1/10 Celtic - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2013/2014

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 1/10 Celtic - FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Flax_Generous skrev:
Visca El Barca skrev:Må jeg spørge, mener du for alvor, at den situation du linker til kan sammenlignes med episoden igår?
Nej, der var klart rødt i går, som jeg skrev som det allerførste i tråden.
Visca El Barca skrev:Jeg må også spørge, hvis man tager et kig på dommeren, selvom han har perfekt syn og kan se hvad der sker, har han først det gule kort i hånden ( det er tydeligt at se det), han ombestemmer sig og giver et korrekt rødt, kunne det tænkes at det netop sker på baggrund af Neymars reaktion? Hvis, hvorfor er det så galt at en spiller hjælper dommeren med at træffe det korrekte valg og giver det kort, som der skal gives i situation.
Two wrongs don't make a right. Det kræver, at man kan se det store billede, men det plejer du da altså at kunne se. Jeg tror derfor, at du lader dig forblænde af farven på spillerens trøje. Hvis det var Pepe som overdrev og spillede skuespil, så ville du næppe have problemer med at sige, at Pepe bør fralægge sig den adfærd, uanset om forseelsen er til et rødt kort eller ej. Pepe er trods alt ikke dommer i situationen.
Jeg tror jeg er en af de få, der har været efter Neymar i starten, men jeg føler han prøver at lægge de tendenser på hylden. Når jeg kan se, at han er ved at komme væk fra det, føler jeg ikke et behov for at påpege, hvad han tidligere har lavet. Jeg roser i stedet for hans indsats omkring at komme væk fra det.

Jeg ved ærlig talt ikke, hvad jeg havde følt og ment, hvis det var Pepe og Brown eller endda en Barca spiller havde sparket ham. Havde det været Barca spiller, så havde mit fokus helt klart været på den dumhed, denne havde begået, Barca spilleren havde fået min kritik og så var Pepes overdrivelse gået ubemærket hen. Det er jeg ret sikker på.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: 1/10 Celtic - FC Barcelona

Indlæg af emo »

Hvad angår Neymar, så synes jeg da også at han har ændret sig en del. Har ikke fulgt ham for tæt i Santos, men var ikke pro-Neymar da han lige kom frem for nogle år siden.

Jeg er pisse glad for ham nu. Selv kampen i går, publikum er efter ham, og han er kølig. Gestikulerer ikke, provokerer ikke, vist sig som en sindsyg team-player, løber mere defensivt end jeg turde have drømt om. Alt i alt synes jeg at han kun har vist sig fra sin positive side, og indtil videre et knald godt køb. Allez, Neymar!
Allez...

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 1/10 Celtic - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Ingen kan sidde her og sige, at de ikke havde reageret på en overdrivelse fra Pepe...det kan ingen. Men jeg tror også, at man havde været sur på Barca-spilleren, for at have udstillet sit hold.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1/10 Celtic - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... 112411.ece

Og så kører vi igen... Det er en hekstjagt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 1/10 Celtic - FC Barcelona

Indlæg af Flax_Generous »

Piquénbauer skrev:Der er jo også kæmpe forskel på film og overdrivelse. Film er klamt og direkte snyd. En overdrivelse kan derimod kun forekomme når der er begået et frispark. Det er to helt forskellige ting og skal på ingen måder betegnes som det samme.
Fortæl du det til FIFA som klassificerer både "pretending to have been fouled" og "feigning injury" som "simulation" og "unsporting behaviour," hvilket giver et gult kort.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 1/10 Celtic - FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Piquénbauer skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... 112411.ece

Og så kører vi igen... Det er en hekstjagt.

Til gengæld er det Claus Bo, manden er ikke helt normal, så den lader vi ligge.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1/10 Celtic - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Flax_Generous skrev:
Piquénbauer skrev:Der er jo også kæmpe forskel på film og overdrivelse. Film er klamt og direkte snyd. En overdrivelse kan derimod kun forekomme når der er begået et frispark. Det er to helt forskellige ting og skal på ingen måder betegnes som det samme.
Fortæl du det til FIFA som klassificerer både "pretending to have been fouled" og "feigning injury" som "simulation" og "unsporting behaviour," hvilket giver et gult kort.
feigning injury er jo ikke ensbetydende med en overdrivelse. Man kan sagtens vise at det gør ondt uden at det betyder at man faker en skade.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 1/10 Celtic - FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Filmede Neymar mere i går, end alle mulige andre spillere gør weekend efter weekend?

Jeg kan naturligvis ikke udelukke at jeg til en vis grad har blaugrana-briller på, men sådan som jeg ser/husker det, er der nogle (1-2) episoder hvor han overdriver effekten af frispark der bliver begået på ham. Det er ikke klædelig på nogen måde, men det sker på det nærmeste i hver eneste fodboldkamp i de bedste rækker i Spanien, UK, Italien osv.

Det, der pisser mig af, er denne dovne tendens til at dømme Neymar, på en måde hvor fortidens synder gør, at man er ude af stand til at se objektivt på dem det rent faktisk handler om nu. Og det er her, jeg er uenig med dig, Flax. Jeg forstår ikke hvorfor de dives, Neymar har på samvittigheden skal bruges til at retfærdiggøre den heksejagt han må finde sig i på en aften som i går. Og hvis man endelig skal bringe tidligere kampe i spil, så start dog med den igangværende sæson. For mig er det, efter at have set alle Barças kampe (minus en enkelt halvleg mod Rayo), ret tydeligt at man arbejder aktivt for at han skal lægge den kedelige tendens fra sig. Der bliver begået så ufatteligt mange frispark på ham (hvis jeg ikke tager fejl, er han den der er begået allerflest frispark mod i ligaen), og i stort set samtlige tilfælde rejser han sig hurtigt op igen. Men det er åbenbart for meget at forlange at diverse kommentatorer og "eksperter" skal referere til de kampe han har spillet for sin nuværende klub, de sidste måneder - og i stedet hive fat i ting, de formentlig har stiftet bekendtskab ved via YouTube-compilations.

Ok, nok om det. Som sagt, er der et par situationer i går, hvor han overspiller på nogle frispark - som rent faktisk er der. Hvis jeg tager fejl, så ret mig.
Hvorfor bliver det ikke nævnt én eneste gang, at en Celtic spiller træder Cesc på anklen, dejser om, hvorefter Cesc får et gult kort. Hvad sker der for det? Det er Neymar, der må tage tæskene for nogle ufine ting, som så ufatteligt mange fodboldspillere begår i så mange kampe. Og ja, det er ufint at overspille. Men som jeg har brokket mig over tidligere, så er det som om, det bliver set som en større forseelse end de milliarder af små og store frispark, som ofte er årsagen til overdrivelserne.

Det ene retfærdiggør rigtigt nok ikke det andet, men jeg er simpelthen så træt af den ulidelige skævfordeling der er i opmærksomheden. Det gør hele debatten ufokuseret/unuanceret.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 1/10 Celtic - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Fortæl du det til FIFA som klassificerer både "pretending to have been fouled" og "feigning injury" som "simulation" og "unsporting behaviour," hvilket giver et gult kort.
Det gjorde Neymar jo ikke. Det ved du jo godt eller? Jeg ved, at Neymar ikke har plusser i din bog og jeg kan heller ikke lide, at man filmer og diver, men det er stadig lidt i overkanten, at antage, at han simulerer en skade(det gjorde sikkert ikke voldsomt meget ondt, så han overdrev, men ligefrem at simulere en skade...arh). Desuden begik Brown en forseelse eller er du uenig i det?, siden du bruger: "Pretending to have been fouled".
Senest rettet af Kubala ons okt 02, 2013 3:54 pm, rettet i alt 3 gange.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1/10 Celtic - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

JonasV skrev:Filmede Neymar mere i går, end alle mulige andre spillere gør weekend efter weekend?

Jeg kan naturligvis ikke udelukke at jeg til en vis grad har blaugrana-briller på, men sådan som jeg ser/husker det, er der nogle (1-2) episoder hvor han overdriver effekten af frispark der bliver begået på ham. Det er ikke klædelig på nogen måde, men det sker på det nærmeste i hver eneste fodboldkamp i de bedste rækker i Spanien, UK, Italien osv.

Det, der pisser mig af, er denne dovne tendens til at dømme Neymar, på en måde hvor fortidens synder gør, at man er ude af stand til at se objektivt på dem det rent faktisk handler om nu. Og det er her, jeg er uenig med dig, Flax. Jeg forstår ikke hvorfor de dives, Neymar har på samvittigheden skal bruges til at retfærdiggøre den heksejagt han må finde sig i på en aften som i går. Og hvis man endelig skal bringe tidligere kampe i spil, så start dog med den igangværende sæson. For mig er det, efter at have set alle Barças kampe (minus en enkelt halvleg mod Rayo), ret tydeligt at man arbejder aktivt for at han skal lægge den kedelige tendens fra sig. Der bliver begået så ufatteligt mange frispark på ham (hvis jeg ikke tager fejl, er han den der er begået allerflest frispark mod i ligaen), og i stort set samtlige tilfælde rejser han sig hurtigt op igen. Men det er åbenbart for meget at forlange at diverse kommentatorer og "eksperter" skal referere til de kampe han har spillet for sin nuværende klub, de sidste måneder - og i stedet hive fat i ting, de formentlig har stiftet bekendtskab ved via YouTube-compilations.

Ok, nok om det. Som sagt, er der et par situationer i går, hvor han overspiller på nogle frispark - som rent faktisk er der. Hvis jeg tager fejl, så ret mig.
Hvorfor bliver det ikke nævnt én eneste gang, at en Celtic spiller træder Cesc på anklen, dejser om, hvorefter Cesc får et gult kort. Hvad sker der for det? Det er Neymar, der må tage tæskene for nogle ufine ting, som så ufatteligt mange fodboldspillere begår i så mange kampe. Og ja, det er ufint at overspille. Men som jeg har brokket mig over tidligere, så er det som om, det bliver set som en større forseelse end de milliarder af små og store frispark, som ofte er årsagen til overdrivelserne.

Det ene retfærdiggør rigtigt nok ikke det andet, men jeg er simpelthen så træt af den ulidelige skævfordeling der er i opmærksomheden. Det gør hele debatten ufokuseret/unuanceret.
Fuldstændig enig! Det er forrykt at neymar får mere opmærksomhed end den spiller som bevidst sparker ham i ryggen mens han ligger ned. Jeg gentager mig selv... Fodbold er business og spillerne udnytter de muligheder de har: De store drenge går hårdt til den - de mindre drenge gør dommeren opmærksom på dette ved at overdrive. Begge ting er en del af gamet. Desværre skal man kun høre på brok over den ene del.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 1/10 Celtic - FC Barcelona

Indlæg af Flax_Generous »

JonasV skrev:Det, der pisser mig af, er denne dovne tendens til at dømme Neymar, på en måde hvor fortidens synder gør, at man er ude af stand til at se objektivt på dem det rent faktisk handler om nu. Og det er her, jeg er uenig med dig, Flax. Jeg forstår ikke hvorfor de dives, Neymar har på samvittigheden skal bruges til at retfærdiggøre den heksejagt han må finde sig i på en aften som i går.
Jeg havde ikke lyd på kampen, så jeg ved ærlig talt ikke, hvad der blev sagt om ham. Men hvis kommentatorerne påpegede Neymars tendens til at filme, spille skuespil og overdrive ufarlige situationer, så kan jeg ikke have ondt i røven. For selvom han måske ikke har været så slem i de ti første kampe i Barca-trøjen, og selvom han måske endda forsøger at lægge tendensen på hylden, så er det et ubestrideligt faktum, at han er ophavsmand til en sand kavalkade af forsøg på at snyde dommeren. Og lægger han bare én ekstra til, så bør det bestemt påpeges og fordømmes prompte.

Det er lidt ligesom når jeg brokker mig mere over Pepe eller Diego Costas svinestreger end andres svinestreger, fordi jeg ved, at de to gør det gentagne gange og tilsyneladende uden anger. For min skyld må kommentatorerne også gerne påpege dette. Uden sammenligning i øvrigt.
JonasV skrev:Hvorfor bliver det ikke nævnt én eneste gang, at en Celtic spiller træder Cesc på anklen, dejser om, hvorefter Cesc får et gult kort. Hvad sker der for det?
Jeg nævner det ikke fordi det ikke havde betydning for kampen og fordi jeg tvivler på, at nogen herinde har en anden holdning til episoden end jeg har.
JonasV skrev:Det er Neymar, der må tage tæskene for nogle ufine ting, som så ufatteligt mange fodboldspillere begår i så mange kampe. Og ja, det er ufint at overspille. Men som jeg har brokket mig over tidligere, så er det som om, det bliver set som en større forseelse end de milliarder af små og store frispark, som ofte er årsagen til overdrivelserne.
Jeg vil bestemt ikke udelukke, at der findes testosteronhungrende fans, der bare generelt mener, at farlige svinestreger er småting, mens skuespil er en voksende kræftknude på sporten. Der er jeg selvsagt uenig. Jeg vil hellere have udryddet svinestreger end skuespil, hvis det er valget.

Jeg tror dog, at en del af det skæve fokus skyldes, at svinestreger oftest bliver straffet, mens det derimod jævnligt kan betale sig at spille skuespil. Og det rammer altså folk på retfærdighedsfølelsen.

Derudover er skuespil jo heller ikke helt ufarligt. Både Howard Webb og Jiri Dvovak har forklaret hvorfor.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 1/10 Celtic - FC Barcelona

Indlæg af Flax_Generous »

Kubala skrev:Det gjorde Neymar jo ikke. Det ved du jo godt eller? Jeg ved, at Neymar ikke har plusser i din bog og jeg kan heller ikke lide, at man filmer og diver, men det er stadig lidt i overkanten, at antage, at han simulerer en skade(det gjorde sikkert ikke voldsomt meget ondt, så han overdrev, men ligefrem at simulere en skade...arh). Desuden begik Brown en forseelse eller er du uenig i det?, siden du bruger: "Pretending to have been fouled".
Ja, jeg synes, at Neymar overdrev situationen ved at simulere, at han blev skadet. Ligesom Claus Bo Larsen mener det. Og nej, han blev faktisk fældet og sparket ud efter, og derfor skal Brown selvfølgelig have rødt.

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: 1/10 Celtic - FC Barcelona

Indlæg af emo »

... tænker, hvorfor er kommentatorene og medierne ikke ligeså slemme til at forfølge CR? Denne har da om nogen også kastet sig som død ged i PRL, og La Liga. Men et par sæsoner uden de største overdrivelser gør at man ikke længere er efter ham. Busquets er folk stadig efter, feks...

Der er bare noget, rådent ved alt...
Allez...

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: 1/10 Celtic - FC Barcelona

Indlæg af Tello »

Alle de folk der er ude og svine Neymar for film. Hoooooold nu f****** kæft!

Sendt fra min GT-N7000 med Tapatalk 4

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 1/10 Celtic - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Nigel de Jong sparkede Xabi Alonso, og Alonso overdrev ikke sparket, altså i samme omfang som Neymar, og hvad skete der? Ja, Nigel de Jong fik kun et gult kort. Var det fair og på sin plads eller? Det er virkeligt svært.

phpBB [video]

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 46 gæster