30/11 Valencia - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2014/2015

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 30/11 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Muddi12345 skrev:Mere kontrol med den midtbane ja, men hvor er kreativiteten? Den eneste kreative af dem er Xavi, og selv han er ikke længere decideret kreativ. Men okay, det er ikke fordi Raktic er bedre på det punkt, så det er vel ligeså godt.
Håber dog at vi vinder denne MEGET vigtige sejr. 2 Messi kasser og 1 til både Suarez og Neymar.. Go go go!
Som du selv siger så er det ikke fordi rak har vist den store kreativitet. Desuden tror jeg sagtens at Busi kan spille nogle gode bolde. Det samme kan Xavi og med denne opstilling behøver han ikke helt at tænke så defensivt som tidligere.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Muddi12345
Indlæg: 1466
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:47 pm
Geografisk sted: Camp Nou
Har takket: 40 gange
Blevet takket: 74 gange

Re: 30/11 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Muddi12345 »

Piquénbauer skrev:
Muddi12345 skrev:Mere kontrol med den midtbane ja, men hvor er kreativiteten? Den eneste kreative af dem er Xavi, og selv han er ikke længere decideret kreativ. Men okay, det er ikke fordi Raktic er bedre på det punkt, så det er vel ligeså godt.
Håber dog at vi vinder denne MEGET vigtige sejr. 2 Messi kasser og 1 til både Suarez og Neymar.. Go go go!
Som du selv siger så er det ikke fordi rak har vist den store kreativitet. Desuden tror jeg sagtens at Busi kan spille nogle gode bolde. Det samme kan Xavi og med denne opstilling behøver han ikke helt at tænke så defensivt som tidligere.
Ja, det er rigtigt. Det gik egentlig bare lidt op for mig, mens jeg skrev indlægget, at vi ikke har en klasse kreativ midtbanespiller. Vi har iniesta, men han er desværre tit skadet og der er langt mellem de gode præstationer fra ham.
Vi mangler lidt en god midtbanespiller til start11'eren.. Fx David Silva eller Isco. Spillere som er kreative, men som også kan sætte en mand af og score kasser engang imellem.

Nå, vi må håbe Lucho ved hvad han laver, for hvis vi taber point i aften, så bliver jeg godt nok utilfreds :mrgreen:
"Carrick was faced with Xavi and Iniesta coming past him, and Messi in behind him. That’s 3rd, 2nd and 1st in the 2010 World Footballer of the Year award forming a triangle around him. He desperately needed help".

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 30/11 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af A$AP »

http://www.rider-skyhd.org/ Bliver vist her, hvis man mangler et godt stream.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 30/11 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Guardiola »

Jeg synes det er interessant med Bussen og Masche på midten. Vores offensive trekløver har så meget klasse at jeg tror det er ok at vi ofrer lidt offensivt tilgengæld for bolderobringer og tilbsgeløb på midtbanen. Kom så. En overbevisende præstation tak.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20900
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 319 gange
Blevet takket: 1142 gange

Re: 30/11 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af FCBarcelonaChr »

God kamp gutter!

VAMOOOOOOOOOOS!

Brugeravatar
Lular
Indlæg: 105
Tilmeldt: tors jan 20, 2011 1:02 am
Geografisk sted: Barca
Blevet takket: 9 gange

Re: 30/11 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Lular »

Kan godt lide opstillingen!

Masch er en boss på den defensive midtbane, det så vi bl.a. i VM hvor han i flere kampe var MoM (eller 2nd MoM) for Argentina. Det styrker helt klart vores defensiv.

Busquets kan sagtens spille midt/offensiv midt, og sammen med Xavi består vores centrale midtbane dermed af 2 af de mest boldsikre og pasningsstærke spillere i verden, i modsætning til Rakitic som er langt fra Bussen og Xavi hvad angår boldsikkerhed (hurtigere vendinger med bolden etc.) og pasningssikkerhed (Rakitic laver ofte fejl set ift Xavi).

I like it.

Vi mangler måske lidt fart på midtbanen, som Iniesta, Rafina (karantæne I know) kunne bidrage med.

