Taktik

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

sorens
Indlæg: 383
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: Taktik

Indlæg af sorens »

Paulinho15 skrev:
lør dec 16, 2023 8:50 pm
Når jeg ser Barca spille, så ser jeg ingen gejst eller lyst til at spille for Barca.

Det ligner en flok unge drenge, hvor kuglerne ikke er faldet ned endnu, som går på banen.

Nu har jeg heldigvis ikke set hver eneste kamp i denne sæson, men af hvad jeg har kunne læse mig til på forum i kamptrådene, så er jeg ikke gået glip af noget.

Jeg savner noget gejst, VILJE og ild i øjnene på spillerne, og ikke mindst lysten til at spille fodbold, især når spillerne spiller i Blaugrana-trøjen.

Det er nemt for mig at sige, men jeg synes godt nok, at det er en flok kyllinger de spillere som er på Barcas hold, pånær Gavi og tildels Araujo, men jeg savner, at vores kære uruguayaner træder mere frem og viser sig som den leder han er.

For mig er det alt overskyggende problem på holdet, at der mangler en god leder, som kan samle “flokken” (truppen, red.).

Der mangler en indpisker, en motivator, en som kan give spillerne selvtillid og tro på egne evner.

Den seneste Barca-kamp jeg så var mod Girona i sidste uge.

Her så jeg i de sidste ti minutter af kampen Ilkay Gundogan tage ansvar hvor han spillede med stor energi, hvilket resulterede i mål og flere chancer, men hvorfor sker det ikke hele kampen i gennem?

Jeg ser ikke en samlet trup eller spillere som kæmper for sejren i samlet flok, og det synes jeg er det mindste, at jeg kan forvente af et fodboldhold uanset niveau, løn og historik, når det handler om en konkurrence, hvor målet er at vinde fodboldkampe.

Jeg synes, at spillerne mangler massiv selvindsigt i øjeblikket, men jeg må erkende, at jeg var en af dem som stemte ja til at fyre Xavi nu i afstemningen forleden, men jeg læste Hristos indlæg om det tidligere i dag, og jeg må erkende, at det er et af de bedste indlæg jeg har læst for nylig, så på baggrund af det indlæg har jeg skiftet mening, så jeg mener, at det er det rette at beholde Xavi indtil videre, men jeg savner, som også andre og jeg selv har nævnt, at der ses en kontinuerlig udvikling af spillerne under ham.

Spillerne i sig selv er efter min vurdering også ramt mentalt.

Alle i Barca-truppen har efter min vurdering niveauet til at spille på holdet - det er jeg ikke i tvivl om!

Men hvis spillerne ikke tror på sig selv eller holdet, så er det ligegyldigt hvor gode de er.

Det som spillerne har brug for er at få styrket deres selvtillid og tro på egne evner.

Det gøres bedst via små og kontinuerlige succesoplevelser, men jeg savner en klar og tydelig leder i klubben, der tager ansvaret for dette.

Dette lederskab bør Xavi og spillerne tage på sig i fælleskab efter min mening, men hvis ikke de er klar over det selv, så har de brug for at lære det, fordi ellers er det svært for dem at tage ansvar for det.
Har lige tænkt det samme. Der mangler en klar og tydelig kaptajn. Ift. Gundo tror jeg det gælder om han stadig er - relativt set - er ny i klubben og måske er sprogligt udfordret ift. at kommandere rundt med et par unge spansk og portugisisk-talende.
Men det skal være en eller nogle der viser det både i deres spil, med ord og kropsholdning. Gavi har hele baduljen. Men er kun 18 år og nu skadet. Araujo har det i spillet og kropsholdningen. Tror han mangler 'ordet'.

sorens
Indlæg: 383
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: Taktik

Indlæg af sorens »


sorens
Indlæg: 383
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: Taktik

Indlæg af sorens »

JA TAK!



I hvert fald ham polakken :wave:

Ind med Roque/Guiu/Ferran - så skal der løbes. Og så kan det være at presspillet kan komme op i gear.

Brugeravatar
Barcaholic
Indlæg: 1670
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:42 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 203 gange
Blevet takket: 192 gange

Re: Taktik

Indlæg af Barcaholic »

sorens skrev:
fre jan 05, 2024 4:52 pm
JA TAK!



I hvert fald ham polakken :wave:

Ind med Roque/Guiu/Ferran - så skal der løbes. Og så kan det være at presspillet kan komme op i gear.
Ferran, Roque, Raphina.
Yamal, Guiu og Felix som indskiftere, når der skal friske ben på banen.
Lewandowski kan få et par minutter hist og pist, når/hvis vi en dag lykkedes med at være foran med mere end 2 mål.

sorens
Indlæg: 383
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: Taktik

Indlæg af sorens »



Gundo skal ikke være alene som den dybtliggende (nærmest pivot - lignende). Det skal primært være FdJ. Han er ikke på niveau med norme single-pivot ift. bolderobring, men han er den bedste pt. (nu når Romeu nærmest ikke kan bruges). Alternativt skal de ligge der sammen. Men så ryger den struktur Xavi gerne vil have. Men så kan Pedro måske rykkes ind bag 9'eren. Holdet bliver i hvert fald nok gå noget på kompromis ift. trupsammensætningen pt.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 39 gæster