28/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2014/2015

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 28/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Daluigi skrev:
ladislau skrev:Jeg ser faktisk gerne, at Pedro starter inde istedet for Neymar. Det vil passe godt med Luchos rotation princip, skåne Neymars ankler, sikre os defensivt og vi skal jo ikke jagte et mål.
En frisk Neymar de sidste 30-40 minutter kan være tungen på vægtskålen, efter et arbejdsraseri(både offensivt og defensivt) fra Pedros side.
Helt enig. Det er hvad han bør gøre.

Pedro er også god at have, når ATM er tvunget til at score. Han lurer i dybden og kan samtidig arbejde defensivt for fuld skrald den første time.

Jeg tror på at vi med så lækkert et udgangspunkt ikke kan fejle. Det må vi simpelthen ikke!
De har karantæne på 2 vitale spillere, mens vi kommer med selvtillidsfuldte spillere. Det ligne endda en sejr på papiret til os. Vamos !
Vi skal dog stadig huske på, at det er Calderon vi spiller på. Vi har før taget derned med et meget bedre hold, bedre form og alligevel har vi haft kæmpe problemer mod et Atleti hold, som har haft et dårligere hold end det de har nu og træneren har heller ikke haft samme evner som Simeone.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 28/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Ingen godin, koke eller tiago til i morgen. Mandzukic er med selvom jeg troede han havde karantæne. Men deres midtbane kommer godt nok til at være svækket. Måske betyder det at de vil forsøge at være mere offensive.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

fidanho
Indlæg: 553
Tilmeldt: ons jul 30, 2008 7:28 pm
Geografisk sted: Esbjerg
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 49 gange

Re: 28/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af fidanho »

Kunne også være interessant med en 4-2-3-1, hvor både Busquets, Masch, Pique og Bartra er på banen på samme tid.
Trust me, when i woke up today, I had no plans to be awesome, but shit happens

Brugeravatar
miklas1911
Indlæg: 1060
Tilmeldt: man aug 18, 2014 3:22 pm
Har takket: 43 gange
Blevet takket: 79 gange

Re: 28/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af miklas1911 »

Jeg er mest nervøs for Griezzman. Han er i fantastisk form for tiden. Men hvis rygterne omkring Koke er sande og både Godin og Tiago er ude, så er dét, kombineret med ugangspunktet for kampen imorgen, en ret klar fordel til os. Jeg vil blive ret skuffet, hvis ikke vi kan lukke den.

Jeg er til dels enig i pointen omkring Pedro - han arbejder som en vanvittig, han har mere rutine end Neymar og han er ganske enkelt bedre end Neymar defensivt. Men mit problem ved ham er bare, at han endnu ikke har vist noget imod de store hold (hvilket selvfølgelig delvist skyldes, at han ikke har fået meget spilletid mod de store, efter Suarez har kunnet spille), og jeg synes ikke, at han var været særligt overbevisende i de store kampe. Han gør det okay, men han er ikke nær så synlig og effektiv, som han er i de mindre La Liga- og CdR-kampe, hvor han har fået mest spilletid. Så ville jeg hellere spille Neymar fra start i aften - hvillket var grunden til at jeg gerne havde set ham sidde over mod Elche - og gå efter at få lavet en kasse og lukke kampen på den måde ved at spille vores eget spil. Og så evt. spille Pedro i stedet på i weekenden hjemme mod Villareal, som alt andet lige er en nemmere kamp end den imorgen, eller skifte ham ind i anden halvleg, hvis vi har et fint resultat på det tidspunkt. Den løsning hælder jeg lidt mere til.

På den positive side er Pique begyndt at genfinde sin gamle form og man er for første gang denne sæson ved at være tryg ved at give ham en startplads i de store kampe sammen med Masch, som efterhånden er selvskrevet til de store kampe grundet hans latterligt høje og stabile niveau hele sæsonen. Bortset fra Messi, Neymar og til dels Bravo, har han været vores klart vigtigste mand denne sæson (og muligvis også vigtigere end både Neymar og Bravo).

Jeg tror godt på at vi kan få et resultat, der kan bringe os videre - jeg tror faktisk også godt, at vi kan tage til Calderon med en okay chance for at vinde kampen, hvis de har så mange bærende kræfter ude. Det ville sende et fint signal til de øvrige europæiske topklubber at tage til Calderon, mens vi er i god form, og sætte det på plads, at vi er et bedre fodboldhold end Atletico, selv på Estadio Vicente Calderon.

Glæder mig som et lille barn til den her kamp. Ikke bare er det en knald-eller-fald kamp i en vigtig turnering, men den har også en masse symbolsk værdi ift. alle de kontroverser, der ligger og ulmer under overfladen. Et klart nederlag og en kvartfinale-endestation ville kunne komme til at rive op i en del af de ting, vi efterhånden har fået genopbygget ved at lever solide præstationer lige siden. Det er et stort ansvar at skulle spille en kamp med så stor både direkte og symbolsk værdi, og der ser jeg altså Neymar som vigtigere for os end Pedro, som så i stedet kan blive belønnet for sine gode indsatser på det seneste ved at få lov til at starte i liga-kampen mod Villareal.

Resten af opstillingen bør give sig selv. Igen kan Xavi godt være et alternativ til Rakitic, men jeg går ud fra, at grunden til, at Rakitic sad over mod Elche, var, at han skulle spille i midtugen og muligvis igen i Villareal-kampen.

Mit bud på en opstilling mod Atletico:
MatS
Alves - Pique - Masch - Alba
Rakitic - Bussi - Iniesta
Messi - Suarez - Neymar

Tror dog ikke, at forskellen kommer til at være alvorligt mærkbar med Pedro og Xavi i stedet for Neymar og Rakitic, men i disse kampe kan det meget vel være sådanne forskelle, der afgør kampen, så jeg håber, at LEs beslutninger er blevet gjort nemmere af noget på træningsbanen, som vi selvsagt ikke kan gøre os kloge på.

God kamp imorgen, drenge. Visca!
Barcelona since the days of Rivaldo Vítor Borba Ferreira.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 28/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Matchday!!

Også lige lidt håndbold til opvarmning.

Den skal lukkes. Helst ikke bagud - og ende med en gyser, men man kan godt frygte det.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 28/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Skydefinten skrev:Matchday!!

Vamos!

Billede

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 28/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af rummenigge »

Årets hidtil vigtigste kamp, måske endda vigtigere end PSG hjemmekampen. Denne kamp kan mentalt knække vores nyligt fundne selvtillid eller give os grande cojones til resten af sæsonen.

Simeones Atl. scorer få mål imod os. Har hans hold nogensinde scoret flere end ét mål imod Barca?

Tilgengæld kan de være grotesk farlig i starten af kampen med publikum i ryggen på hjemmebane og vil nok prøve at overraske Barca - så vi har bare at være skarpe på kontra og spille med tålmodighed og mod. Oddsene er dog virkelig imod dem, når dette Barca hold spilller med selvtillid er det nærmest umuligt at holde dem fra at score - for ét mål til Barca og det er næsten game over Atl.

VAMOS!
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5499
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 577 gange
Blevet takket: 565 gange

Re: 28/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

En fræk 4-2-3-1, når vi angriber:

-------------Mats---------------
-
--------Pique----Bartra-------
-
-Alves---------------------Alba-
-
-------Busquets--Masch-------
-
---Raikitic---Messi---Iniesta--
-
---------------Suarez-------------



som formerer sig til en 4-4-2 når vi forsvarer:
----------------Mats--------------------
-
--------Pique--------Bartra-----------
-
-Alves-----------------------------Alba-
-
-Raikitic-Busquets-Masch-Iniesta-
-
---------Suarez---------Messi-----------
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 28/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Bager »

Åh jeg elsker bare denne klub så meget. Kom så, drenge.
Visca el Barca

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8363
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 637 gange

Re: 28/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Michman »

Der er ikke plads til fejl, denne kamp skal vindes..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 28/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Nerverne er checket ind tidligt. Puh, det bliver spændende. Sådan en kamp, man næsten ikke orker at se med lyd på tv'et.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 28/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

JonasV skrev:Nerverne er checket ind tidligt. Puh, det bliver spændende. Sådan en kamp, man næsten ikke orker at se med lyd på tv'et.
Haha har det på samme måde. Ser f.eks. aldrig clasicos med lyd! Det bliver spændende i aften men med de spillere som ATM mangler så burde vi kunne få et resultat og gå videre.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

gygfo

Re: 28/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af gygfo »

Der er ikke noget at være nervøs for. Den bliver 2-0 til os, så det har jeg sat formuen på.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 28/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Barcelona line-up (official): TerStegen - Alves Pique Mascherano Alba - Rakitic Busquets Iniesta - Messi Suarez Neymar

Lucho er ved at blive helt kedelig ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 28/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Piquénbauer skrev:Barcelona line-up (official): TerStegen - Alves Pique Mascherano Alba - Rakitic Busquets Iniesta - Messi Suarez Neymar

Lucho er ved at blive helt kedelig ;-)
Yay, Mascherano! Så vinder vi! :D

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 33 gæster