Joan Laporta

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: Joan Laporta

Indlæg af nosslo15 »

Jamen super. Så vil jeg da bare glæde mig til at se et fire-mands forsvar de næste mange kampe, når modstanderne, som har set Bilbao vs. Barca, kommer til at gøre det samme som Bilbao.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Joan Laporta

Indlæg af EasyBuddhist »

Jamen, jeg håber da, de ser med, for hvis alle holde presser Barca så højt, så skal spillerne nok knække koden og så er der jo altså muligheder den anden vej. Koeman skal man nok ikke regne så meget med i den retning, men forhåbentlig er der nogle i træner staben, der kan guide en lille smule. Men skal man også huske at Barca er et ungt hold og de vil komme til at udvikle sig markant over det næste halve år. Modsat mange andre herinde, ser jeg ikke så store faresignaler i Bilbao kampen, for dem så jeg allerede i den første. Jeg hæftede mig ved at Barca fik kæmpet sig ind i kampen og med lidt held kunne have nuppet alle tre point på en notorisk svær udebane, hvor man de sidste to sæsoner med garanti havde tabt en kamp som denne. Hvis midtbanen får knækket koden i omstillingerne, så går der ikke lang tid, inden modstanderen ikke synes det er så attraktivt at presse højt mod Barca og derfra må man så bygge på i de boldbesiddende aspekter.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: Joan Laporta

Indlæg af nosslo15 »

EasyBuddhist skrev:
tirs aug 24, 2021 1:40 pm
Jamen, jeg håber da, de ser med, for hvis alle holde presser Barca så højt, så skal spillerne nok knække koden og så er der jo altså muligheder den anden vej. Koeman skal man nok ikke regne så meget med i den retning, men forhåbentlig er der nogle i træner staben, der kan guide en lille smule. Men skal man også huske at Barca er et ungt hold og de vil komme til at udvikle sig markant over det næste halve år. Modsat mange andre herinde, ser jeg ikke så store faresignaler i Bilbao kampen, for dem så jeg allerede i den første. Jeg hæftede mig ved at Barca fik kæmpet sig ind i kampen og med lidt held kunne have nuppet begge point på en notorisk svær udebane, hvor man de sidste to sæsoner med garanti havde tabt en kamp som denne. Hvis midtbanen får knækket koden i omstillingerne, så går der ikke lang tid, inden modstanderen ikke synes det er så attraktivt at presse højt mod Barca og derfra må man så bygge på i de boldbesiddende aspekter.
Barca kæmpede sig ikke ind i kampen i anden halvleg, de fik mere plads at spille på pga. Bilbaos mål.

Sig mig engang Easy, siden hvornår er du blevet så optimistisk i dine udtalelser omkring holdet? Da vi havde spillet mod Sociedad, var du fuld af eder og forbandelser over Koeman og lige siden har du været optimistisk.

Jeg er med på, at kampen ikke var så ringe endda, resultatmæssigt, men størstedelen af holdet så virkeligt ud som om, at de slet ikke havde lyst til at være på banen. Og den kode der skal knækkes mod højt pres, den har holdet altså ikke for alvor kunnet knække siden 2018 i Rom. Med undtagelse af de 3-4 gange sidste sæson, hvor de Jong spillede libero.

Og det Koeman forsøgte sig med i lørdags var lange afleveringer op mod Depay - istedet for mere kontrol centralt.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Joan Laporta

Indlæg af EasyBuddhist »

nosslo15 skrev:
tirs aug 24, 2021 2:06 pm
EasyBuddhist skrev:
tirs aug 24, 2021 1:40 pm
Jamen, jeg håber da, de ser med, for hvis alle holde presser Barca så højt, så skal spillerne nok knække koden og så er der jo altså muligheder den anden vej. Koeman skal man nok ikke regne så meget med i den retning, men forhåbentlig er der nogle i træner staben, der kan guide en lille smule. Men skal man også huske at Barca er et ungt hold og de vil komme til at udvikle sig markant over det næste halve år. Modsat mange andre herinde, ser jeg ikke så store faresignaler i Bilbao kampen, for dem så jeg allerede i den første. Jeg hæftede mig ved at Barca fik kæmpet sig ind i kampen og med lidt held kunne have nuppet begge point på en notorisk svær udebane, hvor man de sidste to sæsoner med garanti havde tabt en kamp som denne. Hvis midtbanen får knækket koden i omstillingerne, så går der ikke lang tid, inden modstanderen ikke synes det er så attraktivt at presse højt mod Barca og derfra må man så bygge på i de boldbesiddende aspekter.
Barca kæmpede sig ikke ind i kampen i anden halvleg, de fik mere plads at spille på pga. Bilbaos mål.

