26/11 Ajax - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2013/2014

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: 26/11 Ajax - FC Barcelona

Indlæg af Jurij »

sonnybarca skrev:Det er under al kritik at spillere som Sergi Roberto og Bartra ikke starter inde i dag. Jeg er begyndt at miste troen på Tata som manden, der kan hente CL trofæet tilbage til Barcelona. Mange af vores ældre spillere, gider jo tydeligvis ikke at spille de her kampe. Vi mangler energi og gåpåmod. Det vil Sergi Roberto, Bartra, Dongou etc. kunne bringe til sådan en kamp, i og med at de gerne vil vise sig frem! Endvidere bør vi også tænke på at disse spillere er fremtiden og at nogle af vores mest bærende spillere faktisk synger på sidste vers. De unge spillere skal på banen, ellers ser fremtiden knap så lys ud for FC Barcelona som alt-dominerede fodboldklub.
Forstår det heller ikke. Man kan jo se hvad de unge Ajax spillere brænder for! Det er den gejst vi skal have, ikke den ugidelighed som de gamle viste. De er klasse i andre kampe, men hvordan kan du vinde over en 20 årig knægt som føler, at det er den vigtigste kamp i hans liv? Dongou havde været et bedre valg en nogen af de andre angribere, men hvad ved jeg?
Genopbygning status: færdig.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 26/11 Ajax - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Man har alt for høje forventninger til Tata, hvis man tror, at han kan skaffe CL-trofæet i sin første sæson. Det direkte spil har også konsekvenser, og det vil man langsomt erfare - om det med et amputeret hold eller den bedste start ellever, så vil man opleve disse kampe, hvor alt kan gå galt.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 26/11 Ajax - FC Barcelona

Indlæg af zqa »

The end is fucking nigh..

Eller.
#jesuisSheep

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 26/11 Ajax - FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

Kubala skrev:Man har alt for høje forventninger til Tata, hvis man tror, at han kan skaffe CL-trofæet i sin første sæson. Det direkte spil har også konsekvenser, og det vil man langsomt erfare - om det med et amputeret hold eller den bedste start ellever, så vil man opleve disse kampe, hvor alt kan gå galt.
Drop nu det der. Der er ingen der skriver at man forventer CL-trofæet. Blau har forklaret det meget godt:
Blaugrana92 skrev:
Piquénbauer skrev:Det her er elendigt men folk skal slappe af. Det er en ligegyldig kamp og hvis vi taber bliver det vores første nederlag i denne sæson. Så tag en chill pill...
Det handler ikke så meget om nederlaget i sig selv. Nederlag har vi prøvet før og det bliver ikke vores eneste i denne sæson. Et nederlag er til at acceptere. Det er mere indstillingen. Det er manglen på gejst og vilje. Der er ingen gnist og der herskede en form for ligegyldighed blandt alle spillerne indtil 2-0 scoringen. Dét er uacceptabelt.

sonnybarca

Re: 26/11 Ajax - FC Barcelona

Indlæg af sonnybarca »

Kampe som denne, gør også at jeg bliver mere og mere glad for en spiller som Alexis som jeg vil vove at påstå er vores næstvigtigste spiller pt. Messi -> Alexis -> Busquets -> Valdes og uden de 4, ser det sgu skidt ud.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 26/11 Ajax - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Man skal bare være lidt realistisk omkring tingene. Enden er slet nær, men spillet er dødkedelig eller det synes jeg i hvert fald. Tata skal nok få gode resultater med Barca, men om Barca kommer til at spille flot, er en anden snak. Tata er taktisk og kalkulerende, hvilket er godt, hvis man skal have resultater, men konsekvensen af dette er, at spillet kan være dødkedelig og rodet.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 26/11 Ajax - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Brombi skrev:
Kubala skrev:Man har alt for høje forventninger til Tata, hvis man tror, at han kan skaffe CL-trofæet i sin første sæson. Det direkte spil har også konsekvenser, og det vil man langsomt erfare - om det med et amputeret hold eller den bedste start ellever, så vil man opleve disse kampe, hvor alt kan gå galt.
Drop nu det der. Der er ingen der skriver at man forventer CL-trofæet. Blau har forklaret det meget godt:
Blaugrana92 skrev:
Piquénbauer skrev:Det her er elendigt men folk skal slappe af. Det er en ligegyldig kamp og hvis vi taber bliver det vores første nederlag i denne sæson. Så tag en chill pill...
Det handler ikke så meget om nederlaget i sig selv. Nederlag har vi prøvet før og det bliver ikke vores eneste i denne sæson. Et nederlag er til at acceptere. Det er mere indstillingen. Det er manglen på gejst og vilje. Der er ingen gnist og der herskede en form for ligegyldighed blandt alle spillerne indtil 2-0 scoringen. Dét er uacceptabelt.

Hvad skal jeg droppe? Jeg forsvarer ikke Tata. Jeg gider faktisk slet ikke at forsvare manden.
Senest rettet af Kubala ons nov 27, 2013 2:18 pm, rettet i alt 1 gang.

sonnybarca

Re: 26/11 Ajax - FC Barcelona

Indlæg af sonnybarca »

Kubala skrev:Man skal bare være lidt realistisk omkring tingene. Enden er slet nær, men spillet er dødkedelig eller det synes jeg i hvert fald. Tata skal nok få gode resultater med Barca, men om Barca kommer til at spille flot, er en anden snak. Tata er taktisk og kalkulerende, hvilket er godt, hvis man skal have resultater, men konsekvensen af dette er, at spillet kan være dødkedelig og rodet.
Taktisk ja. Men hvis han havde været kalkulerende, så havde Bartra og Sergi Roberto spillet fra start, som minimum. Fodbold er så meget mere end taktik og den på papiret stærkeste opstilling. Det virker ikke videre gennemtænkt på den lange bane.

sonnybarca

Re: 26/11 Ajax - FC Barcelona

Indlæg af sonnybarca »

Og lige til slut. Jeg kan simpelthen ikke forstå at man som en af verdens største klubber kan blive ved med at stille sig tilfreds med at spille en midtbanespiller på en angriber position. Det er IKKE en optimal løsning, omend den kører på 3. sæson nu og ret ofte endda! Der er simpelthen nogle beslutninger jeg ganske enkelt ikke fatter!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 26/11 Ajax - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Men Sergi har slet ikke spillet, så det vil også have konsekvenser. Jeg er dog enig i, at Bartra skulle have startet, hvilket var en fejl disposition fra Tata af, men jeg tror ikke, at Sergi havde ændret kampen. Desuden skulle Busi også have startet i stedet for Song, men Busi skal også have pauser, hvis han skal præstere optimalt. Jeg bliver dog ikke fan af Tatas måde at praktisere fodbold på.

emo
Indlæg: 17788
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Sv: 26/11 Ajax - FC Barcelona

Indlæg af emo »

zqa skrev:The end is fucking nigh..

Eller.
Jeg er fra Fyn, ikke KBH street, så hvad er "nigh"?
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 26/11 Ajax - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Wow et nederlag i CL hvor man allerede er videre og så skal fanden males på væggen. Indstillingen var skidt og det var en elendig kamp så selvfølgelig er det i orden at være utilfreds. Men at angribe spillerne, trænerne osv er lidt langt ud. Tata skulle have spillet med de "unge" men han tænkte nok at han ville have det ene point (sikre 1. pladsen) og så kunne de spille mod celtic. Desværre så havde han ikke regnet med at INGEN af førsteholds spillerne ikke gad (pique prøvede).

Vi har næsten altid et fuck up i CL gruppespillet. Sådan er det. Det er noget lort men heldigvis betyder det ikke det store...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 26/11 Ajax - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

sonnybarca skrev:Kampe som denne, gør også at jeg bliver mere og mere glad for en spiller som Alexis som jeg vil vove at påstå er vores næstvigtigste spiller pt. Messi -> Alexis -> Busquets -> Valdes og uden de 4, ser det sgu skidt ud.
Arh. Jeg elsker Alexis, men jeg synes sgu ikke at han er vigtigere end Busquets. Eller Valdés for den sags skyld. Måske den 4. vigtigste og mest formstærke mand, som tingene ser ud i øjeblikket. Eller så er det vel 3. mest formstærke, nu hvor Valdés ikke kan tælles med længere.

sonnybarca

Re: 26/11 Ajax - FC Barcelona

Indlæg af sonnybarca »

Blaugrana92 skrev:
sonnybarca skrev:Kampe som denne, gør også at jeg bliver mere og mere glad for en spiller som Alexis som jeg vil vove at påstå er vores næstvigtigste spiller pt. Messi -> Alexis -> Busquets -> Valdes og uden de 4, ser det sgu skidt ud.
Arh. Jeg elsker Alexis, men jeg synes sgu ikke at han er vigtigere end Busquets. Eller Valdés for den sags skyld. Måske den 4. vigtigste og mest formstærke mand, som tingene ser ud i øjeblikket. Eller så er det vel 3. mest formstærke, nu hvor Valdés ikke kan tælles med længere.
Det er selvfølgelig en svær konklusion at drage. Men rent offensivt, ser det sgu rigtig sløjt ud når både Messi og Alexis ikke er med. Endvidere er Alexis også et godt eksempel, når det kommer til indstillingen. Også selvom han måske tidligere har været ramt på selvtilliden.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 26/11 Ajax - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Han er helt klart en af dem der går forrest, for så vidt angår at ofre sig og kæmpe røven ud af bukserne, men der synes jeg nu også at Pedro plejer at være et glimrende eksempel. Busquets er for mig at se bare bindeleddet på vores hold. Leddet mellem defensiven og offensiven, og faktisk brikken der får begge dele til at fungere. Defensivt via sin fantastisk evne til at bryde modstandernes spil, offensivt ved at slå de fantastiske fremadrettede afleveringer, der skærer direkte gennem modstandernes linjer. Vi har ofte problemer med at få flyttet bolden forbi modstandernes midtbanefolk når Busquets ikke er med. Han er eminent til at finde hullerne og få flyttet bolden op mellem modstandernes midtbane og forsvar.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 18 gæster