(Jo mere jeg tænker over det, jo mere synes jeg Rakitic er _lidt_ af et fejlkøb. Han har hverken hurtighed, høj nok passing-skills, eller høj nok boldsikkerhed. Han har medium af alt: medium hurtighed, medium pasningsfærdigheder, medium boldsikkerhed. Til gengæld har han måske et godt løbepensum og er fin i hovedspillet, så overall er en fin reserve for os, ikke mere end det.)

Men fart har vores angreb til gengæld masser af, det jo verdens bedste angrebs-trio. Så går nok.

Havde måske foretrukket Bartra i stedet for Pique, men håber Pique finder sit topniveau frem i aften, for det bliver svært mod Valencia i aften. Godt Masch er foran ham :)

Brugeravatar
abx
Indlæg: 4516
Tilmeldt: ons sep 06, 2006 10:24 pm
Geografisk sted: Fezbjerg
Har takket: 2265 gange
Blevet takket: 656 gange

Re: 30/11 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af abx »

Stop nu den heksejagt på Rakitic. Han er ikke et fejlkøb. Han er et scoop
Próxima Estación.... Parallel!

theKing1988
Indlæg: 393
Tilmeldt: lør jun 07, 2014 5:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 60 gange
Blevet takket: 4 gange

Re: 30/11 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af theKing1988 »

emo skrev:Jeg er modstander af at vi indordner os efter andre. Dette håber jeg ikke at er tilfældet her. Jeg håber og tror at Bus får den midtbane rolle længere fremme, CM, og altså ikke en DM ved siden af Masch.

Ved ikke hvad jeg synes om at dette testes i så badass en kamp.
Vi har jo ikke rigtig kunne opnå kontrol med kampene og spille flot offensiv spil på samme tid i to sæsoner nu, mere eller mindre. Når vi endelig har en god offensiv kamp så forfalder det ofte for let til en gang indianerbold hvor vores gode offensive spil kommer på bekostning af at modstanderne ofte render alt for let med bolden i den modsatte retning og skaber sig store chancer.

(Selvfølgelig har der været gode offensive kampe imellem alle de kedelige kontrollerede kampe, jeg generaliserer måske lige rigeligt for at få min pointe igennem :P)

Jeg er nu spændt på at se hvad den her opstilling kan føre til.
Senest rettet af theKing1988 søn nov 30, 2014 10:06 pm, rettet i alt 3 gange.

PuyolErGud
Indlæg: 10787
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 600 gange
Blevet takket: 577 gange

Re: 30/11 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af PuyolErGud »

Overladt til stream pga uduelige Yousee, men god kamp gutter!

Kubala
Indlæg: 10105
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 30/11 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Luis Enrique spiller med "tremands forsvar"( Masch har lidt dobbeltrolle, hvor han både skal være på midten og i forsvaret). Det bliver interessant, om han får succes med det.

Brugeravatar
abx
Indlæg: 4516
Tilmeldt: ons sep 06, 2006 10:24 pm
Geografisk sted: Fezbjerg
Har takket: 2265 gange
Blevet takket: 656 gange

30/11 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af abx »

Lol Mathieu. Klodset som i Edmilson, Thiago Mota og Jan Koller lagt sammen
Senest rettet af abx søn nov 30, 2014 10:09 pm, rettet i alt 1 gang.
Próxima Estación.... Parallel!

Brugeravatar
Muddi12345
Indlæg: 1466
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:47 pm
Geografisk sted: Camp Nou
Har takket: 40 gange
Blevet takket: 74 gange

Re: 30/11 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Muddi12345 »

Det var tidligt med et gult kort til Mathieu... Bartra på banen istedet for?
"Carrick was faced with Xavi and Iniesta coming past him, and Messi in behind him. That’s 3rd, 2nd and 1st in the 2010 World Footballer of the Year award forming a triangle around him. He desperately needed help".

PuyolErGud
Indlæg: 10787
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 600 gange
Blevet takket: 577 gange

Re: 30/11 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af PuyolErGud »

Tidligt med et gult til vores Ginger.

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: 30/11 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Jamial »

Tydeligt kaos i feltet ved det frispark. Synes godt nok Puyol eller lign. mangler. ><

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 30/11 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

Rodet kamp...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 12 gæster