16/9 Roma - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2015/2016

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

DeanCassady
Indlæg: 1593
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 218 gange

Re: 16/9 Roma - FC Barcelona

Indlæg af DeanCassady »

JonasV skrev:
Piquénbauer skrev:
Luis Enrique: "Roma's goal is my fault, we tell our keepers to play like that. I guess they won't score another one like this against us."
Præcis, en fejl ;-) Om det så er den taktiske disposition eller keeperens personlige vurdering af situationen der forårsager fejlen.
Jeg synes nu stadig ikke, at der er tale om en decideret fejl, eftersom ter Stegens valg ligeså godt kunne være blevet belønnet med en clearing af en bold i dybden.

Vi kan godt blive enige om, at ter Stegen bærer en stor del af skylden, eftersom han var så langt ude af målet, men det betyder jo ikke nødvendigvis, at han begik en decideret fejl. Lucho snakker ligeledes om skyld - ikke fejl.
Robert Zimmerman

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 16/9 Roma - FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Piquénbauer skrev:
JonasV skrev:
Piquénbauer skrev:
JonasV skrev:
Piquénbauer skrev:
Luis Enrique: "Roma's goal is my fault, we tell our keepers to play like that. I guess they won't score another one like this against us."
Præcis, en fejl ;-) Om det så er den taktiske disposition eller keeperens personlige vurdering af situationen der forårsager fejlen.
Og det er der vel også ret stor forskel på? Hvis MAtS gør det han skal hvordan kan det så være hans fejl?
Hvis jeg ikke har udtryk mig klart nok i de sidste par indlæg, så er jeg (stadig) fløjtende ligeglad med om det er selve keeperens vurdering, den er gal med, eller om det er den taktiske disposition. Det er underordnet for mig. Ét eller andet er bare galt så. Hvis der går mål ind, er der noget der burde være anderledes. Lad nu være at opfatte det som et personligt angreb når snakken falder på MAtS.
Ok så du vil hellere have at der kommer flere episoder hvor vi ser friløbere end et sjældent freak mål? For mig er det ret klart hvad der er at foretrække - en målmand som går ud af sit mål og deltager i spillet samt napper de bolde der kommer mod mål.
Lad nu være, Piquenbauer. Det bliver komplet overkarikeret nu. Jeg skriver intet sted at jeg ikke vil have en målmand, der deltager i spillet. Jeg er bare af den opfattelse at der i den givne situation - dagens kamp - bliver foretaget en fejlvurdering, som ender med at koste point. Det er naturligvis rent gætværk, men jeg tror ikke det havde resulteret i en udligning hvis Ter Stegen havde holdt sig nærmere stregen i dén situation. Og derudover er det vel meget sundt løbende at forholde sig til den moderne keeper-rolle og søge efter den rigtige balance. Det er ikke fordi jeg synes at sweeperkeeper-fænomenet bare er the devil og har ødelagt al glæde ved fodbold, du ved.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 16/9 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

JonasV skrev:
Piquénbauer skrev:
JonasV skrev:
Piquénbauer skrev:
JonasV skrev:
Piquénbauer skrev:
Luis Enrique: "Roma's goal is my fault, we tell our keepers to play like that. I guess they won't score another one like this against us."
Præcis, en fejl ;-) Om det så er den taktiske disposition eller keeperens personlige vurdering af situationen der forårsager fejlen.
Og det er der vel også ret stor forskel på? Hvis MAtS gør det han skal hvordan kan det så være hans fejl?
Hvis jeg ikke har udtryk mig klart nok i de sidste par indlæg, så er jeg (stadig) fløjtende ligeglad med om det er selve keeperens vurdering, den er gal med, eller om det er den taktiske disposition. Det er underordnet for mig. Ét eller andet er bare galt så. Hvis der går mål ind, er der noget der burde være anderledes. Lad nu være at opfatte det som et personligt angreb når snakken falder på MAtS.
Ok så du vil hellere have at der kommer flere episoder hvor vi ser friløbere end et sjældent freak mål? For mig er det ret klart hvad der er at foretrække - en målmand som går ud af sit mål og deltager i spillet samt napper de bolde der kommer mod mål.
Lad nu være, Piquenbauer. Det bliver komplet overkarikeret nu. Jeg skriver intet sted at jeg ikke vil have en målmand, der deltager i spillet. Jeg er bare af den opfattelse at der i den givne situation - dagens kamp - bliver foretaget en fejlvurdering, som ender med at koste point. Det er naturligvis rent gætværk, men jeg tror ikke det havde resulteret i en udligning hvis Ter Stegen havde holdt sig nærmere stregen i den situation. Og derudover er det vel meget sundt løbende at forholde sig til den moderne keeper-rolle og søge efter den rigtige balance. Det er ikke fordi jeg synes at sweeperkeeper-fænomenet bare er the devil og har ødelagt al glæde ved fodbold, du ved.
Jeg forstår virkelig ikke hvorfor du bliver provokeret af mine svar? Men hvis jeg er for hård så beklager jeg.

Du kan næsten altid finde en eller anden "fejl" og ved mål scoret fra lange distancer ser målmanden generelt lidt fjollet ud. Men der er ingen grund til at køre rundt i det mere. Jeg mener ikke at MAtS gør noget som helst forkert andet end at der går et fremragende mål ind på ham. Og udover det stod han er rigtig fin kamp!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 16/9 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Piquénbauer skrev:Ok så du vil hellere have at der kommer flere episoder hvor vi ser friløbere end et sjældent freak mål? For mig er det ret klart hvad der er at foretrække - en målmand som går ud af sit mål og deltager i spillet samt napper de bolde der kommer mod mål.
Hvorfor skal det ene udelukke det andet? En målmand kan vel sagtens deltage i spillet og komme ud i de mest presserende og farlige situationer, uden nødvendigvis at skulle stå langt fremme og pille næse i fuldkommen ufarlige situationer. Som jeg skrev før:
Blaugrana92 skrev:Jeg kan godt lide idéen om at målmænd skal deltage i spillet og i de mest pressede situationer, også skal gå ud for at cleare bolde i dybden, men jeg kan ikke se hvorfor det skal betyde at de partout skal befinde sig så langt fremme på banen. En fuldkommen ufarlig situation vil jo altid være en mulighed for at gøre netop hvad Florenzi gjorde, hvis målmanden insisterer på at hænge ud på den offensive side af sit eget felt. Bak fem skridt tilbage i sådan en situation. Lad være med at give dem muligheden for at gøre hvad Florenzi gjorde.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 16/9 Roma - FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Det provokerer mig når du gør tingene unødvendigt sort/hvide, som om der ikke er nogen mellemting og at man enten sværger til en statisk keeper eller en, der deltager i spillet.

Edit: Præcis det samme Blau skriver herover, faktisk :op:



Men fint, fint. Jeg forstår hvad du mener om det hele. Vist ingen grund til, for nogle af os, at trampe mere rundt i samme sump. Tak for sludderen.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 16/9 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Blaugrana92 skrev:
Piquénbauer skrev:Ok så du vil hellere have at der kommer flere episoder hvor vi ser friløbere end et sjældent freak mål? For mig er det ret klart hvad der er at foretrække - en målmand som går ud af sit mål og deltager i spillet samt napper de bolde der kommer mod mål.
Hvorfor skal det ene udelukke det andet? En målmand kan vel sagtens deltage i spillet og komme ud i de mest presserende og farlige situationer, uden nødvendigvis at skulle stå langt fremme og pille næse i fuldkommen ufarlige situationer. Som jeg skrev før:
Blaugrana92 skrev:Jeg kan godt lide idéen om at målmænd skal deltage i spillet og i de mest pressede situationer, også skal gå ud for at cleare bolde i dybden, men jeg kan ikke se hvorfor det skal betyde at de partout skal befinde sig så langt fremme på banen. En fuldkommen ufarlig situation vil jo altid være en mulighed for at gøre netop hvad Florenzi gjorde, hvis målmanden insisterer på at hænge ud på den offensive side af sit eget felt. Bak fem skridt tilbage i sådan en situation. Lad være med at give dem muligheden for at gøre hvad Florenzi gjorde.
Men det gjorde MAtS jo heller ikke? Bravo gør præcist det samme. Forskellen er bare at MAtS i dag var uheldig med at indkassere et mål som går ind 1/1000.

MAtS står et stykke fra målet i en god position hvis Florenzi gjorde det logiske - afleverede bolden. Han forventede ikke at der ville blive skudt på mål og slet ikke med sådan en fart og præcision. Og det tror jeg ærlig talt ikke at der er nogen målmand der ville.

Synes faktisk at MAtS stod en ret rolig kamp i dag og var mere tilbageholdt. Der var ikke de store chancer og han tog rigtig mange gode beslutninger.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 16/9 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg er enig at hvad goal skriver om målet:
There will be questions about his positioning on Florenzi's goal, but to expect a shot from that position would be absurd. Simply beaten only by a world class effort.
Det er præcist sådan jeg ser det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 16/9 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

Billede

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 16/9 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Doctors think after first tests that Rafinha has no knee ligament tear, but more tests are needed tomorrow. [tv3 via @siquerodriguez]
Lad det være sandt!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 16/9 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

Og så har vi vist også tærsket langhalm på ter Stegen sitautionen. 1 point, fint, videre.

Der skal roteres mere, spares mange kræfter og generelt trænes mere. Det kunne have været så lækkert med 3 point, så videre avancement som 1'er kunne afgøres langt før tid, så spillerne kan spares. Neymar og Suarez skal i bedre form, især førstnævnte. Det var kun de sidste 10-15 minutter han viste lidt engement. Rakitic faldt også fuldstændig igennem idag.

Det bliver godt at få Alves tilbage. Roberto har bestemt ikke været dårlig, men ingen tvivl om at han er bedst defensivt. Han har været solid og holdt niveauet, men føler lidt at der mangler lidt offensivt fra højre side. Med Rafinha ude med skade er det ikke utænkeligt, at Roberto kan blive brugt på midtbanen som en slags Keita.

Barcelonas sportsledelse skal gøre alt i deres magt for at hente Halilovic ind, hvis Rafinha er ude med korsbåndskade. Det går ikke at vi har sådan en tynd trup, med så tæt et pakket kampprogram. Derudover kan vi godt glemme alt om at Munir eller Sandro kan gøre en forskel. Ville ikke turde at lade dem spille mod Eibar.

Som reserve synes jeg også at Douglas skal bruges som reserve som wing. Han er hurtig og teknisk, måske ikke så intelligent, men jeg vil trods alt hellere bruge ham end de to andre.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 16/9 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Rafinha would not have a knee ligament tear. If this is confirmed tomorrow, he would be out for around 6 weeks. [cope]
Stadig lang tid :roll:
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20615
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1110 gange

Re: 16/9 Roma - FC Barcelona

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Alt for lang tid. Vores tynde trup og hårde program knepper os.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 16/9 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Luis Enrique: "Barcelona not getting a penalty? Don't think that's news anymore..."
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 16/9 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

Piquénbauer skrev:
Rafinha would not have a knee ligament tear. If this is confirmed tomorrow, he would be out for around 6 weeks. [cope]
Stadig lang tid :roll:
Øh det er godt nok ikke en lægefaglig vurdering. "Not a knee ligament tear = 6 weeks"? Som sagt er der ikke nogen der ved noget, ikke før der er blevet lavet yderligere tests.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 16/9 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Brombi skrev:
Piquénbauer skrev:
Rafinha would not have a knee ligament tear. If this is confirmed tomorrow, he would be out for around 6 weeks. [cope]
Stadig lang tid :roll:
Øh det er godt nok ikke en lægefaglig vurdering. "Not a knee ligament tear = 6 weeks"? Som sagt er der ikke nogen der ved noget, ikke før der er blevet lavet yderligere tests.
Nu skal jeg ikke kunne sige det med sikkerhed men tænker at de måske har været i kontakt med en fra barca staben. Eller måske en rutineret læge som kan give dem en ca periode. Med det sagt så er der selvfølgelig en del usikkerhed og personligt kan jeg ikke forstå hvorfor det skulle tage så lang tid hvis der ikke er en decideret skade.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 30 gæster