Ernesto Valverde

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Blaugrana92 »

Jesni skrev:Neymar kan jeg have min tvivl om ...
Hvorfor egentlig? Han er klart den af de tre forreste der har arbejdet hårdest defensivt i den forgangne sæson. Netop i det første genpres har han imponeret ekstremt meget, og har jo rigtig ofte vundet bolde tilbage få sekunder efter de er blevet tabt. Han har sågar taget de helt lange tilbageløb, for at følge en back der har valgt at storme fremad. Neymar har næsten været ligeså defensivt involveret som vi så Alexis og Pedro være det. Ikke helt, men næsten - og det er i mine øjne nok, når man så omvendt ser hvor man han bidrager med offensivt. Neymar er i virkeligheden den af de tre forreste, jeg er mest tryg ved at skulle involvere i et kollektivt genpres.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Piquénbauer »

Sådan har jeg det også. Ney har vist i denne sæson at han kan presse og han følger med helt tilbage hvis det kræves. Suarez og Messi stopper ligeså snart manden kommer forbi dem. Her ved jeg selvfølgelig ikke om det er noget taktisk eller fordi de ikke rigtigt gider.

Jeg tror at Suarez kan komme efter det. Neymar har jeg ingen tvivl omkring. Messi er jeg derimod nervøs for. Jeg tror virkelig han bestemmer alt omkring måden han skal spille (hvilket han egentlig også har fortjent) på og det vil kræve en træner der virkelig får solgt sin ide før vi ser messi arbejde defensivt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 923
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 175 gange
Blevet takket: 151 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af !Option »

Forstår heller ikke helt den skepsis overfor Neymar. Som andre også påpeger arbejder han altid stenhårdt :cool:
Rey Abi!

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1585
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 172 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Champione »

Dygtig træner, som kan få et hold til at arbejde hårdt sammen, uden bold - hvilket er hovedårsagen til at Barca står med kun én titel.
Hans eneste "problem", er at hans stil er enorm krævende - hvilket normalt koster point senere i sæsonen, men her skal vores bredde trup jo supplere, det kunne Enrique ikke finde ud af.

Og vi er løbet ind i flere taktiske nederlag på San Memes, hvor han havde sat Bilbao helt rigtigt op.

Han har ligeledes fin historik på at bringe unge folk op, og har stor andel i Laporte, Inaki, Muniain og senest Yerays udvikling.
Det er flot at føre Bilbao til hvad han har formået, med baskere alene.

Han kan føre vores ide om possession videre, samt få gang i aggressivitet og presspil igen, som vi især anvendte under Pep.
Tror ligeledes han kan få gang i flere af indkøbene igen, Denis, Gomes, som tidligere har vist takter i Spanien, men ikke blomstrede under Enrique.
---------------------------------------
Barca is my religion!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Piquénbauer »

Hvorfor er der ikke en engelsk version af pressemødet? Hvor er det irriterende!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Piquénbauer »

¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Bager »

Giv mig noget af det her, Valverde: https://twitter.com/GuardiolaTweets/sta ... 5088670720

Så bliver vi gode venner.
Visca el Barca

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af zqa »

Puyol, Abi, Xavi <3
#jesuisSheep

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Jeg savner faktisk mest Dani, selvom Xavi er hård at undvære.
qepd

kklaus
Indlæg: 9727
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 632 gange
Blevet takket: 1283 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af kklaus »

Bager skrev:Giv mig noget af det her, Valverde: https://twitter.com/GuardiolaTweets/sta ... 5088670720

Så bliver vi gode venner.
Blev lige nødt til at gense den kamp i går aftes... Damn hvor var vi gode! Og fuck Carvalho, Arbeloa og Ramos.
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Bager »

Det er vildt at se så markant hurtigere vi spillede. Løbemønstrene er fuldstændig nøjagtige. Alle ved hvad hinanden laver. Spillerne flytter bolden nærmest med det samme de får den. RM når slet ikke frem. Mange gange opgiver de. Det her er Barca-bold når det er bedst imo.

Men det er nok for meget at håbe på at se igen...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Visca el Barca

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Blaugrana92 »

Det er faktisk det jeg savner allermest. Faste, effektive og organiserede løbemønstre på banens første to tredjedele. En fuldstændig rigid spilopbygning indtil man er på kanten af modstandernes felt. Alle ved hvor de skal stå, hvordan de skal løbe, hvad deres opgave er. Først når man har bragt bolden helt op til modstandernes felt, må man bryde ud af systemet og improvisere. Det lyder kedeligt, men det er den eneste måde man reelt kan bygge et effektivt, boldbesiddende, stærkt defensivt hold op på.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af MessiPogba »

Bager skrev:Giv mig noget af det her, Valverde: https://twitter.com/GuardiolaTweets/sta ... 5088670720

Så bliver vi gode venner.
Hvis bare Pep havde haft Fergusons ihærdighed til at gide at blive i den samme klub, så havde det været en smuk historie, omend det må være psykisk fuldkommen drænende at være cheftræner i et galehus som Barcelona, hvor et nederlag straks kan være en lavine, der går amok med negative meninger.

Omvendt forlod Pep klubben som en konge. Det kan ingen tage fra ham.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Blaugrana92 »

MessiPogba skrev:
Bager skrev:Giv mig noget af det her, Valverde: https://twitter.com/GuardiolaTweets/sta ... 5088670720

Så bliver vi gode venner.
Hvis bare Pep havde haft Fergusons ihærdighed til at gide at blive i den samme klub, så havde det været en smuk historie, omend det må være psykisk fuldkommen drænende at være cheftræner i et galehus som Barcelona, hvor et nederlag straks kan være en lavine, der går amok med negative meninger.

Omvendt forlod Pep klubben som en konge. Det kan ingen tage fra ham.
Så skulle vi nok have valgt en anden præsident end Sandro Rosell ...

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Jesni »

Blaugrana92 skrev:
MessiPogba skrev:
Bager skrev:Giv mig noget af det her, Valverde: https://twitter.com/GuardiolaTweets/sta ... 5088670720

Så bliver vi gode venner.
Hvis bare Pep havde haft Fergusons ihærdighed til at gide at blive i den samme klub, så havde det været en smuk historie, omend det må være psykisk fuldkommen drænende at være cheftræner i et galehus som Barcelona, hvor et nederlag straks kan være en lavine, der går amok med negative meninger.

Omvendt forlod Pep klubben som en konge. Det kan ingen tage fra ham.
Så skulle vi nok have valgt en anden præsident end Sandro Rosell ...
"Wisdom of the crowd"!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 20 gæster