16/9 Roma - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2015/2016

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: 16/9 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Luis Enrique »

Tolquhon skrev: At udpege Messi som skurk er IMO helt forfejlet. Nuvel, han spillede ikke op til sit bedste, men han var muligvis den eneste af vores trekløver, der i dele af kampen (de sidste 25 minutter ca.) leverede en godkendt præstation - Neymar og Suarez så til gengæld godt visne ud i aften.
Enig i det sidste, men jeg mener nu ikke Messis præstation skal have prædikatet "godkendt". Tværtimod. Skurk er måske blot et uheldigt ord.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20759
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 318 gange
Blevet takket: 1130 gange

Re: 16/9 Roma - FC Barcelona

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Min Neymar-trøje bragte ikke held i dag. Hænger den tilbage i skabet..

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 16/9 Roma - FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

DeanCassady skrev:
JonasV skrev:
DeanCassady skrev:
JonasV skrev:
Piquénbauer skrev:Er MAtS virkelig blevet den store skurk herinde? Hvis man ser på dagens kamp så var der mange der faldt igennem. Især Rak kan fremhæves.

Men sådan er det åbenbart. Vi elsker talenter indtil de laver fejl (det gjorde MAtS ikke i dag) men når de så kommer så skal de bare på bænken med det samme. Lad os håbe at Lucho er lidt mere fornuftig.
Jeg begriber altså ikke helt hvordan det ikke kan være en fejl, når bolden sejler ind, over vores keeper, ind i vores mål - og det i sidste ende er det, der koster os sejren.
Jeg tænker mere, at det var et sweeper-sats (der blev straffet) end en decideret fejl. Havde Florenzi spillet den i dybden, ville ter Stegen have opsnappet bolden, før den blev farlig og derved udfyldt sin rolle til perfektion. I sparkede Florenzi fra 55 meter og scorede et 1/100 mål. Tough luck.

Jeg mindes også et par lignende situationer med Valdés, Bravo og sågar Neuer.
Jeg synes også ofte, Neuer har lignet en klovn. Måske er jeg bare ikke enig i hvor "ekstremt" sweeperkeeper-fænomenet skal fortolkes. Så længe det koster mål, vil jeg mene, der er en fejl i konstruktionen. Om det så er den enkelte keeper eller de instrukser han har fået, den er gal med.
Nuvel. Jeg betragter det - som Piquenbauer - som en kalkuleret risiko, vi også oplevede under Valdés. Keeperne kommer sandt nok til at ligne klovne fra tid til anden, men der er så meget andet vundet ved positionseksekveringen, at jeg ikke nænner at klage.
Jeg ved godt at der potentielt er omkostninger ved at have en keeper-rolle af den karakter, men jeg synes stadig ikke det fritager MAtS for ansvaret for det mål. Det er vel noget med at vurdere den enkelte situation. emo beskriver det bedre på forrige side.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 16/9 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Tolquhon skrev:
Luis Enrique skrev:Hvis der skal udpeges en skurk, så er det vel - og det er givetvis ikke populært at få sagt - Messi? Hvis jeg kan tælle var der 3-4 halvvigtige afleveringer med ingen eller meget dårlig adresse, 3-4 langskud/frispark, hvor stemningen på den lokale, hvor jeg så kampen, var den sædvanlige: Nu har han brændt 1-2, nu sidder den næste der, som sædvanlig. Målet kom ikke. Han savnede fokus.

Jeg frygter, at længslen efter at få Arda Turan spilleberettiget kommer til at trække tænder ud. Det er netop en alsidig mand på midtbanen, der mangler.
At udpege Messi som skurk er IMO helt forfejlet. Nuvel, han spillede ikke op til sit bedste, men han var muligvis den eneste af vores trekløver, der i dele af kampen (de sidste 25 minutter ca.) leverede en godkendt præstation - Neymar og Suarez så til gengæld godt visne ud i aften.
Suárez har i det hele taget virket åndssvagt uskarp og vissen indtil videre. Jeg fatter det ikke. Han har haft en hel pre-season og en lang sommerferie uden landsholdsfodbold. Hvordan kan han virke langsom, sløv, uskarp og vissen nu? Han burde jo være rasende frisk, være fyldt med selvtillid og bare klø på fra hvor han slap i sidste sæson - eller i det mindste bare fra hvor han slap i vores pre-season, hvor han jo faktisk virkede både skarp og frisk. Neymar spillede også forfærdeligt i dag, ja. Men han var trods alt involveret i et par farlige situationer. Han har den afslutning i feltet, der bliver blokeret, efter småspil med Messi, og så har han den glimrende aflevering til Iniesta.

Messi var hele tiden isoleret med to eller tre Roma-spillere. Der var for lidt bevægelse og hjælp at hente hos de andre. Den centrale midtbane var stort set ikke til stede. Især Rakitic spillede gennemført elendigt, trods det fine oplæg til Suárez' scoring.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 16/9 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

"In today's time this is not a goalkeeper mistake. We expect them to be there. As a coach I'd say 'just continue'" - Kahn about @mterstegen1
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 16/9 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

"In today's time this is not a goalkeeper mistake. We expect them to be there. As a coach I'd say 'just continue'" - Kahn about ter Stegen

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 16/9 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jep det siger det meget godt. Målmandsrollen er anderledes og derfor bliver mål som i dag scoret. MAtS ser dum ud men han skal altså gå ud af sit mål.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20759
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 318 gange
Blevet takket: 1130 gange

Re: 16/9 Roma - FC Barcelona

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Faldt lige over denne. HAHA!

phpBB [video]

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 16/9 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

phpBB [video]


Prøv lige at se hans position. Han står altså ikke ret langt ud af målet. Men det der spark er sindssygt. Vanvittigt hårdt!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 16/9 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Det som Kahn i virkeligheden siger er, at det ikke var sket med ham - eller nogen anden målmand fra hans tid - mellem stængerne. Det var nok heller ikke sket med Buffon mellem stængerne. ;-)

Jeg kan godt lide idéen om at målmænd skal deltage i spillet og i de mest pressede situationer, også skal gå ud for at cleare bolde i dybden, men jeg kan ikke se hvorfor det skal betyde at de partout skal befinde sig så langt fremme på banen. En fuldkommen ufarlig situation vil jo altid være en mulighed for at gøre netop hvad Florenzi gjorde, hvis målmanden insisterer på at hænge ud på den offensive side af sit eget felt. Bak fem skridt tilbage i sådan en situation. Lad være med at give dem muligheden for at gøre hvad Florenzi gjorde.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 16/9 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

Enrique siger at de stadig ikke ved noget om Rafinha, knæet er hævet og de vil lave yderligere tests i morgen.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 16/9 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Piquénbauer skrev:
phpBB [video]


Prøv lige at se hans position. Han står altså ikke ret langt ud af målet. Men det der spark er sindssygt. Vanvittigt hårdt!
Ehm ... hvis han ikke er ret langt væk fra sit eget mål, så ser han altså bare endnu mere skidt ud i situationen. Det hjælper ikke ter Stegens sag, at begynde at sige at ikke engang stod i så slem en position. Tværtimod, for så er spørgsmålet jo hvordan han kan lade en bold fra den distance gå ind?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 16/9 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Luis Enrique: "Roma's goal is my fault, we tell our keepers to play like that. I guess they won't score another one like this against us."
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 16/9 Roma - FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Piquénbauer skrev:Jep det siger det meget godt. Målmandsrollen er anderledes og derfor bliver mål som i dag scoret. MAtS ser dum ud men han skal altså gå ud af sit mål.
Udfra den devise bør folk vel så også brokke sig mindre når det koster at Alves forsømmer sine defensive pligter fordi han skal være en moderne back, der er present i det offensive spil. Jeg forstår godt hvad du skriver, i så fald er min personlige holdning nok bare at det skal balanceres mere og at vægten skal tippes lidt længere fra sweeper og tilbage mod keeper.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 16/9 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

Brombi skrev:Enrique siger at de stadig ikke ved noget om Rafinha, knæet er hævet og de vil lave yderligere tests i morgen.
Billede

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 20 gæster