12/5 Bayern München - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2014/2015

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 12/5 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Kubala skrev:Piquenbauer: Folk kan godt se, hvad Luis Enrique har gang i, men måske kan de ikke lide det?
Det er de også velkommen til. Jeg synes bare at der er blevet lagt mange andre spændende ting til spillet som han ikke får så meget ros for. Men det er selvfølgelig op til hver enkelt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 12/5 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg vil i øvrigt gerne støtte Kubala i et forsvar af Pedro. Jeg ved ikke hvad folk forventer at han skal gøre, når han kommer ind i en kamp på Allianz Arena, hvor Enrique tilsyneladende har bedt spillerne om bare at slappe af. Så sent som i weekenden scorede han et vigtigt og fantastisk mål, der lukkede en kamp som vi havde problemer med at lukke. Pedro får meget sparsomt med minutter og det er altså begrænset hvad han kan gøre i løbet af de få minutter - især når de tre andre angribere bliver søgt så meget. Pedro er god nok han er i afslutterens rolle. Når han får lov at tage dybdeløbene bag om forsvaret og rent faktisk bliver spillet. Han er ikke en kantspiller der udfordrer, går til baglinjen eller trækker ind i banen. Det er en fejltagelse at tro det om Pedro. Han er en arbejdshest, der tager alle de nødvendige og vigtige løb, offensive såvel som defensive, men han er dels nødt til at have minutter for at skinne igennem, dels nødt til rent faktisk at blive opsøgt af sine medspillere. Pedro er en spiller der skal bruges og udnyttes.

Brugeravatar
abx
Indlæg: 4516
Tilmeldt: ons sep 06, 2006 10:24 pm
Geografisk sted: Fezbjerg
Har takket: 2265 gange
Blevet takket: 656 gange

Re: 12/5 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af abx »

Michman skrev:
abx skrev:
Michman skrev:Er der nogen herinde fra der skal til Berlin?
Yup. Drager derned og forventer storskærm
Hvor tager du afsted fra mate?
Fra Esbjerg/Herning. Det bliver dog med lillegutten på 6 år og storebror. Så det bliver ikke den vilde hørmetur, though. Hvad med dig?
Próxima Estación.... Parallel!

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: 12/5 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af B-Freak »

Hey drenge vi er i CL finalen! Copa del rey finalen! Og er 1 sejr fra mesterskabet!
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 12/5 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Piquénbauer skrev:Det er imo pudsigt at der er så meget snak om resultater og lucho. Kan i seriøst ikke set hvad der er blevet tilført til holdet? Jeg kan sagtens forstå at man var utilfreds med ham omkring årskiftet (jeg var selv ved at gå amok) men siden det er der altså blevet lagt meget til vores spil.
... og det har været rigtig, rigtig fedt at være vidne til. Det jeg så ikke forstår er, hvorfor han vælger at krølle alt det, som han har lagt på, sammen og smide det i skraldespanden, for så at spille sådan en omgang alibi-fodbold à la Fabio Capello i en vigtig udekamp mod et godt hold på en svær bane. Det er da et selvmål af dimensioner.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 12/5 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

abx skrev:
Michman skrev:
abx skrev:
Michman skrev:Er der nogen herinde fra der skal til Berlin?
Yup. Drager derned og forventer storskærm
Hvor tager du afsted fra mate?
Fra Esbjerg/Herning. Det bliver dog med lillegutten på 6 år og storebror. Så det bliver ikke den vilde hørmetur, though. Hvad med dig?
Shit er han allerede 6... Fuck tiden går hurtigt :D

Ialocin
Indlæg: 732
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 117 gange

Re: 12/5 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Ialocin »

Kubala skrev:Piquenbauer: Folk kan godt se, hvad Luis Enrique har gang i, men måske kan de ikke lide det?
Så må man jo argumentere for det, i stedet for at være pessimistisk efter en dårlig halveg, hvor vi reelt var videre.

Jeg synes LE har fået organiseret vores defensiv, og vi er blevet meget bedre på dødbolde, både defensivt og offensivt. Derudover har han genfundet det høje pres, vi tidligere har haft så stor succes med. For ikke at glemme Messi's nye rolle, hvor han deltager endnu mere i det opbyggende spil, og derved fungerer Neymar og Suarez også mere som angribere, fremfor wings, hvilket tydeligvis passer dem bedre. Sidst men absolut ikke mindst er vi blevet fantastiske på kontra, hvilket helt sikkert kommer spillere som Neymar og Suarez til gode, da de netop er gode i kontrafasen.

Jeg er svært begejstret for de taktiske ændringer, da der tydeligvis var brug for fornyelse mhs. til taktikken. Inden sæsonen håbede jeg faktisk på, at vi ville hente en træner udefra, der ikke var påvirket af "Barca-indoktrineringen", men LE har vist sig at være den rette mand til jobbet.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 12/5 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Blaugrana92 skrev:
Piquénbauer skrev:Det er imo pudsigt at der er så meget snak om resultater og lucho. Kan i seriøst ikke set hvad der er blevet tilført til holdet? Jeg kan sagtens forstå at man var utilfreds med ham omkring årskiftet (jeg var selv ved at gå amok) men siden det er der altså blevet lagt meget til vores spil.
... og det har været rigtig, rigtig fedt at være vidne til. Det jeg så ikke forstår er, hvorfor han vælger at krølle alt det, som han har lagt på, sammen og smide det i skraldespanden, for så at spille sådan en omgang alibi-fodbold à la Fabio Capello i en vigtig udekamp mod et godt hold på en svær bane. Det er da et selvmål af dimensioner.
Måske fordi han er en ung og urutineret træner? Måske fordi han aldrig har stået i sådan en situation før? Vi var videre og der blev taget for let på det. Det ved han nok at man skal holde sig fra nu.
Vores mål var at score tidligt og skabe mange chancer, og at det lykkedes gav os selvtillid. Vi kontrollerede kampen i første halvleg, men begik for mange fejl efter pausen. Alligevel har vi grund til at være lykkelige på en aften som denne, siger Enrique til uefa.com.
Det er mandens første sæson i barca. Lad ham nu lige udvikle sig lidt. Vi er trods alt kommet ok langt med ham indtil videre.
Senest rettet af Piquénbauer tirs maj 12, 2015 11:36 pm, rettet i alt 1 gang.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 12/5 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

B-Freak skrev:Hey drenge vi er i CL finalen! Copa del rey finalen! Og er 1 sejr fra mesterskabet!
Og alligevel kan det meget vel blive en "fiasko"... Hold tungen lige i mund og hav Piques mentalitet!
Pique: "Everything looks great but for now it only 'looks' great. We should keep going game by game and actuctually try to win trophies now"
VAMOS!

Brugeravatar
Nói NPO
Indlæg: 390
Tilmeldt: fre jun 07, 2013 8:31 am
Har takket: 135 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: 12/5 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Nói NPO »

Sidder med en pisse flad fornemmelse ligenu. Har været utilfreds med en del ting gennem sæsonen der bare ligesom er blevet skubbet væk af vilde enkelt præstationer.

Men faktum er at vi igennem en hel sæson IKKE har domineret en kamp, og udspillet vores modstander over 90 minutter. LE gør det super godt, men synes bare der er så mange ting der ikke er godt nok.

Alt for lidt spilletid til de unge. Hvordan i hele hule helvede kan det være at Batra spiller den ene fejlfrie kamp efter den anden, bare for at blive smidt på bænken i den næste, og stå bag i køen efter en over 30 år gammel franskmand der er usikker på bolden og modsat Batra ikke har nogen fremtid. Er planen at vente til at Batra er blevet træt af shittet og smutter til en anden storklub så vi kan bruge kassen på en superstjerne? bare så vi har noget at bruge de penge vi har til overs efter vi droppede UNICEF på? Sergi Samper spillede forresten en klasse kamp mod APOEL, formentlig banens bedste, hvor bliver han af?
Kan huske at vi en dag stillede op i ren la masia formation, hvordan skal det nogensinde ske igen sådan her?

LE bliver forresten nødt til at stykke en midtbane der kan lave mere end tre afleveringer sammen.
Som blau nævnte, så er der en grund til at jeg er barca fan. Hvis det er sådan vi skal spille i fremtiden, hvad er det så lige der adskiller os fra de andre storhold i fremtiden? kampen idag var jo noget Mou ville have været stolt over, bortset fra at vi nok havde gjordt det bedre med ham ved roret hvis det var planen at spille sådan.

Og hvad sker der lige for at folk har travlt med pedro af alle mennesker? kunne jo være hvilken som helst af vores 10 markspillere.

Thiago, shiz jeg savner dig. Så dumt.

Derudover har vi muligheden for at vinde the threble, fuck det fedt! :glad:
Den lille ananas

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 12/5 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:
Kubala skrev:Piquenbauer: Folk kan godt se, hvad Luis Enrique har gang i, men måske kan de ikke lide det?
Det er de også velkommen til. Jeg synes bare at der er blevet lagt mange andre spændende ting til spillet som han ikke får så meget ros for. Men det er selvfølgelig op til hver enkelt.
Jep, det er op til den enkelte. Jeg er ikke fan af det, for jeg tror, at man nok skal få problemer med den her spillestil i fremtiden(næste sæson), så bliver det vigtigt at se, hvad Luis Enrique finder på til den tid, hvis han stadig er træner for holdet, selvfølgelig. Lige nu er han lykkes med en masse.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 12/5 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Sidder med en pisse flad fornemmelse ligenu.
Seriøst? Så har du ALT for store forventninger til det her hold. Vi er i cl finalen efter at have slået de engelske mestre (som vi dominerede), de franske mestre (som vi ligeledes dominerede) og nu de tyske mestre (et af verdens klart bedste hold).
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Nói NPO
Indlæg: 390
Tilmeldt: fre jun 07, 2013 8:31 am
Har takket: 135 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: 12/5 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Nói NPO »

Piquénbauer skrev:
Sidder med en pisse flad fornemmelse ligenu.
Seriøst? Så har du ALT for store forventninger til det her hold. Vi er i cl finalen efter at have slået de engelske mestre (som vi dominerede), de franske mestre (som vi ligeledes dominerede) og nu de tyske mestre (et af verdens klart bedste hold).
Så du synes kampen idag var lige i skabet eller...?

Virkede efetr min mening som om at dagens taktik var at gå tilbage og prøve at få et resultat hjem.
Den lille ananas

Ialocin
Indlæg: 732
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 117 gange

Re: 12/5 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Ialocin »

Piquénbauer skrev:
Sidder med en pisse flad fornemmelse ligenu.
Seriøst? Så har du ALT for store forventninger til det her hold. Vi er i cl finalen efter at have slået de engelske mestre (som vi dominerede), de franske mestre (som vi ligeledes dominerede) og nu de tyske mestre (et af verdens klart bedste hold).

Rart at det ikke er alle, der er så pessimistiske herinde. Jeg tror det er godt jeg ikke har været på forum i de seneste to sæsoner, hvis folk herinde brokker sig så meget efter at vi har kvalificeret os til finalen. :lol:

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 12/5 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Ialocin skrev:
Kubala skrev:Piquenbauer: Folk kan godt se, hvad Luis Enrique har gang i, men måske kan de ikke lide det?
Så må man jo argumentere for det, i stedet for at være pessimistisk efter en dårlig halveg, hvor vi reelt var videre.

Jeg synes LE har fået organiseret vores defensiv, og vi er blevet meget bedre på dødbolde, både defensivt og offensivt. Derudover har han genfundet det høje pres, vi tidligere har haft så stor succes med. For ikke at glemme Messi's nye rolle, hvor han deltager endnu mere i det opbyggende spil, og derved fungerer Neymar og Suarez også mere som angribere, fremfor wings, hvilket tydeligvis passer dem bedre. Sidst men absolut ikke mindst er vi blevet fantastiske på kontra, hvilket helt sikkert kommer spillere som Neymar og Suarez til gode, da de netop er gode i kontrafasen.

Jeg er svært begejstret for de taktiske ændringer, da der tydeligvis var brug for fornyelse mhs. til taktikken. Inden sæsonen håbede jeg faktisk på, at vi ville hente en træner udefra, der ikke var påvirket af "Barca-indoktrineringen", men LE har vist sig at være den rette mand til jobbet.
Folk har argumenteret, men nogle gange kan man ikke overbevise hinanden. Sådan er der så meget. Jeg tror, at man skulle have kombineret mere(veksling mellem Tiki-taka og den her mere direkte stil), men det er bare mig. Han vil noget andet og fred være med det.
Senest rettet af Kubala tirs maj 12, 2015 11:46 pm, rettet i alt 1 gang.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 30 gæster