11/4 Sevilla - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2014/2015

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af klogfyr »

Iniesta har ikke kun været ringe i denne sæson, han var også ringe i sidste. Måden lucho spiller ham på er dog absolut heller ikke nogen hjælp for ham. Iniesta er ikke en fysisk midtbanespiller eller en scholes type. Han er en der skal ligge på den offensive midtbane.

Sendt fra min GT-N7105 med Tapatalk

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Hvor er det til grin at vi ikke kan holde en 2-0 føring. Det er det ultimative bevis på at Lucho ikke når Pep til sokkeholderne. Enrique kan simpelthen ikke magte at få vores hold til at kontrollere en kamp gennem 90 minutter. At vi spiller godt i 35 minutter kan vi jo ikke bruge til en skid. Kampen er først færdig når der er spillet 90. Min tro på et mesterskab ligger på et ekstremt lille sted lige nu, for med det spil vi har præsteret den seneste måneds tid, så kommer vi altså til at tabe flere point. Real Madrid havde bekymrende let ved at ryste El Clásico nederlaget af sig, og lige nu buldrer de bare derudaf. Jeg håber stadig, men jeg tror efterhånden ikke længere. Min forudsigelse er at Luchos dage som Barcelona-træner ender med ét trofæ; det Copa del Rey trofæ som vi forhåbentlig sikrer os. Han har muligvis den rigtig profil rent mentalt, men spilfilosofisk mener jeg stadig at han er et ekstremt mismatch.

I forhold til Suárez, så er det fint og godt at han kæmper røven ud af bukserne, men hvis man som angriber end ikke formår at ramme indenfor målrammen i en kamp, hvor man trods alt har 3 afslutninger, alle fra særdeles gode positioner, så har man simpelthen spillet en forfærdeligt, forfærdeligt ringe kamp. Jeg begriber ikke at han fik ros fra kommentatoren. Suárez spillede spids-angriber i halvfems minutter, og sidst jeg tjekkede var vores spids-angribers mest fornemme opgave at score mål. Det var Suárez ikke engang tæt på at gøre. Hvis han da så bare var blevet overrumplet af nogle flotte redninger fra Sergio Rico, så havde det jo være til at forstå, men når man banker to bolde fire meter over mål, selvom man kun står tre meter derfra, så har man bare ikke gjort det godt nok.

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Mkj 77 »

Det kan godt være jeg er tosset og lige skal trække vejret- men det har aldrig været min stærke side.
Rak og suarez er ikke de mange mil værd og ini skal oppe sig i en sådan grad ellers skal han fandme bænkes i en længere periode.

Neymar har lidt længere snor da han er ung og har vidst sine enorme kvaliteter, dog er der for langt mellem snapsene.

Lucho skal fyres, helst for 3 uger siden- nej forkert, han skulle aldrig have fået tjansen!!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Storken »

Lopezzz skrev:
Storken skrev:Uafgjort er ikke nogen katastrofe. Det var sandsynligt, at vi ville smide point mod Celta eller Sevilla. Jeg vandt dog også 2000kr på kampen, så jeg er nok lidt mere fortrøstningsfuld :)
Satsede du 1000kr på uafgjort til odds 2.0?? lol
750kr på uafgjort @ odds 4.72 og 750kr på Sevilla @ odds 6.5. Nettogevinst er 2040kr

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Piquenbauer;

Det du skriver giver ikke meget mening. Så fordi vi spiller på en bestemt måde (lad os da bare sige at du har 100% ret), så skal en bestemt spiller pr. automatik spille?

Neymar, Leo er så gode spillere, at de sagtens ville kunne udfylde den rolle, på en anden måde, men ligeså effektivt. Det giver derfor ikke mening, at man tager en mand ud, som har været trussel for Sevillas forsvar, og beholder en mand, som ikke har sat en fod rigtig i kampen. Jeg kan slet ikke se, hvorfor Leo skulle blive taget ud af kampen, hvis han spiller på toppen. Du fjerner en direkte trussel, det er fejl fra træneren.

Det siger så også om intentionen fra træneren. Han ville tilpasse sit spil efter modstanderen, det gik ikke.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Guardiola »

Piquénbauer skrev:Der er 4 spillere i dag som fucker op - braov, mathieu, rak og suarez. Det kan nemt betyde et farvel til mesterskabet.
Damn Mathieu skal godt nok tage skylden for meget på sine skuldre. Jeg synes han spillede fint.

