11/8 FC Barcelona - Sevilla

Alle kamptråde fra sæsonen 2015/2016

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

FCBSOCI
Indlæg: 2468
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1198 gange
Blevet takket: 535 gange

Re: 11/8 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af FCBSOCI »

Piquénbauer skrev:Joe Hart?!

Nej. Bare nej!

Vi har 2 rigtig fine målmænd som passer godt til holdet. Så er det ligemeget om de er nogle af verdens bedste.
Ja, fine målmænd, men ikke verdensklasse. Kommer de Gea til Real Madrid, er de langt bedre stillet, og jeg tror, at en supermålmand kan give 6-10 points ekstra, hvilket er meget, når man tænker på, hvor tæt det tit er i toppen. Joe Hart? Måske er jeg præget af, at han stod fænomenalt godt mod Barca på Camp Nou (var selv til stede på Campen og så det på nærmeste hold).

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11/8 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Piquénbauer »

Du er klart præget af den kamp. Hart er svingende.

De Gea er god men MAtS kan udvikle sig til en mindst ligeså god målmand for os. Han har det der skal til. Altså udover det at råbe og skrige til sine medspillere.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 11/8 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Blaugrana92 »

FCBSOCI skrev:... og jeg tror, at en supermålmand kan give 6-10 points ekstra ...
Det troede John Terry også.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 11/8 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Blaugrana92 »

Piquénbauer skrev:Jeg snakker om selvtillid i sidste sæson gennem form og rolle på holdet. At vide at han er på sit topniveau. At vide at medspillerne stoler på ham. Ting som jeg tvivler man føler når man spiller hver anden uge. I dag var han dog væk præcis som alle andre i forsvaret som alle stod og gloede mens der røg mål ind.

Men mit problem er at du sammenligner ham med nogle af de største målmænd i historien og kræver at han kan det samme. Ja de var alle geniale og fuldstændige sindssyge. Men er det et absolut must at være sådan som målmand? Nej! De gea er rolig, det samme er courtois og neuer. Og så ender vi ved det vigtigste - det er DIN præference at målmændene er sådan. Men det er ikke min.

Jeg er fint tilfreds hvis MAtS kan udvise autoritet gennem sine egenskaber som man ser hos de målmænd som du så ikke mener er gode nok - de gea, courtois og neuer. Derfor håber jeg også at han får så meget spilletid som overhovedet muligt da jeg ikke er et sekund i tvivl om at han kan blive en KÆMPE gevinst for os hvis han får lov til at udvikle sig og der bliver vist den rigtige mængde tillid. Og hvis vi er heldige så får du måske også dine psykopatiske træk som hos kahn ;-)
Jeg synes at jeg har vendt alt hvad du skriver én gang, så jeg synes bare vi skal lukke den her. Ingen grund til at tærske langhalm på den her. Du vil have én ting af en målmand, jeg vil have en anden ting.

Neuer kan i øvrigt også blive aldeles rasende. Jeg har i hvert fald set ham give Dante et møgfald af de helt store, når den brasilianske mikrofon tåger rundt, som han gerne gjorde i sidste sæson.

Og så er det måske ikke helt fair, at påstå at Kahn havde psykopatiske træk. Han var en vinder på banen, men Kahn er nu altså en fantastisk sympatisk mand. Du kan jo prøve at høre hvad Cañizares synes om ham.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11/8 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Piquénbauer »

Hehe ;-) var der af en årsag. Det var mere henvist på hans til tider lidt voldsomme opførsel på banen.

Men lige et par hurtigt spørgsmål. Hvordan ved du egentlig at MAtS ikke giver dem et møgfald? Der er ikke kamera på ham konstant. Kan det ikke passe at du var meget imponeret (og overrasket) over måden hvorpå Bravo ledte sit forsvar da du se en kamp på campen? Har du også set en kamp med MAtS eftersom du kan dømme ham som du gør?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 11/8 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Kubala »

Mathieu viste meget fint, hvor forfærdelig han var som back, da han spillede på den position mod Real i den første El Clasico. Han var heller ikke en særlig god back i Valencia, hvor man rykkede Alba der og ham længere frem som ML(Venstre midt). At han lige diskede op med en god halvleg mod Valencia, var nok ikke en indikator for, at han kunne bruges der. I den kamp var Adriano uden hjælp, men Mathieu fik den fornødne hjælp, da man trak sig mere tilbage og Neymar begyndte at hjælpe ham, modsat Adriano. Det er kun positivt, at man har valgt ikke at sælge Adriano.

