1/10 Celtic - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2013/2014

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1/10 Celtic - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

emo skrev:... tænker, hvorfor er kommentatorene og medierne ikke ligeså slemme til at forfølge CR? Denne har da om nogen også kastet sig som død ged i PRL, og La Liga. Men et par sæsoner uden de største overdrivelser gør at man ikke længere er efter ham. Busquets er folk stadig efter, feks...

Der er bare noget, rådent ved alt...
Ronaldo spiller ikke for barca og barca er fc hollywood. Alle ved at barca er de slemmeste og at spillerne bliver trænet i at filme.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1/10 Celtic - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Flax_Generous skrev:
Kubala skrev:Det gjorde Neymar jo ikke. Det ved du jo godt eller? Jeg ved, at Neymar ikke har plusser i din bog og jeg kan heller ikke lide, at man filmer og diver, men det er stadig lidt i overkanten, at antage, at han simulerer en skade(det gjorde sikkert ikke voldsomt meget ondt, så han overdrev, men ligefrem at simulere en skade...arh). Desuden begik Brown en forseelse eller er du uenig i det?, siden du bruger: "Pretending to have been fouled".
Ja, jeg synes, at Neymar overdrev situationen ved at simulere, at han blev skadet. Ligesom Claus Bo Larsen mener det. Og nej, han blev faktisk fældet og sparket ud efter, og derfor skal Brown selvfølgelig have rødt.
Du kan jo ikke sige at han simulerer at han blev skadet. Noget kan vel godt gøre ondt uden at man bliver skadet? Det kan også være at det faktisk gjorde ondt? Men der dømmer du ham for hans fortid og mener at han overspiller. Som jonasv påpeger så er der en holdning til neymar og den slipper han ikke af med. Så desværre skal vi høre på dette fis i noget tid endnu. Præcis som med bussi.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 1/10 Celtic - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Flax_Generous skrev:
Kubala skrev:Det gjorde Neymar jo ikke. Det ved du jo godt eller? Jeg ved, at Neymar ikke har plusser i din bog og jeg kan heller ikke lide, at man filmer og diver, men det er stadig lidt i overkanten, at antage, at han simulerer en skade(det gjorde sikkert ikke voldsomt meget ondt, så han overdrev, men ligefrem at simulere en skade...arh). Desuden begik Brown en forseelse eller er du uenig i det?, siden du bruger: "Pretending to have been fouled".
Ja, jeg synes, at Neymar overdrev situationen ved at simulere, at han blev skadet. Ligesom Claus Bo Larsen mener det. Og nej, han blev faktisk fældet og sparket ud efter, og derfor skal Brown selvfølgelig have rødt.

Så kan du heller ikke bruge: "Pretending to have been fouled", da du erkender, at Brown begik en forseelse. Synes, at det er lidt langt ude, at antage, at han prøvede på, at simulere en skade, men fred være med det.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 1/10 Celtic - FC Barcelona

Indlæg af Flax_Generous »

Kubala skrev:Nigel de Jong sparkede Xabi Alonso, og Alonso overdrev ikke sparket, altså i samme omfang som Neymar, og hvad skete der? Ja, Nigel de Jong fik kun et gult kort. Var det fair og på sin plads eller? Det er virkeligt svært.

phpBB [video]
Selvfølgelig skulle de Jong være udvist. At han kun fik gult kort skyldtes dog ikke, at Xabi Alonso bare rejste sig med det samme - han lå jo faktisk længe og fik fortjent lidt lægelig behandling - men derimod, at Howard Webb ikke turde vise et rødt kort tidligt i kampen. Han har selv indrømmet, at det var en fejl.

btw, jeg havde lykkeligt glemt alt om vuvuzelaer... tak for lige at minde mig om dem!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 1/10 Celtic - FC Barcelona

Indlæg af Flax_Generous »

Kubala skrev:Så kan du heller ikke bruge: "Pretending to have been fouled", da du erkender, at Brown begik en forseelse. Synes, at det er lidt langt ude, at antage, at han prøvede på, at simulere en skade, men fred være med det.
Jeg bruger heller ikke "pretending to have been fouled." Læs hvad jeg skriver. Det var et svar til Piquénbauer som mener, at der er afgørende forskel på at lade som om man er blevet fældet og så spille skadet når man er blevet ramt. Det er bare ikke en forskel som FIFA anerkender.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 1/10 Celtic - FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Flax_Generous skrev:Jeg havde ikke lyd på kampen, så jeg ved ærlig talt ikke, hvad der blev sagt om ham. Men hvis kommentatorerne påpegede Neymars tendens til at filme, spille skuespil og overdrive ufarlige situationer, så kan jeg ikke have ondt i røven. For selvom han måske ikke har været så slem i de ti første kampe i Barca-trøjen, og selvom han måske endda forsøger at lægge tendensen på hylden, så er det et ubestrideligt faktum, at han er ophavsmand til en sand kavalkade af forsøg på at snyde dommeren. Og lægger han bare én ekstra til, så bør det bestemt påpeges og fordømmes prompte.
Synes du ikke, det i så fald også ville være relevant at nævne hvor meget han netop har arbejdet med at lægge denne ufine tendens fra sig, mens han har været i Barça-trøjen? Til tider har det virket helt demonstrativt hvor hurtigt han har rejst sig efter at være blevet fældet. Det er den ukritiske automatik hos dem, der sender deres meninger ud til den brede befolkning, jeg synes er under al kritik. En ting er hvad man sidder og råber af sit TV hjemme i stuen, men hvis man går op i fodbold - og måske oven i købet er hyret til at gøre det - så er det simpelthen nødt til at være mere nuanceret end den standard der lægges for dagen.
Hvor mange kampe skal han have spillet i Barça-trøjen, hvor han ikke diver mere end alle andre fodboldspillere, før det er ok at forholde sig mere objektivt til "nutiden"?

Flax_Generous skrev:
JonasV skrev:Hvorfor bliver det ikke nævnt én eneste gang, at en Celtic spiller træder Cesc på anklen, dejser om, hvorefter Cesc får et gult kort. Hvad sker der for det?
Jeg nævner det ikke fordi det ikke havde betydning for kampen og fordi jeg tvivler på, at nogen herinde har en anden holdning til episoden end jeg har.
I forhold til hvad min kæphest går ud på, så bidrager det jo bare til den bevidstløse "Neymar er ham, der diver"-dovenskab, når de undlader at nævne at andre spillere i samme kamp gør nøjagtig det samme. Derfor er det for mig en relevant pointe.

I øvrigt bør det vel heller ikke regnes som at have betydning for kampen om Neymar ømmer sig mere end han burde eller ej, da vi vel er enige om, at Browns røde kort var helt på sin plads?
Flax_Generous skrev:Jeg tror dog, at en del af det skæve fokus skyldes, at svinestreger oftest bliver straffet, mens det derimod jævnligt kan betale sig at spille skuespil. Og det rammer altså folk på retfærdighedsfølelsen.
Her er jeg af en lidt anden opfattelse. Jeg synes derimod, der er en kæmpe mængde små, svinske eftertaklinger o.lign. som ikke bliver straffet - det er pinagtigt hvad der til tider skal til, før dommeren trækker et gult kort op af lommen. Det er tit medvirkende til at kampe går over gevind i intensitet. Det avler frispark, som så igen avler overspillede situationer, hvor man forsøger at gøre opmærksom på frisparkene. Det er, i min optik, uhyre sjældent kampe eskalerer den anden vej rundt.

For en god ordens skyld, må du ikke opfatte det, som at jeg forsvarer skuespil, for det er helt klart en ekstremt uklædelig tendens. Og jeg kan sagtens se pointen med de to artikler, du linker til - omend, det (heldigvis!) er ret så sjældent at folk decideret dejser om med hjerteanfald eller lignende.
Senest rettet af JonasV ons okt 02, 2013 4:31 pm, rettet i alt 1 gang.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 1/10 Celtic - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Flax_Generous skrev:
Kubala skrev:Nigel de Jong sparkede Xabi Alonso, og Alonso overdrev ikke sparket, altså i samme omfang som Neymar, og hvad skete der? Ja, Nigel de Jong fik kun et gult kort. Var det fair og på sin plads eller? Det er virkeligt svært.

phpBB [video]
Selvfølgelig skulle de Jong være udvist. At han kun fik gult kort skyldtes dog ikke, at Xabi Alonso bare rejste sig med det samme - han lå jo faktisk længe og fik fortjent lidt lægelig behandling - men derimod, at Howard Webb ikke turde vise et rødt kort tidligt i kampen. Han har selv indrømmet, at det var en fejl.

btw, jeg havde lykkeligt glemt alt om vuvuzelaer... tak for lige at minde mig om dem!

Selvfølgelig skulle Alonso lige sunde sig - han er trods alt ikke Superman, men han kunne have rullet rundt og råbt/skreget voldsomt m.m., hvilket han ikke gjorde. Det er altså svært og derfor vil jeg bare pointere, at hvad skal man gøre. Skal man overdrive eller skal man lade være?, hvis der er kontakt. Sorry for Vuvuzelaerne... :oops:

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 1/10 Celtic - FC Barcelona

Indlæg af Flax_Generous »

Piquénbauer skrev:Du kan jo ikke sige at han simulerer at han blev skadet. Noget kan vel godt gøre ondt uden at man bliver skadet? Det kan også være at det faktisk gjorde ondt? Men der dømmer du ham for hans fortid og mener at han overspiller.
Så er vi tilbage til Daluigis påstand om, at Neymar i virkeligheden blev ramt hårdt. Det tror jeg bare ikke.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 1/10 Celtic - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Flax_Generous skrev:
Kubala skrev:Så kan du heller ikke bruge: "Pretending to have been fouled", da du erkender, at Brown begik en forseelse. Synes, at det er lidt langt ude, at antage, at han prøvede på, at simulere en skade, men fred være med det.
Jeg bruger heller ikke "pretending to have been fouled." Læs hvad jeg skriver. Det var et svar til Piquénbauer som mener, at der er afgørende forskel på at lade som om man er blevet fældet og så spille skadet når man er blevet ramt. Det er bare ikke en forskel som FIFA anerkender.

Ok, på den måde. Så misforstod jeg lige den del.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1/10 Celtic - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Flax_Generous skrev:
Piquénbauer skrev:Du kan jo ikke sige at han simulerer at han blev skadet. Noget kan vel godt gøre ondt uden at man bliver skadet? Det kan også være at det faktisk gjorde ondt? Men der dømmer du ham for hans fortid og mener at han overspiller.
Så er vi tilbage til Daluigis påstand om, at Neymar i virkeligheden blev ramt hårdt. Det tror jeg bare ikke.
Men så dømmer du ham vel også kun på hans fortid? Ingen af jer ved noget med sikkerhed men pga hans fortid så mener du at han filmer. Det udelukker dog ikke at det gjorde nas og at neymar bare viste dette. Men ligemeget hvad så er det fuldstændig ligegyldigt idet det slemme i denne episode var browns hovedløse spark. Desværre får neymar alt opmærksomheden.
Senest rettet af Piquénbauer ons okt 02, 2013 4:42 pm, rettet i alt 1 gang.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: 1/10 Celtic - FC Barcelona

Indlæg af emo »

Billede
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1/10 Celtic - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

http://www.barcelonafootballblog.com/20 ... -day-test/

En rigtig fin analyse af kampen! Og især det sidste stykke (som jeg har postet tidligere) er godt skrevet og giver nogle gode modargumenter til dem der brokker sig over at barca spillerne overdriver.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 1/10 Celtic - FC Barcelona

Indlæg af Flax_Generous »

JonasV skrev:Synes du ikke, det i så fald også ville være relevant at nævne hvor meget han netop har arbejdet med at lægge denne ufine tendens fra sig, mens han har været i Barça-trøjen?
Det kan man godt nævne. Man kan også mene, at der ikke er nogen grund til at rose spillere for at følge reglerne, opføre sig som vi forventer af dem og som mange andre spillere faktisk opfører sig. Bør vi f.eks. rose Pepe hvis han spiller ti kampe uden at sparke en modspiller ned? Uden sammenligning i øvrigt.

Jeg forstår dog godt din pointe. Jeg har det på samme måde, når Busquets efter flere år stadigvæk bliver kritiseret for et par usympatiske situationer i rap som han dog aldrig har gentaget.
JonasV skrev:Hvor mange kampe skal han have spillet i Barça-trøjen, hvor han ikke diver mere end alle andre fodboldspillere, før det er ok at forholde sig mere objektivt til "nutiden"?
Ti kampe er ikke tilstrækkeligt. Et par år som med Busquets er mere end rigeligt. Jeg skal nok sige til, når jeg mener, at Neymar har gjort nok for at ændre sit image.
JonasV skrev:I øvrigt bør det vel heller ikke regnes som at have betydning for kampen om Neymar ømmer sig mere end han burde eller ej, da vi vel er enige om, at Browns røde kort var helt på sin plads?
Sandt nok. Hvis jeg skal være helt ærlig, så var det nok også det faktum, at jeg havde på fornemmelsen, at mange herinde ville være uenige med mig, som lokkede mig til at skrive. Vi er derimod alle enige om Fabregas-episoden.
JonasV skrev:Jeg synes derimod, der er en kæmpe mængde små, svinske eftertaklinger o.lign. som ikke bliver straffet - det er pinagtigt hvad der til tider skal til, før dommeren trækker et gult kort op af lommen. Det er tit medvirkende til at kampe går over gevind i intensitet. Det avler frispark, som så igen avler overspillede situationer, hvor man forsøger at gøre opmærksom på frisparkene. Det er, i min optik, uhyre sjældent kampe eskalerer den anden vej rundt.
Det er svært vurdere, synes jeg. Jeg kan sagtens se ovenstående scenarie for mig, og det er måske rigtigt, at rent kvantitativt er der flere tilfælde af ustraffede svinestreger end succesfulde tilfælde af skuespil og film.

Måske skyldes det skæve fokus i stedet kvalitative forskelle i payoff af svinestreger og skuespil. Med skuespil og film forsøger man at få et meget synligt payoff, der vil ændre en kamp (f.eks. et rødt kort til modstanderen eller et straffespark), mens man med svinestreger forsøger at få et payoff, der er sværere at få øje på eller visualisere (f.eks. intimidering/småskade af en modspiller eller bremset et potentielt farligt angreb). Det gør det lettere at få øje på når skuespil eller film betaler sig, og det kan ramme retfærdighedsfølelsen.

Det er ikke en retfærdiggørelse af det skæve fokus - jeg vil som sagt også hellere have udryddet svinestreger end skuespil, det har jeg fastholdt fra starten - men måske kan det forklare det.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1/10 Celtic - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Flax_Generous skrev:
JonasV skrev:Hvor mange kampe skal han have spillet i Barça-trøjen, hvor han ikke diver mere end alle andre fodboldspillere, før det er ok at forholde sig mere objektivt til "nutiden"?
Ti kampe er ikke tilstrækkeligt. Et par år som med Busquets er mere end rigeligt. Jeg skal nok sige til, når jeg mener, at Neymar har gjort nok for at ændre sit image.
Tak hr moralens vogter. Jeg glæder mig allerede og tror også at neymar personligt glæder sig til at få sit blåstemple fra en dansk man u fan.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 1/10 Celtic - FC Barcelona

Indlæg af Flax_Generous »

Selv tak, hr. Dødbider Som Ikke Forstår Når Noget Er Sagt Med Et Glimt i Øjet.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 40 gæster