1/10 Celtic - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2013/2014

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 1/10 Celtic - FC Barcelona

Indlæg af zqa »

Flax, jeg lægger en lort på din terrasse, hvis du ikke snart holder kæææft. Og brækker mig ned i din Weber.

End of discussion. Biaatch!
#jesuisSheep

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 1/10 Celtic - FC Barcelona

Indlæg af Flax_Generous »

Ha! Det er meget sjovere at prikke til jer tosser end det er at skrive om ghettolister og erhvervsskolereform og åbningsdebat og hvad jeg ellers får penge for.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 1/10 Celtic - FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Flax_Generous skrev:
JonasV skrev:Synes du ikke, det i så fald også ville være relevant at nævne hvor meget han netop har arbejdet med at lægge denne ufine tendens fra sig, mens han har været i Barça-trøjen?
Det kan man godt nævne. Man kan også mene, at der ikke er nogen grund til at rose spillere for at følge reglerne, opføre sig som vi forventer af dem og som mange andre spillere faktisk opfører sig. Bør vi f.eks. rose Pepe hvis han spiller ti kampe uden at sparke en modspiller ned? Uden sammenligning i øvrigt.

Jeg forstår dog godt din pointe. Jeg har det på samme måde, når Busquets efter flere år stadigvæk bliver kritiseret for et par usympatiske situationer i rap som han dog aldrig har gentaget.
Vi er måske ikke rasende uenige på dette punkt. Jeg synes bare at hvis man skal skrive en anmeldelse af 'The King of Limbs', så er det selvfølgelig i orden at have 'OK Computer' som referencepunkt, men det bør ikke fylde størstedelen af anmeldelsen. Ok, måske søgt, men jeg synes stadig, den måde Viasat dækker "sagen" på er nogenlunde ligeså saglig som en EB-spiseseddel.
Flax_Generous skrev:
JonasV skrev:Hvor mange kampe skal han have spillet i Barça-trøjen, hvor han ikke diver mere end alle andre fodboldspillere, før det er ok at forholde sig mere objektivt til "nutiden"?
Ti kampe er ikke tilstrækkeligt. Et par år som med Busquets er mere end rigeligt. Jeg skal nok sige til, når jeg mener, at Neymar har gjort nok for at ændre sit image.
Du sender bare en PB, når det er tid ;-)
Jeg forstår godt at man tager Neymars blakkede fortid når det kommer til skuespil med, men jeg forstår til gengæld ikke, at man ser 100% bort fra indeværende sæson. Der må da være en mere balanceret, objektiv mellemvej.

Flax_Generous skrev:
JonasV skrev:Jeg synes derimod, der er en kæmpe mængde små, svinske eftertaklinger o.lign. som ikke bliver straffet - det er pinagtigt hvad der til tider skal til, før dommeren trækker et gult kort op af lommen. Det er tit medvirkende til at kampe går over gevind i intensitet. Det avler frispark, som så igen avler overspillede situationer, hvor man forsøger at gøre opmærksom på frisparkene. Det er, i min optik, uhyre sjældent kampe eskalerer den anden vej rundt.
Det er svært vurdere, synes jeg. Jeg kan sagtens se ovenstående scenarie for mig, og det er måske rigtigt, at rent kvantitativt er der flere tilfælde af ustraffede svinestreger end succesfulde tilfælde af skuespil og film.

Måske skyldes det skæve fokus i stedet kvalitative forskelle i payoff af svinestreger og skuespil. Med skuespil og film forsøger man at få et meget synligt payoff, der vil ændre en kamp (f.eks. et rødt kort til modstanderen eller et straffespark), mens man med svinestreger forsøger at få et payoff, der er sværere at få øje på eller visualisere (f.eks. intimidering/småskade af en modspiller eller bremset et potentielt farligt angreb). Det gør det lettere at få øje på når skuespil eller film betaler sig, og det kan ramme retfærdighedsfølelsen.

Det er ikke en retfærdiggørelse af det skæve fokus - jeg vil som sagt også hellere have udryddet svinestreger end skuespil, det har jeg fastholdt fra starten - men måske kan det forklare det.
Fair nok. Jeg kan godt se din pointe i forhold til payoff og retfærdighedsfølelsen. Måske føler folk at skuespil er en mere "håndgribelig" ulovlighed end frispark, da frispark jo varierer over en bred vifte af grader, der spænder fra de mere uskyldige til de virkelig grimme. Hvoraf sidstenævnte jo er dem, der står mest ud. I samme ombæring synes jeg, det er vigtigt at skelne mellem overspillede situationer (hvor "overdriveren") reelt har en sag og direkte diving.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1/10 Celtic - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Flax_Generous skrev:Ha! Det er meget sjovere at prikke til jer tosser end det er at skrive om ghettolister og erhvervsskolereform og åbningsdebat og hvad jeg ellers får penge for.
Jeebus det lyder kedeligt! Så kan jeg sgu godt forstå at du hellere vil trolle herinde.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 1/10 Celtic - FC Barcelona

Indlæg af zqa »

Flax_Generous skrev:Ha! Det er meget sjovere at prikke til jer tosser end det er at skrive om ghettolister og erhvervsskolereform og åbningsdebat og hvad jeg ellers får penge for.
:lol:
#jesuisSheep

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 1/10 Celtic - FC Barcelona

Indlæg af Flax_Generous »

JonasV skrev:Vi er måske ikke rasende uenige på dette punkt. Jeg synes bare at hvis man skal skrive en anmeldelse af 'The King of Limbs', så er det selvfølgelig i orden at have 'OK Computer' som referencepunkt, men det bør ikke fylde størstedelen af anmeldelsen. Ok, måske søgt, men jeg synes stadig, den måde Viasat dækker "sagen" på er nogenlunde ligeså saglig som en EB-spiseseddel.
Høhø, jeg forstår dig.

Jeg tror for øvrigt, at man skal passe meget på med at have høje forventninger til sportsjournalisters saglighed. Herunder også kommentatorer. Jeg har selv arbejdet på en avis, hvor jeg havde plads tæt på sportsredaktionen. Jeg lover dig for, at det var nogle gumpetunge drenge, der alle red deres egen lille kæphest benhårdt.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1/10 Celtic - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

http://www.bold.dk/snak/index.php?actio ... id=3354465

Idioten ved da i det mindste selv at han er en klovn!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 1/10 Celtic - FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

I er allesammen syge!........ i knolden! Messi1987 er den eneste normal og fornuftig bruger herinde!
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 1/10 Celtic - FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

zqa skrev:Flax, jeg lægger en lort på din terrasse, hvis du ikke snart holder kæææft. Og brækker mig ned i din Weber.

End of discussion. Biaatch!
Har du gjort det? Han holdt ikke kæft efter dit indlæg, hn bliver jo bare ved. Gør det!
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 1/10 Celtic - FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

Flax_Generous skrev:
Kubala skrev:Problemet er, at man sætter et prædikat på spilleren, som han har en fortid med diving(altså evig diver), hvilket er problematisk - Busi er et godt eksempel på dette.
Neymar har lige præcis fortjent sådan et prædikat. Ikke så meget for tiden i Barca (det er trods alt kun 10 ud af over 250 seniorkampe), men derimod generelt. Kan I huske den her fra i sommers? Han er 21 år og han har allerede en mildt sagt forbløffende samling af den slags. Neymar skal bevise, at han ikke er den slags spiller, men episoder som i går hjælper altså ikke.
Han kommer aldrig til at kunne bevise noget som helst, når folk besidder et tunnelsyn som dig. Du taler om blaugranabriller, alt i mens du kun ser hvad du vil se. Det er jo patetisk at man har behov for at påpege, at Neymar er usympatisk når han vrider sig i smerte efter at være blevet losset ned for 20. Gang i en kamp. Jøsses en heksejagt du deltager i
Forumlegende

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 1/10 Celtic - FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

Flax_Generous skrev:
emo skrev:Aaah det er svært.
Det er det. Det er derfor, jeg forsøger at holde en klar linje. Så undgår jeg de svære vurderingssager, hvor mine personlige sympatier måske spiller ind.
Din sag er alene baseret på din holdning vedrørende Neymar. Som Visca korrekt påpeger. Det er da uforståeligt, at du føler trang til at fokusere på andet, end at Neymar blev losset i ryggen.
Forumlegende

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 1/10 Celtic - FC Barcelona

Indlæg af Flax_Generous »

Billede

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 1/10 Celtic - FC Barcelona

Indlæg af Elbarca »

Tror vi skal vende os til misundelsen, så længe vi har et hold, der kan dominere andre hold, specielt de britiske. Det må også være hårdt at være United fan i disse tider. Fremtiden ser ikke ligefrem lys ud for dem.

Det er som om vores spillere skal være glade for at blive høvlet ned. Selv Messi, der har været gennemtæsket i en del år efterhånden, kan de være ude efter. Og det selvom denne altid rejser sig op og spiller videre, som om der ikke var sket noget.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 1/10 Celtic - FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

Flax_Generous skrev:Billede
Værdigt må man sige
Forumlegende

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 1/10 Celtic - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Altså jeg synes ikke, at det er værre end hvad det bliver gjort til. Neymar overdrev situationen, men der var ikke film eller dive eller hvad man kalder det efterhånden, men han overdrev situationen en smule. Var der rødt? Ja, det var der. Overdrev han? Ja, det gjorde han. Er det fair? Det er en smagssag. Flax synes ikke, at det er fair - fordi dommeren skal ikke påvirkes i sin dømmekraft, hvilket man også benytter sig i almindelige retssager(princippet, at dommeren ikke skal være påvirket af følelsesmæssige o.lign. ting i afgørelses momentet), og fred være med det. Længere er den vel ikke.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 37 gæster