8/3 Valladolid - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2013/2014

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

amirjanzel

Re: 8/3 Valladolid - FC Barcelona

Indlæg af amirjanzel »

Det paradoksale for Barcelona er at i efteråret da Messi var ude i længere tid gik de fra sejr til sejr og spillede godt offensiv bold og Alexis, Pedro, Neymar scorede på samlebånd og Fabregas lavede assists konstant. Det var her de opbyggede deres tidligere forspring til os, og jeg mener selv jeg skrev dengang at det så skidt ud for os med tanke om at deres stjerne over dem alle ville komme tilbage.

Men i stedet for at gøre dem endnu stærkere synes jeg kampen i dag beviste nøjagtigt det modsatte. Messi prøvede alle mulige positioner på banen for at det til at fungere. Forestil jer at være nogle af de andre i front, der så skal tilpasse sig konstant i stedet for at spille efter en mere fast formel som fungerede perfekt mens han var ude. Som jeg ser det burde de flytte ham ud på vingen igen og spille Neymar eller en topangriber i front. Det der gør det endnu mere komisk, er at en mand som Ronaldo også fylder meget, men jeg synes ikke holdet er bygget op omkring ham, men mere omkring et klart koncept fra træneren. Jeg tror der nemt kan komme et kæmpe opgør i Barcelonan mellem spillere og såvidt ledelsen med hensyn til Messi og hvordan han skal spille.
Taget fra Madridista. Ikke at jeg på nogen måde, deler hans samlede mening, men jeg må indrømme, at det er en smule bekymrende, at Messi til tider bliver en decideret hæmsko for vores spil, når det ikke kører for ham, fordi hele vores angrebspil i princippet er bygget op omkring ham - også i højere grad end det er tilfældet med f.eks. Ronaldo i Madrid.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 8/3 Valladolid - FC Barcelona

Indlæg af zqa »

Det er jo det som nogle af os herinde allerede har sagt (og som jeg i øvrigt nævnte ift Neymar). Det er desværre ikke løgn.
#jesuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 8/3 Valladolid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

The Barcelona Board will discuss Martino's situation tomorrow, there's a possibility he'll get sacked.

Nu ved jeg ikke om det er rigtigt at Rafael Hernández (RafaelH117) har kilder i barca men hvis det er sandt og man fyrer træneren nu så ville de imo være en katastrofe. Hvem ville kunne tage over nu og gøre et godt job? Så hellere give ham resten af sæsonen og så smid ham på porten. Så kan den nye træner få hele opstarten med.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 8/3 Valladolid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Billede
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 8/3 Valladolid - FC Barcelona

Indlæg af Michman »

Det er godt nok op af bakke for tiden.. Jeg ved ikke hvad Tata vil med Barcelona, men jeg tror ikke der kommer noget godt ud af det.. Men det hjælper ikke at fyre ham nu.. Det må vente til efter sæsonen. Neymar skal igang, han spiller kanon for hans landshold men for os spiller han halv hjertet.. Vores storheds tid er forbi, men vi skal rejse os hurtigt, og vi skal have en træner der vil klubben så meget som Pep vil. Hvad tænkte Barca også på altså?

1998 Brown de Arrecifes
1999 Platense
2000 Instituto
2002–2003 Libertad
2003–2004 Cerro Porteño
2005 Colón
2005–2006 Libertad
2006–2011 Paraguay
2012–2013 Newell's Old Boys..

Ikke rigtigt nogle storhold han har trænet?..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20101
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: 8/3 Valladolid - FC Barcelona

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Pep havde jo også kun et år som træner for klubbens B-hold på sit træner CV og se hvordan det gik. Man kan aldrig vide hvad der vil komme til at ske. Et sats at ansætte Pep, der endte med at blive en genistreg af historiske dimensioner.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14867
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 8/3 Valladolid - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Michman skrev:
1998 Brown de Arrecifes
1999 Platense
2000 Instituto
2002–2003 Libertad
2003–2004 Cerro Porteño
2005 Colón
2005–2006 Libertad
2006–2011 Paraguay
2012–2013 Newell's Old Boys..
.
Han er ikke en stabil træner efter han skiftede 10 klubber i sidste 16 år. Hans fremtid ser sort ud men ledelsen kan ikke andet end at beholde ham indtil alle turneringer er afsluttet og alt afhænger nu af resultater og om vi vinder nogle titler.
Selvfølgelig kan man ikke klandre ham for alt. Spillerne er også meget umotiverede og inspirationen mangler.
Spillet i 2014 har i min øjne været katastrofalt. Forsvaret har ikke lært en skid og angrebets effektivitet er faldet drastisk i niveau. Her mener jeg at der går rigtig lang tid imellem afslutninger på mål og de chancer vi får, dem brænder vi tit.
Og det kan kun blive værre da flere af vores profiler er ved deres vejs ende.

Lige nu har jeg kun en ønske og det er at spole tiden tilbage der hvor vi vandt alle titler med Pep og så siger til spillerne at de skal stoppe karrieren og leve lykkeligt resten af deres liv.
Det drejer sig om:
Valdes-Puyol-Pique-Abidal-Alves-Xavi-Iniesta-Busquets-Pedro-Messi-Eto'o
(Marquez-Sylvinho-Keita-Henry har takket af i god tid)
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: 8/3 Valladolid - FC Barcelona

Indlæg af Luis Enrique »

FCBarcelonaChr skrev: Et sats at ansætte Pep, der endte med at blive en genistreg af historiske dimensioner.
Ja, ansættelsen af Guardiola var et unikum; en genistreg af historiske dimensioner. Klubben har dog gjort den fejl, at den i to omgange har spillet højt spil på baggrund af den genistreg, men nu får det da forhåbentlig en ende med blamagen i går. Jeg har været så heldig at nøjes med et sammendrag.

Jeg tror ikke på Martino kan stå for presset. Han er dead man walking, og det udslagsgivende bliver hans manglende erfaring med fodboldklubber i megaklassen. Han har erfaring med sydamerikanske galehuse med evindelige økonomiske, organisatoriske og professionelle problemer; en kultur hvor trænere, spillere og resultater kommer og går.

Sådan spiller klaveret ikke i FC Barcelona. Klubben er en kulturel og sportslig institution, et foretagende og et brand i milliardklassen, der kræver noget af sine folk. Måske er det ikke kun Martino der er problemet, det kan også være (er også) folk fra ledelsen, spillerne på banen osv. Men Martino bærer hovedansvaret og han må ganske enkelt ikke være så opgivende, så passiv, så uforstående.

Jeg skifter ikke mening. Selv hvis et lykketræf skulle give os enten mesterskabet eller Champions League, så er Martino ikke den rigtige træner for klubben. Jeg har sagt det før og jeg gentager det gerne: Det er Frank de Boer til gengæld.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 8/3 Valladolid - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Der skal ske noget. Nu!
Kampen i går var en skandale og jeg tror muligvis at jeg kom til at fornærme fjernsynet, da jeg råbte eder som ville få selv Kaptajn Haddock til at rødme.

Nu må han godt pakke poloen og finde sig et nyt job. Tak.

Far er skuffet.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 8/3 Valladolid - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Jeg synes bestemt ikke at Messi er en hæmsko i går.. Han var da den eneste der havde noget der blev bare blev en smule farligt.
Hvis man ikke kan åbne et forsvar, så skyd dog, det gør Real og ofte får de et freak mål som bliver afrettet eller riposten

Vi spillede den dårligste kamp siden april maj 2008

Xavi er for gammel. Alves har ikke niveauet længere. Adriano er ikke dygtig nok. Pedro er ikke farlig, og Messi deltager for lidt i genpresset. Cesc er for svingende. Mash er bare ikke cb at all.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 8/3 Valladolid - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Og alligevel var det stort set de samme spillere og samme trænere der vandt over Man C for ikke så mange dage siden.

