11/8 FC Barcelona - Sevilla

Alle kamptråde fra sæsonen 2015/2016

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

FCBSOCI
Indlæg: 2468
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1198 gange
Blevet takket: 535 gange

Re: 11/8 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af FCBSOCI »

FCBarcelonaChr skrev:Fejrer sejren!

Billede
Du er da gået fuldstændig amok!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20616
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1110 gange

Re: 11/8 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af FCBarcelonaChr »

FCBSOCI skrev:
FCBarcelonaChr skrev:Fejrer sejren!

Billede
Du er da gået fuldstændig amok!
Haha, ja jeg er så! Perfekt kombineret med øl!

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: 11/8 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Raman93 »



6 refs! :lol:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11/8 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Piquénbauer »

Daluigi skrev:
Piquénbauer skrev:
eg er slet ikke så uenig, som det måske kan lade til. Men jeg synes ikke man kan fritage ham for ansvaret i dag. Han er nødt til at gribe sin chance - og i dag havde en stor del af dette været at træde i karakter, og være mere præsent.
Den er jeg helt med på. Og det irriterer mig grænseløst at han ikke kaster sig efter boldene når de scorer!

Men hvis man ser på det store billede så ville jeg mene at det var til alles fordel at bytte om på MAtS' og Bravos rolle i år. MAtS vil have godt af at stå mere regelmæssigt og Bravo har rutinen til at træde til at de større kampe i CL uden at spille hver weekend.
Ligaen er det vigtigste trofæ, og Bravo er vores bedste keeper....

Mats skal nok blive en af verdens bedste en dag. Han mangler bare en absolut essentiel del - at komme ud i feltet med autoritet og samtidig råbe sit forsvar op! Særligt det første har han forsømt alt for ofte siden sin ankomst. Mod PSG og i kampen i dag med de to mest lysende eksempler!
Man bliver ikke verdens bedste ved at spille 20 kampe på en sæson (og det kræver endda at vi kommer i cl og cdr finalen). På et tidspunkt må man satse på den unge spiller og især når denne har vist at man kan vinde med ham.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 11/8 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af JonasV »

De er i fuld sving med genudsendelsen af kampen på 3Sport1 og jeg kan ikke sove og vi kunne egentlig godt have fået tilkendt et straffespark for hånd (arm) på bolden efter omtrent en times spilletid. Det kunne have lukket kampen. Igen. Inden det blev pinligt. For alvor.

FCBSOCI
Indlæg: 2468
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1198 gange
Blevet takket: 535 gange

Re: 11/8 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af FCBSOCI »

Det er pudsigt, så hurtigt tingene kan vende på hovedet. Bravo og Ter Stegen er af mange her på sitet og andre sites blevet rost. Og nu får Ter Stegen på puklen. Min holdning har hele tiden været, at vores målmænd er lang fra at være blandt de bedste. Alene i England er der mindst tre målmænd der, efter mon opfattelse, er bedre. Citys, Uniteds og Chelseas - og så er der selvfølgelig Bayerns. Ved godt at Ter Stegen er ung, men det er ikke en undskyldning, hvis man vil være fast mand på verdens bedste klubhold.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11/8 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Piquénbauer »

Joe Hart?!

Nej. Bare nej!

Vi har 2 rigtig fine målmænd som passer godt til holdet. Så er det ligemeget om de er nogle af verdens bedste.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 11/8 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Brombi »

JonasV skrev:De er i fuld sving med genudsendelsen af kampen på 3Sport1 og jeg kan ikke sove og vi kunne egentlig godt have fået tilkendt et straffespark for hånd (arm) på bolden efter omtrent en times spilletid. Det kunne have lukket kampen. Igen. Inden det blev pinligt. For alvor.
Jeg synes der var rigtig mange kendelser som ikke gik vores vej.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 11/8 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Blaugrana92 »

FCBSOCI skrev:Det er pudsigt, så hurtigt tingene kan vende på hovedet. Bravo og Ter Stegen er af mange her på sitet og andre sites blevet rost. Og nu får Ter Stegen på puklen. Min holdning har hele tiden været, at vores målmænd er lang fra at være blandt de bedste. Alene i England er der mindst tre målmænd der, efter mon opfattelse, er bedre. Citys, Uniteds og Chelseas - og så er der selvfølgelig Bayerns. Ved godt at Ter Stegen er ung, men det er ikke en undskyldning, hvis man vil være fast mand på verdens bedste klubhold.
Jeg er måske en af de få (eller?), der synes at Joe Hart er overvurderet. Ja, han har stået et par gode kampe mod os, og nogle gange står han også helt fantastisk, men han er forfærdelig inkonsistent og lige pludselig disker han op, med de mest latterlige aktioner og drop.

Desuden synes jeg heller ikke at kritikken af ter Stegen er uberettiget. Jeg synes vitterligt at han er for pæn i det. En målmand skal gerne være lidt gal i skralden, især hvis han har spillere i forsvaret, der gerne skal holdes lidt i ørerne.

Det synes jeg at vi har og derfor synes jeg at det er ekstremt vigtigt, at have en målmand der tør træde i karakter og som tør at give sine medspillere en skideballe. Det har jeg endnu ikke set ter Stegen gøre og det synes jeg er en svaghed. Han viser ikke sine medspillere at han er bossen i feltet, og hvis medspillerne ikke kan se det, så er det klart at modspillerne da slet ikke kan se det.

Det var egentlig også et af de allerstørste problemer De Gea havde, da han kom til United. Han var slet ikke højtråbende nok og lod ikke sine medspillere vide, hvornår de havde gjort et skidt stykke arbejde. Det synes jeg at han er blevet meget, meget bedre til siden da.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 11/8 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af JonasV »

Brombi skrev:
JonasV skrev:De er i fuld sving med genudsendelsen af kampen på 3Sport1 og jeg kan ikke sove og vi kunne egentlig godt have fået tilkendt et straffespark for hånd (arm) på bolden efter omtrent en times spilletid. Det kunne have lukket kampen. Igen. Inden det blev pinligt. For alvor.
Jeg synes der var rigtig mange kendelser som ikke gik vores vej.
Jeg har stadig heller ikke helt forstået hvorfor vi fik målet i første halvleg underkendt for offside. Fik vi den nogensinde i replay?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11/8 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Piquénbauer »

Det var egentlig også et af de allerstørste problemer De Gea havde, da han kom til United. Han var slet ikke højtråbende nok og lod ikke sine medspillere vide, hvornår de havde gjort et skidt stykke arbejde. Det synes jeg at han er blevet meget, meget bedre til siden da.
Og hvorfor er han blevet det?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 11/8 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Blaugrana92 »

Piquénbauer skrev:
Det var egentlig også et af de allerstørste problemer De Gea havde, da han kom til United. Han var slet ikke højtråbende nok og lod ikke sine medspillere vide, hvornår de havde gjort et skidt stykke arbejde. Det synes jeg at han er blevet meget, meget bedre til siden da.
Og hvorfor er han blevet det?
Fordi man er nødt til at være det, hvis man vil være fast målmand i Premier League?

Jeg ved godt hvad du fisker efter, Piquénbauer. Jeg forstår bare ikke hvorfor du skal udlægge ter Stegens situation, som om at han er en decideret reserve, der stort set ingen kampe spiller. Hans rolle var meget, meget tydelig i sidste sæson. Han spillede fast i pokalturneringen og i den største klub-turnering i verden. Han spillede altså 21 kampe i sidste sæson. Han spillede dermed 35% af vores kampe, mens Bravo spillede 62%. Det er selvfølgelig næsten dobbelt så meget, men jeg synes i allerhøjeste grad også at Bravo fortjente det.

Fortjente ter Stegen så at spille noget mere? Ja, det kan man sagtens argumentere for, for han stod jo ganske glimrende i både pokalen og Champions League. Men! Og det er altså et ganske stort og vigtigt men. Jeg vil simpelthen se ham være vild og stik-tosset over dårligt forsvarsspil, før end jeg tør at overlade posten som klart førstevalg til ham.

Jeg vil have en målmand der kan finde ud af at sætte sig i respekt og som ikke er bange for at skælde sine kollegaer ud. Hell, selv Pinto var fremragende til det, og som konsekvens var det hamrende tydeligt, at hans medspillere turde stole på ham og have fuldkommen respekt for ham, også selvom vi måske sad og kløede os i baghovederne derhjemme.

Jeg ved ikke helt hvorfor sådan noget nødvendigvis skal komme med tiden? Hvorfor kan man ikke bare ... gøre det? Det handler bare om at åbne sin kæft og råbe højt. Man behøver ikke engang at råbe noget specielt konstruktivt eller klogt. Han skal bare være mere vokal og irettesættende overfor forsvaret.

Men okay. Hvis han ikke engang kan spansk endnu, så gør det selvfølgelig også situationen lidt mere besværlig. Men hvis han ikke kan spansk endnu, så er jeg blot endnu mere sikker på at han ikke er klar til at tage fuldkommen over.

Som jeg tidligere skrev i tråden, så vil jeg gerne se Bravo fra start på fredag.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11/8 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg ved godt hvad du fisker efter, Piquénbauer. Jeg forstår bare ikke hvorfor du skal udlægge ter Stegens situation, som om at han er en decideret reserve, der stort set ingen kampe spiller. Hans rolle var meget, meget tydelig i sidste sæson. Han spillede fast i pokalturneringen og i den største klub-turnering i verden. Han spillede altså 21 kampe i sidste sæson. Han spillede dermed 35% af vores kampe, mens Bravo spillede 62%. Det er selvfølgelig næsten dobbelt så meget, men jeg synes i allerhøjeste grad også at Bravo fortjente det.
Ja og det er da meget fint. Men det ændre ikke på at der oftest var 2 uger imellem disse kampe. 2 uger hvor MAtS kunne sidde på bænken og blive "kold". Det kræver selvtillid at råbe sine medspillere op. Noget man ikke har når man for det første ikke er ordentlig form, ikke kender sine medspillere, ikke kan sproget (hvilket han kan meget bedre nu) og ikke har tilkæmpet sig en position hvor man bliver respekteret. Du ser jo ikke engang bartra gå ind og råbe masche i hovedet selvom han har været i klubben længe. Eller rafinha gøre det ved iniesta. Det tager tid.
Fortjente ter Stegen så at spille noget mere? Ja, det kan man sagtens argumentere for, for han stod jo ganske glimrende i både pokalen og Champions League. Men! Og det er altså et ganske stort og vigtigt men. Jeg vil simpelthen se ham være vild og stik-tosset over dårligt forsvarsspil, før end jeg tør at overlade posten som klart førstevalg til ham.
Men igen: Det kræver altså en baggrund før man går ind og gør det. Så kan du nævne nogle af de største målmænd i historien som havde det. Men spillere som courtois og de gea råbte og skreg sgu ikke som galninge. Og gør det stadig ikke i en høj grad.
Jeg vil have en målmand der kan finde ud af at sætte sig i respekt og som ikke er bange for at skælde sine kollegaer ud. Hell, selv Pinto var fremragende til det, og som konsekvens var det hamrende tydeligt, at hans medspillere turde stole på ham og have fuldkommen respekt for ham, også selvom vi måske sad og kløede os i baghovederne derhjemme.

Jeg ved ikke helt hvorfor sådan noget nødvendigvis skal komme med tiden? Hvorfor kan man ikke bare ... gøre det? Det handler bare om at åbne sin kæft og råbe højt. Man behøver ikke engang at råbe noget specielt konstruktivt eller klogt. Han skal bare være mere vokal og irettesættende overfor forsvaret.

Men okay. Hvis han ikke engang kan spansk endnu, så gør det selvfølgelig også situationen lidt mere besværlig. Men hvis han ikke kan spansk endnu, så er jeg blot endnu mere sikker på at han ikke er klar til at tage fuldkommen over.
Du tænker slet ikke på at det er verdens største klub han er kommet til? At de spillere han skal råbe ind i hovedet og fortælle det ene og andet er verdensmestre. Spillere der har vundet alt. Det er altså ikke bare noget man gør og det tager tid før han føler at det er noget han kan. Hvis det overhovedet er noget han kommer til at kunne. Det ved vi nemlig ikke endnu.
Som jeg tidligere skrev i tråden, så vil jeg gerne se Bravo fra start på fredag.


Og det er fair. Han har også gjort det fint. Men det handler nok meget om hvordan man gerne vil se sin målmand. Jeg er hamrende ligeglad med om han råber og skriger. Han må meget gerne udvise autoritet men det kan man også gennem sit spil hvilket man f.eks. ser med messi (jeg sammenligner ikke niveau - siger bare der er andre måder at dominere på).
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 11/8 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Blaugrana92 »

Du må meget undskylde, men jeg synes simpelthen at det er en værre omgang vås, at ter Stegen ikke skulle have selvtillid. Han har spillet over 100 Bundesliga-kampe og næsten lige stået en Champions League finale. Hvis han ikke har selvtillid i dag, så ved jeg ikke hvornår han får det.

Jamen, hvis han kan sproget meget bedre nu, hvorfor i alverden gav han så ikke Mathieu og Mascherano en ordentlig svada ved Reyes' scoring? De havde fortjent det - især Mathieu - og jeg tror absolut at de havde accepteret og respekteret skideballen.

Nej, man ser ikke Bartra eller Rafinha gøre det. Der er en grund til at jeg hele tiden har været meget specifik, når jeg har sagt at jeg forventer mig det af en målmand. Jeg kan ikke forvente at alle 10 markspillere render rundt og skriger hinanden i fjæset. Det er der et par stykker der skal gøre - et par indpiskere, hvor vi primært har en type som Mascherano, der gerne skal åbne munden, hvis der er noget der ikke er godt nok eller skal rettes op på.

Hvor jeg ikke synes det er så slemt hvis Bartra eller Rafinha ikke løber rundt og koster med de andre, så synes jeg som sagt at det er ekstremt vigtigt at målmanden gør det. Han skal styre sit felt med enorm autoritet og selvsikkerhed, uanset hvor gammel han er og hvad han hedder. Det var ikke tilfældigt at jeg nævnte Schmeichel, Kahn og Buffon, tre af de allerstørste i nyere tid.

Schmeichel kom fra Superligaen til Manchester fucking United og ved du hvad? Han var pisse ligeglad. Han vidste at han var god nok og hvis der var forsvarsspillere der fik ham til at se skidt ud, så skulle han nok sørge for at de kom til at høre for det. Det er den attitude jeg vil have fra min målmand. Ikke fra min venstrekant. Det er måske unfair at jeg har anderledes forventinger til målmanden, men på den anden side så er det jo også en anderledes position og en anderledes rolle.

Og så kan det da godt være at Courtois og De Gea ikke gjorde eller ikke gør det. Det er jeg da ligeglad med. Ingen af dem står i Barcelona, og hvis de ikke kan træde i karakter på den måde jeg gerne vil have, så vil jeg også gerne være fri for at se dem i Barcelona.

Jo, jeg tænker da på at det er verdens største klub han er kommet til. Det er jeg bare ligeglad med. Det var Bravo tydeligvis også sidste sommer. Valdés var også i en vis grad ligeglad - i hvert fald mere ligeglad end ter Stegen ser ud til at være. Valdés og Bravo - og for den sags skyld også Pinto - ville eje feltet og dominere det. At Pinto så ikke var helt så god til det, som de to andre, er så en anden sag. Men han skulle nok sætte sig i respekt og det er som sagt det jeg vil have fra vores målmand. Så kan det godt være at du vil have noget andet. Sådan er det jo, men fra den stol jeg sidder i, så er kritikken af ter Stegen fuldkommen berettiget.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11/8 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg snakker om selvtillid i sidste sæson gennem form og rolle på holdet. At vide at han er på sit topniveau. At vide at medspillerne stoler på ham. Ting som jeg tvivler man føler når man spiller hver anden uge. I dag var han dog væk præcis som alle andre i forsvaret som alle stod og gloede mens der røg mål ind.

Men mit problem er at du sammenligner ham med nogle af de største målmænd i historien og kræver at han kan det samme. Ja de var alle geniale og fuldstændige sindssyge. Men er det et absolut must at være sådan som målmand? Nej! De gea er rolig, det samme er courtois og neuer. Og så ender vi ved det vigtigste - det er DIN præference at målmændene er sådan. Men det er ikke min.

Jeg er fint tilfreds hvis MAtS kan udvise autoritet gennem sine egenskaber som man ser hos de målmænd som du så ikke mener er gode nok - de gea, courtois og neuer. Derfor håber jeg også at han får så meget spilletid som overhovedet muligt da jeg ikke er et sekund i tvivl om at han kan blive en KÆMPE gevinst for os hvis han får lov til at udvikle sig og der bliver vist den rigtige mængde tillid. Og hvis vi er heldige så får du måske også dine psykopatiske træk som hos kahn ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 25 gæster