21/9 Rayo Vallecano - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2013/2014

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 21/9 Rayo Vallecano - FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

Visca El Barca skrev: Helt ærligt, hvad havde du forventet som svar?

Det er en Barca relateret diskussion vi har sat igang. Jeg synes det er en spændende diskussion, et meget relevant emne, noget som også er blevet et tema på vores pressemøder. Det kan man sagtens diskutere, uden at stikke til modparten. Når man stikker, så skal man ikke forvente at modparten ser passivt til Daluigi.
Jeg spørger dig, om du mener at vi spiller så passivt som Chelsea. Ergo lægger jeg ikke ord i munden på dig - jeg stiller et spørgsmål. At du føler det er mig som bliver personlig, er selvfølgelig ærgerligt, for så kommer vi ikke langt med at få dig til at fatte, hvor lavt du er sunket med dine angreb. Så jeg vil beklage hvis du har følt dig angrebet. Min intention var blot, at fortælle dig, at jeg opfatter, at du mener Tata ændrer vores spil radikalt i forhold til det spil vi har spillet de sidste 30 år. Og hvis du mener det, så bør du gense nogle kampe fra 80'erne og 90'erne!

Og til sidst hvad jeg havde forventet af svar fra dig?... Ja, som sagt havde jeg ikke forventet, at jeg skulle belæres om hvordan jeg bør agere på mit arbejde. Tænk sig, så underlig er jeg...
Forumlegende

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 21/9 Rayo Vallecano - FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Daluigi skrev:Jeg spørger dig, om du mener at vi spiller så passivt som Chelsea. Ergo lægger jeg ikke ord i munden på dig - jeg stiller et spørgsmål. At du føler det er mig som bliver personlig, er selvfølgelig ærgerligt, for så kommer vi ikke langt med at få dig til at fatte, hvor lavt du er sunket med dine angreb. Så jeg vil beklage hvis du har følt dig angrebet. Min intention var blot, at fortælle dig, at jeg opfatter, at du mener Tata ændrer vores spil radikalt i forhold til det spil vi har spillet de sidste 30 år. Og hvis du mener det, så bør du gense nogle kampe fra 80'erne og 90'erne!
Jamen så spørger jeg lige, hvornår jeg har skrevet at vi spiller passivt, eller at Tatas filosofi er passivitet? Jeg mener helt sikkert at Tata er forkert på den, når han siger at det er forkert folk mener han går væk fra, ja lad og kalde det tiki-taka, for det gør han. Jeg synes det er forkert, når han prøver at bilde folk ind, at spillestilen og filosofien er den samme, at der ikke er tale om radikale ændringer, det mener jeg der er. Jeg er ikke alene om det, flere og flere medier og de såkaldte eksperter begynder også at stille samme spørgsmål.

Ja, jeg opfattede det sådan, det er svært ikke at gøre det, når du skriver blandt andet det her;
Han vil møde modstand fordi, der findes nogle mennesker som er direkte indoktrinerede. Ja sorry, men det virker utrolig snæversynet af dig Visca.
Eller det her;
Men der er absolut INGEN herinde i ramme alvor kan påstå, at det er underholdene at se vores hold få tæsk i CL med en boldbesiddelse på 80%. Det er tid til en smule variation. FFS Visca, vi vinder 4-0 mod Rayo, og nu kan modstanderholdene ikke vide med sikkerhed hvad der venter dem!
Eller det her;
så aner du ikke ret meget om klubben.
Det er jo heller ikke fordi vores hold spiller som Mourinhos Chelsea, vel?... Og hvis du siger ja til det, Visca, så slutter debatten her.
Det er lidt svært, ikke at opfatte disse ting som værende at blive perosnlig. Men fair nok, det var ikke din intention, jeg beklager mig svar, jeg er villig til at slette det. håber alt er ok?

