13/12 Getafe - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2014/2015

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20633
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1111 gange

Re: 13/12 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af FCBarcelonaChr »

A$AP skrev:
Top pass combinations Barcelona against Getafe: Pique > Mathieu 25,
Mathieu > Alba 24, Alba > Pedro 19, Alves > Pique 18
Barcelona have so far never won the Liga when they didn't win the away game against Getafe #fcblive
Sejt.
Jamen så behøver vi jo ikke at se mere ligabold i denne sæson, herligt.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 13/12 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Dommernes kendelser var helt gale, ingen tvivl om det, men jeg tror ikke, at straffesparket havde ændret på noget som helst. Getafe burde også have fået et, hvis kendelserne skulle være efter bogen. Luis Enrique spiller direkte, men mangler kontra-elementet i det direkte spil, da man ikke er gode til at udnytte kontraerne, så han praktiserer i hvert fald ikke tiki-taka, eller det er i hvert fald ikke det tiki-taka koncept, man så under Pep, langt fra. Desuden er problemet også, at han har gjort midten overflødig, og det er nærmere forsvarsspillerne, der står for opbygningen, mens kanterne, backs og Messi skal skabe chancerne. Ja, det har virket til tider, men det har været med nød og næppe.

Han prøver faktisk at få et nyt system oppe at køre, men jeg tror ikke, at han får succes med det, i hvert ikke med den midtbane, som han har til rådighed lige pt. Han skulle vende tilbage til det velkendte og bygge videre på det. I starten lovede det godt, men han er langsomt begyndt at lave ændringer, hvilket har kostet og vil koste.
Senest rettet af Kubala søn dec 14, 2014 1:14 am, rettet i alt 2 gange.

Kvoller
Indlæg: 5180
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 798 gange
Blevet takket: 584 gange

Re: 13/12 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Kvoller »

Synes ellers i starten vi så et hold der spillede med meget mere glæde og entusiasme. Nu virker det bare som om spillerne ikke gider mere.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 13/12 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Jesni »

emo skrev:
Zubizarreta: "We failed to adapt to the kick-off time"

Det sagde du ikke Zubi. Idiot. Idiot. Idiot. Nu grines der af os, mens vi lollede af alle andre for ikke så længe siden.
Hvor er det bare ærgeligt, at vi skal falde ned på det niveau. Det er sådan noget, Mourinho skaber sig over, når han taber. Det er sådan noget, vi har hørt Real Madrid skabe sig over, når de havde modvind. Sjovt nok aldrig et problem, hvis man vinder. Hyklerisk.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 13/12 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

emo skrev:
Zubizarreta: "We failed to adapt to the kick-off time"

Det sagde du ikke Zubi. Idiot. Idiot. Idiot. Nu grines der af os, mens vi lollede af alle andre for ikke så længe siden.
Skrid nu ad helvede til, Zubi og Bartomeu.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20633
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1111 gange

Re: 13/12 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Blaugrana92 skrev:
emo skrev:
Zubizarreta: "We failed to adapt to the kick-off time"

Det sagde du ikke Zubi. Idiot. Idiot. Idiot. Nu grines der af os, mens vi lollede af alle andre for ikke så længe siden.
Skrid nu ad helvede til, Zubi og Bartomeu.
Kan ikke vente til de er fortid i klubben, Zubi formentlig allerede til sommer.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 13/12 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Dommernes kendelser var helt gale, ingen tvivl om det, men jeg tror ikke, at straffesparket havde ændret på noget som helst. Getafe burde også have fået et, hvis kendelserne skulle være efter bogen.
Hmm. Den eneste grund til de bliver snydt er fordi dommeren lige havde snydt os. Og selvfølgelig havde straffesparket ændret noget. Man ser sjældent et hold parkere bussen når de er bagud hvilket de højst sandsyneligt ville være hvis vi havde fået straffe. Det havde åbnet kampen hvilket var kommet os til gode.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 13/12 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

Gad vide hvornår Laporta gør noget...

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 13/12 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:
Dommernes kendelser var helt gale, ingen tvivl om det, men jeg tror ikke, at straffesparket havde ændret på noget som helst. Getafe burde også have fået et, hvis kendelserne skulle være efter bogen.
Hmm. Den eneste grund til de bliver snydt er fordi dommeren lige havde snydt os. Og selvfølgelig havde straffesparket ændret noget. Man ser sjældent et hold parkere bussen når de er bagud hvilket de højst sandsyneligt ville være hvis vi havde fået straffe. Det havde åbnet kampen hvilket var kommet os til gode.
Først og fremmest kan du jo ikke med 100% sikkerhed sidde her og sige, at: "Den eneste grund til de bliver snydt er fordi dommeren lige havde snydt os". Det ved hverken du eller jeg. Det kunne jo godt tænkes, at man havde med en elendig dommer at gøre, eller en, der bare dømte elendigt.

Jeg mener ikke, at straffesparket havde ændret på noget, da Getafe kom til chancer, og de kunne lige så godt have skabt den chance, hvor de blev frarøvet straffesparket, selvom Barca var kommet foran på straffe forinden. Sådan som man spillede; de chancer man skabte(hvilket var minimale, for at ikke sige nærmest ikke-eksisterende) og de chancer man gav væk samt den måde man spillede på, hvor man ikke var i kontrol, ville kampen sikkert have endt uafgjort alligevel. Det er min teori, ligesom du tror/siger med en vis selvfølgelighed, at straffesparket havde ændret kampen.

I øvrigt er det pudsigt, at du skriver: "Og selvfølgelig havde straffesparket ændret noget". Du kan jo ikke ved det, og så med en sådan selvfølgelighed, måske at du tror det, men du aner jo ikke, om straffesparket havde ændret på udfaldet af kampen.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 13/12 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Først og fremmest kan du jo ikke med 100% sikkerhed sidde her og sige, at: "Den eneste grund til de bliver snydt er fordi dommeren lige havde snydt os". Det ved hverken du eller jeg. Det kunne jo godt tænkes, at man havde med en elendig dommer at gøre, eller en, der bare dømte elendigt.
Det kan jeg sagtens. Hvis dommeren havde givet os et straffespark så var episoden hvor getafe skulle have straffespark ikke opstået. Den kom som et direkte produkt af dommerens fejl.
Jeg mener ikke, at straffesparket havde ændret på noget, da Getafe kom til chancer, og de kunne lige så godt have skabt den chance, hvor de blev frarøvet straffesparket, selvom Barca var kommet foran på straffe forinden. Sådan som man spillede; de chancer man skabte(hvilket var minimale, for at ikke sige nærmest ikke-eksisterende) og de chancer man gav væk samt den måde man spillede på, hvor man ikke var i kontrol, ville kampen sikkert have endt uafgjort alligevel. Det er min teori, ligesom du tror/siger med en vis selvfølgelighed, at straffesparket havde ændret kampen.

I øvrigt er det pudsigt, at du skriver: "Og selvfølgelig havde straffesparket ændret noget". Du kan jo ikke ved det, og så med en sådan selvfølgelighed, måske at du tror det, men du aner jo ikke, om straffesparket havde ændret på udfaldet af kampen.
Hvorfor var det at vi ikke kom frem til noget? Var det måske fordi getafes gameplan gik ud på at holde os fra at score ved at holde alle mænd bag bolden? Tror du de ville forsætte med denne gameplan hvis vi havde scoret og deres plan derved havde slået fejl?

Getafe kom til chancer fordi vi pressede på. Dette gjorde vi fordi vi ikke havde scoret. Hvis vi havde scoret kunne vi trille bolden rundt og lokke getafe frem. Jeg har set nok fodbold til at vide at et hold på et tidspunkt bliver nødt til at reagere når de kommer bagud hvis de vil have point. Det siger lidt sig selv. Og med det bliver kampen ændret.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 13/12 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Det kan jeg sagtens. Hvis dommeren havde givet os et straffespark så var episoden hvor getafe skulle have straffespark ikke opstået. Den kom som et direkte produkt af dommerens fejl.
Læser du, hvad du skriver og hvad folk svarer dig på? for det virker ikke sådan. Du skrev: "Hmm. Den eneste grund til de bliver snydt er fordi dommeren lige havde snydt os. Og selvfølgelig havde straffesparket ændret noget. Man ser sjældent et hold parkere bussen når de er bagud hvilket de højst sandsyneligt ville være hvis vi havde fået straffe. Det havde åbnet kampen hvilket var kommet os til gode".

Jeg svarede så: "Først og fremmest kan du jo ikke med 100% sikkerhed sidde her og sige, at: "Den eneste grund til de bliver snydt er fordi dommeren lige havde snydt os". Det ved hverken du eller jeg. Det kunne jo godt tænkes, at man havde med en elendig dommer at gøre, eller en, der bare dømte elendigt".

Hvorfor var det at vi ikke kom frem til noget? Var det måske fordi getafes gameplan gik ud på at holde os fra at score ved at holde alle mænd bag bolden? Tror du de ville forsætte med denne gameplan hvis vi havde scoret og deres plan derved havde slået fejl?

Getafe kom til chancer fordi vi pressede på. Dette gjorde vi fordi vi ikke havde scoret. Hvis vi havde scoret kunne vi trille bolden rundt og lokke getafe frem. Jeg har set nok fodbold til at vide at et hold på et tidspunkt bliver nødt til at reagere når de kommer bagud hvis de vil have point. Det siger lidt sig selv. Og med det bliver kampen ændret.
Getafe havde en plan, og jeg tror ikke, at de havde ændret den, hvis de var kommet bagud med et mål. Jeg har i hvert fald set mange hold holde fast i deres plan, når de er kommet bagud med et mål. Jeg holder stadig fast i, at straffesparket ikke havde ændret noget som helst.

Som jeg skrev: "Jeg mener ikke, at straffesparket havde ændret på noget, da Getafe kom til chancer, og de kunne lige så godt have skabt den chance, hvor de blev frarøvet straffesparket, selvom Barca var kommet foran på straffe forinden. Sådan som man spillede; de chancer man skabte(hvilket var minimale, for at ikke sige nærmest ikke-eksisterende) og de chancer man gav væk samt den måde man spillede på, hvor man ikke var i kontrol, ville kampen sikkert have endt uafgjort alligevel. Det er min teori, ligesom du tror/siger med en vis selvfølgelighed, at straffesparket havde ændret kampen".

Man var ikke i kontrol, og jeg tror ikke, at man bare ville kunne trille bolden, hvis man var kommet foran. Getafe havde fået en eller to chancer, muligvis den chance, hvor de blev frarøvet straffesparket, og så havde situationen været status quo igen.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 13/12 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jep kubala jeg læser fint hvad folk (du svarer). Og som jeg skriver så opstod "deres" straffespark som et produkt af det manglende straffespark til os. Hvis vi havde fået det så havde vi været foran og det havde imo ændret kampen.

Mere er der egentlig ikke at sige til det. Så lad os lade den ligge.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 13/12 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Med andre ord vil det sige at: Dommeren dømte ikke straffespark til Barca og derfor valgte han at heller ikke dømte et til Getafe, for at kompensere? Right?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 13/12 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Nope! Situtationen hvor getafe skal have straffespark opstår som et produkt af dommerens fejl. Hvis han havde givet os straffe så var getafe ikke kommet op til vores felt 30 sek efter.

Men fuck it.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 13/12 Getafe - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Ok, så det var formuleringen, der var lidt kringlet. Ja, altså som sagt tror jeg ikke, at straffesparket havde ændret på udfaldet af kampen, da man bare spillede skidt og Getafe ville have kommet til chancerne alligevel, men jeg kan ikke vide det.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 25 gæster