Sig mig engang Easy, siden hvornår er du blevet så optimistisk i dine udtalelser omkring holdet? Da vi havde spillet mod Sociedad, var du fuld af eder og forbandelser over Koeman og lige siden har du været optimistisk.

Jeg er med på, at kampen ikke var så ringe endda, resultatmæssigt, men størstedelen af holdet så virkeligt ud som om, at de slet ikke havde lyst til at være på banen. Og den kode der skal knækkes mod højt pres, den har holdet altså ikke for alvor kunnet knække siden 2018 i Rom. Med undtagelse af de 3-4 gange sidste sæson, hvor de Jong spillede libero.

Og det Koeman forsøgte sig med i lørdags var lange afleveringer op mod Depay - istedet for mere kontrol centralt.
Jamen, Koeman er stadig holdets største svaghed. Det var elendigt sat op i lørdags og jeg har efter hånden svært ved at se, hvad han egentlig bruger sin tid på, på træningsbanen. Emerson burde f.eks have spillet i stedet for Dest, det vile have givet langt mere fysisk tilstedeværelse og det samme kan siges om Piqué, hvor Araujo burde have startet. Så er der Pedri, som var helt væk, hvor Roberto skulle have været inde og til sidst, så burde enten Grizmann og Braithwaite være startet ude og nok egentlig helst Griazmann, hvor Puig selvfølgelig burde have startet inde i stedet. Det er simple signaler, man opfanger fra truppen i det daglige arbejde og i det taktiske oplæg, som Koeman fuldstændig overser. Havde man lavet de fire ændringer i startopstillingen, så havde Barca vundet den kamp, det er jeg slet ikke i tvivl om. Man ville have haft langt mere fysik på banen og mere flair i omstillingerne.

Men jeg er også nået til et punkt, hvor man ikke kan blive ved med at være negativ og kun negativ. Man er nødt til også at kigge på de positive elementer og dem er der heldigvis også en del af. Der er masser af potentiale i det her hold, så sæsonen kan godt ende med et trofæ, selvom Koeman er røv og nøgler.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: Joan Laporta

Indlæg af nosslo15 »

Det glæder mig at høre.

Jeg synes også, at man skal være så optimistisk som muligt mht. holdet, hvis ikke Koeman får det til at fungere, så er han under alle omstændigheder fortid næste sæson. Og så må vi håbe på en dygtigere træner, for talenterne vil forhåbentlig stadig være der.

Men jeg er også pragmatiker og mener, at der sagtens kan komme god og seværdig fodbold ud af alternative opstillinger og taktikker end den ideelle 4-3-3, som jo også kræver, at man har holdet til det.

Det som jeg kritiserer i forhold til sidste kamp er den manglende evne til at håndtere pres, jeg er godt klar over at mange hold slår os på fysik, men jeg efterlyser, at man kan se, at der er indøvede detaljer i spillet, som er designet til at spille op nedefra under højt pres, altså et sæt af rutiner, som man kan vælge fra.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Joan Laporta

Indlæg af EasyBuddhist »

Det som jeg kritiserer i forhold til sidste kamp er den manglende evne til at håndtere pres, jeg er godt klar over at mange hold slår os på fysik, men jeg efterlyser, at man kan se, at der er indøvede detaljer i spillet, som er designet til at spille op nedefra under højt pres, altså et sæt af rutiner, som man kan vælge fra.
Jo, men man har jo nogle muligheder for at skifte ud for at sætte startopstillingen efter modstanderen. Emerson er jo netop en spiller, som man skal bruge, når man har brug for mere fysik på banen. Ligeledes med Araujo. I forhold til omstillinger, så får du ikke nogen bedre til at vende spillet, end Puig. Han er fremragende til det. Det er ikke nok at man træner det, man skal også spille med de spillere, der giver mest mening i forhold til den enkelte kamp.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: Joan Laporta

Indlæg af nosslo15 »

Enig, det er noget vi har set alt for lidt, eller intet til, fra Koeman, altså taktiske ændringer på holdet i forhold til modstander.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Joan Laporta

Indlæg af emo »

Gør nar af os alle! Laporta er ved at udstille os endnu mere end vi var, omverdnen griner af os. Hvad er vi dog blevet til.
Allez...

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: Joan Laporta

Indlæg af Norbit »

emo skrev:
tirs aug 31, 2021 10:13 pm
Gør nar af os alle! Laporta er ved at udstille os endnu mere end vi var, omverdnen griner af os. Hvad er vi dog blevet til.
Han er allerede godt på vej til at slå Bartomeu. Man savner nærmest Bartomeu.. :crazy:
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Joan Laporta

Indlæg af emo »

:roll: :roll: :oops:
Allez...

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 843
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: Joan Laporta

Indlæg af Diabolito »

Fordi han er ved at rede klubben fra økonomisk ruin? Jeg tror ikke helt folk har forstået hvilken situation vi står i.
Hvad havde I regnet med?
El Señor de las Tartas

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Joan Laporta

Indlæg af Piquénbauer »

At han ikke sendte spillere vi kunne bruge væk uden en eller anden for erstatning. Og slet ikke på sidste dag.

Jeg finder det også yderst underligt at vi sendte (forsøgte med Collado) tre HW’er væk i samme vindue når vores alternativer er en 18 årig fra Østrig og den kroniske skadet demb.

Hele dette transfervindue har været random. Det er fint at man vil af med dyre spillere men vi skal også kunne spille med. Personligt køber jeg på ingen måder det der med at laporta forsøger at redde os. Han gør det her for at kunne gå amok om et år og bygge sit eget hold.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Joan Laporta

Indlæg af emo »

Diabolito skrev:
ons sep 01, 2021 7:53 am
Fordi han er ved at rede klubben fra økonomisk ruin? Jeg tror ikke helt folk har forstået hvilken situation vi står i.
Hvad havde I regnet med?
Havde nok regnet med en del ting.

For det første, skal han ikke beholde en træner fordi denne er for dyr at fyre og udtale det offentligt, nærmest. Hvilket signal!

Jeg havde regnet med at han ville skulle sig af med de spillere der ikke bidrager til noget og er dyre at have på bænken, det lykkedes ham ikke.

Jeg havde regnet med at når han skipper Messi videre og nu Greizman at der så er et eller andet i ærmet, men det var der ikke.

Vi er i en krise rent økonomisk, ja, men han er præsident han skal stadig sørge for at vi er konkurrence dygtige og kan spille med om de store titler. Det er en super nem løsning at skille sig af med Greizman og spare penge og så hente en Luuk, vores nye Boateng, evt.?

Jeg havde seriøst forventet at han kunne gøre mere og gøre andet, ekstraordinært for han er ikke hvem som helst, men pt., agerer han som en helt random præsident der kunne have været præsident i Levante og gjort det samme.

Han falder meget igennem her, desværre.

Og ja, er så bange for at som Piq også skriver at næste sæson så er der galactico indkøb igen, igen...
Allez...

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 843
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: Joan Laporta

Indlæg af Diabolito »

Det synes jeg er en meget kortsigtet måde at tænke på, og det er præcist det der har kendetegnet vores udfordringer de sidste mange år. Jeg er overhovedet ikke enig i alt der er foregået. Hvad fanden skal vi med de Jong når vi har sendt Manaj til Spezia - en betragtning jeg er helt enig i.

Laporta agerer da netop fornuftigt og langsigtet i sin ageren. Vi kan altid diskutere de enkelte handler (både ind og ud), men faktum er at lønomkostningerne er betragteligt reduceret, vi er (til dels) en bæredygtig klub igen og kan om et år eller to se frem mod store indkøb, med et stærkere fundament igen.

Men dette år - og nok også året efter, bliver noget tynde. Lad os glæde os ved at vi har et ungt hold, med nogle virkeligt spændende talenter - som faktisk nu kan få plads til at blomstre.
El Señor de las Tartas

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Joan Laporta

Indlæg af ladislau »

Det er jo ikke det Laporta laver igår, som er problemet.
Det er, som emo nævner, alt det han ikke har lavet, som er problemet.

Det har været latterligt ineffektivt. Man har jo ret beset været handlingslammet.
Kravlet i seng med Perez eller håbet på ligaen fandt en super kreditor, som regnskabsafdelingen så vendte tommelfingeren ned til.

Hvis ikke Barto havde været forgænger, så havde man jo ikke troet sine egne øjne.
Håbløst, men han havde da tid til lidt ferie ind imellem udueligheden

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster