8/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2014/2015

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 8/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg er ikke så sikker. Slet ikke hvis Lucho bliver som træner. Unzue er stor bravo fan og udfra hvad jeg har læst så er det ham der vælger hvem der skal stå.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 8/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

Hvis jeg var sportsdirektør havde jeg købt Laporte omgående! Han bliver så stor! Jeg har hele tiden troet at han var 24, men shit, hvis han spiller sådan der som 20-årig! Køb ham, lad ham spille i Bilbao til 2016 og registrer ham som Barca spiller!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 8/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Brombi skrev:Hvis jeg var sportsdirektør havde jeg købt Laporte omgående! Han bliver så stor! Jeg har hele tiden troet at han var 24, men shit, hvis han spiller sådan der som 20-årig! Køb ham, lad ham spille i Bilbao til 2016 og registrer ham som Barca spiller!
Ham og Bartra på de to pladser i fremtiden. Det fås næsten ikke bedre.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: 8/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Luis Enrique »

Brombi skrev:Hvis jeg var sportsdirektør havde jeg købt Laporte omgående! Han bliver så stor! Jeg har hele tiden troet at han var 24, men shit, hvis han spiller sådan der som 20-årig! Køb ham, lad ham spille i Bilbao til 2016 og registrer ham som Barca spiller!
Aldeles enig. Laporte kommer til at være voldsomt eftertragtet, det er der slet ingen tvivl om. Hans agentforbindelse trækker også tråde til en hel masse spillere og storklubber rundt omkring, herunder i øvrigt Rafinha og dermed os, så det skal nok blive en interessant transfersaga.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 8/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Brombi skrev:Hvis jeg var sportsdirektør havde jeg købt Laporte omgående! Han bliver så stor! Jeg har hele tiden troet at han var 24, men shit, hvis han spiller sådan der som 20-årig! Køb ham, lad ham spille i Bilbao til 2016 og registrer ham som Barca spiller!
Helt enig! Han burde være blevet købt i sommers hvor vi havde muligheden for 36 mio. Det var ca hvad vi gav for mathieu og verm. Men af en eller anden grund så ventede man til han skrev kontrakt og derfor kom til at koste 42 mio hvilket man stadig skulle have betalt.

Han er allerede fremragende og kan blive en af de bedste.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 8/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af rummenigge »

emo skrev:@NOT Piq, specielt, men alle jer som har samme syn på det førte mål!

Lige en ting til Bravo... hvilken side er det lige han skulle have parreret den bold ud til? Den ved det første mål.

...
Valdes havde nærmest holdt den bold eller skubbet den ud af fare. Den mand var vanvittig god til ikke at give rebounds under Pep dagene især.

Måske husker jeg kun de gode ting, men der var grund til hvorfor at han var en af verdens bedste i så mange år i træk.

Alt i alt har Bravo dog været god for os, men MAtS har imponeret mig mere, især i forhold til at sætte spillet igang, det er rent Schmeichel'sk. Jeg håber og tror dog på at købet af BRavo har været rigtig godt, især fordi at det er vigtigt at få én med La Liga erfaring ind. Jeg tror dog på de fleste i klubben ser MAtS som fremtidens mand. Han skal bare kunne sproget og sluses ind i den skøre La Liga verden via Copaen.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

emo
Indlæg: 17788
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: 8/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af emo »

Pikken du må meget gerne være med he! Meningen var at kommentaren ikke var møntet på dig direkte. Men generelt på dem som havde det syn på Bravos kamp.
Allez...

Njr10
Indlæg: 115
Tilmeldt: søn feb 01, 2015 10:46 pm
Geografisk sted: Aalborg
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 5 gange

Re: 8/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Njr10 »

Gnomitz skrev:Ray Hudson Highlights
http://youtu.be/xiEMQxRAr6U

Af hjertet tak :)

Lyt lige alt det han spytter ud til Suarez kassen :eek: Jeg er sku lidt forelsket i ham Ray <3
The gods around Footballers’ Heaven are looking down and saying, ‘It doesn’t get any better than that.’
Ray Hudson, Barcelona v. Sporting Gijon, 3 March 2012

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 8/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

7.35 mon Messis nye tattoo gør ondt? :D

ladislau
Indlæg: 1265
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 8/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af ladislau »

Synes Mathieu bliver dømt hårdt herinde. Det er en kamikaze kamp, og man vil uværgelig være fejlplaceret til tider. Både Pique og Mathieu spiller sig op, efterhånden som de vænner sig til kampens præmisser. Franskmanden har naturligvis lidt mere selvtillid og og rust, der skal pudses af.

Er egentlig godt tilfreds, mest at vi kører indianerbolden til ende. Tror risikoen for pointtab ville være større, hvis vi gik i kontrol-mode og ned i kadence.
Villarreal kampen var lidt mere bekymrende mht til den kontrollerende midtbane. Jeg er nu lidt i tvivl om det er bevidst taktik, eller spillerne, som ikke formår det pt. Måske begge dele egentlig.
Iniesta formår ikke at kontrollere, Xavi kan ikke rigtig mere, Rakitic er bedre def. og omkring modstanderens mål og Rafinha er ung og kåd.
Vi kan selvfølgelig sagtens få mere styr på dette aspekt, og jeg synes at holdet hele tiden udvikler sig.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 8/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Neymars andet mål.
phpBB [video]
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: 8/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Luis Enrique »

ladislau skrev:Franskmanden har naturligvis lidt mere selvtillid og og rust, der skal pudses af.
Et af problemerne ved Mathieu er jo imidlertid, at han ikke har fremtiden for sig. Han skulle/skal slå til med det samme. Vi kan ikke vente hele sæsoner på, at han glider ind i rytmen og viser sit værd.

Jeg er til dels enig, det kunne være værre end Mathieu, og han kan jo ikke gøre for sit prisskilt. Han ligner bare ikke en egentlig løsning på spørgsmålstegnene omkring vores midterforsvar.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 8/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

Luis Enrique skrev:
ladislau skrev:Franskmanden har naturligvis lidt mere selvtillid og og rust, der skal pudses af.
Et af problemerne ved Mathieu er jo imidlertid, at han ikke har fremtiden for sig. Han skulle/skal slå til med det samme. Vi kan ikke vente hele sæsoner på, at han glider ind i rytmen og viser sit værd.

Jeg er til dels enig, det kunne være værre end Mathieu, og han kan jo ikke gøre for sit prisskilt. Han ligner bare ikke en egentlig løsning på spørgsmålstegnene omkring vores midterforsvar.
Nu er det jo ikke fordi han kun har 1 eller 2 år tilbage :) At han har det svært er bare hvad man kan forvente af en første sæson. Jeg forventer store ting af alle vi har købt ind, til næste sæson! Abidals første tid i Barca var bestemt heller ikke god (og vi var en del, inkl. mig selv, som gerne ville have en ny vb), men han endte som Rey Abi!

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: 8/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Luis Enrique »

Brombi skrev: Nu er det jo ikke fordi han kun har 1 eller 2 år tilbage :) At han har det svært er bare hvad man kan forvente af en første sæson. Jeg forventer store ting af alle vi har købt ind, til næste sæson! Abidals første tid i Barca var bestemt heller ikke god (og vi var en del, inkl. mig selv, som gerne ville have en ny vb), men han endte som Rey Abi!
Abidal var knap 28, da han blev købt, Mathieu knap 31. Det er korrekt, at Mathieu lader til at være i stærk fysisk form, men netop en af de ting, forsvarsspillere over 30 traditionelt set skal være stærke på, nemlig evnen til at stå det rette sted og i ret position, lader ikke til at være hans stærke side.

Mathieu kan selvfølgelig blive bedre og spille godt til han er 37, lad os håbe det, men jeg er forbeholden. Det bunder nok i en helt grundlæggende bitterhed over, at klubben brugte 20 mio. på en spiller i den alder. Alternativerne har jeg tærsket igennem flere gange, så dem undlader jeg at nævne.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 8/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

Luis Enrique skrev:
Brombi skrev: Nu er det jo ikke fordi han kun har 1 eller 2 år tilbage :) At han har det svært er bare hvad man kan forvente af en første sæson. Jeg forventer store ting af alle vi har købt ind, til næste sæson! Abidals første tid i Barca var bestemt heller ikke god (og vi var en del, inkl. mig selv, som gerne ville have en ny vb), men han endte som Rey Abi!
Abidal var knap 28, da han blev købt, Mathieu knap 31. Det er korrekt, at Mathieu lader til at være i stærk fysisk form, men netop en af de ting, forsvarsspillere over 30 traditionelt set skal være stærke på, nemlig evnen til at stå det rette sted og i ret position, lader ikke til at være hans stærke side.

Mathieu kan selvfølgelig blive bedre og spille godt til han er 37, lad os håbe det, men jeg er forbeholden. Det bunder nok i en helt grundlæggende bitterhed over, at klubben brugte 20 mio. på en spiller i den alder. Alternativerne har jeg tærsket igennem flere gange, så dem undlader jeg at nævne.
Jeg så også meget hellere at pengene var gået imod Bilbao, og så havde vi haft en af europas største forsvarstalenter i truppen. Indtil videre er der kun 1 ting som virkelig taler for Mathieu, og det er hans erfaring. Fra egen erfaring vil jeg mene, at det med at positionere sig forkert, ofte har noget at gøre med, at man er 'out of sync'. Han burde måske bruges lidt oftere i de små kampe, om ikke andet som venstreback. Jeg er også lidt skeptisk, men det var jeg som sagt også med Abidal. Det som blandt andet gjorde at jeg begyndte at holde af Abidal, var hans coolness, og den egenskab tror jeg også Mathieu besidder. Jeg håber at en kombi af: erfaring + coolness + spilletid giver en rigtig stærk reserve, som man godt tør at lade spille de mellemstore kampe :)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 37 gæster