22/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2013/2014

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 22/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Elbarca »

Kubala skrev:Er der ironi på forummet eller? Hvorfor er denne kamp så udslagsgivende for Tata end tidligere kampe, og så det faktum at spillet generelt har været skidt; hvilket man fuldstændigt fejede under bordet, fordi resultaterne kom i hus? Er det fordi, man er nervøse for, at Tata ikke kan levere længere resultatmæssigt? Det var hurtigt at luften røg af ballon.


Jeg har dog aldrig brudt mig omkring spillet.
Det er som Cesc sagde forleden efter City kampen. At sejren må lukke kæften, i hvert tilfølde nogle dage, på de folk, der bliver ved med at sige, dette Barca hold er blevet ringe og ikke kan konkurrere mere. Det holdte da meget godt stik. Der gik et par dage...

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20563
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1099 gange

Re: 22/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Heartbreaker skrev:Drenge, sæt jer nu lige ned. Mange af jer, der sviner holdet og ikke mindst Tata til nu, er også dem, som roste dem til skyerne mod Machester City. Det er Hlebuary. Vi skal nok stadig vinde ligaen og pokalen, ellers giver jeg sgu en kasse DP!
En kasse DP? Der er nok en der har spenderbukserne på, var? ;-)

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: 22/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af klogfyr »

Visca El Barca skrev:Kom gerne med nogle bud? Hvem synes du skal udskiftes? Hvor mange spillere tror du der skal til? Hvor mange spillere fra startopstilling synes du virker trætte af at vinde?
Valdes har jo selv valgt at smutte, men målmandsposten er ikke den vigtigste, når det kommer til sult, så han måtte meget gerne have blevet.

Puyol er gammel og skadet, burde stoppe karrieren.

Alves har gode kampe, men også mange frustrerende kampe, ville sælge ham

Ville give Pique endnu en chance pga alder og opadgående formkurve, men uden tvivl hente en ved siden af ham.

Bussi skal stadig være vores defensive midtbane. hent en ordentlig backup til ham.

Xavi ville jeg udskifte, nok ikke sælge, men ikke som fast mand.

Iniesta ville jeg give et eller 2 år mere pga man ikke kan skifte det hele ud, men synes han er taget et skridt bagud i denne sæson og jeg ville allerede tænke på at afløse ham om en sæson.

Pedro ville jeg sælge, hvis man fik et godt bud på ham ellers hold ham som backup.

Messi er verdens bedste og kan afgøre en kamp på egen hånd og sådan en sælger man ikke. Men han bidrager med meget lidt defensivt til holdet. Han har tilladelse til det, fordi han er verdens bedste, men han gør satme også brug af den tilladelse til bare at kigge på, mens de andre rydder op.

Men som jeg har nævnt før, så er Xavi og Ini vores omdrejningspunkt, og det er der jeg ville gøre de store udskiftninger samt i midterforsvaret og på højre back. Hvis vi kunne købe en målmand, 1-2 midterforsvarer, 1 højreback, 1-2 centrale midtbanespillere over de næste 2 sommertransfervinduer, så ville jeg mene, at vi har fået udskiftet stammen.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 22/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Heartbreaker skrev:Drenge, sæt jer nu lige ned. Mange af jer, der sviner holdet og ikke mindst Tata til nu, er også dem, som roste dem til skyerne mod Machester City. Det er Hlebuary. Vi skal nok stadig vinde ligaen og pokalen, ellers giver jeg sgu en kasse DP!

Hehe... det er komisk. Jeg har altid været kritisk over for Tata, hvilket var primært pga. spillet, men jeg holdte bare min kæft, fordi jeg syntes, at man behøvede ikke at pointere det hver gang, men der hvor filmen knækker, er, "de mennesker", der skamroste Tata, men som lige pludseligt begynder at svine ham til.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20563
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1099 gange

Re: 22/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Billede

De har alle prøvet at tabe på Anoeta..

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 22/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Tata virker mere saglig end de folk der forsvarer ham med de mest random argumenter. Han indrømmer selv at han ikke havde forberedt holdet godt nok, ligesom han lavede fuck ups under kampen. Valdes siger at de gentog bare det, som de lavede i copa, men det gik ikke.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 22/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

FCBarcelonaChr skrev:Billede

De har alle prøvet at tabe på Anoeta..
Det er jo ikke én kamp som gør udfaldet, i så fald var FR en genial træner, eftersom han vandt 0-2 på den bane.

amirjanzel

Re: 22/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af amirjanzel »

Hahaha, det er næsten som at se et afsnit af Days of Our Lives at læse nogle af kommentarerne herinde.

