23/3 Real Madrid - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2013/2014

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

amirjanzel

Re: 23/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af amirjanzel »

Piquénbauer skrev:Det er forresten sjovt som neymar skal have tæsk for at udnytte at ramos er for aggressiv. De har alle glemt at ronaldo havde kastet sig 2 gange i feltet indenfor de første 10 min.
Sådan er vilkårene som bekendt for os. Men bemærkelsesværdigt hvor anderledes opfattelsen af Barça og Madrid er i Spanien i modsætning til her og i andre lande. Dernede er det jo næsten kutyme at råbe "Asi, asi gana el Madrid", når man møder Real, hvilket vel siger det hele. Herhjemme kunne det ikke være mere omvendt.

BarçaDK

Re: 23/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af BarçaDK »

FCBarcelonaChr skrev:
Barcelona are the first team ever to beat Real Madrid in a Liga game in which Cristiano Ronaldo scored #fcblive Record: 94W 7D 1L [via opta]
Hey, Ronaldo afgjorde da kampen sidste år da Granada vandt 1-0! ;)

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 23/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

amirjanzel skrev:
Piquénbauer skrev:Det er forresten sjovt som neymar skal have tæsk for at udnytte at ramos er for aggressiv. De har alle glemt at ronaldo havde kastet sig 2 gange i feltet indenfor de første 10 min.
Sådan er vilkårene som bekendt for os. Men bemærkelsesværdigt hvor anderledes opfattelsen af Barça og Madrid er i Spanien i modsætning til her og i andre lande. Dernede er det jo næsten kutyme at råbe "Asi, asi gana el Madrid", når man møder Real, hvilket vel siger det hele. Herhjemme kunne det ikke være mere omvendt.
Enig! Jeg er dog overrasket over hvor mange neutrale fans der støtter dommeren i går. Det virker som om der er en bred enighed om at dommeren gjorde hvad han skulle og at han ikke snød barca.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20528
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1094 gange

Re: 23/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af FCBarcelonaChr »

BarçaDK skrev:
FCBarcelonaChr skrev:
Barcelona are the first team ever to beat Real Madrid in a Liga game in which Cristiano Ronaldo scored #fcblive Record: 94W 7D 1L [via opta]
Hey, Ronaldo afgjorde da kampen sidste år da Granada vandt 1-0! ;)
Shh, det ødelægger statistikken!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 23/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

La Liga disciplinary authorities might punish Ramos & Ronaldo for ref conspiracy comments but it'd be fines not bans

Ja det er jo præcis sådan man skal gøre. Et slag på pengepungen er jo forfærdeligt for ronaldo og ramos ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 23/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Ramos' og Cristianos udtalelser kommer i forlængelse af, at der er en Copa del rey finale i vente, samtidig kunne man forestille sig, at hvis både Real og Barca går videre til semifinalen i CL, så ville disse udtalelser lægge et kæmpe pres på dommeren. Mon ikke, at mange afgørelser ville gå imod Barca i Copa del rey? Eller for den sags skyld i en eventuel semifinale i CL?


I øvrigt til straffespark mod Neymar igen; måske man skal kigge på, om der er offside eller ikke offside i situationen. Ramos og Pepe appellerer for dette over for dommeren. Måske de havde en sag? Det er mere nærliggende, end det der bliver talt om; at forseelsen ikke var med fuldt overlæg osv. Ray Hudson troede, at der var offside, ved første øjekast, men var tavs efterfølgende, altså i gengivelsen. Jeg er også lidt i tvivl omkring dette. Men den er hårfin og svær at vurdere. Skulle den vinkes, skulle linjedommeren have vinket den, da dommeren ikke har en chance for det. Har set den flere gange, og mener, at man sagtens kan tale for, at der ikke var offside, men snakken skal mere i den retning end det, der hidtidig er blevet snakket om. Desuden skulle Neymar have haft et straffespark tidligere i kampen, end hvad tilfældet var, så synes ikke overordnet at Real blev forfordelt.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 23/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Som du siger kubala så er den næsten umulig at afgøre (manglende offside kendelse). Den er så hårfin at man næsten ikke kan gøre andet end at stole på dommeren. Du har forresten fat i en god pointe i starten. Det kan meget vel være for at ligge ekstra pres på dommeren til CdR.

Men real har intet at brokke sig over når det kommer til kampen i går. De havde alle chancer for at vinde men de dummede sig igen. Dommeren gjorde sit job og det er pinligt at han skal angribes for det. Men sådan er det med real. De kan ikke tabe medmindre der er korruption involveret. De er jo verdens bedste på trods af at de ikke rigtig har vundet noget over en lang årrække.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: 23/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af emo »

Men igen, de kan ikke engang bruge det som en grund, da de også fik forøret en åben chance til Benzema på baggrund af en tydelig offside som ikke blev vinket. Som jeg ser det vil jeg ikke mene at Neymar var i offside, og når der skal en slow for at vise mig det, jah, sååååh!
Spain’s Referees’ Committee (CTA) has reported Sergio Ramos and Cristiano Ronaldo to the Spanish Football Federation (RFEF) Competition Committee after their criticism of Clásico referee Alberto Undiano Mallenco.

Almost all previous cases point to financial sanctions. In 2010, then Barcelona coach Pep Guardiola paid a 1,500-euro fine (reduced from 15,000 euros by the Spanish Disciplinary Committee for Sports) for his criticism of referee Carlos Clos Gómez, while Blaugrana defender Gerard Piqué escaped punishment in 2012 after saying that Carlos Velasco Carballo’s decision to send him off against Sporting Gijón was “premeditated”. In 2013, Real Madrid’s Ángel Di María was fined 1,500 euros for commenting: “There are some refereeing mistakes that aren’t mistakes.”

There are no recent cases of players receiving suspensions for making comments against referees.
Allez...

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 23/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Ja, den er virkelig hårfin. Desuden synes jeg, at det er linjedommerens opgave, hvis den skal vinkes, da han har en bedre udsigt. Min pointe var mere, at det er mere nærliggende at diskutere om der var offside eller ikke offside i situationen. Det andet er fuldkommen åndssvagt. Jeg mener, at der ikke var offside. Mht. Mallenco, så synes jeg, at det er modigt af ham at dømme tre straffespark på Berna eller i det hele taget i en så stor kamp, men ellers var han ikke særlig god. Mange spil afbrydelser, forkert dømt straffe mod Barca(man kunne have tabt kampen pga. dette) og ikke mindst det straffespark, som han ikke dømte til Neymar tidligere i kampen. Ja, Copa del rey finale bliver "spændende" og eventuelt også CL semifinale, hvis begge hold går videre fra kvartfinalen og trækker hinanden.


I øvrigt svigtede de rutinerede spillere Ancelotti og Real. Alonso og Ramos er klare syndebukke.
Senest rettet af Kubala man mar 24, 2014 5:12 pm, rettet i alt 1 gang.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 23/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

emo skrev:Men igen, de kan ikke engang bruge det som en grund, da de også fik forøret en åben chance til Benzema på baggrund af en tydelig offside som ikke blev vinket. Som jeg ser det vil jeg ikke mene at Neymar var i offside, og når der skal en slow for at vise mig det, jah, sååååh!
Spain’s Referees’ Committee (CTA) has reported Sergio Ramos and Cristiano Ronaldo to the Spanish Football Federation (RFEF) Competition Committee after their criticism of Clásico referee Alberto Undiano Mallenco.

Almost all previous cases point to financial sanctions. In 2010, then Barcelona coach Pep Guardiola paid a 1,500-euro fine (reduced from 15,000 euros by the Spanish Disciplinary Committee for Sports) for his criticism of referee Carlos Clos Gómez, while Blaugrana defender Gerard Piqué escaped punishment in 2012 after saying that Carlos Velasco Carballo’s decision to send him off against Sporting Gijón was “premeditated”. In 2013, Real Madrid’s Ángel Di María was fined 1,500 euros for commenting: “There are some refereeing mistakes that aren’t mistakes.”

There are no recent cases of players receiving suspensions for making comments against referees.
Ja. Har samme opfattelse af situationen som dig; altså at man skal bruge slow til at påvise det, så bliver det svært. Mener bare, at det er mere nærliggende at diskutere om der er offside eller ikke offside i situationen, end hvad man har diskuteret hidtidigt.

amirjanzel

Re: 23/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af amirjanzel »

"Apparently it's easy to book Sergio Ramos" - Sergio Ramos. Hahahhahahaha

Angående offsiden, er der så ikke en uskreven regel med, at tvivlen altid skal komme angriberen til gode?
Senest rettet af amirjanzel man mar 24, 2014 5:23 pm, rettet i alt 1 gang.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 23/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af rummenigge »

Kubala skrev:Ja, den er virkelig hårfin. Desuden synes jeg, at det er linjedommerens opgave, hvis den skal vinkes, da han har en bedre udsigt. Min pointe var mere, at det er mere nærliggende at diskutere om der var offside eller ikke offside i situationen. Det andet er fuldkommen åndssvagt. Jeg mener, at der ikke var offside. Mht. Mallenco, så synes jeg, at det er modigt af ham at dømme tre straffespark på Berna eller i det hele taget i en så stor kamp, men ellers var han ikke særlig god. Mange spil afbrydelser, forkert dømt straffe mod Barca(man kunne have tabt kampen pga. dette) og ikke mindst det straffespark, som han ikke dømte til Neymar tidligere i kampen. Ja, Copa del rey finale bliver "spændende" og eventuelt også CL semifinale, hvis begge hold går videre fra kvartfinalen og trækker hinanden.


I øvrigt svigtede de rutinerede spillere Ancelotti og Real. Alonso og Ramos er klare syndebukke.
Rigtigt set. CR7 og Ramos bruger Mou metoder ifht den næste kamp ml de to klubber.

Tvivlen bør komme angriberen til gode. På tv billederne kan man sige at han var på linje. Igen, tvivlen bør komme angriberen til gode. Var det ikke med da man tweakede lidt på reglen om at man gerne måtte være på linje?

Neyos straffe er i mine øjne det klareste. Iniestas straffe sjældent dømt til Barcas fordel i og med man er så ofte i modstanderfeltet, men igen, angriberne bør få meget mere end der dømmes. Et frispark udenfor feltet er der ingen som brokker sig imod, men et straffe, ja så tolkes der på livet løs. Det mindste frisparket i feltet bør takseres til et straffe. Problemet med kulturen idag er bare at dommeren nærmest lynches af spillere og publikum hvis han giver straffespark og det ikke er et kæmpefrispark som ku ses fra månen.

Det angribende hold skal have en fordel ved at komme ind i målfeltet, så hjælper det ikke hvor stort eller lille frisparket er, længere er den ikke. Et ultra offensivt hold som Barca får for få straffespark tilkendt i forvejen. Det er en god defensiv som vinder de store title i moderne fodbold desværre, her burde offensiv bold tilgodeses i højere grad. Sådan kan vi få muget ud i destruktive trænere som Mou et al.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 23/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Bager »

Iøvrigt:

Jeg synes ikke dommeren skal have ros. Det ville betyde at han dømte en virkelig god kamp. Det gjorde han efter min mening ikke. Han gav RM et straffe der ikke skulle have været der? Havde vi tabt, så havde vi også brokket os. (Vi havde så til gengæld haft en sag).
Hvis jeg skal være ærlig, så kan jeg ikke forstå, at Madrid ikke fokuserer på de episoder, hvor de rent faktisk kunne have en sag; nemlig der hvor Pique rammer Bale inde i straffesparksfeltet efter at have tæmmet bolden, hvorefter Bale går ned. Der kunne man måske have snakket om straffe såvidt jeg husker. Eller episoden med RMs frispark, hvor Ronaldo rammer Cesc, der stikker sin arm foran sit ansigt.

Til dem som er i tvivl om Ramos rører Neymar:
Billede

Med hensyn til Ramos' og Ronaldos udtalelser bagefter, så er det da egentlig meget at det spanske fodboldforbund lader sig pisse på. Der burde komme om ikke andet så nogle bøder for udtalelserne.

Lidt sjovt at Messi nu kun er 5 mål fra Ronaldo på trods af at have været skadet i store dele af sæsonen. Måske han stadig kan nå Ronaldo?

Probs til Ancelotti og Marcelo for at tage nederlaget som en mand.
Visca el Barca

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20528
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1094 gange

Re: 23/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af FCBarcelonaChr »

amirjanzel skrev:"Apparently it's easy to book Sergio Ramos" - Sergio Ramos. Hahahhahahaha

Angående offsiden, er der så ikke en uskreven regel med, at tvivlen altid skal komme angriberen til fordel?
Made by day, hahaha!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 23/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

rummenigge skrev:
Kubala skrev:Ja, den er virkelig hårfin. Desuden synes jeg, at det er linjedommerens opgave, hvis den skal vinkes, da han har en bedre udsigt. Min pointe var mere, at det er mere nærliggende at diskutere om der var offside eller ikke offside i situationen. Det andet er fuldkommen åndssvagt. Jeg mener, at der ikke var offside. Mht. Mallenco, så synes jeg, at det er modigt af ham at dømme tre straffespark på Berna eller i det hele taget i en så stor kamp, men ellers var han ikke særlig god. Mange spil afbrydelser, forkert dømt straffe mod Barca(man kunne have tabt kampen pga. dette) og ikke mindst det straffespark, som han ikke dømte til Neymar tidligere i kampen. Ja, Copa del rey finale bliver "spændende" og eventuelt også CL semifinale, hvis begge hold går videre fra kvartfinalen og trækker hinanden.


I øvrigt svigtede de rutinerede spillere Ancelotti og Real. Alonso og Ramos er klare syndebukke.
Rigtigt set. CR7 og Ramos bruger Mou metoder ifht den næste kamp ml de to klubber.

Tvivlen bør komme angriberen til gode. På tv billederne kan man sige at han var på linje. Igen, tvivlen bør komme angriberen til gode. Var det ikke med da man tweakede lidt på reglen om at man gerne måtte være på linje?

Neyos straffe er i mine øjne det klareste. Iniestas straffe sjældent dømt til Barcas fordel i og med man er så ofte i modstanderfeltet, men igen, angriberne bør få meget mere end der dømmes. Et frispark udenfor feltet er der ingen som brokker sig imod, men et straffe, ja så tolkes der på livet løs. Det mindste frisparket i feltet bør takseres til et straffe. Problemet med kulturen idag er bare at dommeren nærmest lynches af spillere og publikum hvis han giver straffespark og det ikke er et kæmpefrispark som ku ses fra månen.

Det angribende hold skal have en fordel ved at komme ind i målfeltet, så hjælper det ikke hvor stort eller lille frisparket er, længere er den ikke. Et ultra offensivt hold som Barca får for få straffespark tilkendt i forvejen. Det er en god defensiv som vinder de store title i moderne fodbold desværre, her burde offensiv bold tilgodeses i højere grad. Sådan kan vi få muget ud i destruktive trænere som Mou et al.

Jeg er enig i det meste, men deler ikke det samme synspunkt som dig omkring det; at man burde tilgodese offensive hold. Man burde ikke tilgodese hverken det ene hold eller det andet. Det burde være fair for alle. Mht. Ini, så er der straffe. Det var fuldkommen klodset lavet af en rutineret spiller som Alonso.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 23 gæster