28/4 FC Barcelona - Getafe

Alle kamptråde fra sæsonen 2014/2015

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 28/4 FC Barcelona - Getafe

Indlæg af Visca El Barca »

Piquénbauer skrev:Til det jeg skrev i starten.

Du skrev "mon ikke der menes......" til noget som Blau havde skrevet.

Når nu du ikke ved, er det i mine øjne lidt fjollet at du svarer for Raman93, når du selv skriver at du ikke ved hvad han mener.

Jeg skrev til dig, fordi jeg tænkte du må vide det, når du skriver, det der og derefter skriver hvad du tror han tænker?

Var det tilføjelse nok :).
Senest rettet af Visca El Barca ons apr 29, 2015 11:21 pm, rettet i alt 1 gang.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 28/4 FC Barcelona - Getafe

Indlæg af Piquénbauer »

Ja det var mere end rigeligt.

Og kan ikke se hvorfor det er fjollet. Men det må du helt selv om. For mig er det et fint argument at de ville have forsøgt at stoppe ham fremfor at løbe ham op. Det burde de fleste i hvert fald vide at det ikke kan lade sig gøre.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 28/4 FC Barcelona - Getafe

Indlæg af Visca El Barca »

Piquénbauer skrev:Ja det var mere end rigeligt.

Og kan ikke se hvorfor det er fjollet. Men det må du helt selv om. For mig er det et fint argument at de ville have forsøgt at stoppe ham fremfor at løbe ham op. Det burde de fleste i hvert fald vide at det ikke kan lade sig gøre.

Mja, det er din opfattelse af situationen, det kan man så forholde sig til. Der er rigtig mange måder at se den situation og fortolke den på.

Jeg kan sige, at rigtig mange trænere ville sige, at hvis man kommer til kort med en modspiller på midterlinjen, er det mere klogt at lade ham løbe end at tage ham ned og få det røde. At man bliver slået som Bartra gjorde, er det ikke altid sådan at det vil resultere i målet. Situationen kan ændre sig mange gange, du har dine medspillere som kan redde dig, du har din målmand, du har dine backs som kan komme tilbage. Nu skete det ikke, ja faktisk skete det modsatte, hans målmand fejlede også, hans makker fejlede også. Men ikke desto mindre var det stadig klogt efter min mening, ikke at lægge ham ned og få det røde.

Det ville være mindre klogt, hvis Bartra havde fået det røde og vi så skulle spille med 10 i resten af kampen plus måske tillægstid. Jeg kan huske at Lucho sagde noget lignende da Masch fik det røde kort i starten af sæsonen. Var det den første kamp på hjemmebane? Han sagde at det havde været mere klogt, at lade spilleren løbe end at satse og blive udvist.

Dernæst skal man også tage Bale med i betragtning. En mand som Maicon blev løbet over ende af ham, over to kampe, selvom han dengang blev betragtet som verdens bedste back og havde masser af rutine. Nogengange er der ikke så meget at gøre, ligegyldig om man er rutineret eller ej. At man samtidig få fiberskade i situationen, hvilket Bartra fik (medmindre man tror at han, trænerteamet og lægestaben fakede skaden), er det næsten umuligt.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 28/4 FC Barcelona - Getafe

Indlæg af Piquénbauer »

Undskyld men jeg har aldrig hørt en eneste træner sige at man skal lade en modspiller få en friløber med 5 min tilbage i en finale?

For mig er det helt logisk at man vil have ham ned. Også selvom det koster et rødt kort. Man har trods alt bedre chancer for at vinde selvom man kun er 10 mand og man kommer i forlænget fremfor at SKULLE score igen og kun have 5 min.

Og når det kommer til rutine osv så føler jeg mig ret overbevist om at masche (og mathieu) nok skulle få bale ned hvis de ville.
Jeg kan huske at Lucho sagde noget lignende da Masch fik det røde kort i starten af sæsonen. Var det den første kamp på hjemmebane? Han sagde at det havde været mere klogt, at lade spilleren løbe end at satse og blive udvist.
Og ja det gjorde han. Men de situationer kan på ingen måder sammenlignes.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 28/4 FC Barcelona - Getafe

Indlæg af Blaugrana92 »

Mig bekendt så prøvede Bartra altså også. Men Bale er ikke nogen Pablo Piatti eller noget i den dur. Han er ikke en 160 centimeter høj spirrevip, men meget få kilogram at slæbe rundt på. Uanset hvordan man vender og drejer det, så er Bale jo et fysisk monster. Hurtig som bare fanden og stærk. Han ville det. Jeg er ikke stor fan af Bale - jeg synes ganske enkelt at han som fodboldspiller er overvurderet - men man må også bare have respekt for et godt mål. Jeg tror ikke en meter på at han var blevet stoppet af Mascherano eller Mathieu.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 28/4 FC Barcelona - Getafe

Indlæg af Piquénbauer »

Og fred være med det. Det finder vi aldrig ud af. Jeg hæfter mig dog ved at både masche og mathieu spiller hårdere og imo har mere styrke end bartra. Det er også det største problem ved bartra. Han ser imo for svag ud.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 28/4 FC Barcelona - Getafe

Indlæg af Blaugrana92 »

Er det ikke helt og aldeles ligegyldigt hvor svag han ser ud? Det vigtige er vel at han vinder sine nærkampe - hvilket han gør - og sine hovedstødsdueller - hvilket han gør. Faktisk erobrer Bartra næstflest bolde per 90 minutter spillet, kun overgået af Dani Alves. Han har dertil også flest vundne hovedstødsdueller per 90 minutter spillet - og han vinder en større procentdel af sine hovedstødsdueller end Piqué, Mathieu, Busquets og Mascherano gør. Jeg er egentlig fløjtende ligeglad med hvordan Bartra fremstår. Det vigtigste er at hans spil er effektivt og fungerer - og på netop de to punkter er der altså ikke en finger at sætte på Bartra.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 28/4 FC Barcelona - Getafe

Indlæg af Visca El Barca »

Piquénbauer skrev:Undskyld men jeg har aldrig hørt en eneste træner sige at man skal lade en modspiller få en friløber med 5 min tilbage i en finale?

For mig er det helt logisk at man vil have ham ned. Også selvom det koster et rødt kort. Man har trods alt bedre chancer for at vinde selvom man kun er 10 mand og man kommer i forlænget fremfor at SKULLE score igen og kun have 5 min.

Og når det kommer til rutine osv så føler jeg mig ret overbevist om at masche (og mathieu) nok skulle få bale ned hvis de ville.
Jeg kan huske at Lucho sagde noget lignende da Masch fik det røde kort i starten af sæsonen. Var det den første kamp på hjemmebane? Han sagde at det havde været mere klogt, at lade spilleren løbe end at satse og blive udvist.
Og ja det gjorde han. Men de situationer kan på ingen måder sammenlignes.
Jo jo, så skal du lytte noget mere. Det var netop ikke en friløber, jeg synes Bartra gjorde det rigtige. At han fik en fiber, var bare super uheldigt. Men ikke desto mindre havde vi som hold stadig havde en mulighed for at stoppe Bale, men desværre for os, lavede vi fejl.

Vi viste så også, at vi sagtens kunne komme og skabe chancer. Neymar brændte desværre nok den største i slutning af kampen. Vi var nok blevet kørt over ende, hvis vi havde spillet med 10 mand i 40 minutter yderligere.

Husk at vores hold var meget træt, mentalt og fysisk.

Derudover, læg mærke til hvad Blau skriver. Og selveste Maicon, med al sin fysik og al sin rutine, og på trods af at han blev betragtet som verdens bedste HB, havde meget svært med at lægge Bale ned. Og det over to kampe.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 28/4 FC Barcelona - Getafe

Indlæg af Piquénbauer »

Og i hvilke kampe kommer de procenter så fra? Det er trods alt lidt nemmere at spille som han gør mod getafe og almeria end mod tophold. Når jeg tænker tilbage på kampene mod real og bayern hvor han spillede så virkede han svag. Men fint at du ikke ser det sådan.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 28/4 FC Barcelona - Getafe

Indlæg af Piquénbauer »

o jo, så skal du lytte noget mere. Det var netop ikke en friløber, jeg synes Bartra gjorde det rigtige. At han fik en fiber, var bare super uheldigt. Men ikke desto mindre havde vi som hold stadig havde en mulighed for at stoppe Bale, men desværre for os, lavede vi fejl.

Vi viste så også, at vi sagtens kunne komme og skabe chancer. Neymar brændte desværre nok den største i slutning af kampen. Vi var nok blevet kørt over ende, hvis vi havde spillet med 10 mand i 40 minutter yderligere.

Husk at vores hold var meget træt, mentalt og fysisk.

Derudover, læg mærke til hvad Blau skriver. Og selveste Maicon, med al sin fysik og al sin rutine, og på trods af at han blev betragtet som verdens bedste HB, havde meget svært med at lægge Bale ned. Og det over to kampe.
Hvis du kan finde en eneste træner der mener at det er ok at lade en spiller løbe frit mod mål med 5 min igen i en finale fremfor at fælde ham og måske få et rødt så må du meget gerne fortælle mig hvor jeg kan finde ham.

Vi ville have haft en meget større chance ved at komme i overtid end ved at skulle frem og score på 5 min hvilket man også kan se ved at vi tabte. Derfor hælder jeg mest til at bartra bare tabte duellen da bale gennem sine enorme fysiske kunnen overmandede ham. Bartra virker lige netop som en klog spiller og derfor ville han ikke give ham en så stor chance med kort tid tilbage.

Om masche og mathieu så kunne have gjort det anderledes er svært at sige. Det tror jeg mens i tror noget andet. Det er fint og vi får desværre aldrig svaret.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 28/4 FC Barcelona - Getafe

Indlæg af Piquénbauer »

phpBB [video]


Efter at have set den igen så er jeg ikke engang sikker på at han ville have fået rødt. Han skal alle dage bare rive ham ned.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 28/4 FC Barcelona - Getafe

Indlæg af Blaugrana92 »

Piquénbauer skrev:Og i hvilke kampe kommer de procenter så fra? Det er trods alt lidt nemmere at spille som han gør mod getafe og almeria end mod tophold. Når jeg tænker tilbage på kampene mod real og bayern hvor han spillede så virkede han svag. Men fint at du ikke ser det sådan.
Jeg har ikke procenterne, men jeg kan berette at Bartra over de to kampe mod Bayern erobrede 15 bolde - over dobbelt så mange som Piqué erobrede. At de to kampe så er fuldkommen åndssvage, at bruge som benchmarks for en hvilken som helst spillers niveau, er naturligvis en helt, helt anden snak.

Dertil forstår jeg simpelthen ikke, hvorfor vi sidder og debatterer Bartras niveau med udgangspunkt i én situation - eller tre kampe for den sags skyld. Det er hamrende unfair. Vi kan da også pege på Dani Alves ved Gareth Bales mål, og sige at han skal begå frisparket højt på banen, så Real Madrid ikke engang har muligheden for at køre deres kontraangreb.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 28/4 FC Barcelona - Getafe

Indlæg af Visca El Barca »

Kom til Hellerup, jeg er her i nogle dage. Jeg skal nok vise dig nogle stykker, og de er ret kloge og har fantastisk meget viden ;-) .


Du glemmer meget flot det faktum, at vi faktisk skabte chancer, den største blev brændt af Neymar, desværre.

Jeg er ret sikker på, at vi var blevet kørt over, hvis vi skulle spille med 10 mand i 40 minutter, mod et toptændt Real mandskab. Vores hold virkede slidt, ikke kun i den kamp, men generelt på det tidspunkt af sæsonen.

Jeg er ret sikker på, han havde fået rødt. Han skulle altså rive ham ned, udenfor banen. Det var der, han fik fiberskade nemlig.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 28/4 FC Barcelona - Getafe

Indlæg af Piquénbauer »

Jep fuck it. Jeg gider ikke pladre rundt i noget så ligegyldigt mere. Bartra er kommet sig over den situation og det er vi andre også. Videre.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 28/4 FC Barcelona - Getafe

Indlæg af Kubala »

Puha, jeg havde næsten regnet med, at den der Real-kamp ville komme på tale og sågar Bayern-kampe også, fordi man bliver ved med at hæfte sig ved fortiden. Kig på nuet, kig på hvor meget han har rykket sig, fordi det har han. Ja, han har ikke fået de store kampe, men da han spillede mod PSG i gruppespillet, så var han imo Motm, og han kan ikke gøre for at træneren hellere vil satse på de rutinerede kræfter. Hvad skal han gøre, for da fik en storkamp, så viste han, at han godt kan være med på det niveau og endda levere en pragtpræstation, hvad mere kan han gøre? Jeg synes lidt, at det minder om pærer og bananer, når man nævner Bayern-kampe og hans niveau dengang og så nu. Desuden glemmer man helt nuancerne. Måske bunder det i sidste ende om spiller-præferencer, altså hvem man kan lide og hvem man ikke kan lide. Der er til tider mangel på nuancer, netop på grund af de her præferencer, hvilket er super ærgerligt.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster