21/4 FC Barcelona - PSG

Alle kamptråde fra sæsonen 2014/2015

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21/4 FC Barcelona - PSG

Indlæg af Piquénbauer »

Hehe og jeg kan så fortælle dig at det ligeledes føles som om der tit er folk der skal påpege at lucho ikke gør sit job ordentligt. Så måske er begge parter lige gode om det?

Desuden er flertallet herinde stadig ikke helt tilfredse med måden han spiller på. Der er dog mange andre positive ting som der bliver lagt vægt på.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 21/4 FC Barcelona - PSG

Indlæg af Kubala »

Ja, jeg tager intet fra manden. Der er altid positive ting, man kan tage med, men det generelle billede af ham hos mig, er, at han praktiserer fodbold på en måde, jeg ikke kan indvie i.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21/4 FC Barcelona - PSG

Indlæg af Piquénbauer »

Hmm synes ikke altid der er positive ting. Jeg kan f.eks. ikke tage en eneste positiv ting med fra tatas halve tiki taka år. Men som sagt så er det helt op til dig at bestemme hvilket fodbold du kan indvie i. Så fred være med det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 21/4 FC Barcelona - PSG

Indlæg af Bager »

Piquenbauer kan du ikke lade vær' med at spille så hellig altid og sætte ting på spidsen og istedet acceptere at det her er et forum, hvor alle folk har deres indgangsvinkel til at støtte klubben.
miklas1911 skrev:Fantastisk situation at vågne op til idag: Vi er i CdR-finalen, vi er i CL-semifinalen (og kan derfor sidde helt afslappet og håbe på, at Atletico giver Real klø i aften), vi er på duksepladsen i La Liga...
Ja, tænk engang at det kan være at netop nu er så godt som denne sæson bliver.

Med hensyn til kampen, så faldt jeg i søvn kort inde i anden halvleg - havde også haft en lang dag. Dét jeg så var jeg meget begejstret over. Vi styrede begivenhederne på trods af at Messi spillede en marginalrolle. Iniesta var derimod vågnet op til dåd! Hvilken fryd. Det mest fortrøstningsfulde er dog, efter min mening, at vi virker solide i de bagerste rækker (Duh - vi har vundet de sidste 23 ud af 25 så det siger nok sig selv). Desuden har vi efterhånden en del spillere som alle topper nu; Neymar, Suarez, Iniesta, Piqué, Masch, Alves, Busquets og sikkert også flere. Dét er grundlæggende for succes i sæsonens sidste faser.
Visca el Barca

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21/4 FC Barcelona - PSG

Indlæg af Piquénbauer »

Piquenbauer kan du ikke lade vær' med at spille så hellig altid og sætte ting på spidsen og istedet acceptere at det her er et forum, hvor alle folk har deres indgangsvinkel til at støtte klubben.
Sikke dog en gang fis. Hvis du har mere at sige så tag den over en pb.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 21/4 FC Barcelona - PSG

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:Hmm synes ikke altid der er positive ting. Jeg kan f.eks. ikke tage en eneste positiv ting med fra tatas halve tiki taka år. Men som sagt så er det helt op til dig at bestemme hvilket fodbold du kan indvie i. Så fred være med det.
Ja, det er jo hvordan man ser på det. Et af Tatas problemer var, at han virkede benovet over jobbet, hvilket må ikke ske i en klub som Barca. Måske også derfor, at han kom i problemer, da det spidsede til.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 21/4 FC Barcelona - PSG

Indlæg af Skydefinten »

Sæsonens bedste halveg i første i aftes. Det var virkeligt lækker bold!!
Billede
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21/4 FC Barcelona - PSG

Indlæg af Piquénbauer »

Kubala skrev:
Piquénbauer skrev:Hmm synes ikke altid der er positive ting. Jeg kan f.eks. ikke tage en eneste positiv ting med fra tatas halve tiki taka år. Men som sagt så er det helt op til dig at bestemme hvilket fodbold du kan indvie i. Så fred være med det.
Ja, det er jo hvordan man ser på det. Et af Tatas problemer var, at han virkede benovet over jobbet, hvilket må ikke ske i en klub som Barca. Måske også derfor, at han kom i problemer, da det spidsede til.
Han bukkede i hvert fald under for presset til sidst og gik tilbage til de dele af tiki takaen som tydeligt ikke fungerede. Men ja enig!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 21/4 FC Barcelona - PSG

Indlæg af rummenigge »

YESSSS!!! Vi er videre uden besvær, kan det blive bedre. Kom så Cholo, make my day!
Kubala skrev:Hm.. du har ret, brombi. Måske bliver nogen fornærmet, når jeg skriver det næste, men det er ikke min intention, vil bare have, at folk reflekterer lidt over det.

Det spændende bliver, om støtten til Luis Enrique vil være den samme, hvis man ender med nul trofæer, eller kun CdR, fra dem, der støttede i starten, begyndte ikke at støtte, støttede ham sporadisk igen og nu virker det til, at støtten er blevet sådan lidt ekstrem.

Jeg må ærligt indrømme, at jeg var støttende over for Luis Enrique(da han skulle ansættes), men jeg troede også, at han ville praktisere Tiki-taka, men da jeg hurtigt opdaget, at han ingen intention havde om dette, så mistede han min støtte(ikke sådan, at jeg ønskede/r ham fiasko, men hvis man fyrede ham, ville jeg ikke have ondt af ham), altså for mig er spillet vigtigt, dermed ikke sagt, at resultaterne ikke er det, men spillet vægter meget. Det bliver som sagt spændende at se, om disse personer støtter ham, når/hvis resultaterne ikke kommer i hus, for muligheden er absolut der.
Uanset hvad er det dumt at blive for stolt til at ændre mening.

Når det er sagt så for mig er der især to ting som er afgørende bedre end Tata. Han kommunikationform med pressen er langt bedre. Han kommunikereikke frygten for at tabe men altid hvad løsningen er for at vinde. Det er en mentalt factor der skal være på plads i omklædningsrummet, og her kan noget tyde på at Tata ikke rigtigvar nogen leder i omklædningsrummet, men mere bare en hyggeonkel.

Det andet er Luchos fokus på det fysiske aspekt og tackling af de defensive problemer ved dødbolde. Tata løste slet ikke vores svagheder ved dødbolde hvilket er et no go i moderne fodbold.

I forhold til spillestilen så dikteres denne i høj grad af spillermaterialet. Dagens Barca har mere power og/eller hurtighed og gør brug af de styrker også (Mathieu, Rak, Neyo og Suarez). Det er bevidst at Lucho har indført andre aspekter i spillet for at kunne overraske modstanderen. Pep eksperimenterede med det samme vil jeg mene men spillermaterialet faldt aldrig i hak til det. Ibra er eksponenten for at det ikke gik helt godt.

Hvis vi ikke vinder nogle titler i år så vil jeg se på hvordan disse ikke blev vundet. LE har vist at han kan sætte sit hold op til de store kampe, og dette billede vil blive mindre godt hvis det viser sig at vi ikke præsterer imod Atletico, Atletic i pokalfinalen eller modstanderen i CHL semifinalen. Svigter holdet derimod imod de små hold som det hr gjort indtil nu, så skal vi i stedet se på bredden og lade Lucho føre os til en kick ass sæson næste år. Lad mig sige det sådan, Lucho skal faile MAKS med hans attitude og med holdet (hvis der kommer et åben oprør i truppen) hvis min støtte til ham vil forsvinde efter en sæson med nul titler. For indtil nu synes jeg at projektet er utroligt spændende og er i tro mod Barcas rige traditioner (måske med skønhedspletter indtil nu) og jeg kan rigtig godt lide Luchos presence!
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 21/4 FC Barcelona - PSG

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:
Kubala skrev:
Piquénbauer skrev:Hmm synes ikke altid der er positive ting. Jeg kan f.eks. ikke tage en eneste positiv ting med fra tatas halve tiki taka år. Men som sagt så er det helt op til dig at bestemme hvilket fodbold du kan indvie i. Så fred være med det.
Ja, det er jo hvordan man ser på det. Et af Tatas problemer var, at han virkede benovet over jobbet, hvilket må ikke ske i en klub som Barca. Måske også derfor, at han kom i problemer, da det spidsede til.
Han bukkede i hvert fald under for presset til sidst og gik tilbage til de dele af tiki takaen som tydeligt ikke fungerede. Men ja enig!
Han praktiserede Tiki-taka på sin måde, altså han havde set Tiki-taka, men ikke prøvede det af i sin karriere. Man så resultatet af dette. Noget er, at man har et indgående kendskab til Tiki-taka, noget andet er, at man har set videoer af det.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 21/4 FC Barcelona - PSG

Indlæg af Kubala »

rummenigge skrev:YESSSS!!! Vi er videre uden besvær, kan det blive bedre. Kom så Cholo, make my day!
Kubala skrev:Hm.. du har ret, brombi. Måske bliver nogen fornærmet, når jeg skriver det næste, men det er ikke min intention, vil bare have, at folk reflekterer lidt over det.

Det spændende bliver, om støtten til Luis Enrique vil være den samme, hvis man ender med nul trofæer, eller kun CdR, fra dem, der støttede i starten, begyndte ikke at støtte, støttede ham sporadisk igen og nu virker det til, at støtten er blevet sådan lidt ekstrem.

Jeg må ærligt indrømme, at jeg var støttende over for Luis Enrique(da han skulle ansættes), men jeg troede også, at han ville praktisere Tiki-taka, men da jeg hurtigt opdaget, at han ingen intention havde om dette, så mistede han min støtte(ikke sådan, at jeg ønskede/r ham fiasko, men hvis man fyrede ham, ville jeg ikke have ondt af ham), altså for mig er spillet vigtigt, dermed ikke sagt, at resultaterne ikke er det, men spillet vægter meget. Det bliver som sagt spændende at se, om disse personer støtter ham, når/hvis resultaterne ikke kommer i hus, for muligheden er absolut der.
Uanset hvad er det dumt at blive for stolt til at ændre mening.

Når det er sagt så for mig er der især to ting som er afgørende bedre end Tata. Han kommunikationform med pressen er langt bedre. Han kommunikereikke frygten for at tabe men altid hvad løsningen er for at vinde. Det er en mentalt factor der skal være på plads i omklædningsrummet, og her kan noget tyde på at Tata ikke rigtigvar nogen leder i omklædningsrummet, men mere bare en hyggeonkel.

Det andet er Luchos fokus på det fysiske aspekt og tackling af de defensive problemer ved dødbolde. Tata løste slet ikke vores svagheder ved dødbolde hvilket er et no go i moderne fodbold.

I forhold til spillestilen så dikteres denne i høj grad af spillermaterialet. Dagens Barca har mere power og/eller hurtighed og gør brug af de styrker også (Mathieu, Rak, Neyo og Suarez). Det er bevidst at Lucho har indført andre aspekter i spillet for at kunne overraske modstanderen. Pep eksperimenterede med det samme vil jeg mene men spillermaterialet faldt aldrig i hak til det. Ibra er eksponenten for at det ikke gik helt godt.

Hvis vi ikke vinder nogle titler i år så vil jeg se på hvordan disse ikke blev vundet. LE har vist at han kan sætte sit hold op til de store kampe, og dette billede vil blive mindre godt hvis det viser sig at vi ikke præsterer imod Atletico, Atletic i pokalfinalen eller modstanderen i CHL semifinalen. Svigter holdet derimod imod de små hold som det hr gjort indtil nu, så skal vi i stedet se på bredden og lade Lucho føre os til en kick ass sæson næste år. Lad mig sige det sådan, Lucho skal faile MAKS med hans attitude og med holdet (hvis der kommer et åben oprør i truppen) hvis min støtte til ham vil forsvinde efter en sæson med nul titler. For indtil nu synes jeg at projektet er utroligt spændende og er i tro mod Barcas rige traditioner (måske med skønhedspletter indtil nu) og jeg kan rigtig godt lide Luchos presence!
Hvordan ved du, at jeg er for stolt til at ændre mening, og det er udelukkende stoltheden, det handler om? Det er det ikke. Jeg kan bare ikke lide måden, man spiller på, sådan er det. Det ændrer nogle titler ikke på.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21/4 FC Barcelona - PSG

Indlæg af Piquénbauer »

Kubala skrev:
Piquénbauer skrev:
Kubala skrev:
Piquénbauer skrev:Hmm synes ikke altid der er positive ting. Jeg kan f.eks. ikke tage en eneste positiv ting med fra tatas halve tiki taka år. Men som sagt så er det helt op til dig at bestemme hvilket fodbold du kan indvie i. Så fred være med det.
Ja, det er jo hvordan man ser på det. Et af Tatas problemer var, at han virkede benovet over jobbet, hvilket må ikke ske i en klub som Barca. Måske også derfor, at han kom i problemer, da det spidsede til.
Han bukkede i hvert fald under for presset til sidst og gik tilbage til de dele af tiki takaen som tydeligt ikke fungerede. Men ja enig!
Han praktiserede Tiki-taka på sin måde, altså han havde set Tiki-taka, men ikke prøvede det af i sin karriere. Man så resultatet af dette. Noget er, at man har et indgående kendskab til Tiki-taka, noget andet er, at man har set videoer af det.
Mon ikke at nogle at drengene hjalp ham med at få systemet på plads? Nu var det f.eks. eftersignende xavi som var gået direkte til tata og brokket sig over den manglende tiki taka.

Med det sagt så var tata alt for besat af kontrol og det var det der kostede os. Han blev nærmest bange for at spille offensivt da det betød mindre kontrol.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 21/4 FC Barcelona - PSG

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:
Kubala skrev:
Piquénbauer skrev:
Kubala skrev:
Piquénbauer skrev:Hmm synes ikke altid der er positive ting. Jeg kan f.eks. ikke tage en eneste positiv ting med fra tatas halve tiki taka år. Men som sagt så er det helt op til dig at bestemme hvilket fodbold du kan indvie i. Så fred være med det.
Ja, det er jo hvordan man ser på det. Et af Tatas problemer var, at han virkede benovet over jobbet, hvilket må ikke ske i en klub som Barca. Måske også derfor, at han kom i problemer, da det spidsede til.
Han bukkede i hvert fald under for presset til sidst og gik tilbage til de dele af tiki takaen som tydeligt ikke fungerede. Men ja enig!
Han praktiserede Tiki-taka på sin måde, altså han havde set Tiki-taka, men ikke prøvede det af i sin karriere. Man så resultatet af dette. Noget er, at man har et indgående kendskab til Tiki-taka, noget andet er, at man har set videoer af det.
Mon ikke at nogle at drengene hjalp ham med at få systemet på plads? Nu var det f.eks. eftersignende xavi som var gået direkte til tata og brokket sig over den manglende tiki taka.

Med det sagt så var tata alt for besat af kontrol og det var det der kostede os. Han blev nærmest bange for at spille offensivt da det betød mindre kontrol.
Sikkert, men træneren skal stadig være den, der har et indgående kendskab til systemet. I øvrigt er det da lidt problematisk, at spillerne skal hjælpe en med den taktiske del.

Brugeravatar
miklas1911
Indlæg: 1060
Tilmeldt: man aug 18, 2014 3:22 pm
Har takket: 43 gange
Blevet takket: 79 gange

Re: 21/4 FC Barcelona - PSG

Indlæg af miklas1911 »

Jeg kan bare ikke lide måden, man spiller på, sådan er det. Det ændrer nogle titler ikke på.
Måske hænger det samme med, at dine forventninger til holdet er ret vanvittige? Det lyder lidt på dig, som om du forventer, at vi skal spille, som vi gjorde, da vi var allerbedst (måske det bedste hold i historien), med et hold, hvoraf næsten halvdelen af de mere eller mindre faste spillere er helt nye spillere på holdet (en del med under en sæson hos os og en del med under to sæsoner med førsteholdet). Det er en smule urealistisk og det er ikke fair over for holdet at måle det op imod de tidligere standarder, for vi har ikke samme kaliber på alle pladser, og spillerne har bestemt ikke samme indbyrdes forståelse.

Det er fint, at man mener, at vi skal spille på en bestemt måde, og det er fint, at man har nogle principper, som man ønsker, at Barcas spillestil skal leve op til, men at give Lucho (eller andre trænere) skylden for, at vi ikke spiller tiki-taka på samme niveau som tidligere, og at vi ikke på samme måde som i 08/09 eller 10/11 spiller de fleste hold ned under græsset, er ikke fair. Vores hold er i mine øjne ikke nær så stærkt som dengang (hverken mand-for-mand eller kollektivt), og de fleste andre hold er siden da blevet bedre. Hvis man kigger på forudsætningerne inden og i løbet af sæsonen (masser af nye spillere, transfer-ban, ny træner - endda den tredje i lige så mange sæsoner - VM-sommer hvor næsten alle mand var afsted, skader og karantæner op til sæsonen (især Neymar og Suarez), det stærkeste Real-mandskab i mange år i løbet af første halvdel af sæsonen, lodtrækningerne til knock-out fasen i CL indtil videre), så er det jo nærmest et mirakel, at vi stadig står med gode chancer for at vinde alle de turneringer, vi har været med i.

Jeg savner også kontrollen i spillet og at sidde og nyde os spille flot fodbold i 90 minutter i træk uden at lave særligt mange fejl og give særligt mange muligheder til modstanderne, men det er LEs første sæson med Barca - endda hans første sæson med en topklub - og det er nogle helt sindsyge forventninger, du stiller til ham og holdet.

Nu er der ganske vist Copa America til sommer, så vores pre-season bliver endnu engang ikke optimal, men jeg synes, at selv hvis vi ikke ender med nogle pokaler i år, så har vi gjort en flot figur i alle turneringer og vi bør give LE lidt tid til at arbejde med truppen. Vi får ikke Guardiola tilbage, og jeg kan ikke se, hvem der ellers skulle kunne få mere ud af vores trup, end LE har fået indtil videre (og jeg tror slet ikke, at det vil gavne holdet at skifte træner for fjerde sæson i træk). Så jeg er ikke sikker på, hvad dit forslag helt konkret består i? Er det bare frustration (hvilket selvfølgelig er fair nok) eller er der en reel idé til, hvordan du mener, at vores hold skulle kunne præstere bedre (eller evt flottere), end de har gjort indtil videre?
Ja, tænk engang at det kan være at netop nu er så godt som denne sæson bliver.
Det er netop den her form for pessimisme, jeg ikke forstår. Hvorfor vende noget, der er så evigt positivt, til noget negativt, før vi overhovedet har fået chancen for at følge op på det? Det er klart, at hvis LE foretager nogle dispositioner, som direkte koster os nogle af titlerne, så er det trist, men det er nu engang ikke ham, der spiller på banen - og det er ikke ham, der skal have hele ansvaret for det, hvis vores hidtidige resultater ikke udmunder i pokaler. Det kommer an på, hvordan det sker - han kan nu engang ikke gardere sig imod, at visse spillere spiller en dårlig kamp eller laver individuelle fejl, eller at vores modstandere evt spiller en kongekamp. Uanset hvor gode vi er, så vil en eventuel semifinale mod Bayern blive svær, og selv hvis vi leverer på allerhøjeste niveau, så er vi ikke garanteret at slå dem, for de er også et vanvittigt mandskab, og de har den enorme fordel, at stort set hele deres hold har spillet sammen en evighed, og at de har en træner, som har masser af erfaring i den her del af CL (og er en af de bedste taktikkere overhovedet i min optik). Hvis vi bliver slået af et bedre hold, så bliver vi slået af et bedre hold - det skal ikke tage noget som helst fra vores hidtidige sæson.
Barcelona since the days of Rivaldo Vítor Borba Ferreira.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 21/4 FC Barcelona - PSG

Indlæg af Kubala »

Jeg opgiver. Jeg magter ikke diskussioner, hvor man drager konklusioner af min person, baserede på nogle sætninger. Og ikke nok med det, så får jeg puttet ting i munden, meninger/holdninger og synspunkter jeg slet ikke har. God dag herfra.
Senest rettet af Kubala ons apr 22, 2015 2:25 pm, rettet i alt 1 gang.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 10 gæster