Men hvis vi nu begyndte seriøst at lege lidt med tanken om en større udskiftning i truppen, hvilke spillere ville så være fredede?

Umiddelbart er de eneste, jeg under ingen omstændigheder vil se forlade klubben (af de "vigtige" folk naturligvis), Busquets, Alba, Iniesta, Alexis, Neymar, Cesc og Messi. Blandt de mere perifere spillere er det i princippet kun Bartra og tildels Sergi Roberto og Adriano, jeg heller ikke vil slippe. Hvor ærgerligt det end er, må Puyol stoppe til sommer. Han er done. Xavi skal slef. helst fortsætte, men det er ikke et must, og såfremt han gør, må han overlade sin startplads permanent til Cesc eller et evt. nyindkøb.

De andre er fair game. Det ville ikke være sjovt at se Pedro, Alves eller Piqué forlade klubben, men antager vi at en udskiftning i truppen er nødvendig, ville jeg snildt kunne tage mod en pose penge fra P$G, City eller who ever i bytte for hver af dem.

Hvad synes I?

*Valdés' afgang er naturligvis implicit.
Senest rettet af amirjanzel søn feb 23, 2014 12:32 am, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20563
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1099 gange

Re: 22/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Brombi skrev:
FCBarcelonaChr skrev:Billede

De har alle prøvet at tabe på Anoeta..
Det er jo ikke én kamp som gør udfaldet, i så fald var FR en genial træner, eftersom han vandt 0-2 på den bane.
Det er skam heller ikke det jeg siger. Postede bare billedet, for at vise at den kære Tata ikke er alene! :razz:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 22/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Peps succes var noget af det bedste jeg har oplevet men samtidig kan jeg nu se at det også var en forbandelse. Forventningerne er simpelthen blevet for høje. Der er en grund til at Peps barca bliver omtalt som det bedste klubhold nogensinde - et så godt hold kommer ikke særlig tit.

Tata har sit første år i klubben og vi kæmper stadig med om CL, La liga og CdR. Helt elendigt er det altså ikke. Hvis vi flopper når han har fået lov til at sætte sit præg på klubben ordentligt så skal han selvfølgelig fyres. Men ikke før han har fået muligheden for det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: 22/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Heartbreaker »

Kubala skrev:
Heartbreaker skrev:Drenge, sæt jer nu lige ned. Mange af jer, der sviner holdet og ikke mindst Tata til nu, er også dem, som roste dem til skyerne mod Machester City. Det er Hlebuary. Vi skal nok stadig vinde ligaen og pokalen, ellers giver jeg sgu en kasse DP!

Hehe... det er komisk. Jeg har altid været kritisk over for Tata, hvilket var primært pga. spillet, men jeg holdte bare min kæft, fordi jeg syntes, at man behøvede ikke at pointere det hver gang, men der hvor filmen knækker, er, "de mennesker", der skamroste Tata, men som lige pludseligt begynder at svine ham til.
Jeg ved, at der har været folk, som har været kritiske fra starten, det er også fair nok, men jeg tror stadig på dem. Real Madrid skal nok også kvaje sig før eller siden. Måske endda allerede næste weekend?
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 22/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Man skal stille sig to spørgsmål vedrørende Tata:


1) Vil man gå på kompromis med spillet?
2) Vil man have, at nogle af spillerne bliver udskiftet?


Er man villige til det, så kan Tata også få succes med Barca. Jeg vil i hvert fald ikke.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 22/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

amirjanzel skrev:Hahaha, det er næsten som at se et afsnit af Days of Our Lives at læse nogle af kommentarerne herinde.

Men hvis vi nu begyndte seriøst at lege lidt med tanken om en større udskiftning i truppen, hvilke spillere ville så være fredede?

Umiddelbart er de eneste, jeg under ingen omstændigheder vil se forlade klubben (af de "vigtige" folk naturligvis), Busquets, Alba, Iniesta, Alexis, Neymar, Cesc og Messi. Blandt de mere perifere spillere er det i princippet kun Bartra og tildels Sergi Roberto og Adriano, jeg heller ikke vil slippe. Hvor ærgerligt det end er, må Puyol stoppe til sommer. Han er done. Xavi skal slef. helst fortsætte, men det er ikke et must, og såfremt han gør, må han overlade sin startplads permanent til Cesc eller et evt. nyindkøb.

