6/6 Juventus - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2014/2015

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Wennerberg
Forum Admin
Indlæg: 910
Tilmeldt: man apr 25, 2005 8:38 pm
Har takket: 63 gange
Blevet takket: 224 gange

6/6 Juventus - FC Barcelona

Indlæg af Wennerberg »

Juventus - FC Barcelona
Champions League
6. Juni - kl. 20.45
TV: 3+
Wennerberg
Forum Admin

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 6/6 Juventus - FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Hvorfor fanden lægge en venskabskamp, når ligaen er slut? Sataneme mark'li!
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: 6/6 Juventus - FC Barcelona

Indlæg af PuyolErGud »

Skydefinten skrev:Hvorfor fanden lægge en venskabskamp, når ligaen er slut? Sataneme mark'li!
Ultra jinx. Så det gjort! Smart.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 6/6 Juventus - FC Barcelona

Indlæg af A$AP »

Jeg er faktisk mere nervøs, end jeg først forventede. Jeg tror stadig at folk undervurdere Juventus, ligesom de gjorde inden Real Madrid kampen, det gjorde jeg også selv. Okay, det var også Real Madrid, der skal ikke meget til. Men med spillere som Tevez, Pogba, Vidal, Marchisio, som er meget løbestærke, og al den erfaring de har, så føler jeg at det kan gå begge veje. Forhåbentligt starter de også med Pirlo på banen.


Hvis jeg skal komme med min prediction, så tror jeg at vi slår dem 3-1. Målscore er underordnet. Ligegyldigt hvad der sker, så er jeg stolte af spillerne og alt vi har opnået i denne sæson, men lad os lige slutte sæsonen af med manér. Jeg kan virkelig ikke vente til på lørdag.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 6/6 Juventus - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Ja, man skal ikke undervurdere Juve, hvilket jeg heller ikke tror trænerstaben eller spillerne gør, men fansene har tendens til at gøre det. Som man siger: "Hovmod står for fald." Det skal man passe på med. Jeg vil også sige, at uanset hvad der sker, så har Barca haft en super sæson, men selvfølgelig vil CL-trofæet være prikken over i'et, det kan man ikke komme udenom.

Man skal passe på med at lave personlige fejl og man skal være effektive. Der skal være intensitet og temposkift, hvilket vil sige, at man skal justere tempoet i løbet af kampen, i de forskellige faser, der vil være. Gør man disse ting, så vil man også trække sig sejrrigt ud af kampen.

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: 6/6 Juventus - FC Barcelona

Indlæg af Raman93 »

Man kan godt frygte, at det i år bare er meant to be for Juve, ligesom Inter i 2010 og Chelsea i 2012.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 6/6 Juventus - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

IMO skal vi undgå at cirkulere bolden for meget på midten selvom det er lidt mod klubbens principper. Juve har spillerne til at presse os gennem pogba, vidal og marchisio. Og med morata til at holde i bolden og tevez til at trylle så vil de være farlige på kontra.

Så lad os stå godt på banen og så få bolden hurtigt op til trioen. Så kan de trylle og vinde kampen for os!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 6/6 Juventus - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:IMO skal vi undgå at cirkulere bolden for meget på midten selvom det er lidt mod klubbens principper. Juve har spillerne til at presse os gennem pogba, vidal og marchisio. Og med morata til at holde i bolden og tevez til at trylle så vil de være farlige på kontra.

Så lad os stå godt på banen og så få bolden hurtigt op til trioen. Så kan de trylle og vinde kampen for os!

Hvis det var til det, jeg skrev, så mente jeg heller ikke, at man skal fastholde bolden på midten, og i øvrigt er Tiki-taka ikke Luis Enriques kop te, derfor praktiserer man også fodbold på en anden måde. Det jeg mener med temposkift, er indenfor Luis Enriques rammer, altså man skal kende besøgelsestid for angreb og samtidig kende tiden på at forsvare. Hvis man spiller så åbent, som man gjorde mod Bilbao, så vil Juve straffe en, derfor skal der være en vis form for kontrol, men indenfor Luis Enriques filosofi.
Senest rettet af Kubala tirs jun 02, 2015 12:19 am, rettet i alt 2 gange.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 6/6 Juventus - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Fritte skrev:Det er vist længe siden vi har lavet en manita!

Billede

Jinx.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 6/6 Juventus - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Kubala skrev:
Piquénbauer skrev:IMO skal vi undgå at cirkulere bolden for meget på midten selvom det er lidt mod klubbens principper. Juve har spillerne til at presse os gennem pogba, vidal og marchisio. Og med morata til at holde i bolden og tevez til at trylle så vil de være farlige på kontra.

Så lad os stå godt på banen og så få bolden hurtigt op til trioen. Så kan de trylle og vinde kampen for os!

Hvis det var til det, jeg skrev, så mente jeg heller ikke, at man skal fastholde bolden på midten, og i øvrigt er Tiki-taka ikke Luis Enriques kop te, derfor praktiserer man også fodbold på en anden måde. Det jeg mener med temposkift, er indenfor Luis Enriques rammer, altså man skal kende besøgelsestid for angreb og samtidig kende tiden på at forsvare. Hvis man spiller så åbent, som man gjorde mod Bilbao, så vil Juve straffe en, derfor skal der var en vis form for kontrol, men indenfor Luis Enriques filosofi.
Det var det ikke. Det var en generel observation.

Jeg nævnte forresten ikke tiki taka men derimod boldcirkulation på midten hvilket vi også bruger under Lucho.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 6/6 Juventus - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:
Kubala skrev:
Piquénbauer skrev:IMO skal vi undgå at cirkulere bolden for meget på midten selvom det er lidt mod klubbens principper. Juve har spillerne til at presse os gennem pogba, vidal og marchisio. Og med morata til at holde i bolden og tevez til at trylle så vil de være farlige på kontra.

Så lad os stå godt på banen og så få bolden hurtigt op til trioen. Så kan de trylle og vinde kampen for os!

Hvis det var til det, jeg skrev, så mente jeg heller ikke, at man skal fastholde bolden på midten, og i øvrigt er Tiki-taka ikke Luis Enriques kop te, derfor praktiserer man også fodbold på en anden måde. Det jeg mener med temposkift, er indenfor Luis Enriques rammer, altså man skal kende besøgelsestid for angreb og samtidig kende tiden på at forsvare. Hvis man spiller så åbent, som man gjorde mod Bilbao, så vil Juve straffe en, derfor skal der være en vis form for kontrol, men indenfor Luis Enriques filosofi.
Det var det ikke. Det var en generel observation.

Jeg nævnte forresten ikke tiki taka men derimod boldcirkulation på midten hvilket vi også bruger under Lucho.
Boldcirkulation på midten..., hvem har opfundet på det? :lol:

Ej, for at være lidt seriøs, så skal man neutralisere deres midt på den måde, som Luis Enrique har gjort mod nogle af de andre storhold. Hvis man inviterer til tju-bang-bold, så tror jeg, at Juve vil være lige så farlige for Barca, som de vil være, hvis man "cirkulerede bolden" på midten.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 6/6 Juventus - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Der er ingen der snakker om tju-bang-bold.

Vi har vist at vi sagtens kan spille kontrollerede uden at det skal gå gennem midtbanen (selvom den er kommet meget bedre med i løbet af de sidste måneder). Det vil jeg gerne have at vi gør mod juve da midtbanen som sagt er deres stærkeste våben.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 6/6 Juventus - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:Der er ingen der snakker om tju-bang-bold.

Vi har vist at vi sagtens kan spille kontrollerede uden at det skal gå gennem midtbanen (selvom den er kommet meget bedre med i løbet af de sidste måneder). Det vil jeg gerne have at vi gør mod juve da midtbanen som sagt er deres stærkeste våben.

Jeg er uenig omkring, at man har "cirkuleret bolden på midten", for det mener jeg ikke har været tilfældet, også i de sidste måneder(egentlig er der ikke tale om måneder, hvis nogle skulle mene, at man på de sidste måneder har "cirkuleret bolden på midten", men mere nogle få kampe). Ja, man har kontrolleret kampene, men det har mere været ved kanterne, hvor der er blevet skabt trekanter, og når man er blevet presset, så har man benyttet sig af diagonale bolde eller tilbageafleveringer mod midterforsvarerne, og i ekstreme tilfælde har man også benyttet sig af through balls for at ryste modstandernes forsvar.

Så bare rolig, for det med at "cirkulere bolden på midten" eller det skal gå gennem midten, sker ikke, for det er ikke rigtigt sket.
Senest rettet af Kubala tirs jun 02, 2015 1:34 am, rettet i alt 1 gang.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 6/6 Juventus - FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Vi tabte.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 6/6 Juventus - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Kubala skrev:
Piquénbauer skrev:Der er ingen der snakker om tju-bang-bold.

Vi har vist at vi sagtens kan spille kontrollerede uden at det skal gå gennem midtbanen (selvom den er kommet meget bedre med i løbet af de sidste måneder). Det vil jeg gerne have at vi gør mod juve da midtbanen som sagt er deres stærkeste våben.

Jeg er uenig omkring, at man har "cirkulerede bolden på midten", for det mener jeg ikke har været tilfældet, også i de sidste måneder(egentlig er der ikke tale om måneder, hvis nogle skulle mene, at man på de sidste måneder har "cirkuleret bolden på midten", men mere nogle få kampe). Ja, man har kontrolleret kampene, men det har mere været ved kanterne, hvor der er blevet skabt trekanter, og når man er blevet presset, så har man benyttet sig diagonale bolde eller tilbageafleveringer mod midterforsvarerne, og i ekstreme tilfælde har man også benyttet sig af through balls for at ryste modstandernes forsvar.

Så bare rolig, for det med at "cirkulere bolden på midten" eller det skal gå gennem midten, sker ikke, for det er ikke rigtigt sket.
Som sagt så ser jeg helst at vi undgår at have bolden for meget på midten da jeg hellere ser spillet foregå tættere på deres felt af frygt for kontra. Mere er der virkelig ikke at sige til det. Og ser mig helst fri for at gå ind i længere diskussion om hvordan vi spiller da vi tydeligt ser det forskelligt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster