6/5 FC Barcelona - Bayern München

Alle kamptråde fra sæsonen 2014/2015

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: 6/5 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af Luis Enrique »

Det er vel nu, at fronttrioen skal bevise sit værd og sit format. Det er selvfølgelig glædeligt, at den kan bruges til at udstille og rundbarbere Getafe og Córdoba, men det er nu det for alvor gælder. Hvis 2/3 sprudler, får vi et brugbart resultat. Hvis 3/3 sprudler, afgør vi sagen allerede nu.

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 6/5 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af Kubala »

emo skrev:De blev klædt af imod Real sidste sæson, så umuligt er det ikke. Men det er fodbold, de kan klaske os, hvis de fanger os i vores dumme fejl, som vi jo SKAL lave i løbet af en kamp.

Standard situationer bliver vitale, Bayern er vildt stærke på dem, hjørne og frisparksindlæg...
Ja, det er ikke umuligt, da jeg også skrev næsten umuligt. Netop mod Real sidste sæson havde de en kollektiv off-day. Ellers er jeg enig med dig. Man skal passe på i standardsituationer.

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: 6/5 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af emo »

Men en anden ting som bliver sjov at se er, hvordan Pep vil takle det monster han har skabt. Hvordan vil han stoppe Messi, vil han overhoved forsøg på at stoppe Messi, eller vil han lukke de andre ned og håber at Messi rammer en ineffektiv dag.

Manden skal til at smage sin egen medicin, bliver en stor test for ham, som træner.
Allez...

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 6/5 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af Kubala »

Jep, det bliver spændende at se, hvordan han takler dette. Det kan ske ved, at Bayern har bolden og når de ikke har, så gør de rummene små, men det er ikke så let. I øvrigt var Pep også selv ind på det: At man simpelthen lukker afleveringsmulighed til Messi.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 6/5 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af Skydefinten »

Fook jeg bliver nervøs af at læse tråden.
Jeg popper den første pils op for nerverne om præcis 2 timer og 46 minutter.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 6/5 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af Kubala »

Folk jinxer også Barca. Bayern gjorde Barca til favoritter, fans gør det, eksperterne gør det etc. I øvrigt er visse folk herinde for overoptimistiske omkring en afklapsning af Bayern, hvilket er at sætte for høje forventninger til holdet, imo.

Brugeravatar
Reevenge
Indlæg: 1245
Tilmeldt: lør maj 02, 2009 10:27 pm
Har takket: 155 gange
Blevet takket: 231 gange

Re: 6/5 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af Reevenge »

Vi er absolut ikke favoritter. Vi er SUPER-favori... just kidding. Den kan virkelig gå begge veje.

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: 6/5 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af Luis Enrique »

Kubala skrev: I øvrigt var Pep også selv ind på det: At man simpelthen lukker afleveringsmulighed til Messi.
Men den facet, der så skal fungere i vores spil, er at Neymar, sekundært Suárez, træder ind som en konstant trussel og drivkraft i det offensive spil. Købet af Neymar/Suárez har (ideelt set) elimineret den taktiske mulighed for modstanderne.

Hvis vi skal se mere kritisk på det, er det vel snarere det opbyggende spil på midtbanen - omkring Xavi og Rakitic - der kan være en svaghed, også baseret på sæsonens præstationer. Skulle jeg stå for et taktisk oplæg mod os, ville jeg fokusere på at få bragt os i den fælde, at vi ingen spillere har umiddelbart omkring midterlinjen, dvs. at vi har en defensiv og en offensiv midtbane, uden noget bindeled imellem. Så kan fronttrioen være nok så god, hvis den stort set ingen bolde får at arbejde med.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 6/5 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af Piquénbauer »

http://grup14.com/article/tactical-prev ... ern-munich

Her er der en taktisk analyse som kommer rundt om det hele.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 6/5 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af Kubala »

Luis Enrique skrev:
Kubala skrev: I øvrigt var Pep også selv ind på det: At man simpelthen lukker afleveringsmulighed til Messi.
Men den facet, der så skal fungere i vores spil, er at Neymar, sekundært Suárez, træder ind som en konstant trussel og drivkraft i det offensive spil. Købet af Neymar/Suárez har (ideelt set) elimineret den taktiske mulighed for modstanderne.

Hvis vi skal se mere kritisk på det, er det vel snarere det opbyggende spil på midtbanen - omkring Xavi og Rakitic - der kan være en svaghed, også baseret på sæsonens præstationer. Skulle jeg stå for et taktisk oplæg mod os, ville jeg fokusere på at få bragt os i den fælde, at vi ingen spillere har umiddelbart omkring midterlinjen, dvs. at vi har en defensiv og en offensiv midtbane, uden noget bindeled imellem. Så kan fronttrioen være nok så god, hvis den stort set ingen bolde får at arbejde med.
Jeg er næsten enig angående det, at man ikke bare sådan kan lukke Messi af og så forvente, at problemerne er løst. Det er dog en start, men man skal dernæst have en høj forsvarslinje, der fungerer, og spillere, der vinder en-til-en dueller med hhv. Neymar og Suarez. Man har netop flere facetter at spille på, men Messi er stadig altafgørende for spillet. Det så man f.eks. mod Real(der er også andre kampe, der belyser det, men kampen mod Real var virkelig iøjefaldende vedr. Messis indflydelse).

Jeg er også enig i i dine betragtninger vedr. midtbanen, måske den største trussel mod hele dynamikken. Jeg tror, at man afgiver initiativ, ikke noget man ønsker, men det vil ske automatisk. Det vigtigste bliver, hvad der sker, når man har afgivet initiativ. Her bliver Rakitic, Ini og Bussi vigtige, for de skal skabe balance mellem det defensive og offensive arbejde. Omstillinger og kontraer kan blive nøglen til sejren.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20893
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 319 gange
Blevet takket: 1142 gange

Re: 6/5 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Skydefinten skrev:Fook jeg bliver nervøs af at læse tråden.
Jeg popper den første pils op for nerverne om præcis 2 timer og 46 minutter.
Damn you, Skyde! Har først fri kl. 18, men har dog kolde på køl!

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 6/5 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af Skydefinten »

Knivskarp!
(Og ja. Jeg sidder på stadion).
Billede
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
SirJonas
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons okt 14, 2009 3:47 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 19 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: 6/5 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af SirJonas »

Fritte skrev:Jeg har sagt det før og siger det igen: mit største Barca-øjeblik! <33333333
B-Freak skrev:Forresten så er det i dag præcis 6 år siden at Iniesta lavede følgende mål:

phpBB [video]


Lad ham gerne lave et par stykker igen i aften!


Den hopper jeg også gerne på!

Smadrede min fjernbetjening af glæde!

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: 6/5 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af Luis Enrique »

Enig, et stort, stort øjeblik. Could someone bring this Andrés Iniesta back?

kklaus
Indlæg: 9735
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 632 gange
Blevet takket: 1284 gange

Re: 6/5 FC Barcelona - Bayern München

Indlæg af kklaus »

5 timer. Kom nu...

Tror snart jeg beynder at lave mad, så jeg kan fordrive tiden med et eller andet.
Giv mig min sko tilbage, røv!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 10 gæster