Joan Laporta

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

DrGink
Har takket: 877 gange
Blevet takket: 193 gange

Re: Joan Laporta

Indlæg af DrGink »

whidgee skrev:
lør sep 07, 2024 9:47 pm
DrGink skrev:
lør sep 07, 2024 9:41 pm
Vi bliver ikke enige om det her.

Laporta er en sælger. Det kan man synes om eller ej. Jeg synes en del af deforløb der er kørt ikke har været pæne udadtil. Der er du så uenig. Fred være med det.

Vi må se om du skal i et byggemarked efter planker og søm om knap 4 måneder.
Der kan vi godt blive enige. Lad os tage den op lige på den anden side af nytår og komme med en konklusion, når det viser sig om de ting Joan Laporta har meldt ud holder stik eller ej. For som sagt, hvis vi ikke lander en Nike-aftale, hvis AC ikke kan spille og hvis OImo ikke kan registreres igen, så vil jeg med glæde men med stor klubmæssig sorg give dig 100% ret i din kritik.
Og jeg vil jo ikke mene du giver mig ret i min kritik, men mene at du kritiserer noget andet. Lad det nu ligge.

Tak for diskussionen.

Jeg vil lige slutte af med laporta svar på et spørgsmål om Messis fornyelse - taget på et meget uretfærdigt tidspunkt og hvor han er lovligt undskyldt med efterfølgende viden, som du sikkert vil finde hvis du søger på det.

¿La renovación de Messi es prioritaria o innegociable?
-Por supuesto que es innegociable

Brugeravatar
whidgee
Har takket: 185 gange
Blevet takket: 371 gange

Indlæg af whidgee »

DrGink skrev:
lør sep 07, 2024 10:09 pm
whidgee skrev:
DrGink skrev:

Laporta er en sælger. Det kan man synes om eller ej. Jeg synes en del af deforløb der er kørt ikke har været pæne udadtil. Der er du så uenig. Fred være med det.

Der kan vi godt blive enige. Lad os tage den op lige på den anden side af nytår og komme med en konklusion, når det viser sig om de ting Joan Laporta har meldt ud holder stik eller ej. For som sagt, hvis vi ikke lander en Nike-aftale, hvis AC ikke kan spille og hvis OImo ikke kan registreres igen, så vil jeg med glæde men med stor klubmæssig sorg give dig 100% ret i din kritik.
Og jeg vil jo ikke mene du giver mig ret i min kritik, men mene at du kritiserer noget andet. Lad det nu ligge.

Tak for diskussionen.

Jeg vil lige slutte af med laporta svar på et spørgsmål om Messis fornyelse - taget på et meget uretfærdigt tidspunkt og hvor han er lovligt undskyldt med efterfølgende viden, som du sikkert vil finde hvis du søger på det.

Jo da, du kan jo sagtens få ret i, at han har oversolgt og underleveret. Bare ikke nu - først om nogle måneder. Hvilket jo er hele min pointe :)

Angående Messi, så er det fulde citat således:
Por supuesto que es innegociable, Messi es una prioridad y vamos a intentar convencerle para que se siga escribiendo la bonita historia que hay entre Messi y el Barça
Messi er en prioritet og "vi vil forsøge". Jeg tror han talte sandt i begge ting og gik ind til det med ønsket om, at han skulle blive. Men ikke hvis det ville slå klubben ihjel. Og tak for det. I samme interview sagde han også, at man godt kunne have forlænget med Messi, hvis man havde ladet sig presse af La Liga og skrevet under på den kritisable CVC-aftale. Igen viste han her ansvar og satte klubben først i stedet for at sælge sjælen. Præcis som han gør med Nike.

Her er et par udtalelser mere fra Laporta om Messi, som viser ansvar, mod og handlekraft:
We had to put the institution above everything else -- even the best player in the world. The situation was what it was; that's the reality
It's the saddest decision I have had to make. I never wanted to have to make it, but at the same time I don't regret it because the club always comes first.
Men den krise vi har været i og den truende konkurs, så har Laporta vist de nosser til at tage beslutninger, som ikke var rare, men de rigtige. Og også selvom det ikke er baseret på den populisme, som mange tilhængere er besat af.

DrGink
Har takket: 877 gange
Blevet takket: 193 gange

Indlæg af DrGink »

whidgee skrev:
lør sep 07, 2024 10:46 pm
DrGink skrev:
lør sep 07, 2024 10:09 pm
whidgee skrev:
DrGink skrev:

Tak for diskussionen.

Jo da, du kan jo sagtens få ret i, at han har oversolgt og underleveret. Bare ikke nu - først om nogle måneder. Hvilket jo er hele min pointe :)

Angående Messi, så er det fulde citat således:
Por supuesto que es innegociable, Messi es una prioridad y vamos a intentar convencerle para que se siga escribiendo la bonita historia que hay entre Messi y el Barça
Messi er en prioritet og "vi vil forsøge". Jeg tror han talte sandt i begge ting og gik ind til det med ønsket om, at han skulle blive. Men ikke hvis det ville slå klubben ihjel. Og tak for det. I samme interview sagde han også, at man godt kunne have forlænget med Messi, hvis man havde ladet sig presse af La Liga og skrevet under på den kritisable CVC-aftale. Igen viste han her ansvar og satte klubben først i stedet for at sælge sjælen. Præcis som han gør med Nike.

Her er et par udtalelser mere fra Laporta om Messi, som viser ansvar, mod og handlekraft:
We had to put the institution above everything else -- even the best player in the world. The situation was what it was; that's the reality
It's the saddest decision I have had to make. I never wanted to have to make it, but at the same time I don't regret it because the club always comes first.
Men den krise vi har været i og den truende konkurs, så har Laporta vist de nosser til at tage beslutninger, som ikke var rare, men de rigtige. Og også selvom det ikke er baseret på den populisme, som mange tilhængere er besat af.
Ja. Vi bliver ikke enige :grin:

hackmann
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 99 gange

Indlæg af hackmann »

whidgee skrev:
ons sep 04, 2024 12:15 pm

... Laporta overtog en klub tæt på konkurs og i total ruiner, med et uhørt og skandaløst lønniveau og med udgifter, der oversteg alle grænser. ...
whidgee skrev:
tors sep 05, 2024 12:18 am
...
Men vi har lige rejst os fra konkurs og lider under verdens højeste lønniveau skabt af den kære Bartomeu. ...
whidgee skrev:
ons sep 04, 2024 7:47 pm
... Men i forhold til klubbens forfatning og den truende konkurs, så gav beslutningen god mening. ...
whidgee skrev:
...
Det er lige præcis dette forkælede og komplet virkelighedsfjerne syn, som er det helt store problem i debatten. Laporta overtog en klub tæt på konkurs og i total ruiner, med et uhørt og skandaløst lønniveau og med udgifter, der oversteg alle grænser. ...
whidgee skrev:
Men den krise vi har været i og den truende konkurs, ...
Vi du ikke lige finde lidt fakta om denne konkurs. Helst noget som lever op til dine egne definitioner på fakta.
whidgee skrev:
... Og jeg synes altid kritik er uretfærdig, når man baserer den på uvidenhed, ufuldstændig fakta og gossip fra medierne ...
Jeg husker at du har kaldt folk for løgnere bare de overdriver en lille smulle.

En konkurs er at en dommer opløser et selskab fordi der ikke er nogen udsigt til at den kan betale sine kreditorer. Tæt på kunne være en betalingsstandsning og efterfølgende rekonstruktion.

At bede ejerne om flere penge er ikke en konkurs. Det gør mange af de privat ejede klubber hele tid, f.eks Atletico i sommers.

At sælge klubben til en rigmand, det er ikke en konkurs. Jeg husker rygter om Sir Jim Ratcliff før han købt sig ind i Manchester United, overvejede det men indledte aldrig rigtige forhandlinger om det.