Den her sæson og den næste bliver kendetegnende for Luis Enrique. Det er nu, han skal vise, om han er en god træner eller en ekstraordinær træner. Holdene er mere forberedt på Luis Enriques system end i hans første sæson, så han vil få det vanskeligere.

FCBSOCI
Indlæg: 2468
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1198 gange
Blevet takket: 535 gange

Re: 11/8 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af FCBSOCI »

Når nu pulsen er kommet lidt ned, Hvad lærte vi så af kampen? Nok det, som vi vidste i forvejen.

Det positive: Når Barcas pres fungerer, og "vi" spiller som bedst, har vi verdens bedste klubhold. Period. Selv uden N(eymar) har vi et frygtindgydende angreb i MS og Messi er med afstand verdens bedste og kan på egen hånd afgøre enhver kamp.

Det negative: Bundniveauet er for lavt, og der er tydeligvis meget langt mellem de allerbedste på Barcas hold (start elveren) og de næstbedste. Mest bekymrende er det, at når vi møder hold, der tør presse højt, så sejler vores forsvar. Som oftest ser vores forsvar solidt ud, og der scores meget få mål mod os i La Liga. Men det er fordi vi er så altdominerende, at forsvaret sjældent bliver sat på de store prøver. Typer som fx Mathieu har imidlertid ikke den fornødne teknik, når vi møder modstandere fra øverste hylde.

Ja, og lige som det gælder for de fleste andre brugere på fcbarcelona.dk, er det utroligt, at jeg ikke er blevet træner i en topklub, dommer eller fast mand på Barcas hold - eller måske, der er en årsag til det :grin: . Men sjovt at diskutere fodbold, det er det.

FCBSOCI
Indlæg: 2468
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1198 gange
Blevet takket: 535 gange

Re: 11/8 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af FCBSOCI »

Kampen var en kæmpe propaganda for fodbold med masser af mål, flotte detaljer, tekniske lækkerier, intens fight og spænding. At forsvarsspillet nærmest var ikke eksisterende for begge hold var blot med til at øge underholdningsværdien. På andre fora har jeg da også set, at neutrale (hvordan kan man undgå at være Barca fan?) fodboldelskere synes, at det var en meget underholdende kamp.

Havde det været en kamp mellem fx. Chelsea og United havde vi nok fået et målorgie, hvor Chelsea havde vundet 1-0 på et mål i det 20 min., hvorefter de i vanlig Murinho style havde parkeret bussen solidt foran eget mål inden resterende del af kampen.

Vi skal dog have gjort noget ved forsvaret. Det så også skidt ud under træningskampene.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 11/8 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Skydefinten »

Når der kun er 3 siders kommentarer på bold.dk efter en sejr/pokal til klubben, så må konklusionen være, at vi blev bortdømt :lol:

Mine nerver efter i går. Herre Jemini! Er så glad for at vi ikke røg i straffesparkskonkurrence.

Pedro skal ingen steder. Det er simpelthen for skrøbeligt, hvis en offensiv spiller bliver langtidsskadet.

Men hvad skulle vi dog gøre uden Messi! :roll:
Senest rettet af Skydefinten ons aug 12, 2015 9:31 am, rettet i alt 1 gang.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 11/8 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Guardiola »

Dejligt at vi tog sejren. Det holdt hårdt. Forhåbentligt kan det bruges konstruktivt, og må i hvert fald være et vink med en vognstang om, at det forsvar simpelthen skal stabiliseres. Det kan ikke passe, at de sælger resten af holdet på den måde. Uden Messi, havde vi ikke vundet i går. Mathieu og Masch.... suk. Eneste positive at sige om deres indsats var, at de bidrog til underholdningsværdien. Masch har dog i det mindste tænding og gejst, Mathieu virkede som en kæmpe undskyldning for sig selv! Kom nu altså. Men god tackling han lavede sidst i kampen dog, hvor han redede kastanjerne ud, det skal retfærdigvis siges. Hvor god er Vermaelen? Vi kunne virkelig godt bruge en solid spiller som ikke tager de der "Ramos-lignende" blundere.

