21/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Alle kamptråde fra sæsonen 2014/2015

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

phpBB [video]


Det er pga engelske kommentatorer som disse og deres latterlige macho tilgang til spillet at der er dumme danskere der seriøst ikke mener at der var straffe i går. Håbløst.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 21/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Flax_Generous skrev:
Visca El Barca skrev:Ja eller en nyere Video , hvor han diskutere med Howard Webb om diving. Howard Webb snakker i øst og vest om diving, og så stiller Neville dette spørgsmål. Kan du fortælle mig, hvornår der sidst er blevet fløjtet for straffe, når der har været kontakt med angriberen har undladt at falde. Han kan ikke rigtig svare på det.
Nu er det jo heller ikke al kontakt, der nødvendigvis skal medføre et straffespark. Hvis kontakten er så ubetydelig, at der reelt ikke er noget benspænd eller lignende, så er det efter min mening forkert at kaste sig.
Det ser Neville heller ikke i videoen. Jeg ved forresten ikke, hvad jeg skal sige til "ubetydelig" kontakt. Hvem er det, der bestemmer det? Nogen gange skal man ikke andet end bare at strejfe benet, og så kommer man ude af balance. Hvis man så skal begynde at snakke om betydelig og ubetydelig kontakt, så bliver det først svært.

Dette kan være med til, at spillerne overdriver endnu mere, så de ved at dommeren bliver gjort opmærksom på det.

Hvad synes du om straffesparket i går? Var det straffe eller ej? Var der kontakt eller ej?
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 21/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Dribbles completed against Atletico yesterday: Messi 12 - Neymar 4 - Alves 4 - Iniesta 3 - Pique Alba Xavi 1 #fcblive [via @infosbarca]
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 21/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Flax_Generous »

Visca El Barca skrev:Jeg ved forresten ikke, hvad jeg skal sige til "ubetydelig" kontakt. Hvem er det, der bestemmer det? Nogen gange skal man ikke andet end bare at strejfe benet, og så kommer man ude af balance. Hvis man så skal begynde at snakke om betydelig og ubetydelig kontakt, så bliver det først svært.
Det bestemmer dommeren selvfølgelig. Ligesom han vurderer om en hånd på bolden er forsætlig eller ej, om bolden er inden for spilleafstand ved en skuldertackling, osv.

Hvis man kommer ud af balance af lidt kontakt og vælter eller taber boldbesiddelse eller bare momentum, så er der selvfølgelig frispark. Hvis man derimod bliver strejfet, men uden problemer kan blive stående eller spille videre, så bør man da gøre det (Messi-stilen). Hvis man alligevel smider sig, er det skuespil og i min bog usympatisk. Uanset hvad Neville siger. Bare fordi man bliver rørt, har man jo ikke nødvendigvis ret til et frispark. Ligesom der omvendt faktisk også kan være frispark, selvom der ikke er kontakt.
Visca El Barca skrev:Hvad synes du om straffesparket i går? Var det straffe eller ej? Var der kontakt eller ej?
Jeg havde nok dømt straffe i situationen.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 21/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Flax_Generous »

Min pointe: Lad dommeren gøre sit arbejde. Det er for irriterende at se på, når spillerne prøver 'at hjælpe'.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Selvfølgelig skal man "hjælpe" dommeren. Hvorfor skal man ikke vise at man bliver ramt? Fordi det ikke er macho og imod hvad man mener er sejt i PL?

Det er fuldstændig ligemeget at det er "for irriterende at se på". Det er også irriterende at se de defensive spillere bruge alle "deres" små trick som spark i hælen osv. Men begge parter gør hvad de kan for at vinde kampene i kampen og få overtaget overfor deres modspiller. De "stærke" forsvarsspillere går hårdt til deres mindre modstandere og de hurtige offensive spillere overdriver kontakten for at trække et kort (eller andet) som forhindre dette. Sådan er det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 21/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Flax_Generous »

Piquénbauer skrev:Selvfølgelig skal man "hjælpe" dommeren. Hvorfor skal man ikke vise at man bliver ramt? Fordi det ikke er macho og imod hvad man mener er sejt i PL?
Hvad har Premier League nu med sagen at gøre?

Det handler om ordentlig sportsånd og fair play. Som står i modsætning til den der win-at-all-costs-tankegang, du åbenbart støtter. Hvis man kan spille videre, bør man spille videre. Ligesom Messi.
Piquénbauer skrev:Det er fuldstændig ligemeget at det er "for irriterende at se på". Det er også irriterende at se de defensive spillere bruge alle "deres" små trick som spark i hælen osv.
Ja, det er lige netop også irriterende.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Hvad har Premier League nu med sagen at gøre?
Det er bare den tankegang man typisk møder hos folk som er fan af engelsk fodbold (hold). Så ikke den store overraskelse at det også kommer fra dig.
Det handler om ordentlig sportsånd og fair play. Som står i modsætning til den der win-at-all-costs-tankegang, du åbenbart støtter. Hvis man kan spille videre, bør man spille videre. Ligesom Messi.
Det er dejlig romantisk tilgang til spillet og jeg kan som sådan godt forstå hvor du kommer fra. Men man må bare indse at spillet har udviklet sig markant. Og dette har f.eks. medført at spillerne overdriver mere nu end før. Det er måske også derfor der er mere fokus på det end f.eks. alle de små svinestreger der bliver begået. De er en del af spillet eftersom de har fundet sted i mange år mens de overdrivelser man ser nu er en "forholdsvis" ny ting.

Men som tilhænger af offensiv fodbold har jeg efterhånden set så mange små spark i hælen osv at jeg sagtens kan forstå at de smider sig. De ved at et gult kort betyder at det ikke vil ske igen (og at de derfor også har en fordel overfor deres modstander).
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 21/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Flax_Generous »

Piquénbauer skrev:Det er dejlig romantisk tilgang til spillet og jeg kan som sådan godt forstå hvor du kommer fra. Men man må bare indse at spillet har udviklet sig markant. Og dette har f.eks. medført at spillerne overdriver mere nu end før. Det er måske også derfor der er mere fokus på det end f.eks. alle de små svinestreger der bliver begået. De er en del af spillet eftersom de har fundet sted i mange år mens de overdrivelser man ser nu er en "forholdsvis" ny ting.

Men som tilhænger af offensiv fodbold har jeg efterhånden set så mange små spark i hælen osv at jeg sagtens kan forstå at de smider sig. De ved at et gult kort betyder at det ikke vil ske igen (og at de derfor også har en fordel overfor deres modstander).
Jeg kan sagtens forstå motivationen - moderne fodbolds incitamentstruktur hvad den slags angår er skruet perverst sammen - men jeg fastholder alligevel, at spillerne bør have integritet nok til at holde sig på måtten. Romantisk, måske, men nogle af dem kan jo godt finde ud af det.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Så du mener at en spiller som neymar f.eks. der bliver sparket ned kamp efter kamp bare skal rejse sig og spille videre? Han skal bare tage imod det og risikere bentøjet fordi det er mest fair? Ydermere skal han give sin modspiller en kæmpe fordel idet denne kan bruge sin tricks uden straf?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 21/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Flax_Generous »

Han behøver ikke at risikere bentøjet, men ja, det byder mig ikke, når han kaster sig ved den mindste berøring eller ruller rundt i smerte, når det i virkeligheden ikke gør ondt. Jeg er med på, at flairspillere ikke altid får tilstrækkelig beskyttelse, men two wrongs don't make a right. Neymar ender jo som skurken i manges øjne.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 21/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Flax_Generous »

Skal jeg i øvrigt forstå det sådan, at du bander og svovler Messi langt væk, når han vælger at spille videre i stedet for at kaste sig teatralsk? Eller kan du godt værdsætte, når spillerne udviser god sportslig optræden?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Ja og hvorfor gør han det? Fordi folk ikke fatter hvorfor han gør det. "Han tuder jo bare!". Nej han ville give sin modstander en kæmpe fordel ved ikke at gøre det. "Men det er op til dommeren at dømme". Jep men det gør de tydeligvis ikke hvilket er bedst bevist med spilleren som du fremhævede tidligere - messi. Han er efterhånden blevet sparket i feltet et utal af gang hvor han er blevet stående og holdet så ikke har fået straffespark (for ikke at snakke om kort osv). Er det godt? Ja for messi som får en masse respekt fra fans af engelsk fodbold men ikke for holdet som ikke får et straffespark.

Forsvarsspillere sparker - offensive spillere overdriver = lige kamp.

Det skal lige siges at jeg snakker om overdrivelser her. Ikke film som er direkte snyd. En overdrivelse kommer som et produkt af en berøring (et frispark) hvilket betyder at forsvarsspilleren bare kunne lade være med at søge kontakten.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Skal jeg i øvrigt forstå det sådan, at du bander og svovler Messi langt væk, når han vælger at spille videre i stedet for at kaste sig teatralsk? Eller kan du godt værdsætte, når spillerne udviser god sportslig optræden?
Kommer an på i hvilken situation det er. Hvis det som nævnt er inde i feltet så ja. Så bliver jeg irriteret over det da det ikke kommer holdet til gode. Og igen - jeg tænker på når der sker en forseelse. Altså når der virkelig bliver begået straffespark.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 21/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Flax_Generous »

Piquénbauer skrev:Forsvarsspillere sparker - offensive spillere overdriver = lige kamp.
Nej, det er bare two wrongs.

Det er når der ikke er sammenfald mellem det ordentlige og det givtige, at ens karakter skinner igennem. Nogen kan finde ud af at vælge det ordentlige, andre kan ikke. Sådan er livet, og sådan er fodbold også. Jeg fastholder, at jeg helst vil se på spillere, der kan finde ud af at gøre det ordentlige.

[/dropping knowledge]

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 41 gæster