26/9 FC Barcelona - Las Palmas

Alle kamptråde fra sæsonen 2015/2016

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Drake
Indlæg: 4330
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2587 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 26/9 FC Barcelona - Las Palmas

Indlæg af Drake »

Piquénbauer skrev:Undskyld Drake, men det indlæg der er simpelthen for dumt.

De snitter begge omkring 1 mål/assist pr kamp og i sidste sæson var de fuldstændig uspillelige. Jeg ved ikke hvad dine forventninger er men hvis du forventer noget tæt på Messis niveau så burde du droppe det.
Okay, tak for det, man skal passe på med at skrive sin mening :roll:

Som jeg sagde kender jeg ikke statistikken, og den er da god.
Men jeg forventer stadig at deres generalle pasningsspil er bedre, og NeyNey kan sætte en mand, uden at løbe over til den anden side af banen, for at komme fri af modstanderen.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 26/9 FC Barcelona - Las Palmas

Indlæg af Storken »

Neymar har været dårligt spillende i hele 2015. Han har meget lidt succes med sine aktioner. Han nød bare godt af Messis fantastisk afleveringer i foråret, hvorfor hans dårlige spil gik under radaren.

Suarez er derimod en besynderlig fætter. Han laver rigtig meget lort i en kamp, men har gerne en enkelt eller to afgørende aktioner. Jeg kan ikke helt blive klog på ham. Jeg bryder mig dog ikke om hans person, hvilket måske påvirker min vurdering.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 26/9 FC Barcelona - Las Palmas

Indlæg af Blaugrana92 »

Netop løbene med bold på tværs af banen, som Neymar relativt ofte tager, er rigtig, rigtig gode for os, for de trækker som regel modstanderens højreback ud af position, hvilket efterlader et kæmpe stort tomrum, som Jordi Alba - eller Adriano eller Mathieu - kan komme spænende op i. I mange år har det samme jo været tilfældet for Messi på højrekanten, hvor Messi oftest tog nogle driblinger på tværs af banen, trak modstandernes venstreback med sig, gav bolden videre til Xavi eller Iniesta, hvorefter Dani Alves kan komme i overlap i den nu fuldstændig umarkerede højreside. Driblinger behøver altså ikke at være frem i banen for at være noget værd.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 26/9 FC Barcelona - Las Palmas

Indlæg af Piquénbauer »

Okay, tak for det, man skal passe på med at skrive sin mening
Nej det skal man ikke. Men det er en god ide lige at tjekke stats inden man skriver. Så ville du f.eks. også finde ud af at det eneste spiller der havde flere succesfulde driblinger end Neymar sidste år i la liga var Messi. Og at Suarez havde tredje flest assists.

Det er fint at være utilfreds men hvis det skyldes forventninger om et endnu højere niveau end det de har vist i barca så tror jeg du bliver skuffet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 26/9 FC Barcelona - Las Palmas

Indlæg af Blaugrana92 »

Storken skrev:Neymar har været dårligt spillende i hele 2015. Han har meget lidt succes med sine aktioner. Han nød bare godt af Messis fantastisk afleveringer i foråret, hvorfor hans dårlige spil gik under radaren.
Arh. Ro på. Hvis man bare kan nyde godt Messis afleveringer, sådan uden lige, hvorfor var der så ingen på det argentinske landshold der gjorde det i sommers? Svaret er selvfølgelig indelysende. Det er ikke bare lige sådan, at nyde godt af de afleveringer.

For det første skal man tage de helt, helt rigtige løb, hvilket både kræver at man er snu og har en god portion fodbold IQ. For det andet skal man altså også lige have kvaliteterne til at udnytte afleveringerne. De skal jo som regel først lige tæmmes, og så skal de også gerne forbi målmanden.

Neymar har været fantastisk til begge dele, hvilket har resulteret i at han har scoret 28 mål for os i kalenderåret 2015, hvor mange af dem har været i vigtige kampe, mod svære modstandere. Neymar har vist høj, høj klasse i løbet af 2015 - hvilket Suárez i øvrigt selvfølgelig også har - og var ekstremt afgørende for vores succes i foråret.

