DrGink skrev: ↑lør sep 07, 2024 10:09 pm
whidgee skrev: ↑lør sep 07, 2024 9:47 pm
DrGink skrev: ↑lør sep 07, 2024 9:41 pm
Vi bliver ikke enige om det her.
Laporta er en sælger. Det kan man synes om eller ej. Jeg synes en del af deforløb der er kørt ikke har været pæne udadtil. Der er du så uenig. Fred være med det.
Vi må se om du skal i et byggemarked efter planker og søm om knap 4 måneder.
Der kan vi godt blive enige. Lad os tage den op lige på den anden side af nytår og komme med en konklusion, når det viser sig om de ting Joan Laporta har meldt ud holder stik eller ej. For som sagt, hvis vi ikke lander en Nike-aftale, hvis AC ikke kan spille og hvis OImo ikke kan registreres igen, så vil jeg med glæde men med stor klubmæssig sorg give dig 100% ret i din kritik.
Og jeg vil jo ikke mene du giver mig ret i min kritik, men mene at du kritiserer noget andet. Lad det nu ligge.
Tak for diskussionen.
Jeg vil lige slutte af med laporta svar på et spørgsmål om Messis fornyelse - taget på et meget uretfærdigt tidspunkt og hvor han er lovligt undskyldt med efterfølgende viden, som du sikkert vil finde hvis du søger på det.
¿La renovación de Messi es prioritaria o innegociable?
-Por supuesto que es innegociable
Jo da, du kan jo sagtens få ret i, at han har oversolgt og underleveret. Bare ikke nu - først om nogle måneder. Hvilket jo er hele min pointe :)
Angående Messi, så er det fulde citat således:
Por supuesto que es innegociable, Messi es una prioridad y vamos a intentar convencerle para que se siga escribiendo la bonita historia que hay entre Messi y el Barça
Messi er en prioritet og "vi vil forsøge". Jeg tror han talte sandt i begge ting og gik ind til det med ønsket om, at han skulle blive. Men ikke hvis det ville slå klubben ihjel. Og tak for det. I samme interview sagde han også, at man godt kunne have forlænget med Messi, hvis man havde ladet sig presse af La Liga og skrevet under på den kritisable CVC-aftale. Igen viste han her ansvar og satte klubben først i stedet for at sælge sjælen. Præcis som han gør med Nike.
Her er et par udtalelser mere fra Laporta om Messi, som viser ansvar, mod og handlekraft:
We had to put the institution above everything else -- even the best player in the world. The situation was what it was; that's the reality
It's the saddest decision I have had to make. I never wanted to have to make it, but at the same time I don't regret it because the club always comes first.
Men den krise vi har været i og den truende konkurs, så har Laporta vist de nosser til at tage beslutninger, som ikke var rare, men de rigtige. Og også selvom det ikke er baseret på den populisme, som mange tilhængere er besat af.