21/9 Rayo Vallecano - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2013/2014

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: 21/9 Rayo Vallecano - FC Barcelona

Indlæg af emo »

Problematikken i går, set fra mit punkt og nok manges, er ikke at om vi havde boldbesiddelse eller ej i sidste ende, det er at vi spillede grimt, ustruktureret, risikabelt, og lignede mere en pre-season kamp, end et hold som havde feeling for bolden.

Fuck boldbesiddelsen, jeg så gerne os have den mere, da dette IMO tyder på at vi har mere kontrol over en kamp, jeg var aldrig rolig i går, synes at de kunne skabe en chance hurtigt, og enkelt, og på vores fejl. Det skete så ikke, men sådan en følelse sad jeg med, og det var frustrerende.

Jeg er enig i variation er godt, vi skal kunne omstille os til alle forhold, men samtidigt være sikre... ;-) ;-)
Allez...

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5491
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 574 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: 21/9 Rayo Vallecano - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Det eneste der er bemærkelsesværdig er at vi er under 50% FORDI vi ikke har været det i så mange år... men vi har da været nede på omkring 55% i flere kampe, og der har vi ikke fundet grund til den store alarm.. det er blor fordi det føles som noget *magisk* at det er under 50%.

Hvad så hvis vi havde haft bolden 51%, var det så bedre?

Det er jo blot en rekord som er meningløs.. vi kan tabe med 80% boldbesiddelse, og vi kan vinde med 49%.

Hvis vi så at holdet ikke *forsøgte* at spille tikitaka så ville jeg være nervøs, men der er jo en modstander på banen også. Nogle gange kan man ikke bare spille tikitake og samtidig lykkes med det.

Så længe man holder fast i at det er sådan Barca skal spille, ser jeg ikke nogen som helst problem i at en enkelt kamp går lige under 50% når (som andre også påpeger) at angerebet fungerer og at vi skaber chancer.

Nu ved modstanderen ikke længere om vi vil spille det ene eller det andet system, men uaqnset hvad vi gør har vi indtil videre i denne sæson været succesfuld med det vi har gjort.

Jeg hylder at vi også kan spille tikitaka på en mere direkte måde, ved at give køb på boldbesiddelse, men samtidig skabe ligeså mange (hvis ike endda flere) målchancer og også vinde kampene.

Havde det været kick and rush bold hvor vi endte med en boldbesiddelse under 40% og med en heldig sejr, havde jeg været meget uroligt,... det er nogle gange sådan RMD vinder deres kampe...

Tata, OK i min bog!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 21/9 Rayo Vallecano - FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Flax_Generous skrev:@ Visca El Barca

Barca har haft bolden 65,4% af tiden i denne sæson. Mere end nogen anden klub i La Liga. Og mere end nogen klub i Serie A og Premier League. Kun Bayern, verdens bedste hold i en dårligere liga, har haft bolden mere. Så større er Tatas ændringer nok heller ikke.

Den største ændring er vel snarere, at de offensiven ser farligere og mere skarp ud. Det er da ikke så tosset.

Du holder fast i %, jeg snakker om de ting jeg ser på banen. Jeg synes sagtens man kan spille mere Barca way, selvom man i enkelte kampe har bolden mindre end modstanderen. Under Tata startede vi ud med en variation af kontrol, og lidt variation, men stille og roligt er vi på vej hen imod mindre kontrol, hvor trekants spillet på midten begligeres i den grad. Vores midtbane blev overløbet stort mod Ajax og det skete igen i går, hvorfor? En direkte konsekvens af Tatas taktik.

Jeg siger det gerne igen. De ting som gjorde at jeg i sin tid blev Barca fan, er det vigtigste for mig. Det er fair nok, at andre godt kan acceptere radikale ændringer, så længe det medfører trofæer, jeg er en af dem, der ikke gør det (Jeg er ikke alene skulle jeg hilse at sige). Hvis Tata bliver ved med disse ting, så håber jeg at han meget meget snart er fortid i klubben, og at der kommer en anden mand, som vil spille anderledes. Man kan så kalde Barca for indavl og andre sjove ting, men jeg kan ikke lide en Barca, der spiller Tata fodbold.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 21/9 Rayo Vallecano - FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Daluigi skrev:Han vil møde modstand fordi, der findes nogle mennesker som er direkte indoktrinerede. Ja sorry, men det virker utrolig snæversynet af dig Visca. For det er nu engang sådan, at fornyelse i fodbold er en nødvendighed, og hvis du mener, at Barca har spillet på den samme måde de sidste 20-30 år, så aner du ikke ret meget om klubben. Alle trænere har sat deres præg på vores hold gennem tiden. Det som Pep gjorde, har ingen gjort før ham i samme omfang. Nu kommer Tata så til, og han sætter sit præg - et præg der er nyskabende. Og hvad så? Tror du at Barca er skabt på et fundament af filosofisk tika taka!?
At sætte sit præg, det er en ting, det gjorde Tito og Rijkaard, Van Gaal også. At lave markante ændringer, er en anden ting. Er det virkelig nødvendigt at jeg skal gentage mig selv?
Daluigi skrev:Så kan man bryste sig af hvor vigtig spillestilen er osv. Men faktum er, at de selvsamme fans ikke havde været så kæphøje hvis ikke denne spillestil havde givet titler. Nu står vi så der, hvor spillestilen i sin mest ekstreme form er blevet læst. Derfor skal den modificeres, hvilket Tata er ved at gøre. Dette kommer også spillerne fint udtaler de.
Det er jo heller ikke fordi vores hold spiller som Mourinhos Chelsea, vel?... Og hvis du siger ja til det, Visca, så slutter debatten her.
Du holder fast, taler på andres vegne. Det er faktisk meget irriterende. Hvad ved du om, hvad jeg føler og hvordan jeg anskuer Barca og det at være Barca fan? Stort set ingenting. Jeg har meget nemt ved at acceptere et nederlag, meget nemt ved at acceptere vi ikke vinder trofæer, så længe vi er tro mod klubbens filosofi, håber det er blevet gjort tydeligere.

Hvornår har jeg sagt, at Barca spiller som Mourinhos Chelsea? Ser du spøgelser?
Senest rettet af Visca El Barca søn sep 22, 2013 3:19 pm, rettet i alt 1 gang.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15015
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1687 gange
Blevet takket: 1125 gange
Kontakt:

Re: 21/9 Rayo Vallecano - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Vi skal også være klar over at vi spiller 6 kampe på 18 dage og sæsonen er lige startet.
Så vi skal ikke forvente at vi spiller "The Barca Way" (:) i hver eneste kamp.
MDCCCXCIX

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 21/9 Rayo Vallecano - FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

SpillerSomMESSI skrev:Det eneste der er bemærkelsesværdig er at vi er under 50% FORDI vi ikke har været det i så mange år... men vi har da været nede på omkring 55% i flere kampe, og der har vi ikke fundet grund til den store alarm.. det er blor fordi det føles som noget *magisk* at det er under 50%.
Hmmmm nej, det bemærkelsesværdigt er det spil, vi har vidne til under Tata, især mod Ajax og igen mod Rayo igår.
SpillerSomMESSI skrev:Hvad så hvis vi havde haft bolden 51%, var det så bedre?
Igen, NEJ, hvis vi havde spillet på samme måde som igår. Lagde nogen mærke til Xavi f.eks? Det er der en grund til, og nej det er ikke fordi han nu er 33.
SpillerSomMESSI skrev:Det er jo blot en rekord som er meningløs.. vi kan tabe med 80% boldbesiddelse, og vi kan vinde med 49%.
Helt og aldeles korrekt. Det er mere, hvordan man bruger bolden når man har den. Det er dét, jeg diskuterer.


SpillerSomMESSI skrev:Havde det været kick and rush bold hvor vi endte med en boldbesiddelse under 40% og med en heldig sejr, havde jeg været meget uroligt,... det er nogle gange sådan RMD vinder deres kampe...
Sjovt man inddrager Real, i en diskussion vedr. Barca. Nogengange kan jeg godt forstå, at folk beskylder os for at være alt for Real fikserede og med mindreværdskomplekser.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 21/9 Rayo Vallecano - FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Lopezzz skrev:Vi skal også være klar over at vi spiller 6 kampe på 18 dage og sæsonen er lige startet.
Så vi skal ikke forvente at vi spiller "The Barca Way" (:) i hver eneste kamp.
Jo, hvad har de seks kampe på 18 dag med det at gøre? Det har vi gjort før.

Lad os håbe, det var en af de der få kampe, hvor spillet er skævt. Lad os håbe, det bare er start vanskeligheder, men hvis det bliver ved på denne måde, vil jeg være en Tata modstander, ligegyldigt hvor stort vi ellers vinder og hvor mange trofæer vi ellers vinder.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 21/9 Rayo Vallecano - FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Flax_Generous skrev:For øvrigt er det vel også ret meget at forlange, at Barca blot skal vende tilbage til Guardiola-æraens spil. Ingen anden klub i fodboldhistorien har trods alt været dominerende på lige præcis dén måde. Så måske var det mere årene under Guardiola, der var en undtagelse, end det var sidste sæson.

EDIT: ... og den pointe nåede Daluigi så lige præcis at fremføre før mig. :cool:
Det er der vel ingen, der gør? Jeg gør i hvert fald ikke. At forlange man spiller mere som "Barca måde at spille på" er ikke det samme som at kræve man skal spille præcis på samme måde som Pep og være ligeså dominerende. Jeg har jo hele tiden holdt fast i, at det Pep har opnået, bliver nok aldrig gentaget igen, jo måske hvis Pep kommer tilbage, men ikke af andre. Det sagde jeg, dengang Pep var i klubben og folk negligerede hans arbejde, det gentog jeg sidste sæson og da Tata blev ansat.

Det er fair nok, at du påpeger dette, men hvis du prøver at give et billede af, at jeg kræver dette, så er det decideret forkert.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 21/9 Rayo Vallecano - FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Det er iøvrigt ikke kun på dette forum, at folk er begyndt at stille spørgsmålstegn. Tata og hans assistenter får flere og flere af samme slags spørgsmål, i takt med at man ser flere og flere Barca kampe. Noget må der være om snakken.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15015
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1687 gange
Blevet takket: 1125 gange
Kontakt:

Re: 21/9 Rayo Vallecano - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Jizass Visca, træk vejret! :cool:
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 21/9 Rayo Vallecano - FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

Visca El Barca skrev:
Really? Årh really? Fortæl lige lidt mere om det Daluigi, når du har afsluttet din forelæsning, kan du få ph.d. i Barca historie, helt specielt af mig. Sorry men det er det eneste passende svar jeg kan finde, når du skriver sådan. Med andre ord, drop denne attitude herinde, du kan praktisere det på dine elever.
Det er alligevel det laveste jeg har set dig forfalde til herinde. Utrolig upassende. Når du er faldet ned på jorden igen, er jeg overbevist om at du er fornuftig nok til at lange en undskyldning afsted. Ovenstående er den mest hykleriske sætning jeg har læst meget længe. "Drop attituden" hvorefter du fortsætter med personlig tilsvining.
Forumlegende

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 21/9 Rayo Vallecano - FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Daluigi skrev:
Visca El Barca skrev:
Really? Årh really? Fortæl lige lidt mere om det Daluigi, når du har afsluttet din forelæsning, kan du få ph.d. i Barca historie, helt specielt af mig. Sorry men det er det eneste passende svar jeg kan finde, når du skriver sådan. Med andre ord, drop denne attitude herinde, du kan praktisere det på dine elever.
Det er alligevel det laveste jeg har set dig forfalde til herinde. Utrolig upassende. Når du er faldet ned på jorden igen, er jeg overbevist om at du er fornuftig nok til at lange en undskyldning afsted. Ovenstående er den mest hykleriske sætning jeg har læst meget længe. "Drop attituden" hvorefter du fortsætter med personlig tilsvining.
Hvad havde du helt ærligt forventet dig, efter det du skrev? Går lige tilbage, og se hvem det er der bliver personlig. Eller er det helt ok at gøre det, hvis man lige starter med "sorry men...., undskyld jeg siger det..." eller afslutter med en smiley?

Hvis du vil have folk skal tale på en anden måde til dig, så var det måske en idé, at du også kigger indad Daluigi.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 21/9 Rayo Vallecano - FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

Visca El Barca skrev:Det er iøvrigt ikke kun på dette forum, at folk er begyndt at stille spørgsmålstegn. Tata og hans assistenter får flere og flere af samme slags spørgsmål, i takt med at man ser flere og flere Barca kampe. Noget må der være om snakken.
Der er også mange som mener, at vi er støttet af UEFA.... Der må været noget om snakken?.

På forrige siden kæmper du løs mod en masse forskellige brugere. Kom lige ned på jorden engang og læs hvad folk skriver. Det er fair nok, at du ikke kan li' Tata og den måde vi spiller på. Men det er vi så nogen som godt kan se en idé med.

Dit første indlæg på forrige side, bliver du rigtig arrig og starter med at blive personlig, Visca. Du tager den så til det helt ekstreme, når jeg påpeger, at dit postulat omkring vores spil de sidste 20-30 år ikke giver mening. Igen, din aggression under en debat er trættende. Jeg kan sagtens se indad, og jeg kan sagtens blive arrig. Men jeg kan ikke eksplodere over en debat af denne karakter, og jeg kan under ingen omstændigheder inddrage dit erhverv og forsøge at fortælle dig hvorledes du bør udføre dette. Det er så lavt, at jeg slet ikke fatter du skrev det.
Forumlegende

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 21/9 Rayo Vallecano - FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Daluigi;

Med folk mener du José Mourinho? Og nogle Real fans? Jeg snakker om journalister, der begynder at spørge mere og mere til det, i takt med at de ser flere kampe. Jeg synes da, det er underligt, at man slår det hen som værende ligegyldigt, på højde med Mourinhos meget useriøse beskyldninger.

Hvonår bliver jeg arrig og aggressiv? Jeg har det helt fint med, at folk ligesom dig, er glade for de ændringer, det skriver jeg endda flere gange, samtidig skriver jeg, at jeg ikke kan lide det., og forklarer hvorfor! Derefter begynder du at blive personlig og snakker om ramme alvor, at folk er det ene og det andet, så skriver du at jeg intet kender til klubbens historie, hvis jeg har en bestemt holdning, du slutter så af med, at der intet er at diskutere, hvis jeg mener noget bestemt (hvilket jeg egentlig ikke har skrevet noget om). Helt ærligt, hvad havde du forventet som svar?

Det er en Barca relateret diskussion vi har sat igang. Jeg synes det er en spændende diskussion, et meget relevant emne, noget som også er blevet et tema på vores pressemøder. Det kan man sagtens diskutere, uden at stikke til modparten. Når man stikker, så skal man ikke forvente at modparten ser passivt til Daluigi.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 21/9 Rayo Vallecano - FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Det virker som om, at man kræver herinde at alle skal bare acceptere de ændringer Tata bringer, uden at sætte spørgsmålstegn ved det. Gør man det, er man det ene og det andet.

Beklager evt fejl, skriver fra mob og stinker til det.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 35 gæster