De andre er fair game. Det ville ikke være sjovt at se Pedro, Alves eller Piqué forlade klubben, men antager vi at en udskiftning i truppen er nødvendig, ville jeg snildt kunne tage mod en pose penge fra P$G, City eller who ever i bytte for hver af dem.

Hvad synes I?
Valdes smutter selv. Men i forsvaret mener jeg at alves, masche og puyol skal videre (puyol stoppe). På midten skal song langt væk, xavi skal være bredde spiller og roberto skal udlejes. I angrebet skal tello sælges samt enten pedro/alexis.

For mig ville et hold med ter stegen - ny, pique, ny, alba - bussi, cesc, iniesta - pedro/alexis, messi og neymar være et skridt i den rigtige retning.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: 22/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af klogfyr »

Brombi skrev:Hvilke store udskiftninger lavede Pep da han skiftede til, er det ikke en mere relevant måde at se det på? Det er lidt ulogisk at sammenligne CL finalen i 2006 med 2009 for at konkludere om Pep havde lavet store udskiftninger. Faktum er at Pep ikke lavede de helt store udskifntinger, end at skifte spillere som 1) ikke var gode nok og 2) ikke var professionelle nok til at acceptere de nye metoder, eller som var for mætte (deco og ronaldinho eksempelvis)

I startopstillingen er der ca 2-3 forandringer: Alves, Pique og Busquets. Ofte spillede Pep med startopstillinger som mindede meget om FR's tid, hvilket vidner om en træner som kunne motivere selv de mest mætte spillere (og se Bayern). Men det er nu også en ligegyldig diskussion. Tata failer i Barcelona, og han har formået at forvandle et verdensklasse mandskab, til et middelmådigt spansk klubhold, som formår at toppe en gang i mellem - men det er ikke det som giver metal i sidste ende!

@Visca
Pep gik ind og fjernede de to (næsten) mest dominerende, Deco og Ronaldinho + en inkompetent højreback..
Vi talte om, om spillerne var mætte eller ej, så sagde du, at det var de også efter FR, men Pep fik dem forvandlet til verdens bedste hold. Det er den påstand, jeg anfægter. Jeg brugte, så 2006 CL finale og 2009 CL finale for at sige, at der var sket betydeligt mere udskiftning på holdet, og man derfor ikke kunne sige at Pep fik et mættet hold til at spille godt, men derimod fik et hold med forholdsvis stor udskiftning til at spille, som han gjorde.

og på de 2 finaler, så er der kun 3 gengangere, derfor var der ikke tale om et mættet hold, men et fornyet hold. Pep fortjener al den ros han får, for at få dem til at spille op til deres potentiale, men han havde også et ungt sultent hold at gøre godt med. I Peps sidste sæson havde han et mæt hold, hvilket han, som du sikkert husker, ikke kunne få til at vinde hverken ligaen eller CL. Det mætte hold overtog Tito, som han godt nok fik til at vinde ligaen, men som fik kæmpe klø af et ungt og sultent Bayern hold. Det mætte hold har Tata nu overtaget og selvom der er kommet lidt udskiftning, så er stammen stadig den samme, og det er den stamme, der ikke har den samme gejst længere, som de havde under Peps første sæson.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 22/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Heartbreaker skrev:
Kubala skrev:
Heartbreaker skrev:Drenge, sæt jer nu lige ned. Mange af jer, der sviner holdet og ikke mindst Tata til nu, er også dem, som roste dem til skyerne mod Machester City. Det er Hlebuary. Vi skal nok stadig vinde ligaen og pokalen, ellers giver jeg sgu en kasse DP!

Hehe... det er komisk. Jeg har altid været kritisk over for Tata, hvilket var primært pga. spillet, men jeg holdte bare min kæft, fordi jeg syntes, at man behøvede ikke at pointere det hver gang, men der hvor filmen knækker, er, "de mennesker", der skamroste Tata, men som lige pludseligt begynder at svine ham til.
Jeg ved, at der har været folk, som har været kritiske fra starten, det er også fair nok, men jeg tror stadig på dem. Real Madrid skal nok også kvaje sig før eller siden. Måske endda allerede næste weekend?

Det er ikke det, jeg siger. Jeg siger, at det er pudsigt, at folk, der bakkede op om Tata, lige pludseligt er begyndt at svine ham til; i modsætning til os, der kritiserede ham fra starten(hvilket for mit vedkommende var pga. spillet).


Edit: Det er ikke dig, jeg taler om.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 32 gæster