Det begynder at ligne sidste sæson hvor vi faldt drastisk i niveau på nøjagtig samme tidspunkt
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 8/3 Valladolid - FC Barcelona

Indlæg af emo »

Bortset fra hans to frispark, så havde Messi tre ret så fine (skud/chancer) som han normalt ville score på, og i det mindste på et af dem. Han var uheldig/dårlig rent afslutningsmæssigt i går. Men igen, jeg savner en eller flere som tager fucking fat og driver holdet på banen.

Xavi var blank, anonym, og udstillede Busquets et par gange fordi han pressede ham med nogle ret "dumme" afleveringer.
Allez...

gygfo

Re: 8/3 Valladolid - FC Barcelona

Indlæg af gygfo »

Piquénbauer skrev:The Barcelona Board will discuss Martino's situation tomorrow, there's a possibility he'll get sacked.

Nu ved jeg ikke om det er rigtigt at Rafael Hernández (RafaelH117) har kilder i barca men hvis det er sandt og man fyrer træneren nu så ville de imo være en katastrofe. Hvem ville kunne tage over nu og gøre et godt job? Så hellere give ham resten af sæsonen og så smid ham på porten. Så kan den nye træner få hele opstarten med.
Du glemmer det åbenlyse, Laudrup er arbejdsløs for tiden! :P

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: 8/3 Valladolid - FC Barcelona

Indlæg af Mkj 77 »

Jeg vil mene at tata samt selvfølgelig ledelsen bære ansvaret for det her.
Tata kan ikke håndtere, ikke dygtig nok og spillerne virker ikke som om du forstår konceptet. Samtidig må man bemærke at træneren skal kunne styrke et hold og ved krise tider være dynamikken for motivationen, også der fejler han.

Enig i at ansættelsen af pep var genistreg af hidtil usete dimensioner. Det har de måske tænkt de kunne gøre her også.
Man glemte blot at pep var synonym med barca, han kender kulturen og spillerne, hvilket var essentielt.

Jeg er af den holdning at en fyring kunne skabe noget nyt for holdet og spillerne, give dem en fornyet energi. Historien har vist at det ikke altid er skidt at fyre en træner midt i en sæson.

Med hensyn til city kampen var det i min optik mere held end forstand at vi vandt 2-0.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 8/3 Valladolid - FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

gygfo skrev:
Piquénbauer skrev:The Barcelona Board will discuss Martino's situation tomorrow, there's a possibility he'll get sacked.

Nu ved jeg ikke om det er rigtigt at Rafael Hernández (RafaelH117) har kilder i barca men hvis det er sandt og man fyrer træneren nu så ville de imo være en katastrofe. Hvem ville kunne tage over nu og gøre et godt job? Så hellere give ham resten af sæsonen og så smid ham på porten. Så kan den nye træner få hele opstarten med.
Du glemmer det åbenlyse, Laudrup er arbejdsløs for tiden! :P
Laudrup i spidsen for Barca mandskab lyder meget romantisk i danske ører. Jeg er dog ikke så sikker på, at det er en god idé. Han har fortiden med sig, spillerne vil givetvis respektere ham. Vi har dog snakket meget om, at en Barca træner skal brænde for det, han skal ønske det her mere end alt andet. På det punkt har jeg mine tvivl omkring Laudrup. Jeg synes han er god træner, men omvendt har han gang på gang udtalt, at han ikke har det store behov for at træne et af de store hold. Det taler som minus, især hvis holdet skulle møde modstand.

Jeg vil mene at en mand som Luis Enrique er mere passende. De Boer er en anden mulighed. Martinez kunne også være god. Jeg kan komme på disse navne, hvor de i min optik vil udføre et godt job i Barca. Hvis man skal satse, så er navne som Villas-Boas og Rodgers også spændende, men det vil være et stort sats, hvis man ansætter nogle af de to. Fælles for alle de navne jeg har nævnt er, at de alle har ladet sig inspirere af Cruyff og Pep.

Jeg synes dog, at man lige skal give Tata chancen for at afslutte sæsonen. Han er muligvis ikke den rette til jobbet, men kan ikke se at en lappeløsning vil gavne holdet på længere sigt. Lad os forestille os, at vi ansætter en anden mand på en kortvarig kontrakt, det vil betyde usikkerhed, som kan sprede sig til hele institution.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster