30/9 PSG - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2014/2015

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 30/9 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Jesni »

Flax_Generous skrev:De Gea var mere eller mindre førstevalg fra dag ét. Han stod 29 ud af 38 ligakampe i sin første sæson og 8 ud af 10 kampe i Europa. Til gengæld stod han kun 1 ud af 5 i cupturneringerne.

Ellers enig med Piquénbauer. Det er lidt svært at se, hvad Lucho har gang i på målmandsposten.
Og han var helt igennem elendig i starten. Hans mange kampe i starten skal nok også ses i lyset af, at alternativet ude på bænken var Lindegaard. Bravo er trods alt en noget bedre målmand.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 30/9 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Flax_Generous skrev:De Gea var mere eller mindre førstevalg fra dag ét. Han stod 29 ud af 38 ligakampe i sin første sæson og 8 ud af 10 kampe i Europa. Til gengæld stod han kun 1 ud af 5 i cupturneringerne.

Ellers enig med Piquénbauer. Det er lidt svært at se, hvad Lucho har gang i på målmandsposten.
Ok så han fik fuld tillid fra dag ét... Det kunne Lucho godt lære en del af. Det giver ikke meget mening at have et talent siddende på bænken da de så ikke rigtig udvikler sig. Så enten skal han spille som de gea eller udlejes som courtois. Det der sker pt holder i hvert fald ikke.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 30/9 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Flax_Generous »

Jesni skrev:
Flax_Generous skrev:De Gea var mere eller mindre førstevalg fra dag ét. Han stod 29 ud af 38 ligakampe i sin første sæson og 8 ud af 10 kampe i Europa. Til gengæld stod han kun 1 ud af 5 i cupturneringerne.

Ellers enig med Piquénbauer. Det er lidt svært at se, hvad Lucho har gang i på målmandsposten.
Og han var helt igennem elendig i starten. Hans mange kampe i starten skal nok også ses i lyset af, at alternativet ude på bænken var Lindegaard. Bravo er trods alt en noget bedre målmand.
Ja ja, det bestrider jeg ikke. Det var mere det der med at De Gea blev kørt langsomt ind. Han blev kastet for løverne og lærte det på den hårde måde.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 30/9 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Jesni »

Piquénbauer skrev:Ok så han fik fuld tillid fra dag ét... Det kunne Lucho godt lære en del af. Det giver ikke meget mening at have et talent siddende på bænken da de så ikke rigtig udvikler sig. Så enten skal han spille som de gea eller udlejes som courtois. Det der sker pt holder i hvert fald ikke.
Man må jo vurdere, at hvis han skal udvikle sig, så skal han først tilpasse sig. Hvis han ikke pt. er klar (vil jeg mene han ikke er til en stor udebanekamp i CL) så bruger man ham ikke. Man laver glidende overgange på alle de andre positioner med talenter, så hvorfor kan man ikke gøre det ved en målmand?

Man kan selvfølgelig også smide ham ind i kampens hede, men man risikerer bare at tabe mange point og smadre mandens psyke.

Prøv at se kamptråden fra i går. Hvis man stædigt holder fast på, at han skal stå hver kamp, så vil jeg tro, der ikke går mange kampe, hvor han er uheldigt iblandet, før fans, medier etc dømmer ham ude. Så ser det først svært ud. Baseret ud fra i går, var der en del brugere, der ville kaste ham på porten.

mathi
Indlæg: 336
Tilmeldt: søn maj 02, 2010 3:48 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 25 gange

Re: 30/9 PSG - FC Barcelona

Indlæg af mathi »

Har i alle glemt at Bravo lavede en kæmpefejl i hans første kamp? Og forsvaret i går var jo pinligt.. At lægge så stor en del af skylden på Ter Stegen er helt væk.. Hvor var superindkøbet Mathieu? Han var pludselig noget mere ordinær nu modstanderen hed PSG og ikke Levante...

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 30/9 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Jesni »

mathi skrev: Hvor var superindkøbet Mathieu? Han var pludselig noget mere ordinær nu modstanderen hed PSG og ikke Levante...
Umiddelbart synes jeg ikke Mathieu trak mere ned end den gennemsnitlige Barcelona-spiller i går.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 30/9 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

Som jeg så det var både Mascherano og Mathiu virkelig gode i går! Jeg bebrejder ter Stegen, uden at det er personligt, fordi jeg ved at han ikke er/var 100%! Det var forkert af LE af starte med MatS, en anelse uigennemtænkt og uansvarligt, men ikke desto mindre var det der fejlene skete. Jeg skyder ikke skylden på MatS, for han kunne ikke gøre det bedre end han gjorde i og med han ikke var klar. Det

mathi
Indlæg: 336
Tilmeldt: søn maj 02, 2010 3:48 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 25 gange

Re: 30/9 PSG - FC Barcelona

Indlæg af mathi »

Jesni skrev:
mathi skrev: Hvor var superindkøbet Mathieu? Han var pludselig noget mere ordinær nu modstanderen hed PSG og ikke Levante...
Umiddelbart synes jeg ikke Mathieu trak mere ned end den gennemsnitlige Barcelona-spiller i går.
Det er vel også sigende nok i sig selv at han ikke trak op, med det forsvarsspil der blev præsteret. At lukke tre mål ind er bare ikke godt nok.

Angående Ter Stegen har han inden andel i 1-0 og 3-1. Han fejler klart ved 2-1, men det gør Rakitic også, magen til slap markering skal man lede længe efter.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 30/9 PSG - FC Barcelona

Indlæg af rummenigge »

Jeg synes ikke at der er stor grund til at klage over spillerne.

Den største fejl ligger hos LE. Han undervurderede en svær CHL udebane og overvurderede et forsvar hvor både Alba og Alves indgår. Han siger selv at PSG er farlige på dødbolde og alligevel stiller han med et forsvar som fejlede så mange gange i sidste sæson på dødbolde, her var det bare Pique som var den eneste høje spiller i forsvaret.

Lige siden Abidal har vi haft et forsvarsproblem. Det er for risikabelt at spille med to offensive og små backs på en svær udebane. Mathieu skal ud på venstreback og midterforsvaret skal udgøres af Pique/Bartra/Vermaelen/Masche, kun her vil forsvaret have selvtillid nok til at afvise fysisk stærke modstandere på dødbolde og indlæg.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 30/9 PSG - FC Barcelona

Indlæg af rummenigge »

Det positive er dog at Lucho har mange flere brikker at flytte rundt med i forsvaret end nogen anden træner siden vi havde Rey Abi. Nu håber jeg bare at han benytter dem.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

emo
Indlæg: 17788
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: 30/9 PSG - FC Barcelona

Indlæg af emo »

Enig i at det er LEs ansvar. MAtS var sq da fin i går, et drop og mere var der ikke ved det. Var det ikke Masch som slet ikke kom op til Luiz ved første mål ?

LE var en smule tumpet med at starte med så "lille" et hold når de har spillere som Luiz, Cavani, Marq, Mat, Veratt ( ;-) ) !
Allez...

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 30/9 PSG - FC Barcelona

Indlæg af rummenigge »

emo skrev:Enig i at det er LEs ansvar. MAtS var sq da fin i går, et drop og mere var der ikke ved det. Var det ikke Masch som slet ikke kom op til Luiz ved første mål ?

LE var en smule tumpet med at starte med så "lille" et hold når de har spillere som Luiz, Cavani, Marq, Mat, Veratt ( ;-) ) !
Helt enig.

Jeg fatter ikke hvordan Lucho kunne være så naiv og spille med et så lille forsvar som gang på gang har vist at de ikke er gode nok oppe imod de bedste hold på dødbolde og indlæg. Det er så tydeligt at modstanderne kun score på enten dødbolde eller indlæg efter kontra.

Man kan dårlig nok tale om et drop af Stegen ved Veratti målet. Det var markeringen som svigtede.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 30/9 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Jesni »

mathi skrev:
Jesni skrev:
mathi skrev: Hvor var superindkøbet Mathieu? Han var pludselig noget mere ordinær nu modstanderen hed PSG og ikke Levante...
Umiddelbart synes jeg ikke Mathieu trak mere ned end den gennemsnitlige Barcelona-spiller i går.
Det er vel også sigende nok i sig selv at han ikke trak op, med det forsvarsspil der blev præsteret. At lukke tre mål ind er bare ikke godt nok.
At der går tre mål ind er jo ikke implicit forsvarsspillerens skyld, så jeg forstår ikke rigtig laserfokuset på ham. Et af målene var dårlig opdækning af Rakitic ved en standardsituation. Derudover var der et drop fra målmanden. Det tredje tør jeg ikke sige noget om, for mit stream røg på det tidspunkt. Jeg så ikke meget, der forsvarer, at han specielt var ringere end andre. Heller ikke han var bedre.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 30/9 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Jesni »

rummenigge skrev:Man kan dårlig nok tale om et drop af Stegen ved Veratti målet. Det var markeringen som svigtede.

Argh. Han positionerede sig helt forkert. Var han blevet inde i målet, burde han havde kunnet afværge det. Men ja, skylden er ikke alene på én person.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 30/9 PSG - FC Barcelona

Indlæg af rummenigge »

Jesni skrev:
rummenigge skrev:Man kan dårlig nok tale om et drop af Stegen ved Veratti målet. Det var markeringen som svigtede.

Argh. Han positionerede sig helt forkert. Var han blevet inde i målet, burde han havde kunnet afværge det. Men ja, skylden er ikke alene på én person.
Pointen er at det ikke kan kaldes et drop i min ordbog og at Lucho stiller med et forsvar som ryster ved hver dødbold. Få dog Pique ind i det forsvar sammen med Mathieu og måske en anden fysisk stærk forsvarsspiller. Masche bliver f.eks. overmatched overfor side show Bob ved det første mål. Det er hårudrivende obvious at vi ikke kan stille med så mange små spiller i dét forsvar på så svær en udebane.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 28 gæster