Vi kunne jo prøve at skifte ham ud med Higuaín i par måneder, og så se hvordan det ville gå. Neymar er en afslutter i absolut verdensklasse og har et fantastisk dræberinstinkt. Dertil har han altså også været vores x-factor i flere kampe, selvom det selvfølgelig som regel er Messi der tager den rolle på sig. Men Neymar kommer altså ofte med temposkiftene og indbyder til de dødsens farlige kombinationer på kanten af feltet.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 26/9 FC Barcelona - Las Palmas

Indlæg af Piquénbauer »

Neymar har været dårligt spillende i hele 2015. Han har meget lidt succes med sine aktioner. Han nød bare godt af Messis fantastisk afleveringer i foråret, hvorfor hans dårlige spil gik under radaren.
Det er lidt pudsigt at andre spiller ikke "bare" har udnyttet messi så. Der er efterhånden en del spillere der har spillet sammen med messi men sjovt nok har ingen kunne præstere det samme antal mål som neymar i sidste sæson.

Det passer selvfølgelig ikke ind i hele din ide om at grunden til at vi vandt alt sidste år var messi. Og kun ham.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Drake
Indlæg: 4330
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2587 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 26/9 FC Barcelona - Las Palmas

Indlæg af Drake »

Blaugrana92 skrev:Netop løbene med bold på tværs af banen, som Neymar relativt ofte tager, er rigtig, rigtig gode for os, for de trækker som regel modstanderens højreback ud af position, hvilket efterlader et kæmpe stort tomrum, som Jordi Alba - eller Adriano eller Mathieu - kan komme spænende op i. I mange år har det samme jo været tilfældet for Messi på højrekanten, hvor Messi oftest tog nogle driblinger på tværs af banen, trak modstandernes venstreback med sig, gav bolden videre til Xavi eller Iniesta, hvorefter Dani Alves kan komme i overlap i den nu fuldstændig umarkerede højreside. Driblinger behøver altså ikke at være frem i banen for at være noget værd.
Nej siger heller ikke at det ikke noget værdi, for spillets sammenhæng. Men i forhold til at han kan komme med noget variation, og så det ikke kun er Messi der kan sætte en mand frem i banen. Det synes jeg tit vi mangler.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

emo
Indlæg: 17788
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: 26/9 FC Barcelona - Las Palmas

Indlæg af emo »

Hey Jonas, højdepunkter fra kampen, eller bare vores mål, eller en anden hvis Jonas er Fifa optaget!
Allez...

Brugeravatar
Wennerberg
Forum Admin
Indlæg: 916
Tilmeldt: man apr 25, 2005 8:38 pm
Har takket: 63 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: 26/9 FC Barcelona - Las Palmas

Indlæg af Wennerberg »

phpBB [video]
Wennerberg
Forum Admin

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 26/9 FC Barcelona - Las Palmas

Indlæg af Piquénbauer »

Roberto er seriøst ved at komme op på et niveau hvor jeg foretrækker ham fremfor Alves. Det virker sindssygt at skrive men synes han er overraskende sikker defensivt og så går han godt med i det offensive spil! Vidal må være en smule nervøs...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Drake
Indlæg: 4330
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2587 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 26/9 FC Barcelona - Las Palmas

Indlæg af Drake »

Piquénbauer skrev:
Okay, tak for det, man skal passe på med at skrive sin mening
Nej det skal man ikke. Men det er en god ide lige at tjekke stats inden man skriver. Så ville du f.eks. også finde ud af at det eneste spiller der havde flere succesfulde driblinger end Neymar sidste år i la liga var Messi. Og at Suarez havde tredje flest assists.

Det er fint at være utilfreds men hvis det skyldes forventninger om et endnu højere niveau end det de har vist i barca så tror jeg du bliver skuffet.
Det kan godt være at stats viser det, men sådan synes jeg bare ikke det virker til. Hvis vi fx. tager NeyNey, så syens jeg ikke at han særlig succesfuld i sine driblinger, og hvis han endelig er, for han sjældent noget ud af det. Det vil gode stats ikke ændre på.

Det samme kan siges om pasningsspillet, og mener godt de burde være bedre i det, uden man behøver at sammenligne det med Messi's niveau.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 26/9 FC Barcelona - Las Palmas

Indlæg af Piquénbauer »

Det har du selvfølgelig en pointe i. Jeg er dog dybt uenig.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: 26/9 FC Barcelona - Las Palmas

Indlæg af Mkj 77 »

Drake skrev:
Piquénbauer skrev:
Okay, tak for det, man skal passe på med at skrive sin mening
Nej det skal man ikke. Men det er en god ide lige at tjekke stats inden man skriver. Så ville du f.eks. også finde ud af at det eneste spiller der havde flere succesfulde driblinger end Neymar sidste år i la liga var Messi. Og at Suarez havde tredje flest assists.

Det er fint at være utilfreds men hvis det skyldes forventninger om et endnu højere niveau end det de har vist i barca så tror jeg du bliver skuffet.
Det kan godt være at stats viser det, men sådan synes jeg bare ikke det virker til. Hvis vi fx. tager NeyNey, så syens jeg ikke at han særlig succesfuld i sine driblinger, og hvis han endelig er, for han sjældent noget ud af det. Det vil gode stats ikke ændre på.

Det samme kan siges om pasningsspillet, og mener godt de burde være bedre i det, uden man behøver at sammenligne det med Messi's niveau.
jeg er faktisk fuldstændig enig- men dog tror jeg at forventningerne bunder i hvad han har af potentiale kontra hvad han har vist i år.
sidste sæson var god og jeg havde en forhåbning om at han i ville tage endne mere ansvar og turde runde en direkte modstander. Men som ved straffesparket i dag virker han nervøs, hvilket gør at han bruger sin hurtighed mere end sin teknik.

jeg ønsker inderligt at han viser hvad han virkelig kan nu hvor messi er væk.
samtidig virker han som lidt en "stemningsspiller" er holdet dårligt er han ikke den der tager ansvaret og viser vejen.
den forventning er der dog på ham nu hvor messi er skadet.

det kan blive fugl eller fisk med ham nu hvor messi er ude.

Og nu til det filosofiske- hvad er bedst, fugl eller fisk..
En fugl ville drukne under vand og en fisk ville dø uden.

jeg finder selv døren...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 26/9 FC Barcelona - Las Palmas

Indlæg af Piquénbauer »

Storken skrev:
Piquénbauer skrev:
Neymar har været dårligt spillende i hele 2015. Han har meget lidt succes med sine aktioner. Han nød bare godt af Messis fantastisk afleveringer i foråret, hvorfor hans dårlige spil gik under radaren.
Det er lidt pudsigt at andre spiller ikke "bare" har udnyttet messi så. Der er efterhånden en del spillere der har spillet sammen med messi men sjovt nok har ingen kunne præstere det samme antal mål som neymar i sidste sæson.

Det passer selvfølgelig ikke ind i hele din ide om at grunden til at vi vandt alt sidste år var messi. Og kun ham.
Det er sjovt, at det skulle komme fra dig. Din verden må være faldet sammen efter at Ter Stegen har været elendig i denne sæson.
Ja jeg laver ikke andet end at tude. Men hvad har det egentligt med noget at gøre?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 26/9 FC Barcelona - Las Palmas

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:
Storken skrev:
Piquénbauer skrev:
Neymar har været dårligt spillende i hele 2015. Han har meget lidt succes med sine aktioner. Han nød bare godt af Messis fantastisk afleveringer i foråret, hvorfor hans dårlige spil gik under radaren.
Det er lidt pudsigt at andre spiller ikke "bare" har udnyttet messi så. Der er efterhånden en del spillere der har spillet sammen med messi men sjovt nok har ingen kunne præstere det samme antal mål som neymar i sidste sæson.

Det passer selvfølgelig ikke ind i hele din ide om at grunden til at vi vandt alt sidste år var messi. Og kun ham.
Det er sjovt, at det skulle komme fra dig. Din verden må være faldet sammen efter at Ter Stegen har været elendig i denne sæson.
Ja jeg laver ikke andet end at tude. Men hvad har det egentligt med noget at gøre?
Vi har alle vores opfattelser og ideer. Nogle ændrer dem, når tingene tager en ny drejning.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 30 gæster