16/4 FC Barcelona - Real Madrid

Alle kamptråde fra sæsonen 2013/2014

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 16/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Visca El Barca skrev:
Piquénbauer skrev:Holdet har brug for skuffelser. Det kan kun fremprovokere lidt vilje. Lidt lyst til at vise at man er bedre.

Og nu må vi håbe at vi slipper for det elendige pladder som ledelsen masser ned i halsen på alle. "Vi er verdens bedste hold". Bla bla bla. Nej det er vi ikke og det har vi ikke været i 3 år. Hvorfor? fordi i for fanden ikke bruger penge på nye spillere til pladser hvor vi har brug for dem.
Hvor skuffelser skal der til? Hvis det var det, der er problemet, havde spillerne løst det. En skuffelse til gør det ikke.

Det andet er et brugbart argument, men idag blev vi overgået taktisk. Tata skal tage den, det er hans nederlag. Han har fuldstændig drænet dette hold for de ideer og det koncept, som har kendetegnet Barca.
Der skal mange skuffelser til ;-) Men det var nu mere noget jeg skrev for at overbevise mig selv om at det bliver bedre nu. Håber dog at det er rigtigt at en sæson som denne kan få lidt gejst ind i nogle spillere som er gået fra at være verdens bedste til nogle der ikke gider mere (ifølge medierne).
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17800
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 366 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: 16/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af emo »

På det seneste trækkes ofte Tata of forsvarspiller kortet, men for helvede kig på vores offensiv! Skaber de noget? Ja! Nok, absolut ikke!
Allez...

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 16/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Alias-A skrev:http://allasfcb.blogspot.be/2014/04/mar ... 13-vs.html

Interessant læsning om Tatas taktik.

Den gode Allas ser bort fra virkeligheden. Vi spiller Tatas indianer bolde, det gjorde vi i 2013 og er fortsat i 2014.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

emo
Indlæg: 17800
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 366 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Sv: 16/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af emo »

emo skrev:På det seneste trækkes ofte Tata of forsvarspiller kortet, men for helvede kig på vores offensiv! Skaber de noget? Ja! Nok, absolut ikke!
... Og jo, Tatas dispositioner i angrebet har ikke været super. Men det ændrer ikke på de individuelle kvaliteter ved de startende spillere.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 16/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Hvad sker der forresten for tata og alexis? Er der nogen rygter om problemer mellem de 2?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Badabing
Indlæg: 1297
Tilmeldt: søn dec 04, 2011 11:36 pm
Har takket: 89 gange
Blevet takket: 96 gange

Re: 16/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Badabing »

Barcastuff skrev:There were again racists chants from Madrid fans against Dani Alves at the end of the game ‪#‎fcblive‬ ‪#‎finalcopa‬ [via @dgirunews @lumartinbcn]
Stay classy. Glorious in defeat, humble in victory
ᕦ( ͡° ͜ʖ ͡°)ᕤ

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 16/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Hehe det skulle man sgu tro. Ufatteligt at både cesc og pedro er over ham. Og især når man ser på alexis' sæson som muligvis er den bedste han har haft i sin karriere.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10105
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 16/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Kubala »

Det var taktisk, man tabte kampen. Samme taktik, men den gik ikke. Ancelotti havde læst på lektien. De er fortjente vindere.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: 16/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Heartbreaker »

Sov godt boys. Der er en ny sæson om lidt og vi har påskeferie. GoT time.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

mozadreve

Re: 16/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af mozadreve »

Brombi skrev:
mozadreve skrev:Endnu en elendig indsats fra bagkæden.

Første mål næsten trillende bold, Jordi Alba skulle have blokeret og gjort mere. Pinto skulle have reddet. Elendig målmandsspil. Ja han redder et par bolde, men han lader til gengæld også en trillende bold fra en presset Di Maria gå ind.

Anden mål, igen dårligt forsvarsspil. Bartra for langsom og uopmærksom på Bale der løb tilbage. Hvor var de andre forsvarsspillere til at hjælpe Bartra? Tunnel på Pinto. Kan diskuteres, men mon ikke en tredjemålmanden vil have gjort det bedre. Dani Alves.. Har han pakket endnu?

Og i det hele taget virkede næsten samtlige spillere umotiverede. Absolut ingen arbejde for genpres. Sæsonen er nu officielt en fiasko. Ikke kun fordi vi tabte, men også på grund af hvordan vi tabte. Ting som vi skulle have forbedret og forstærket forlængst. Men næh nej, Tata afviste forstærkning for han ville lære truppen at kende først. Oven i købet ændrer han intet ved sit spil ("modigt").