Enig med Abx. Folk må lige slappe af. Det er en vanskelig modstander. Vi er stadig 2 foran

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Guardiola skrev:
Piquénbauer skrev:Der er 4 spillere i dag som fucker op - braov, mathieu, rak og suarez. Det kan nemt betyde et farvel til mesterskabet.
Damn Mathieu skal godt nok tage skylden for meget på sine skuldre. Jeg synes han spillede fint.

Enig med Abx. Folk må lige slappe af. Det er en vanskelig modstander. Vi er stadig 2 foran
Hvad? Jeg har intet horn i siden på mathieu. Men i dag var han usikker i sin pasninger og det kostede desværre at vi flere gange kom under pres.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af emo »

@Piquenbauer,

Hvor har du det fra at vi spiller med en angriber? Vi spiller flydende, og har ikke en fast konstellation. Det er det gode ved os.

Messi ville blive taget ud af kampen hvis han røg ind centralt? Den lader jeg stå...
Allez...

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Mkj 77 »

Piquénbauer skrev:
emo skrev:
Piquénbauer skrev:
emo skrev:
Piquénbauer skrev:
emo skrev:Kan man forklar LEs udskiftning af Neymar og at han beholdt en offensivt usynlig Lui på banen hele kampen?
Han vil have kontrol. Og suarez kæmper mere.
Kæmper mere? Han kunne have brugt Pedro istedet, den mand kæmper mindst ligeså meget. Det var tydeligt at Luis offensive spil ikke var der fra starten af, mens Neymar havde fart i fødderne. Det er da idiotisk at beholde en tam angriber inde.
Ja suarez kæmper mere. Og er en meget større fysisk trussel. Det kan de fleste se. Neymar er ydermere lidt usikker i sin boldomgang. Synes den udskiftning gav fint mening men desværre fungerede det ikke.
Måske i en helt anden kamp! Neymars bold omgang og kontrol var god, Lui satte ikke mange fødder korrekt. Han så jo sindssyg tung ud i kampen.

Defensivt kæmper Lui ikke mere end Pedro. Det er en stor fejl at mene det. Så har man ikke forstået Pedro spil korrekt. Fysisk fylder han mere, men det er ikke altid afgørende.

Desuden, Ini på kanten, hvorfor så ikke Pedro ind med det samme. Holder Rakitic inde hele kampen, istedet for at smide en frisk Mascherano ind, en som kan styre holdet og løbe med deres midt med friske ben.

LE tabte igen kontrollen, over den midtbane.
Nu er det sådan at vi spiller med en angriber. Og derfor skal vi have en helt fremme som udfylder den fysiske rolle (kæmper). Det gør suarez. At smide pedro ind ville betyde at vi skulle smide messi på toppen og der ville han desværre nok blive taget ud af kampen.

Pedro kommer ikke ind med det samme da han intet bringer. Så kan man brokke sig over iniesta osv men pedro har været forfærdelig i denne sæson. Jeg ved desuden udemærket hvad pedro bringer og ikke bringer.

Jeg er dog enig i at rak ikke skulle have spillet kampen til ende. Og at lucho kunne have grebet det anderledes an.
Du har set messi i midten ikke?
Der har han været sublim og havde man beholdt neymar kunne han have spillet sit ping-pong med ham.

En enkelt lille rotation og vupti!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Visca El Barca skrev:Piquenbauer;

Det du skriver giver ikke meget mening. Så fordi vi spiller på en bestemt måde (lad os da bare sige at du har 100% ret), så skal en bestemt spiller pr. automatik spille?

Neymar, Leo er så gode spillere, at de sagtens ville kunne udfylde den rolle, på en anden måde, men ligeså effektivt. Det giver derfor ikke mening, at man tager en mand ud, som har været trussel for Sevillas forsvar, og beholder en mand, som ikke har sat en fod rigtig i kampen. Jeg kan slet ikke se, hvorfor Leo skulle blive taget ud af kampen, hvis han spiller på toppen. Du fjerner en direkte trussel, det er fejl fra træneren.

Det siger så også om intentionen fra træneren. Han ville tilpasse sit spil efter modstanderen, det gik ikke.
Nej det siger jeg overhovedet ikke. Jeg siger at vi har nydt stor succes ved at spille med en 9'er så derfor er det imo naturligt at lucho vil fortsætte med dette. Hvis han havde suarez ud så var det messi som var røget helt frem som 9'er og når vi ser hvor svært suarez havde det helt fremme og hvor lidt han fik bolden så kan jeg godt forstå hvorfor lucho var bange for at messi skulle helt frem. Det ville betyde at han ikke havde samme indflydelse på kampen.

Neymar var ikke god nok i det defensive og derfor kom han ud. Man kunne have smidt pedro ind men lucho håbede vel at ini fandt niveauet. En naturlig udskiftning imo havde været pedro for ney og xavi for rak/ini.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Piquénbauer skrev:At smide pedro ind ville betyde at vi skulle smide messi på toppen og der ville han desværre nok blive taget ud af kampen.
Det er immervæk noget af en påstand, taget i betragtning at Messi trods alt har spillet langt størstedelen af sine fodboldkampe de sidste 5-6 år, netop som en centralt liggende angriber. Det er, mig bekendt, gået ganske fint. Jeg forstår ikke helt behovet for at han Suárez liggende langt længere fremme end de andre, for resultat var tydeligvis at han gang på gang var i undertal overfor Carriço og Pareja. Måske havde det netop været en fremragende idé at få Messi ind centralt, så Carriço og Pareja kunne blive udfordret en anelse mere rent placeringsmæssigt. Suárez bevæger sig muligvis også meget i siderne og går da også en anelse dybt engang i mellem, men det er alt andet lige utroligt langt fra at være i samme omfang som Messi.
Piquénbauer skrev:Pedro kommer ikke ind med det samme da han intet bringer. Så kan man brokke sig over iniesta osv men pedro har været forfærdelig i denne sæson. Jeg ved desuden udemærket hvad pedro bringer og ikke bringer.
Jeg er dybt uenig. Pedro kom ind med et gå-på-mod, som jeg i øvrigt ikke har set i lang tid fra Pedro, og turde at udfordre Coke. Han har faktisk et aldeles glimrende indlæg, som Carriço med nød og næppe får ekspederet væk, og det skal Sevilla nok prise sig lykkelige for, for Suárez stod umiddelbart bag ham, klar til at prikke bolden i nettet (eller sparke over, whatever). Pedro har altså lagt op til flere mål end Neymar i denne sæson. Jeg tror ikke at man skal undervurdere Pedros evner som playmaker, for han har et glimrende blik for spillet, slår nogle enormt farlige indlæg og kender vores løbemønstre som sin egen baglomme.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

emo skrev:@Piquenbauer,

Hvor har du det fra at vi spiller med en angriber? Vi spiller flydende, og har ikke en fast konstellation. Det er det gode ved os.

Messi ville blive taget ud af kampen hvis han røg ind centralt? Den lader jeg stå...
Lad du den bare stå. Men messi havde fint fat i kampen på kanten. Og derfor kan jeg sagtens forstå hvorfor man var bange for at rykke ham ind i det helvede som der var på midten (sindssygt mange nærkampe).

Og selvom vi spiller flydende så har de fleste faste pladser. Det kan alle vel se.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Guardiola skrev:
Piquénbauer skrev:Der er 4 spillere i dag som fucker op - braov, mathieu, rak og suarez. Det kan nemt betyde et farvel til mesterskabet.
Damn Mathieu skal godt nok tage skylden for meget på sine skuldre. Jeg synes han spillede fint.

Enig med Abx. Folk må lige slappe af. Det er en vanskelig modstander. Vi er stadig 2 foran
Mathieu var direkte skyld i målet til 2-2, sammen med Pique. Men det er under al kritik, at han lader manden komme så let forbi. Og det er bare en generel tendens i hans spil. I dag var han igen usikker i pasningspillet og så flagrer han bare rundt.

For mig set er han en konstant kilde til usikkerhed i forsvaret, det går ikke. At han spiller i stedet for Masch giver så ingen mening. Overhovedet.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Haha der er lidt for meget gang i den. Kan sgu ikke nå at svare jer alle ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

j´♥ le foot
Indlæg: 182
Tilmeldt: man apr 26, 2010 1:45 pm
Geografisk sted: Vanløse
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 55 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af j´♥ le foot »

Undskyld, men LE er en amatør! Hvergang vi er foran pointmæssigt, prøver han at stjæle billedet fra spillerne-

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 22 gæster