23/8 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2015/2016

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 23/8 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

@Daluigi

Jeg kan nogle gange godt blive lidt i tvivl om hvor meget du egentlig mener det når du er efter Busquets - altså, jeg er ikke i tvivl om at han på ingen måde er din kop te, men til tider virker det også som om der går lidt sport i det fra din side. Ligesom der går lidt sport i at tage lidt pis på din Busi-bashing fra min - og andres - side.

Anyways, så vil jeg mene at der er ret stor forskel på at skrive:
Daluigi skrev:hans driblinger er alt for ofte usikre og farlige.
- og så at skrive:
Daluigi skrev:Busquets har flere gange kostet mål ved et dumt boldtab, så det er på INGEN måde faktuelt forkert, at påstå hans driblinger er usikre i flere omgange.
Førstenævnte er jeg uenig i. Og jeg mener egentlig at de statistikker, Blau poster som svar, er meget relevante for diskussionen.

Det andet, du skriver, kan jeg godt tilslutte mig. Men lur mig om man ikke kan sige det samme om Messi - og det på trods af hans position et godt stykke længere væk fra "farezonen". Jeg føler mig i hvert fald ret sikker på at vi ikke skal langt tilbage for at finde et eksempel på et Messi-boldtab, der resulterer i at modstanderne scorer.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7076
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 23/8 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

Messi har en helt anden rolle og position, hvorfor de to selvfølgelig ikke skal sammenlignes i denne diskussion.

Mht. min generelle holdning til Busquets, så har jeg i flere omgange rost ham, og udtalt at jeg selvfølgelig tillægger ham værdi for holdet. Jeg mener blot, at han slet ikke får nok ud af sin tilstedeværelse på banen, og så skal jeg gerne indrømme, at der kan gå sport i det for mig, når jeg konstant skal læse endeløse roser og meget lidt kritik af mandens præstationer. Synes der mangler nuancer, når snakken falder på Bussi, og rigtig mange herinde, ser sig selv som analytiske mestre, fordi de er i stand til at forstå hvor god manden er. Jeg mener, at det er Way over The Hill, at proklamere Busquets som undervurderet. Han er nemlig lige det modsatte - især herinde.
Forumlegende

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 23/8 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

De fleste gange, når Busi bliver rost til skyerne herinde, er det vist når folk diskuterer med dig ;-) Jeg er da helt enig i at han ikke skal fredes, men det er nu heller ikke mit indtryk. Er da ret sikker på at han har fået hug i kamptrådene når han har lavet tåbelige ting - ligeså vel som så mange andre spillere.

Det er fair nok, du synes at han er overvurderet. Præcis ligeså fair, som når folk synes han er undervurderet.

emo
Indlæg: 17788
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: 23/8 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af emo »

Daluigi skrev:Jeg mener blot, at han slet ikke får nok ud af sin tilstedeværelse på banen..
Kan du præcisere dette mere? Hvad er det han mangler at vise, taget hans position og stil i betragtning. Han skal jo ikke lave key-passes så ofte som Xavi lavede dem. Han skal ikke skyde fra distancen som Yaya gør det. Han skal ikke lave step-overs som CR laver dem, og han skal slet ikke sætte folk af som Ini.

Så når vi fjerner de punkter, hvad er det så han mangler at vise, som han ikke allerede gør ? :)
Allez...

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7076
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 23/8 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

emo skrev:
Daluigi skrev:Jeg mener blot, at han slet ikke får nok ud af sin tilstedeværelse på banen..
Kan du præcisere dette mere? Hvad er det han mangler at vise, taget hans position og stil i betragtning. Han skal jo ikke lave key-passes så ofte som Xavi lavede dem. Han skal ikke skyde fra distancen som Yaya gør det. Han skal ikke lave step-overs som CR laver dem, og han skal slet ikke sætte folk af som Ini.

Så når vi fjerner de punkter, hvad er det så han mangler at vise, som han ikke allerede gør ? :)
Men hvad ville det koste, hvis han også udgjorde en sådan trussel?... Jeg ser ingen grund til, at han ikke kan lave flere keypasses. De dage hvor vores trekløver oppe foran ikke fungerer, så bliver Bussi decideret tam og ligegyldig. Her kan en spiller som Rakitic eksempelvis bidrage med mere. Derudover synes jeg ikke at Bussi er verbal og iøjnefaldende nok som en af anførerne på holdet. Men dette føler hans holdkammerater sikkert, siden han er blevet valgt. Min anke med Busquets bliver også, når folk gør ham så unik. For de opgaver han udfører, ser jeg en masse andre spillere kan udfylde, hvis de blev spillet ind på den position. Ergo er det hans opgaver der er unikke for vores brug af ham, og det er ikke Busquets kvaliteter som er unikke.
Forumlegende

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7076
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 23/8 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

JonasV skrev:De fleste gange, når Busi bliver rost til skyerne herinde, er det vist når folk diskuterer med dig ;-) ...

Det er fair nok, du synes at han er overvurderet. Præcis ligeså fair, som når folk synes han er undervurderet.
Interessant påstand som sikkert er rigtig langt hen ad vejen!... Og det er bestemt fair ja.
Forumlegende

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 23/8 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Problemet er, at de opgaver, Bussi udfører til perfektion i de fleste kampe, kan andre spillere ikke, selvom man går og tror det. Det er der, at man tager fejl, synes jeg.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 23/8 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Storken »

Kubala skrev:Problemet er, at de opgaver, Bussi udfører til perfektion i de fleste kampe, kan andre spillere ikke, selvom man går og tror det. Det er der, at man tager fejl, synes jeg.
Hans stabilitet er simpelthen skræmmende. Jeg bliver helt forbavset, når han spiller en dårlig kamp.

Han lider dog under, at folk tilsiddesætter rollefordeling, når de skal bedømme midtbanespillere. Det er som om, at man skal være et offensivt monster for at blive anset som værende blandt de allerbedste. Man indser dog Busquets betydning, når han ikke er der længere. Det er bare synd, at han ikke bliver værdsat i hans egen tid.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 23/8 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Kubala skrev:Problemet er, at de opgaver, Bussi udfører til perfektion i de fleste kampe, kan andre spillere ikke, selvom man går og tror det. Det er der, at man tager fejl, synes jeg.
Præcis. Det har vi f.eks. set når Masche spiller på den defensive midt. Han er UDEN tvivl en af de bedste overhovedet på den plads men hos os falder vi markant i niveau når han spiller pladsen.

Busi er, udover at være fremragende til det defensive, ekstremt hurtigt tænkende med bolden og derfor får de spillere hvis job det er at kreere bolden hurtigt fra ham. Og det betyder virkelig meget at bolden kommer frem 1-2 sek hurtigere.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 23/8 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Daluigi skrev:Du kan bade i statistikker alt det du vil, Blau. Statistikker i alle henseender hvadend det er i sport eller andre områder, så kan de manipuleres til at fortælle lige præcis hvad man ønsker.

Busquets har flere gange kostet mål ved et dumt boldtab, så det er på INGEN måde faktuelt forkert, at påstå hans driblinger er usikre i flere omgange.

Mht. min kommentar om en hypebølge, så sidestiller jeg ikke dette med at være dum. Du skriver direkte, at jeg gør mig dummere end jeg er osv... En forskel i retorik og mening hvis du spørg mig.

Sidst men ikke mindst, så hader jeg folk som føler sig specielle, blot fordi de går imod den gængse holdning. Derfor er dette ikke tilfældet her.
Bade i statistikker? Jeg har fremvist én statistik, som fuldkommen entydigt viser at Busquets meget sjældent kikser en dribling forbi sin modstander, som svar på din påstand om at han var usikker i sine driblinger. Så, nej. Jeg bader slet ikke i statistikker. Jeg forkaster derimod din påstand.

Ja, selvfølgelig har han flere gange kostet mål ved et dumt boldtab. Manden har spillet 331 kampe for os, så at han en håndfuld gange har lavet fejl der kostede et indkasseret mål, er fuldstændig forventeligt og overhovedet ikke overraskende. Piqué, Mascherano, Alves og Iniesta har også kostet os mål ved dumme boldtab eller generelle fejl. Sådan er fodbold altså, Daluigi.

Når du skriver at "noget er irriterende at se på, hvis man ikke rider med på hypebølgen", så læser jeg det helt klart som om, at du føler dig hævet over alle os andre, fordi vi bliver blændet ved at ride med på, det i øvrigt super-kendte fænomen, hypebølgen. At du ser mere klart end vi andre gør. Det var måske ikke din hensigt, men det er immervæk konsekvensen af din retorik. Men, ja. Selvfølgelig siger jeg at du gør dig selv dummere end du egentlig er - hvori det jo i øvrigt implicit ligger at du netop ikke er dum - når du skriver at Busquets "kun evner få ting".

Det er så noteret. Så er den teori i hvert fald lagt i skuffen.
Storken skrev:Han lider dog under, at folk tilsiddesætter rollefordeling, når de skal bedømme midtbanespillere. Det er som om, at man skal være et offensivt monster for at blive anset som værende blandt de allerbedste. Man indser dog Busquets betydning, når han ikke er der længere. Det er bare synd, at han ikke bliver værdsat i hans egen tid.
Lad os lige bruge ti sekunder på at tænke tilbage på Claude Makélélé, og i samme ombæring overveje, hvor vigtigt det var for vores klubs udvikling, at Florentino Pérez var så idiotisk at sælge ham.

"We will not miss Makélelé. His technique is average, he lacks the speed and skill to take the ball past opponents, and ninety percent of his distribution either goes backwards or sideways. He wasn't a header of the ball and he rarely passed the ball more than three metres. Younger players will arrive who will cause Makélelé to be forgotten."

Brugeravatar
Wennerberg
Forum Admin
Indlæg: 916
Tilmeldt: man apr 25, 2005 8:38 pm
Har takket: 63 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: 23/8 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Wennerberg »

Der findes en tråd om Busquets, så hvis i fortsat ønsker at debatere ham, så fortsæt der.
Wennerberg
Forum Admin

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 35 gæster