Luis "Lucho" Enrique

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af rummenigge »

mozadreve skrev:
rummenigge skrev:Dét Lucho har vist hos Celta er at han kunne forstærke holdet på nogle nøglepladser og skabe et "hold". Han hentede endda Barca B spillere, Fontas og Rafinha, som gik hen og blev nøglespillere. I modsætning gjorde Tata intet. Fair nok, han kom sent ind i billedet, men han kunne ikke få fat i nogen og forstærke Barca på nogle nøgleroller og skabe et nyt "hold". Hvordan troede han at vores midterforsvar skulle klare igennem tre turneringer?!

Lucho kan som Pep skabe et hold. Han får det nemmere end Tata fordi at han kender ungdomsrækkerne og ved hvordan man tolker Barcas spillestil og filosofi. Tata startede lovende, men alt hvad han gjorde var bare at søge mod Barca anno 2011 og det fungerede, lige indtil modstanderne vidste hvordan at vi skulle spilles og vores skrøbelige forsvar knak.

Jeg vil se et fremtidens Barca og ikke en træner som prøver at genskabe Peps Barca. Her ser jeg ingen bedre kandidat end Luis E.
Du behøver ikke at snakke om Tata. Jeg tror vi alle er enige om at enrique er bedre end ham (hvem er ikke?). Desuden mener jeg ikke at det var under Tata at vores spil blev brudt og opskriften på at slå os den blev fundet. Det kom under Guardiola's sidste år, og blev kun større under tito og tata.

Enrique gjorde det fornuftigt i Celta. Det er jeg klar over. Men nu er der forskel på kravene i Celta og i en storklub som Barca. Den eneste erfaring Enrique har i en storklub var Roma og her gjorde han det elendigt. Man kan komme med en masse undskyldninger, men faktum er at han gjorde det elendigt og gav op efter et år fordi han var træt. Det plet vil altid være på hans cv og det gør ham IMO til en en sats. selv uden det plet ville han være en sats, for det er som sagt stor forskel på at træne Celta og Barca. En ting er at man kender klubben på alle områder, noget andet er at man har intelligensen som træner til at lede Barca, og det kan jeg ikke se at han har. Hvis det hele handler om at kende klubben så hyr da Puyol..

Når jeg sammenligner Enrique med Pep så er det ikke i forhold til spillet, men i forhold til at begge ikke havde bevist sig selv da de blev hyret. Her virker det naivt at tro at historien den kan gentage sig og en relativ ukendt træner kan bryde igennem igen. Det er en sats, og vi må håbe det går godt for ham. Jeg føler bare ikke at han har den samme viljestyrke og intelligens som pep og andre toptrænere.
Jeg har tidligere fremlagt argumenter for hvor vigtigt det er at en kommende Barcatræner kender klubben indefra. Jeg gider ikke at gentage mig selv. Vores bedste trænere har været folk som kendte den indefra og havde klubben i hjertet. Det betyder ikke at andre skal udelukkes, men det kræver en ret speciel trænere udefra til at løfte posten.

Tata er absolut ikke en ringe træner, han var bare ikke et godt nok fit for Barca. Ingen grund til at gøre ham til verdens værste træner pludselig, bare fordi han ikke lige var verdensklasse for os.

Vi får at se om det er den rigtige løsning og om det nu også bliver Luis Enrique. Han er dog min klare favorit, fordi han har karakter, er en Barca legende, er ung og dynamisk, dedikeret og hans hold er fit hele sæsonen. Spillerne skal dog tro på ham og ikke bruge et halvt år på at modarbejde ham som i Roma. Dette bliver dog ikke et problem i Barca.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Piquénbauer »

Er der forresten nogen der kender noget til de problemer der skulle være mellem LE og xavi? Eller er det bare rygter?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Luis Enrique »

Visca El Barca skrev: Også selvom han selv mener, han ikke er den rette mand til jobbet og er af den opfattelse, at han intet kan lære folk som Ini og Leo m.fl?
Ja, han er jo langt det mest kvalificerede bud. Jeg har set ham citeret for at have sagt, at det er et "vanskeligt job" og spørge (retorisk) "hvad man kan lære spillere som Iniesta og Messi". Jeg tror (og håber), at de fleste trænere vil nærme sig Iniesta og Messi med en vis ærefrygt.

Diskussionen har været taget mange gange før. Frank de Boer har - modsat Luis Enrique - vundet et nationalt mesterskab (faktisk fire i streg), stået på sidelinjen i en Champions League-kamp (faktisk mange), arbejdet systematisk med en stor og krævende klub i mere end et år osv. osv.

Luis Enrique har - bortset fra tiden hos Barca B - endnu dårligt nok kunnet fuldføre en hel sæson, før han iler til pressen og meddeler sin afgang. Og han har endnu noget så basalt som kvalifikation til europæisk fodbold til gode på CV'et.
Piquénbauer skrev: At vinde med ajax i holland er lidt det samme som at vinde med fck i dk (overdrivelse fremmer forståelsen).
Nej, din overdrivelse viser i dette tilfælde bare en svigtende dømmekraft, som nu ellers plejer at være ganske velfungerende. Den fremmer ikke forståelsen.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Piquénbauer »

Tja sådan ser jeg det. Hollandsk fodbold er imo ikke på et niveau hvor man kan sige at det er noget specielt at de boer har vundet med det absolutte tophold.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Drake
Indlæg: 4330
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2587 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Drake »

Jeg har en fornemmelse at Enrique er den rigtige træner for os, ud fra det jeg har læst.

Jeg håber at han har nok bad ass i sig, til at ture at at sælge en del spillere. For vi har virkelig brug for en træner der tør at give ledelsen lidt modstand, og har en klar plan for hvem han vil ikke vil have, hvem han gerne vil have, og nye ideer. Også må vi håbe han får de spillere han vil have.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Luis Enrique »

Piquénbauer skrev:Tja sådan ser jeg det. Hollandsk fodbold er imo ikke på et niveau hvor man kan sige at det er noget specielt at de boer har vundet med det absolutte tophold.
Det er fint nok. Luis Enrique har forresten vundet............. Ingenting.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Piquénbauer »

Nej men hvis han havde trænet ajax så havde han nok ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Luis Enrique »

Af samme årsåg synes jeg det var en udmærket idé, hvis Luis Enrique tog et par år hos Celta og beviste noget.

Jeg tror faktisk ikke det er helt usandsynligt, at han kan udrette noget og blive en profileret manager. Som jeg har nævnt mange gange, så har jeg temmelig stor respekt for manden, der utvivlsomt har mange kvaliteter.

Men hos Barca er det ikke nok at være velmenende.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Kubala »

Det er vel ikke helt skidt at ende på en 9. plads, når man tænker på sidste sæson, hvor Celta Vigo endte på en 17. plads(der var et point til nummer 18 i ligaen). Det er da en bedrift i sig selv eller? Desuden med en meget beskeden trup, hvor man ikke går på kompromis med sit koncept(her tænker jeg på trænere, der tilpasser deres spillestil efter modstandere for at overleve, når de er træner i klubber af Celta Vigos størrelse).

Jeg kan dog godt forstå skepsissen, men har det personligt sådan, at jeg ikke vil afskrive vedkommende på forhånd.
Senest rettet af Kubala man maj 19, 2014 1:00 am, rettet i alt 2 gange.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Piquénbauer »

Barcelona will tomorrow announce the appointment of Luis Enrique (44) as new coach. He will be presented on Wednesday or Thursday. [esport3]
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Quaresma »

http://www.bold.dk/nyt/Luis-Enrique-Er- ... raene-alle
- Om jeg ville sige ja til Barca er et rent hypotetisk spørgsmål på nuværende tidspunkt. Det udtaler jeg mig ikke om, men jeg føler mig rustet til at træne et hvilket som helst hold i verden. Der er mange ting, jeg gerne vil prøve kræfter med, siger Enrique ifølge Football Espana.
Attitude of a winner
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Piquénbauer »

Han skal have en sæson til at bygge holdet op... Her tænker jeg på at der også kommer en del nye til. Vi skal ikke forvente at næste sæson bliver en kæmpe succes. Mindre kan også sagtens gøre det så længe vi kan se en plan for holdet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

mozadreve

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af mozadreve »

Piquénbauer skrev:Han skal have en sæson til at bygge holdet op... Her tænker jeg på at der også kommer en del nye til. Vi skal ikke forvente at næste sæson bliver en kæmpe succes. Mindre kan også sagtens gøre det så længe vi kan se en plan for holdet.
Hvad med to sæsoner? Hvorfor ikke give ham endnu mere tid? Eller tre sæsoner.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Piquénbauer »

Ja lad os da smide ham på porten hvis vi ikke vinder alt først år! Tænk dig nu lidt om... Manden skal spille et nyt hold sammen og det er altså sjældent at det resulterer i titler først sæson. At vi barca-fans så er så skide forvente at vi regner med guld og grønne skove hver sæson må være vores problem og ikke luchos.

Du har forresten ikke svaret på spørgsmålet om hvem du gerne så træne barca?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17788
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af emo »

Har været oppe før, han er Klopp type mand! ;-)
Allez...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 14 gæster