12/5 Bayern München - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2014/2015

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: 12/5 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Raman93 »

Enig Blau. Vi bliver kørt over på midten. Om det er fordi deres midtbane er vores overlegen, eller om det skyldes Lucho, ved jeg ikke. Samme tendenser mod Real, der blev det bare udstillet i højere grad.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 12/5 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Kubala skrev:Hvis man vil have Luis Enrique som træner, så skal man regne med sådanne kampe, når man har skabt et resultat, som kan forsvares gennem mindre kontrol etc. Han er en beregnende træner. Det er ikke skønt, men sådan er det. Man havde allerede afgjort det her i første halvleg.
Så kan vi jo ligeså godt gå planken ud og have Mourinho som træner. Yes, I said it. Han spiller altså også en flot og offensiv omgang fodbold, når modstanderen hedder Córdoba eller Burnley, men er til gengæld ganske beregnende når han har en føring mod et godt og stærkt hold. Jeg er helt og aldeles med på at gå på kompromis med den spillestil vi praktiserede under Pep og Tito, for den er allerede forældet og blevet overhalet både uden- og indenom, men der er altså også grænser for hvad man kan tillade sig. Det er eksempelvis håbløst dumt, at begynde at spille italiensk 1-0-førings-fodbold, med en trup som den vi har. Jeg vil gerne have resultater og titler, men jeg vil ikke have dem for enhver pris. Der er en grund til at jeg blev fan af netop Barcelona.

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: 12/5 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af klogfyr »

Luis Enrique er en pragmatisk træner, hvor Pep Guardiola er mere en idealistisk træner. Det har både sine fordele og ulemper.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15116
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1703 gange
Blevet takket: 1133 gange
Kontakt:

Re: 12/5 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Michman skrev:Er der nogen herinde fra der skal til Berlin?
Ja man, vi er 12 stykker i en minibus med privat chauffør. Vi kører allerede torsdag, 2 dage før kampen.
Efter kampen tager vi til Amsterdam :glad:
MDCCCXCIX

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 12/5 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Blaugrana92 skrev:
Kubala skrev:Hvis man vil have Luis Enrique som træner, så skal man regne med sådanne kampe, når man har skabt et resultat, som kan forsvares gennem mindre kontrol etc. Han er en beregnende træner. Det er ikke skønt, men sådan er det. Man havde allerede afgjort det her i første halvleg.
Så kan vi jo ligeså godt gå planken ud og have Mourinho som træner. Yes, I said it. Han spiller altså også en flot og offensiv omgang fodbold, når modstanderen hedder Córdoba eller Burnley, men er til gengæld ganske beregnende når han har en føring mod et godt og stærkt hold. Jeg er helt og aldeles med på at gå på kompromis med den spillestil vi praktiserede under Pep og Tito, for den er allerede forældet og blevet overhalet både uden- og indenom, men der er altså også grænser for hvad man kan tillade sig. Det er eksempelvis håbløst dumt, at begynde at spille italiensk 1-0-førings-fodbold, med en trup som den vi har. Jeg vil gerne have resultater og titler, men jeg vil ikke have dem for enhver pris. Der er en grund til at jeg blev fan af netop Barcelona.
Chillax. Vi kørte PSG og city ud af banen. Vi spiller ikke godt i dag men vi var videre efter at vi bare skruede lidt op for blusset efter deres mål.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Ialocin
Indlæg: 738
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 12/5 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Ialocin »

Generelt spiller vi jo også flot fodbold, hvor vi dominerer midtbanen, hvilket vi blandt andet så i 1/8-finalen og 1/4-finalen.

Det er naturligvis sværere imod Bayern München og i særdeleshed Pep, men i første kamp var boldbesiddelsen ganske lige, og vi fik langt mere ud af den end de gjorde. 3-0 var jo på ingen måde et misvisende resultat.

Vi spiller dårligt i dag, og specielt i 2. halveg, men vi får også sparet spillere i en ChL-semi. Det er sgu da lidt imponerende.

ps. beskeden er til Blaugrana92

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 12/5 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af A$AP »

Bliver sjovt når Tata tager over for Pep i Bayern, og Pep så bliver hans assistent.

Kubala
Indlæg: 10100
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 12/5 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Blaugrana92 skrev:
Kubala skrev:Hvis man vil have Luis Enrique som træner, så skal man regne med sådanne kampe, når man har skabt et resultat, som kan forsvares gennem mindre kontrol etc. Han er en beregnende træner. Det er ikke skønt, men sådan er det. Man havde allerede afgjort det her i første halvleg.
Så kan vi jo ligeså godt gå planken ud og have Mourinho som træner. Yes, I said it. Han spiller altså også en flot og offensiv omgang fodbold, når modstanderen hedder Córdoba eller Burnley, men er til gengæld ganske beregnende når han har en føring mod et godt og stærkt hold. Jeg er helt og aldeles med på at gå på kompromis med den spillestil vi praktiserede under Pep og Tito, for den er allerede forældet og blevet overhalet både uden- og indenom, men der er altså også grænser for hvad man kan tillade sig. Det er eksempelvis håbløst dumt, at begynde at spille italiensk 1-0-førings-fodbold, med en trup som den vi har. Jeg vil gerne have resultater og titler, men jeg vil ikke have dem for enhver pris. Der er en grund til at jeg blev fan af netop Barcelona.

Altså jeg skal ikke blande mig i det her, men han pragmatisk. Nogle gange vil man elske det, når det lykkes og andre gange vil man hade det(der er ikke sådan samme følelse, som man har over for en idealist, måske). Sådan er det. Man skal tage første halvleg fra den her kamp, for det var der, man afgjorde tingene og derefter spillede man med afslappethed. Jeg er ret sikker på, at spillerne i pausen havde fået at vide, at de skulle slappe af. Udskiftningerne var en god indikator på dette.

I øvrigt er det også lidt synd, at Pedro får så meget kritik, men han er jo ikke Suarez, altså den der krop-stærke spiller, som skal tage bolde til sig. Pedros primært opgave var at forsvare, det er det, men skal kigge på og kritisere, hvis man vil kritisere ham.
Senest rettet af Kubala tirs maj 12, 2015 11:24 pm, rettet i alt 2 gange.

PuyolErGud
Indlæg: 10778
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 600 gange
Blevet takket: 577 gange

Re: 12/5 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af PuyolErGud »

Også ret komisk, at Neymar bliver høvlet ned for film efter denne kamp. Okay, det er på Bold.dk, så standarden er forhåbentlig ikke retsvisende for resten af befolkningen, men stadig.

Hvis jeg ikke husker helt galt, fik hans vi at et par sene hilsner nogle gange. Men det åbenbart okay mod Neymar.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 12/5 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Jeg ved ikke om man kan sammenligne ham direkte med Mourinho, det mener jeg personligt ikke man kan. De har dog bägge en ting til faelles synes jeg, begge herrer lever utrolig meget paa resultater. Ligesaa snart Lucho kommer i problemer paa den front , saa vil han ikke have saerlig meget andet at falde tilbage paa. Det har vi set en gang foer i denne saeson. Det saa vi forvidt ogsaa i Roma.

Men det er saadan han godt kan lite det, eller kan finde ud af det.

Hvis jeg skulle sammenligne ham med nogen, saa skulle det vaere Van Gaal. Han er flottere, og markant mere tiltalende menneske, men ellers minder han om ham som traener.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 12/5 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

Nu er der nogle der er begyndt at snakke om, at det er fordi Bayern er "metal-trætte" og at VM var hårdt... 08, 10 og 12 siger jeg bare....

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 12/5 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det er imo pudsigt at der er så meget snak om resultater og lucho. Kan i seriøst ikke set hvad der er blevet tilført til holdet? Jeg kan sagtens forstå at man var utilfreds med ham omkring årskiftet (jeg var selv ved at gå amok) men siden det er der altså blevet lagt meget til vores spil.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 12/5 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Storken »

Boldbesiddelsen hed 53%/47% i Bayerns favør. Det lyder selvfølgelig ikke særlig slemt, men det var det faktisk.15% af spillet foregik på Bayern tredjedel og 34% foregik på vores tredjedel. Vi var kort sagt presset ned i vores eget felt meget af tiden. Dette er skræmmende tal. Jeg tror aldrig nogensinde jeg har set noget lignende i en af vores kampe. Man vil tabe 4 ud af 5 kampe, hvis 3/4 af den farlige boldbesiddelse foregår omkring ens eget felt. Det ses også på skudforsøg der hed 19-5 til Bayern.

Dette var en advarsel til Lucho. Vi spillede en rigtig dårlig kamp, da vi lod Bayern styre showet.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 12/5 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Brombi skrev:Nu er der nogle der er begyndt at snakke om, at det er fordi Bayern er "metal-trætte" og at VM var hårdt... 08, 10 og 12 siger jeg bare....

Hahaha
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Kubala
Indlæg: 10100
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 12/5 Bayern München - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Piquenbauer: Folk kan godt se, hvad Luis Enrique har gang i, men måske kan de ikke lide det?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 26 gæster