Men set på den lyse side så kan det kun gå opad nu. Ledelsen er mere end nogensinde før tvunget til drastiske ændringer. Havde vi vundet havde de brugt det som undskyldning til at ikke at ændre på så meget.
Tror denne passer meget godt til dig:

Billede

Prøv støt holdet i stedet for at male fanden på væggen, og håbe på holdet tabe (som du tidligere har ekspliciteret).
Problemet er ikke at vi taber en kamp eller to, eller en pokal. Problemet er hvordan vi spiller. Guadiola's kommentar kan du holde for dig selv. Der er tale om en krise, ikke en tabt kamp eller pokal. Jeg støtter holdet med hele mit hjerte og har gjort det i snart 16 år. Nogen gange er kritik den bedste måde at støtte på. Sæsonen har været en kæmpe fiasko. Hvis man ikke kritisere så vil man Barca ondt. Jeg ønskede at vi tabte fordi spillerne har godt af skuffelser, det er jeg ikke den eneste der mener. Der skal fiasko til for at vække dem op, og vi har aldrig været længere nede end nu.

Kubala
Indlæg: 10105
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 16/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Kubala »

Heartbreaker skrev:Sov godt boys. Der er en ny sæson om lidt og vi har påskeferie. GoT time.

Præcis. Op med humøret. Man vidste det jo lidt på forhånd.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7321
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1925 gange
Blevet takket: 1148 gange

Re: 16/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Dytrax »

Kubala skrev:Det var taktisk, man tabte kampen. Samme taktik, men den gik ikke. Ancelotti havde læst på lektien. De er fortjente vindere.

Ja, men det er bare så:

Billede

Kubala
Indlæg: 10105
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 16/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Kubala »

Dytrax skrev:
Kubala skrev:Det var taktisk, man tabte kampen. Samme taktik, men den gik ikke. Ancelotti havde læst på lektien. De er fortjente vindere.

Ja, men det er bare så:

Billede

Kan ikke se billedet.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 16/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Brombi »

mozadreve skrev:
Brombi skrev:
mozadreve skrev:Endnu en elendig indsats fra bagkæden.

Første mål næsten trillende bold, Jordi Alba skulle have blokeret og gjort mere. Pinto skulle have reddet. Elendig målmandsspil. Ja han redder et par bolde, men han lader til gengæld også en trillende bold fra en presset Di Maria gå ind.

Anden mål, igen dårligt forsvarsspil. Bartra for langsom og uopmærksom på Bale der løb tilbage. Hvor var de andre forsvarsspillere til at hjælpe Bartra? Tunnel på Pinto. Kan diskuteres, men mon ikke en tredjemålmanden vil have gjort det bedre. Dani Alves.. Har han pakket endnu?

Og i det hele taget virkede næsten samtlige spillere umotiverede. Absolut ingen arbejde for genpres. Sæsonen er nu officielt en fiasko. Ikke kun fordi vi tabte, men også på grund af hvordan vi tabte. Ting som vi skulle have forbedret og forstærket forlængst. Men næh nej, Tata afviste forstærkning for han ville lære truppen at kende først. Oven i købet ændrer han intet ved sit spil ("modigt").

Men set på den lyse side så kan det kun gå opad nu. Ledelsen er mere end nogensinde før tvunget til drastiske ændringer. Havde vi vundet havde de brugt det som undskyldning til at ikke at ændre på så meget.
Tror denne passer meget godt til dig:

Billede

Prøv støt holdet i stedet for at male fanden på væggen, og håbe på holdet tabe (som du tidligere har ekspliciteret).
Problemet er ikke at vi taber en kamp eller to, eller en pokal. Problemet er hvordan vi spiller. Guadiola's kommentar kan du holde for dig selv. Der er tale om en krise, ikke en tabt kamp eller pokal. Jeg støtter holdet med hele mit hjerte og har gjort det i snart 16 år. Nogen gange er kritik den bedste måde at støtte på. Sæsonen har været en kæmpe fiasko. Hvis man ikke kritisere så vil man Barca ondt. Jeg ønskede at vi tabte fordi spillerne har godt af skuffelser, det er jeg ikke den eneste der mener. Der skal fiasko til for at vække dem op, og vi har aldrig været længere nede end nu.
Du snakker som om det er en videnskab? Det er fint du har støttet holdet i 16 år, men hvis det er sandt (hvilket jeg i øvrigt tvivler på, grundet din panik-løsningsforslag, men det er også lige meget), så burde du også kende til gaspart tiden. Lad os ikke prøve at efterligne Dortmund, men i stedet holde os til det som vi er gode til, noget som har været årsag til klubbens største succestider siden 70'erne.

Kubala
Indlæg: 10105
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 16/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Kubala »

@Dytrax

Nu kan jeg se billedet. Selvom det er irriterende, at de vandt, så prøver jeg at vise storsind(ved at lykønske dem). Og ellers vil jeg sige til alle herinde: Op med humøret, da man har oplevet en masse med dette hold. Det er både i medgang og modgang.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 10 gæster