Ny træner

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Kubala »

Ja, men så er vi tilbage til det med, at jeg tror, at man kunne blive skuffet med Sampaoli. Det vil være kaotisk og hektisk, og har man villet ønske mere stabilitet over hele banen, er Sampaoli nok ikke manden. Det er dog fint nok med mig, jeg er lidt ligeglad med, hvem man henter ind. Jeg har ikke selv en idé ift., hvem man skulle ansætte.

Drake
Indlæg: 4330
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2587 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Drake »

Hvis det bliver det sammen med Sampaoli som LE stil, så synes jeg ikke vi skal hente ham.

Synes vi skal have en der kan få midten til at fungere, og have mere boldbesiddelse igen.

Jeg var ellers fortaler for Sampaoli, fordi han så medrivende på sidelinjen, og kan piske noget vilje i spillerne. Men ikke hvis det bliver ala LE style.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1582
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 172 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Champione »

Defensivt ville Sampaoli kunne forstærke os, qua genpresset.
Men offensivt ville det være en tro kopi af idag.

Jeg tænker, at vi især i år, har været alt for dårlige til at tage kontrol på kampene - det handler selvfølgelig om formnedgang hos vitale spillere centralt, men i høj grad også pga det manglende koncept med/uden bold - og for at vi virkelig ryger tilbage på verdens toppen ville være med et mere transparent koncept.
Det er heller ikke for sjov, at de nye indkøb har set SÅ ringe ud - de er ganske enkelt i tvivl om opgaverne når de modtager boldene.

MSN ville ligeledes kunne øge med 10% - især en Neymar har været ramt af det direkte spil - en midtbane og et koncept med mere kontrol, ville virkelig forløse.
Og det tror jeg faktisk ikke Sampaoli ville komme med. Det ville en Valverde måske komme med.
Filosofien er ihvertfald sådan.

Vi skal tilbage til Pep dyder, pres, genpres og et stærkt koncept på bolden.
Offensiv fodbold, med mere tilfældigt spil som LE praktiserer gør intet for os - det destruerer midtbanen, og udstiller forsvaret.
---------------------------------------
Barca is my religion!

Drake
Indlæg: 4330
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2587 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Drake »

Men selv om vi skulle ende med Valverde, og han praktisere mere boldbesidelse og kontrol. Så er jeg stadig bekymret for truppen.

Vi har jo reelt kun Messi, Iniesta og Bussi der er verdensklasse pasningsspillere, resten er kun okay. :roll:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1582
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 172 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Champione »

Helt enig..
Men et skarpere koncept med en bedre rollefordeling kunne hjælpe til.
Drømmespilleren er Verratti.
Manden vi mangler.
Xavi lignende intelligens og spillestil - og med en mere aggressiv attitude også.
Født til vores startopstilling!
---------------------------------------
Barca is my religion!

Drake
Indlæg: 4330
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2587 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Drake »

Champione skrev:Helt enig..
Men et skarpere koncept med en bedre rollefordeling kunne hjælpe til.
Drømmespilleren er Verratti.
Manden vi mangler.
Xavi lignende intelligens og spillestil - og med en mere aggressiv attitude også.
Født til vores startopstilling!
Helt enig, fatter stadig ikke vi ikke har køb Verratti endnu! :eek:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Piquénbauer »

Hvordan ville det være en tro kopi offensivt? Se de positionsmaps jeg har lagt op. De minder på ingen måder om det vi ser fra barca. Tværtimod bliver midten brugt markant mere.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Kubala »

Jeg tror ærlig talt ikke, at genpresset alene ville hjælpe forsvaret i Barca, man ville stadig have problemer defensivt, hvis man fik Sampaoli ind. Det er noget, man må leve med, hvis man ønsker Sampaoli. Bare kig på Sevilla, det er ikke de defensive dyder, men de offensive, der er centrale.

Det skal ikke lyde som om, at jeg er imod Sampaoli. Jeg er hverken for eller imod. Jeg kommer bare med mit synspunkt omkring ham. Jeg har personligt ingen, jeg kan pege på. Det er faktisk første gange, at det er sådan. Uanset hvem man ansætter, så skal vedkommende have gode rammer og lyttes til, når der købes, da det ikke må være nødløsninger og tredjevalg eller fjerdevalg køb, noget jeg føler, er sket nogle gange med LE.
Senest rettet af Kubala lør mar 04, 2017 9:36 pm, rettet i alt 2 gange.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Piquénbauer »

Vi har altid haft problemer defensivt. Det er noget man må leve med når holdet som udgangspunkt tænker offensivt og står så højt på banen som vi gør.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Kubala »

Både og, med højt forsvarslinje, Piquenbauer. Man har kunnet kontrollere defensiven bedre med boldbesiddelse, modsat det man har set i denne sæson, hvor man virkelig har sejlet.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Piquénbauer »

Ja vi har kunne trille bolden rundt på midten men forsvarsmæssigt har vi sgu aldrig været ret gode.

Det ville hjælpe gevaldigt hvis vi havde xavi men det har vi ikke. Det vi skal tilbage til er det vi så i første sæson under Lucho hvor vi forsvarede som en enhed. Der var vi ligeså gode defensivt som da vi kunne trille bolden rundt. Og jeg kan ikke se hvorfor det ikke kan ske med samp...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Kubala »

Hvis det skal ske, skal man også købe nogle spillere. Backen og kanten, eller til midt og back. Der er intet, der er umuligt, men man skal justere ift. spillestilen, hvis tingene skal lykkes.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Piquénbauer »

Jo jeg vil sige det er tæt på umuligt at genskabe den midt vi så under pep. Der findes ikke en cm der er ligeså dominerede som xavi. Og dem som måske kan noget af det samme får vi ikke.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:Jo jeg vil sige det er tæt på umuligt at genskabe den midt vi så under pep. Der findes ikke en cm der er ligeså dominerede som xavi. Og dem som måske kan noget af det samme får vi ikke.
Jeg tænkte nu på Sampaolis spillestil; det er den, man skal justere efter, så ville det kunne lykkes. Ingen af dem er umulige, men man skal justere efter spillestilene. Have de rette spillere.

Drake
Indlæg: 4330
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2587 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Drake »

Lige det med at have de rette spillere, der synes jeg LE har fejlet big time! det kommer det at tage en del år at rette op på det. For tror ikke vi sælger særlig meget ud for at få penge til andre spillere.

Så tror vi må forberede os på, at vi ikke vil se top top spil i en del år, det har LE sørget for.

Men LE skal selvfølgelig stadig have tak for de titler han har fået. Men Ikke for spillet og de fleste spiller indkøb.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 38 gæster