23/9 Celta de Vigo - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2015/2016

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 23/9 Celta de Vigo - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Piquénbauer skrev:Barca-baglandet er notorisk hårde ved målmænd ...
Ja, det lagde vi godt mærke til med Bravo i flere omgange sidste sæson.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 23/9 Celta de Vigo - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Måske kunne det være en ide at stoppe med det der MAtS (mig) vs Bravo (jer)? Og så i stedet prøve at snakke om det fremfor at pege fingre. Jeg kan godt lide MAtS da jeg ser ham som den perfekte målmand for barca i fremtiden og I kan godt lide bravo. Fair. Det er ved at være en smule trættende at jeg bliver kaldt ud som en blind MAtS fan når jeg sagtens kan kritsere ham ligesom jeg sagtens kan rose Bravo (hvilket jeg har gjort flere gange).
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 23/9 Celta de Vigo - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Det virker ærligt talt bare som om, at du bliver vildt fornærmet hver gang ter Stegen bliver kritiseret, hvilket jo godt kan forekomme en anelse mærkeligt, med dit forhold til Bravo in mente. Mere er der såmænd ikke i det. Det kan selvfølgelig være at jeg tager fejl, når jeg sidder med en fornemmelse af at du bliver irriteret over kritikken af ter Stegen.

Desuden kan jeg godt lide ter Stegen, så der er ingen grund til at sætte det op, som om at du er den eneste der er glad for ter Stegen og gerne ser ham som fremtidens målmand i klubben. Det gør jeg altså også. Han har desværre bare spillet kritisabelt skidt indtil videre i denne sæson, så jeg ved ikke hvorfor jeg er notorisk hård overfor ham, når jeg siger at han har spillet for dårligt og at Bravo fortjener at komme tilbage mellem stængerne. Der er tale om dels fair kritik, dels en vurdering om at Bravo ville være det bedste valg for os i øjeblikket. Jeg synes ikke jeg er urimelig her.

Forskellen på den nuværende situation, og situationen da Valdés så småt slog igennem, er altså også at vi har et fantastisk alternativ til ter Stegen lige nu. Det havde vi overhovedet ikke i de første sæsoner hvor Valdés var fast målmand, hvor alternativerne hed noget i retningen Rüstü Recber, Roberto Bonano, Albert Jorquera og Rubén Martínez, du ved ham fra Levante forleden.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 23/9 Celta de Vigo - FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Jeg summer de sidste par sider op:

Mats svagheder ligger hovedsageligt i fodbolden.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 23/9 Celta de Vigo - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg skriver det lige om. Var på min iphone og er kommet over på mac'en nu.

Mit problem er som sådan ikke kritikken (selvom jeg synes den er overdrevet). Mit problem er når han bliver svinet og fremstillet som en scapegoat (ikke en henvisning til det du har skrevet). Det er imo latterligt og hører ingen steder hjemme. Derfor kommenterer jeg på det. Ligesom du f.eks. har gjort i mindre grad med Bartra.

Hvis man ser på hvordan MAtS har gjort det så mener jeg bare ikke at det har været så slemt som det fremstilles herinde. Han lavede en fejl mod ATH og Levante. Ellers synes jeg han har gjort det fint og han har bidraget rigtigt godt til holdet gennem sit spil med fødderne. Det ser dog ud til at han har problemer med koncentrationen og det skal forbedres.

Med det sagt så kan jeg godt forstå hvorfor der er et ønske om at få Bravo tilbage da holdet har set shaky ud. Jeg tror dog ikke det er målmandens skyld men derimod forsvaret som har været elendigt indtil videre. Sidste år stod forsvaret fremragende og det nød både MAtS og Bravo godt af. I år er det en anden sag og MAtS har haft problemer. Vi må se om Bravo også får det.

Omkring konkurrencen så er der som du siger anderledes nu end med Valdes. Derfor har MAtS heller ikke de samme forudsætninger som Valdes eller De Gea/Courtois. Det gør så også at man ikke kan forvente at han bliver verdensklasse før han virkelig får den tiltro det kræver. Eller det tror jeg i hvert fald. Har svært ved at se hvordan han skal udvikle sig ved ikke at spille hver uge men kun hver anden eller trejde uge.

Og lige til sidst: Jeg er altså ikke en Bravo hater der bare sviner ham til. Jeg er bare ikke ligeså imponeret som mange andre herinde. Han har dog gjort det flot (hvilket jeg har rost) og derfor kan det sagtens forsvares at han er førstemålmand.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 23/9 Celta de Vigo - FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

16-16

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 23/9 Celta de Vigo - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Ja og er det kun MAtS' skyld?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 23/9 Celta de Vigo - FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

Piquénbauer skrev:Ja og er det kun MAtS' skyld?
Nej det er kun 15 mål på 6 kampe han har lukket ind.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 23/9 Celta de Vigo - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Ja HOLDET har ikke gjort det ret godt indtil videre. Lad os håbe at det bliver bedre snart.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Madbassen
Indlæg: 1431
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Valby
Har takket: 156 gange
Blevet takket: 49 gange

Re: 23/9 Celta de Vigo - FC Barcelona

Indlæg af Madbassen »

Brombi skrev:
Piquénbauer skrev:Ja og er det kun MAtS' skyld?
Nej det er kun 15 mål på 6 kampe han har lukket ind.
Helt seriøst. Sidder du og ser på målene i går og tænker, at MAtS skulle have taget dem? Forsvaret sælger ham totalt på de tre sidste. Jeg må melde mig enig med Piquénbauer. Synes ikke at MAtS skal have skylden for de mange mål der er lukket ind.
Soci nummer 122.432

Barça - RCD Espanyol 1-0 (Z. Ibrahimović pen.)
F.C. København - Barça 1-1 (L. Messi)
Barça - Arsenal F.C. 3-1 (L. Messi, Xavi H., L. Messi pen.)
Barça - Real Madrid C.F. 2-1 (J. Mathieu, L. Suarez)

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 23/9 Celta de Vigo - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg holder absolut stadig på at han bør redde 1-0 målet. Det er en flot afslutning, men han har god tid til at tage et skridt tilbage, men i stedet vælger han at springe på stedet og forsøge at vippe den over. En bedre målmand havde taget skridtet bagud og grebet den. Han læser den simpelthen forkert, selvom det er en god afslutning.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 23/9 Celta de Vigo - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Der er vel også andre som deler en del af ansvaret ved det mål? MAtS ser rigtigt nok lidt tung ud med Alves vælter rundt og giver nolito er frit spark i feltet. Det er imo en del slemmere end at MAtS ikke kan hoppe op og tage en rigtig flot afslutning. Et mål som vi barcafans havde kaldt verdensklasse hvis det var scoret af Messi eller Neymar.

Efter at have set den igen så tvivler jeg desuden på at der var tid til at tage et skridt bagud og gribe den. IMO er fejlen at han ikke kommer op til den. Det burde han kunne klare.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 23/9 Celta de Vigo - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

At Alves ser ualmindeligt dum ud og at det er en flot afslutning, ændrer altså ikke på at han burde have snuppet den. Jeg har jo i øvrigt aldrig sagt at Alves er uden skyld i det mål. Men nu blev der jo snakket om netop ter Stegen og ikke Dani Alves, som i øvrigt spillede en af de aller-ringeste kampe i hele sin lange karriere i går.

At et mål kan kaldes for verdensklasse er i øvrigt ikke ensbetydende med at målmanden ikke kunne, skulle eller burde have reddet bolden. Messis mål mod Athletic i Copa del Rey finalen er et fint eksempel, hvor han afslutter fra en position og en vinkel, hvor Iago Herrerín virkelig ikke må lade den gå ind ved nærmeste stolpe. Den var næppe gået mod Courtois. Men det ændrer jo ikke på at det er et verdensklassemål, taget alt i betragtning.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 23/9 Celta de Vigo - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

MAtS bliver af mange (ikke nødvendigvis dig) fremhævet som den helt store synder. Og det selvom forsvaret vælter rundt og sælger ham fuldstændig. Det var det jeg ville frem til med alves. Han er blevet solgt gang på gang men har egentlig gjort det ok (selvom han har lavet et par fejl)

Jeg er ikke enig i at han burde have snuppet den selvom han på en god dag havde. Det var en fremragende afslutning og at den går ind er helt forståeligt. Så at snakke om at "burde" have taget den er imo for meget at kræve.

Min pointe omkring at det var verdensklasse var at jeg tvivler på at celtafans ville omtale sådan en mål scoret mod dem som en målmandsfejl. Men barcafans gør åbenbart og så er spørgsmålet om man forventer for meget af MAtS. Det mener jeg at man gør.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 23/9 Celta de Vigo - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Er det nu pludselig unfair at have højere forventninger til en Barcelona målmand, end at have til en Celta Vigo målmand? Bare lige for god ro og ordens skyld, så har vi altså betalt 12 millioner euro for ter Stegen, mens Sergio Álvarez er en af Celta's egne, der ikke engang har spillet 50 La Liga kampe som 29-årig. Jeg håber da virkelig at ter Stegen er meget, meget, meget bedre end Sergio Álvarez og derfor er det da også kun naturligt, og fair, at have en del højere forventinger til ham.

I øvrigt har jeg jo ikke sagt at det er en decideret målmandsfejl. Messis scoring mod Athletic var heller ikke en målmandsfejl. Men derfor mener jeg absolut stadig, at begge afslutninger er afslutninger der bør blive reddet af en keeper, hvis denne altså vel at mærke er i verdensklasse. Det er til at forstå hvis keepere som Iago Herrerín eller Sergio Álvarez i ny og næ lukker sådan nogle mål ind. Der er ingen der betragter dem som nogle af de absolut bedste på deres position. Det er ikke tilfældet for keepere som ter Stegen og Bravo.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 33 gæster