1 down. Fremad. Skør kamp, vores angreb er vildt. Behold nu Pedro. Han er simpelthen det optimale 4. valg til angrebet for os.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 11/8 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Brombi »

Kampen i går var måske den bedste reklame spansk fodbold kunne ønske sig. Hvis man skal sige noget klogt om kampen i går må det være Barca uden Messi.

Det er tydeligt at Messi ikke længere kan spille noget der bare er tilnærmelsesvis tæt på 90 minutter. Første halvleg var han oppe og køre, vildt gejst, aggressiv attitude og selvom han ikke scorede i åbent spil var han en konstant trussel og involveret i alt offensivt. Men efter en times tid så han udkørt ud, og helt proportionelt med hans energiniveau falder resten af holdets energiniveau også.

Det har været ret symptomatisk for Barcelona under Enrique, at vi kun spiller én god halvleg ad gangen, og jeg tænker at det muligvis har noget med Messi at gøre. Måske ikke, men vi spiller ikke godt når han er træt. Godt nok bliver der scoret mål, men det er snarere isolationsspil og enkeltpræstationer end holdets fortjeneste.

Og jeg vil gerne tilknytte en kommentar til ter Stegen snakken, som egentlig startede fordi jeg skrev at ter Stegen ikke var klar. Når jeg skriver at jeg er utryg ved ter Stegen, så er det ikke nødvendigvis hans evner jeg betvivler, men attituden eller manglen på samme. Jeg vil se noget vildskab fra ham, nøjagtige samme vildskab som vi efterlyste før Enrique! En vildskab som karakteriserer verdensklassemålmænd. Det frustrerer mig grænseløst at han ikke skælder Mathiu ud, at han ikke hiver Pique i øret og at han ikke prøver at få Masche til at falde ned til ro og til at koncentrere sig! Endnu mere irriterer det mig at han stadig råber på engelsk ud til sine spillere, f.eks. at der skal være "two" i muren.

Noget siger mig at han måske er lidt genert og bange for at se dum ud, måske fordi han endnu ikke taler flydende spansk. Det er noget jeg har meget svært ved at sætte mig ind i, måske fordi jeg er anderledes på dette punkt og ikke er bange for at snakke med folk i Barcelona med mit pinlige ringe spanske. Jeg kan også lige forestille mig ham gå fuldstændig under med stress under køreprøven :D

Selvom jeg er utryg ved MAtS, og selvom han måske ikke er helt klar endnu, skal han stadig have La Liga kampe. Han har jo tydeligvis nogle gode evner, men jeg er bare bange for at han er for genert til at spille for os.

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: 11/8 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af klogfyr »

Brombi skrev:Det er tydeligt at Messi ikke længere kan spille noget der bare er tilnærmelsesvis tæt på 90 minutter. Første halvleg var han oppe og køre, vildt gejst, aggressiv attitude og selvom han ikke scorede i åbent spil var han en konstant trussel og involveret i alt offensivt. Men efter en times tid så han udkørt ud, og helt proportionelt med hans energiniveau falder resten af holdets energiniveau også.
Messi er først lige kommet tilbage fra ferie, han har kun spillet mod Roma i Gamper. Det er meget normalt, at han bliver træt, når han ikke er i form endnu.

Det bliver bl.a. interessant at se, hvordan LE vil gribe den fysiske træning an. Sidste år var vi klart det hold, der var i bedst form i den sidste halvdel af sæsonen. Kan vi gøre det igen med alle de mange kampe og hvad vil det betyde for første halvdel af sæsonen, hvor vi har alle de svære udekampe?

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 11/8 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Skydefinten »

Ku godt
Billede
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

11/8 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af JonasV »

Åh Pedrito, det skæg. Det ser ud som om du lige har spist 3 poser lakridsbolsjer <3

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 11/8 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Skydefinten »

Røvhuller....
Barcelona til at vinde efter at være bagud
Barcelona v Sevilla
(Til at vinde efter at være bagud)
Dato: 11/08/2015
Gevinst: Ingen
Odds: 8.00 Tabt
Jeg havde lige vundet nok til at kunne købe en Tata mintgrøn polo! :oops:
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster