16/9 Roma - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2015/2016

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 16/9 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Blaugrana92 skrev:
Piquénbauer skrev:
phpBB [video]


Prøv lige at se hans position. Han står altså ikke ret langt ud af målet. Men det der spark er sindssygt. Vanvittigt hårdt!
Ehm ... hvis han ikke er ret langt væk fra sit eget mål, så ser han altså bare endnu mere skidt ud i situationen. Det hjælper ikke ter Stegens sag, at begynde at sige at ikke engang stod i så slem en position. Tværtimod, for så er spørgsmålet jo hvordan han kan lade en bold fra den distance gå ind?
Den går ind fordi det var sindssygt sparket. Hele pointen er jo at der til tider bliver scoret nogle sindssyge mål fra lange distancer. Det var det vi så i dag. MAtS forlader linjen (som han skal) men han står ikke håbløst placeret. Skudet var bare vildt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17788
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: 16/9 Roma - FC Barcelona

Indlæg af emo »

Netop Blau. Er han positioneret korrekt, jamen så er hans egenskab som den type keepers for dårlig siden han ikke har kunne regne ud at fikse bolden.


Er hans position ikke god, så er han måske ikke lige den bedste sweeperkeeper endnu, da denne skal kunne regne positionen perfekt ud så bolden kan reddes.

Aå alt i alt... Bedøm selv!
Allez...

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: 16/9 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Tolquhon »

Luis Enrique skrev:
Tolquhon skrev: At udpege Messi som skurk er IMO helt forfejlet. Nuvel, han spillede ikke op til sit bedste, men han var muligvis den eneste af vores trekløver, der i dele af kampen (de sidste 25 minutter ca.) leverede en godkendt præstation - Neymar og Suarez så til gengæld godt visne ud i aften.
Enig i det sidste, men jeg mener nu ikke Messis præstation skal have prædikatet "godkendt". Tværtimod. Skurk er måske blot et uheldigt ord.
Set over hele kampen var Messis indsats ikke helt godkendt, nej, men hvis vi vurderer hele holdet på samme præmisser, er han velsagtens den, der kommer tættest på, eller? Som JonasV siger, bliver Messi dog vurderet i forhold til sit sædvanlige niveau, og set fra den vinkel så han ikke godt ud i dag.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 16/9 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

JonasV skrev:
Piquénbauer skrev:Jep det siger det meget godt. Målmandsrollen er anderledes og derfor bliver mål som i dag scoret. MAtS ser dum ud men han skal altså gå ud af sit mål.
Udfra den devise bør folk vel så også brokke sig mindre når det koster at Alves forsømmer sine defensive pligter fordi han skal være en moderne back, der er present i det offensive spil. Jeg forstår godt hvad du skriver, i så fald er min personlige holdning nok bare at det skal balanceres mere og at vægten skal tippes lidt længere fra sweeper og tilbage mod keeper.
Ja? Alves er da blevet fritaget for meget kritik pga sit offensive spil.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 16/9 Roma - FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Piquénbauer skrev:
Luis Enrique: "Roma's goal is my fault, we tell our keepers to play like that. I guess they won't score another one like this against us."
Præcis, en fejl ;-) Om det så er den taktiske disposition eller keeperens personlige vurdering af situationen der forårsager fejlen.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 16/9 Roma - FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Piquénbauer skrev:
JonasV skrev:
Piquénbauer skrev:Jep det siger det meget godt. Målmandsrollen er anderledes og derfor bliver mål som i dag scoret. MAtS ser dum ud men han skal altså gå ud af sit mål.
Udfra den devise bør folk vel så også brokke sig mindre når det koster at Alves forsømmer sine defensive pligter fordi han skal være en moderne back, der er present i det offensive spil. Jeg forstår godt hvad du skriver, i så fald er min personlige holdning nok bare at det skal balanceres mere og at vægten skal tippes lidt længere fra sweeper og tilbage mod keeper.
Ja? Alves er da blevet fritaget for meget kritik pga sit offensive spil.
Det er så ikke min opfattelse.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 16/9 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

JonasV skrev:
Piquénbauer skrev:
Luis Enrique: "Roma's goal is my fault, we tell our keepers to play like that. I guess they won't score another one like this against us."
Præcis, en fejl ;-) Om det så er den taktiske disposition eller keeperens personlige vurdering af situationen der forårsager fejlen.
Og det er der vel også ret stor forskel på? Hvis MAtS gør det han skal hvordan kan det så være hans fejl?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 16/9 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Piquénbauer skrev:
Blaugrana92 skrev:
Piquénbauer skrev:
phpBB [video]


Prøv lige at se hans position. Han står altså ikke ret langt ud af målet. Men det der spark er sindssygt. Vanvittigt hårdt!
Ehm ... hvis han ikke er ret langt væk fra sit eget mål, så ser han altså bare endnu mere skidt ud i situationen. Det hjælper ikke ter Stegens sag, at begynde at sige at ikke engang stod i så slem en position. Tværtimod, for så er spørgsmålet jo hvordan han kan lade en bold fra den distance gå ind?
Den går ind fordi det var sindssygt sparket. Hele pointen er jo at der til tider bliver scoret nogle sindssyge mål fra lange distancer. Det var det vi så i dag. MAtS forlader linjen (som han skal) men han står ikke håbløst placeret. Skudet var bare vildt.
Ej, hold nu op. Det er virkelig godt sparket, men det er jo ikke fordi den sidder helt, helt oppe i krogen, så langt oppe at han ikke ville kunne nå den selv hvis han stod på stregen. Hvis ter Stegen er korrekt positioneret, så bliver det opgraderet fra en halv-dum positionerings-fejl, til et decideret og stort drop.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 16/9 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Blaugrana92 skrev:
Piquénbauer skrev:
Blaugrana92 skrev:
Piquénbauer skrev:
phpBB [video]


Prøv lige at se hans position. Han står altså ikke ret langt ud af målet. Men det der spark er sindssygt. Vanvittigt hårdt!
Ehm ... hvis han ikke er ret langt væk fra sit eget mål, så ser han altså bare endnu mere skidt ud i situationen. Det hjælper ikke ter Stegens sag, at begynde at sige at ikke engang stod i så slem en position. Tværtimod, for så er spørgsmålet jo hvordan han kan lade en bold fra den distance gå ind?
Den går ind fordi det var sindssygt sparket. Hele pointen er jo at der til tider bliver scoret nogle sindssyge mål fra lange distancer. Det var det vi så i dag. MAtS forlader linjen (som han skal) men han står ikke håbløst placeret. Skudet var bare vildt.
Ej, hold nu op. Det er virkelig godt sparket, men det er jo ikke fordi den sidder helt, helt oppe i krogen, så langt oppe at han ikke ville kunne nå den selv hvis han stod på stregen. Hvis ter Stegen er korrekt positioneret, så bliver det opgraderet fra en halv-dum positionerings-fejl, til et decideret og stort drop.
Jeg giver op. Det er tydeligt at flertallet herinde ser anderledes på så jeg gider ikke blive ved med at forsvare MAtS. For mig er det der et fremragende mål (og hamrende heldigt). Det er aldrig MAtS' skyld. Men fred med at i mener det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 16/9 Roma - FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Piquénbauer skrev:
JonasV skrev:
Piquénbauer skrev:
Luis Enrique: "Roma's goal is my fault, we tell our keepers to play like that. I guess they won't score another one like this against us."
Præcis, en fejl ;-) Om det så er den taktiske disposition eller keeperens personlige vurdering af situationen der forårsager fejlen.
Og det er der vel også ret stor forskel på? Hvis MAtS gør det han skal hvordan kan det så være hans fejl?
Hvis jeg ikke har udtryk mig klart nok i de sidste par indlæg, så er jeg (stadig) fløjtende ligeglad med om det er selve keeperens vurdering, den er gal med, eller om det er den taktiske disposition. Det er underordnet for mig. Ét eller andet er bare galt så. Hvis der går mål ind, er der noget der burde være anderledes. Lad nu være at opfatte det som et personligt angreb når snakken falder på MAtS.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 16/9 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Det er virkelig noget lort med Rafinha. Jeg antager det værste lige nu. Overrevet ACL eller noget i den dur. Hvad har vi så tilbage på midtbanen? Roberto vikarierer på højrebacken. Mascherano eller Busquets er ikke optimale at have deroppe. Så vi står reelt set kun med Iniesta og Rakitic i øjeblikket. Tid til at prøve Messi dernede? Det kan vi jo blive nødt til, når Iniesta eller Rakitic får en eller anden åndssvag skade i weekenden. Det ville lige ligne. Men jeg har sagt det flere gange allerede. Den her mangel på bredde kommer til at slå os langsomt ihjel. Det er ikke holdbart. Ikke engang selvom det bare er til januar.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 16/9 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

JonasV skrev:
Piquénbauer skrev:
JonasV skrev:
Piquénbauer skrev:
Luis Enrique: "Roma's goal is my fault, we tell our keepers to play like that. I guess they won't score another one like this against us."
Præcis, en fejl ;-) Om det så er den taktiske disposition eller keeperens personlige vurdering af situationen der forårsager fejlen.
Og det er der vel også ret stor forskel på? Hvis MAtS gør det han skal hvordan kan det så være hans fejl?
Hvis jeg ikke har udtryk mig klart nok i de sidste par indlæg, så er jeg (stadig) fløjtende ligeglad med om det er selve keeperens vurdering, den er gal med, eller om det er den taktiske disposition. Det er underordnet for mig. Ét eller andet er bare galt så. Hvis der går mål ind, er der noget der burde være anderledes. Lad nu være at opfatte det som et personligt angreb når snakken falder på MAtS.
Ok så du vil hellere have at der kommer flere episoder hvor vi ser friløbere end et sjældent freak mål? For mig er det ret klart hvad der er at foretrække - en målmand som går ud af sit mål og deltager i spillet samt napper de bolde der kommer mod mål.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17788
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: 16/9 Roma - FC Barcelona

Indlæg af emo »

Gad godt have haft at vi havde Halolovic nu, eller en Samper i den form han var i for en sæson eller to siden.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 16/9 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Blaugrana92 skrev:Det er virkelig noget lort med Rafinha. Jeg antager det værste lige nu. Overrevet ACL eller noget i den dur. Hvad har vi så tilbage på midtbanen? Roberto vikarierer på højrebacken. Mascherano eller Busquets er ikke optimale at have deroppe. Så vi står reelt set kun med Iniesta og Rakitic i øjeblikket. Tid til at prøve Messi dernede? Det kan vi jo blive nødt til, når Iniesta eller Rakitic får en eller anden åndssvag skade i weekenden. Det ville lige ligne. Men jeg har sagt det flere gange allerede. Den her mangel på bredde kommer til at slå os langsomt ihjel. Det er ikke holdbart. Ikke engang selvom det bare er til januar.
Desværre betyder det nok at roberto kommer mere op på midten nu hvor alves og douglas kommer tilbage.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 16/9 Roma - FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Det er virkelig, virkelig bekymrende med Rafinha - og ja - udstiller vore skræmmende mangel på bredde i truppen. Selv om det var et smukt farvel for/til Xavi, så kunne vi godt nok godt bruge ham nu.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 35 gæster