Jeg synes stadig det er en relevant diskussion at tage. Jeg er ret sikker på, at der findes folk der er for og folk der er imod disse ændringer, som Tata er ved at indføre. Jeg mener også, at diskussion er mere relevant i en klub som vores, end så mange andre, fordi radikale ændringer ikke er blevet modtaget med åbenhed før i tiden. Det er også bemærkelsesværdig, at jeg kunne høre piften på Camp Nou mod Ajax og en anden kamp også (som jeg ikke lige husker), kommentatoren mente det var en reaktion på spillestilen. Det er relevant at diskutere, hvorvidt det Tata er igang med, vil falde i god jord hos tilhængerne, nu har vi set at holdet har fået massiv støtte og er blevet klappet af banen i nederlagets stund, netop fordi man følte holdet var tro mod egne idealer. Det er også på sin plads at diskutere, hvorfor folk pifter, selvom holdet vinder. Det er her, "spillet er vigtigere end selve resultatet" kommer ind i billedet.
Daluigi skrev: Og til sidst hvad jeg havde forventet af svar fra dig?... Ja, som sagt havde jeg ikke forventet, at jeg skulle belæres om hvordan jeg bør agere på mit arbejde. Tænk sig, så underlig er jeg...
Jeg beklager, men jeg synes også du burde kigge indad og måske overveje hvordan du skal svare folk fremover.
Senest rettet af Visca El Barca søn sep 22, 2013 3:17 pm, rettet i alt 2 gange.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5491
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 574 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: 21/9 Rayo Vallecano - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Visca Barca skrev:
SpillerSomMESSI skrev:Havde det været kick and rush bold hvor vi endte med en boldbesiddelse under 40% og med en heldig sejr, havde jeg været meget uroligt,... det er nogle gange sådan RMD vinder deres kampe...
Sjovt man inddrager Real, i en diskussion vedr. Barca. Nogengange kan jeg godt forstå, at folk beskylder os for at være alt for Real fikserede og med mindreværdskomplekser.
Rayo-Barca
51%-49%

Barca-Ajax
57%-43%

Barca-Sevilla
66%-34%

Valencia-Barca
36%-64%

Barca-Ath Madrid
78%-22%

Malaga-Barca
26%-74%

Ath.Madrid - Barca
26%-74%

Barca-Levante
78%-22%

Reelt set er det kun kampen mod Rayo som possesion-wise ikke har været som i sidste sæson.

Både i sidste sæson og under Pep havde vi flere kampe med bold besiddelse omkring 57%.

I sidste sæson havde vi helt klart ikke det bedste spil set overall, og ikke desto mindre vandt vi med historiske 100 point i ligaen.

Under Pep var det heller ikke alle kampe der var rene tikitaka opvisningskampe.

Jeg har ikke i denne sæson set noget (udover et dårlig center forsvar) der giver de store bekymringer. Derimod synes jeg at med Neymar er der meget mere variation i angrebsspillet i stedet for at der *altid* partout skal spilles til Messi i midten.

Iniesta er ikke 100% i omdrejninger endnu og er en af de vigtigste spillere for at kunne praktisere den rafinerede tikitaka. Med Cesc og Song på midtbanen vil det ikke blive så rafineret, som med Iniesta og Busquets.
Neymar spiller heller ikke tikitaka som Villa ville have gjort, men han udfordrer meget og kommer ind i feltet ved det.

Jeg glæder mig meget over at der er variation i stilen, som er betinget af sillertyperne, mens man holder fast i samme filosofi.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 21/9 Rayo Vallecano - FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

SSM;

Boldbesiddelsen er ikke essentiel, det er mere, hvordan du bruger bolden. Det er selve spillet på banen. Jeg synes helt klart, vi er gået over til mere direkte spil, mange flere direkte bolde og en hel del kontra spil. Det er radikale ændringer, i forhold til det Barca jeg har set, og jeg snakker ikke om kun Peps Barca.

Jeg synes forsvaret udstilles rigtig meget, netop som konsekvens af denne spillestil, hvor spillet flyver over hovedet på vores midtbane. Det er underligt at man spiller sådan, hvis man mener forsvaret er dårligt.

Jeg er heller ikke enig i, at man holder fast i filosofien. Det er heller ikke ude af det blå, at Tata og hans assistenter begynder at få samme spørgsmål.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 21/9 Rayo Vallecano - FC Barcelona

Indlæg af Bager »

Det er første gang i 300 kampe vi ikke har størstedelen af boldbesiddelsen, so what? Det er jo bare statistik. Og det vinder man ikke noget ved.

Det er selvfølgelig bekymrende hvis det er en tendens ved vores spil, men hvis man kigger vores øvrige boldbesiddelse igennem i denne sæson er der jo ikke noget om snakken. Noget folk helt har overset herinde var at banen var i elendig forfatning, hvilket gjorde det svært at etablere et ordenligt sammenspil. Det er heller ikke tilfældigt at vores pasningsrate var så dårlig. Jeg ser boldbesiddelse som en central del af vores spillestil som alle andre barca-fans, men kan virkelig ikke gå i panik over én kamp, hvor vi havde en masse der arbejdede imod os. Statistik er til for at blive slået i stykker, og næste kamp, hvis forholdene er til det, dominerer vi boldbesiddelsen igen.
Visca el Barca

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 21/9 Rayo Vallecano - FC Barcelona

Indlæg af Elbarca »

Enig, det var en enkel kamp. Og man skal aldrig bedømme et hold på baggrund af sådanne kampe.

Mærkeligt at du angribe Tata. Manden har aldrig sagt han vil indføre en helt ny stil. Kun at han vil indføre nye ting. Noget vi alle længe har kunne konstatere er nødvendigt. Lad os nu se over en længere række kampe.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 21/9 Rayo Vallecano - FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Jeg angriber sådan set ikke Tata, jeg konstaterer blot, at selvom han går ud og siger, hans filosofi er den samme som Barcas, så indikerer spillet på banen noget andet. Det er noget, andre også har konstateret i Katalonien og spørger ind til.

Nogle af de meldinger han kommer med, er også noget nyt, noget der er uvant i Barca. Han sagde f.eks. igår, at man på forhånd havde valgt at spille med lange bolde, fordi man mente at det var vigtigere at vinde anden bolde. Det er i den grad noget nyt, man går ikke væk fra filosofien, under kampen, men vælger at spille på en anden måde fra starten af. Det sker sjældent i Barca og derfor er det naturligt at man diskutere dette.

Boldbesiddelsen og denne her "rekord" der røg er ligegyldig.

Jeg er desuden ikke enig i, at det var den ene kamp. Kampen i går var måske ekstrem, men jeg synes spillet i de andre kampe også har mindet om noget der kan betegnes som indianerbold. Det er ikke Barca filosofi, efter min mening.
”Rayo lagde et højt og massivt pres. De spiller med en linje på fire mand højt på banen og det gjorde det svært at spille bolden rundt. Derfor brugte vi alternativet med at spille lange bolde op til en angriber. I denne type kampe kan det være nødvendigt at spille på den måde, for at få bolden op på den anden banehalvdel”
Tata sagde f.eks. det her. Det er fint nok at han føler der ikke er andet at gøre, men det samme hold har vist før, at det er muligt at spille bolden rundt og spille nede fra, også med klart bedre modstander der lagde et massivt pres, mere end Rayo. Mere konsekvent og med flere spillere.
Senest rettet af Visca El Barca søn sep 22, 2013 4:09 pm, rettet i alt 1 gang.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 21/9 Rayo Vallecano - FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

Det er eminent trænerarbejde at tage banens beskaffenhed i betragtning, og spille efter det.
Forumlegende

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 21/9 Rayo Vallecano - FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Jeg bliver nødt til at spørge om man mener banens tilstand var værre end de foregående sæsoner vi har spillet der? Ligeledes, mener man at banen igår var den dårligste vi har spillet på de sidste, lad os sige 10 år? 5 år? de sidste 3 år? Eller mener man, at man de foregående sæsoner har tabt hver gang man spiller på sådan bane?
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 21/9 Rayo Vallecano - FC Barcelona

Indlæg af Elbarca »

Du må gerne vælge at holde fast i de ting, der forstærker din egen pointe, men hvis der havde været tale om skift af spillestil, så tror jeg ikke i går havde været den eneste kamp som havde spor af dette.

At forsøge med lidt flere lange bolde på en elendig bane mod et meget aggressivt hold, er ikke noget der gør mig bekymret. Det eneste jeg studsede over var statistikken omkring at de havde mere boldbesiddelse. Men det tror jeg ikke bliver nogen tendens. Jeg tror holdet stadig er inde i at finde ud af hvordan de indfører Tatas idéer.

Det er naturligt og man må forvente at større udskiftninger formationen til en kamp også kan have en indflydelse på spillet. Jeg vælger at se det lidt an, for én ting er sikkert og det er at vi ikke blot kan fortsætte på præcis samme måde som Titi gjorde det.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 21/9 Rayo Vallecano - FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Elbarca skrev:Du må gerne vælge at holde fast i de ting, der forstærker din egen pointe, men hvis der havde været tale om skift af spillestil, så tror jeg ikke i går havde været den eneste kamp som havde spor af dette.

At forsøge med lidt flere lange bolde på en elendig bane mod et meget aggressivt hold, er ikke noget der gør mig bekymret. Det eneste jeg studsede over var statistikken omkring at de havde mere boldbesiddelse. Men det tror jeg ikke bliver nogen tendens. Jeg tror holdet stadig er inde i at finde ud af hvordan de indfører Tatas idéer.

Det er naturligt og man må forvente at større udskiftninger formationen til en kamp også kan have en indflydelse på spillet. Jeg vælger at se det lidt an, for én ting er sikkert og det er at vi ikke blot kan fortsætte på præcis samme måde som Titi gjorde det.
Jeg synes faktisk boldbesiddelsen er lidt ligegyldig, hvorfor? Hvis man spiller på samme direkte måde, hvor spillet flyver over hovedet på midtbanen, men har held med at få erobret bolden hurtigt fra modstanderen og på den måde få en høj boldbesiddelses procent, vil jeg også være utilfreds. Jeg synes ikke kampen i går var den eneste, jeg synes jeg har set holdet spille mere og mere direkte og med lange bolde kamp efter kamp. Det tyder på at Tata er ved at indføre radikale ændringer.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: 21/9 Rayo Vallecano - FC Barcelona

Indlæg af Jurij »

Folkens, slap af. Fodbold udvikler sig konstant. Er i også sure over, at vi ikke spiller præcis på samme måde som vi gjorde i 1899? Og hvorfor konkluderer i Tata's kundskaber baseret på en kamp? Jeg kan ikke tage diskussionen alvorligt.
Genopbygning status: færdig.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 21/9 Rayo Vallecano - FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

Måske først landsholdsvirusen er rystet af nu?

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 21/9 Rayo Vallecano - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Man er begyndt på, at spille anderledes, hvilket ikke kun skyldes kampen i går, men Ajax kampen - periodevis også i kampene mod Atleti og Malaga kampen, såvel som Sevilla kampen, men det var periodevis i disse kampe, men hvorimod der i kampen mod Ajax og mest i kampen mod Rayo - var markante udslag i spillet. Hvad Tata har gang i, kan jeg ikke ved, da jeg ikke er tæt på manden, men han har muligvis tanker om, at lave nogle radikale ændringer, ikke kun modifikationer eller nogle små justeringer, altså ud fra hans seneste udtalelser og spillet, ser det ud til, at spillet gradvis har ændret sig. Lige nu kan ingen vide sig sikker på, hvad Tata har af intentioner angående spillet(kan være, at der er flere aspekter), men når man når El Clasico og udgangen af dette år, så vil man se disse ændringer tydeligt eller mangel på samme. Hvad jeg har været vidne til på det seneste - har ikke været kønt - effektivt, men ikke kønt. Effektivt pga. af flere faktorer, hvilket man glemmer lidt, men lige nu lykkes alt, og derfor tænker man ikke over det i samme omfang. Jeg tror, at euforien ikke vil være den samme om noget tid, men det er bare min subjektive holdning, så man kan være enig i denne eller dybt uenig i denne. Tata har min opbakning på godt og ondt, fordi han er træner for det hold, som jeg holder med, men når det er sagt og hvis tendensen er den samme, så vil begejstringen røg for holdet(ikke sagt, at jeg ikke vil holde med Barca, men glæden til kampene vil ikke være den samme).
Senest rettet af Kubala søn sep 22, 2013 8:29 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
abx
Indlæg: 4516
Tilmeldt: ons sep 06, 2006 10:24 pm
Geografisk sted: Fezbjerg
Har takket: 2265 gange
Blevet takket: 656 gange

Re: 21/9 Rayo Vallecano - FC Barcelona

Indlæg af abx »

What? er folk allerede begyndt at flippe ud over Tata?

Man har rost ham til skyerne, og nu vinder man 4-0 med svagt spil, men kommer frem til et hav af chancer.

Vi har i flere år tigget om ny spillestil og nye måder at spille på, så modstandere ikke bare parkere bussen.
Her har I det. Eat and enjoy.

Jeg plejer at være tough og stille store krav til holdet, men at kritisere Tata for direkte spil? Nope... I har vidst hvad han ville byde ind med siden han blev rygtet til Barcelona.
Próxima Estación.... Parallel!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 41 gæster