17/5 FC Barcelona - Atlético Madrid

Alle kamptråde fra sæsonen 2013/2014

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 17/5 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af JonasV »

Dét der ryger direkte ind på top 10 over verdens vigtigste hjemmesider!

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: 17/5 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af B-Freak »

Hvad sker der for at Atletico Madrid har fået alles medfølelse i den her sæson?

De har jo generelt ikke spillet flot fodbold, men de har vundet deres kampe på effektivitet og en stærk defensiv.
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 17/5 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Storken »

Bager skrev:
AM:
----------Courtois-----------
Juanfran--Miranda--Godin--Luis
Koke---Thiago---Gabi---Turan
--------Costa---Villa--------
Min mavefornemmelse siger mig, at Raul Garcia starter i stedet for David Villa. Simeone plejer ikke at gå aggressivt til værks i de store kampe, hvortil Raul Garcia muligvis passer bedre ind, da Atletico reelt går efter uafgjort.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 17/5 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Kampen er dejllig ligetil. Barca SKAL vinde, den del er i hvert fald klar. Hvordan de kan komme til at vinde, aner jeg intet om. Jeg kan ikke rigtig blive klog på Barca hold i denne saeson. Aner ikke, hvordan det kommer til at ga, jeg ved dog det bliver ekstrem svaert. Droemmescenario er, at vi koerer Atletico midtover, at spillerne er topmotiverede, at traeneren er fokuseret og har lagt mester taktik, at tilhaengerne bliver ved med at larme, at Tito hjaelper os oppe fra. At spillerne kan taenke tilbage paa Tito og finde styrken.

Alt dette virker dog nemmere sagt end gjort i denne saeson, men jeg har et haab om, at vi lige praecis i aften spiller saesonens bedste kamp. Goer vi det, saa koerer vi Atletico over. Vamos!

VISCA EL BARCA!
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

emo
Indlæg: 17788
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: 17/5 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af emo »

Et sted ville det jo slet ikke være overraskende hvis vi vandt denne med et par mål, og ja, kørte dem over. Med alt den modgang ville det næsten være typisk med en sådan forløsning.

Meeeen, det er jo fodbold! ;-)
Allez...

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 17/5 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Storken »

emo skrev:Et sted ville det jo slet ikke være overraskende hvis vi vandt denne med et par mål, og ja, kørte dem over. Med alt den modgang ville det næsten være typisk med en sådan forløsning.

Meeeen, det er jo fodbold! ;-)
Jeg har desværre oddset på 1-1, så der er ikke rigtig noget at gøre. Kampen er derved afgjort på forhånd ;-)

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 17/5 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af JonasV »

B-Freak skrev:Hvad sker der for at Atletico Madrid har fået alles medfølelse i den her sæson?
Det er den klassiske outsider/underdog-forelskelse. Har på fornemmelsen jeg også praktiserer samme, når det ikke lige er kampe hvor Barça er involveret.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 17/5 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af JonasV »

Storken skrev:
emo skrev:Et sted ville det jo slet ikke være overraskende hvis vi vandt denne med et par mål, og ja, kørte dem over. Med alt den modgang ville det næsten være typisk med en sådan forløsning.

Meeeen, det er jo fodbold! ;-)
Jeg har desværre oddset på 1-1, så der er ikke rigtig noget at gøre. Kampen er derved afgjort på forhånd ;-)
Nooooooooo! Jeg tror, vi er ude i noget med at du og Dalle giver kage, hvis vi ikke vinder (ikke mindst fordi I må have råd til det, efter vores miserable resultater denne sæson)

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 17/5 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

emo skrev:Et sted ville det jo slet ikke være overraskende hvis vi vandt denne med et par mål, og ja, kørte dem over. Med alt den modgang ville det næsten være typisk med en sådan forløsning.

Meeeen, det er jo fodbold! ;-)

Ja det kunne vaere det fedeste. Jeg ved ikke hvorfor, men da jeg stod i morges, havde jeg en rigtig god fornemmelse, og det er blevet bedre og bedre. Jeg foeler mig ret sikker paa vores spillere og traeners vegne. Det er maaske stik imod logik og denne saeson, men lige nu har jeg en fornemmelse af, Tata har gjort sit arbejde, at spillerne VIL det her og fans er klar til 90 minutters larm.

Hver gang jeg har haft en god fornemmelse, hvor der ikke har vaeret skyggen af tvivl inderst inde, har vi smadret modstanderen. Naesten altid i hvert fald. Haaber og tror i aften bliver en af de aftener.

Ellers kan en smalsejr paa 1-0 eller 2-1 også goer det. ;-)
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 17/5 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

JonasV skrev:
B-Freak skrev:Hvad sker der for at Atletico Madrid har fået alles medfølelse i den her sæson?
Det er den klassiske outsider/underdog-forelskelse. Har på fornemmelsen jeg også praktiserer samme, når det ikke lige er kampe hvor Barça er involveret.
De er desuden ret gode til at saelge denne historie. Baade atleti spillere, traener, praesident og prominente fans. De koerer jo paa, Skotske tilstande, Real og Barca der har slugt alt og alle, ligaen hvor det virker som om, at to hold spiller. Nu er Atletico paa banen. Vinder de, vil det give haab til de andre smaa klubber om, at de kan blande sig. De vil redde ligaen og spansk fodbold. Nu de foerst har printet dette ind i folks bevidsthed, er det svaert at kaempe med dem paa popularitets front.

Thomas Gravgaard var ret god til at spille paa den, da han gaestede TV2.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 17/5 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af JonasV »

Jep - og hvis jeg ikke tager meget fejl har lige netop Atletico ydermere klubhistorie for en tragisk lige-ved-og-næsten-model - og har lidt fået ry for at være de poetiske "beautiful losers". Eller også husker jeg forkert. Må lige have genlæst Futbolmania snart.

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: 17/5 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af B-Freak »

phpBB [video]



phpBB [video]


Kom så Barca!!
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 17/5 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Storken »

Læs denne artikel om Atletico.

Et lille uddrag:
"They are billed as the Robin Hood club of Spanish football, the challengers to the old hegemony of Real Madrid and Barcelona. Now Atletico Madrid have a chance to strike at the heart of the new money in English football too, when they face Chelsea in the Champions League semi-finals, adding to the lustre of Diego Simeone’s team as the great outsiders.

You could say that all but the supporters of the three other clubs in the Champions League semi-finals feel an affinity with Atletico and a closer look at their tax affairs would tell you just how close that affinity runs. Since a seven-year court case in Spain finally reached a verdict in 2011, Atletico have begun paying back a jaw-dropping €171m (£141m) in unpaid taxes to the Spanish purse. By any standards it is a remarkable sum and it comes against the backdrop of the €41bn European Union bailout that has been extended to the Kingdom of Spain.

It is not just that the neutrals will be backing Atletico in the Champions League. Rather more than that, if you’re an EU taxpayer, you could even claim to have funded them, indirectly."


*Artiklen stammer oprindeligt fra emo*

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: 17/5 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Jurij »

Jeg er ret pessimistisk her, ret meget. Men jeg tror tilgengæld at Real vinder CL - eller vil ligefrem satse min cykel på det.
Genopbygning status: færdig.

Brugeravatar
Culé
Indlæg: 1319
Tilmeldt: ons mar 07, 2012 7:38 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 35 gange
Kontakt:

Re: 17/5 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Culé »

Alt jeg håber på er en anden udvikling på kampen end de hidtige. Det bliver ikke til at holde ud og se på hvis vi skal hen til det 70. minut før de for alvor presser på, med frygt for at Costa skal afgøre det for Atletico med en hurtig kontrascoring...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 34 gæster