller dårligt i en kamp, så skyldes det den ene spiller, der er fraværende. Når vi spiller godt i en kamp, så skyldes det et nyt systemskifte. Når vi har mange skader i en sæson, så skyldes det lægestaben. Når vi spiller godt i sæsonstarten, så skyldes det nyindkøbene.

Hvornår skyldes udsvingene bare tilfældigheder?

Jeg har for sjov skyld lige simuleret 38 terningekast i Excel. Det er antallet af kampe i en sæson. Hvis terningen blev 1, så er det et nederlag. Hvis terningen blev 2, så er det uafgjort. Ved 3, 4, 5 og 6 er det en sejr. Jeg har omformuleret det til T, U og V. Således ser rækken ud:
UVVVVTVTUTTVVVVVVVVVVVVVVVVTVTUVUVTVTV

Det er sjovt at tænke på, hvilke historier der blev fortalt, hvis det var resultaterne for et rigtig hold.
Jeg har vitterligt intet at skrive til det her. Det er noget værre vrøvl men hvis du seriøst tror på det så skal du være velkommen til det. Jeg kan dog ikke nøjes med at give tilfældigheder så meget betydning og vil derfor gerne dykke en smule dybere når jeg skal finde forklaringer på diverse ting omkring barca.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 29/9 FC Barcelona - Leverkusen

Indlæg af Storken »

@Piquénbauer

Det er også meget sjovere at forklare sin vej igennem livet.

En lille ting her til sidst. Jeg har nedenfor opstillet vores tre seneste sæsoner:
14/15: VVVVUVVVTTVVVVUVTVVVVVVTVVVVVVUVVVVVVU - 94 point
13/14: VVVVVVVVUVVVVVTVVVUUVTVVTVTVVVVVTVVUUU - 87 point
12/13: VVVVVVUVVVVVVVVVVVVTVUVVVTVVUVVVUVVVVV - 100 point

Vi har samle set vundet 78% af kampene, spillet 12% uafgjort og tabt 10%. Disse tal har jeg benyttet til at skabe følgende 3 simuleringer:
1) VVVVVVVVVVVVTVVTVVVVVUVVVVVVVVVTTVVVVV - 100 point
2) UVVUTVVTTVVTVVVVUVVTVVVVVVVVVVVVVVVVVV - 92 point
3) VVVTVUUVVUVVVVVVVVVUVVTTVVVVVVVVVVVVUT - 93 point

Dette er kun 3 simuleringer, men alligevel ser man, hvilken betydning tilfældigheder har.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 29/9 FC Barcelona - Leverkusen

Indlæg af Piquénbauer »

Nej tværtimod ville det være dejligt hvis jeg bare kunne give tilfældigheder "skylden" for alt. Det ville gøre livet så meget nemmere. Men nu gider jeg ærlig talt ikke bruge mere tid på endnu et af dine emneskift.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 29/9 FC Barcelona - Leverkusen

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Nej tværtimod ville det være dejligt hvis jeg bare kunne give tilfældigheder "skylden" for alt. Det ville gøre livet så meget nemmere. Men nu gider jeg ærlig talt ikke bruge mere tid på endnu et af dine emneskift.
Jeg noterer udfaldet af diskussionen som teknisk knockout ;-)

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 29/9 FC Barcelona - Leverkusen

Indlæg af Piquénbauer »

Ja gør du det. Der er noget der siger mig at du har brug for alle de "sejre" du kan få ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 24 gæster