At sætte alle vores spillere til salg som Lyon, det er ikke en konkurs
hackmann skrev:
fre aug 23, 2024 11:45 am
Lidt skadefro, der er andre klubber har det endnu svære end os med det der om at lade stå af før man stå på.
Olympique Lyonnais har placeret størstedelen af ​​sit hold på transfermarkedet i et forsøg på at nå sit økonomiske salgsmål inden udgangen af ​​transferperioden, rapporterede den franske avis L'Equipe i går torsdag. "Lyons ledelse har netop sendt beskeden om, at fra nu af vil næsten alle være til salg, så længe nogen betaler den rigtige pris," oplyste avisen.

Det franske hold satser på at rejse 100 millioner euro, inden transfervinduet lukker. L'Equipe rapporterede, at de stadig manglede €75 millioner for at nå deres mål. De har brugt 134 millioner i de sidste to måneder, mere end nogen anden klub i Frankrig. I juli betalte de en klubrekord på €34 millioner for at hente forsvarsspilleren Moussa Niakhate fra Nottingham Forest.
mundodeportivo.com
At opsige sin licens til at drive pro fodbold som Girondins Bordeaux, det er kunne være tæt på konkurs.
In 2009, under Laurent Blanc, Girondins de Bordeaux won the sixth French league in its history. 15 years later, the club has been forced to accept the sanction that has seen them relegated to National, the third tier of French football.
...
This was the third consecutive sanction imposed on Girondins, who needed to present the DNCG with an injection of 40 million euros into their accounts to appeal the sanction. Last summer, Gérard López (owner since 2022) saved Girondins from bankruptcy and saved them from relegation. But this time he has not come to the rescue.
marca.com

nosslo15
Har takket: 136 gange
Blevet takket: 202 gange

Indlæg af nosslo15 »

hackmann skrev:
søn sep 08, 2024 11:04 am
whidgee skrev:

... Laporta overtog en klub tæt på konkurs og i total ruiner, med et uhørt og skandaløst lønniveau og med udgifter, der oversteg alle grænser. ...
whidgee skrev:
...
Men vi har lige rejst os fra konkurs og lider under verdens højeste lønniveau skabt af den kære Bartomeu. ...
whidgee skrev:
... Men i forhold til klubbens forfatning og den truende konkurs, så gav beslutningen god mening. ...
whidgee skrev:
...
Det er lige præcis dette forkælede og komplet virkelighedsfjerne syn, som er det helt store problem i debatten. Laporta overtog en klub tæt på konkurs og i total ruiner, med et uhørt og skandaløst lønniveau og med udgifter, der oversteg alle grænser. ...
whidgee skrev:
Vi du ikke lige finde lidt fakta om denne konkurs. Helst noget som lever op til dine egne definitioner på fakta.
whidgee skrev:
... Og jeg synes altid kritik er uretfærdig, når man baserer den på uvidenhed, ufuldstændig fakta og gossip fra medierne ...

En konkurs er at en dommer opløser et selskab fordi der ikke er nogen udsigt til at den kan betale sine kreditorer. Tæt på kunne være en betalingsstandsning og efterfølgende rekonstruktion.

At bede ejerne om flere penge er ikke en konkurs. Det gør mange af de privat ejede klubber hele tid, f.eks Atletico i sommers.

At sælge klubben til en rigmand, det er ikke en konkurs. Jeg husker rygter om Sir Jim Ratcliff før han købt sig ind i Manchester United, overvejede det men indledte aldrig rigtige forhandlinger om det.

hackmann skrev:
Lidt skadefro, der er andre klubber har det endnu svære end os med det der om at lade stå af før man stå på.
Olympique Lyonnais har placeret størstedelen af ​​sit hold på transfermarkedet i et forsøg på at nå sit økonomiske salgsmål inden udgangen af ​​transferperioden, rapporterede den franske avis L'Equipe i går torsdag. "Lyons ledelse har netop sendt beskeden om, at fra nu af vil næsten alle være til salg, så længe nogen betaler den rigtige pris," oplyste avisen.

Det franske hold satser på at rejse 100 millioner euro, inden transfervinduet lukker. L'Equipe rapporterede, at de stadig manglede €75 millioner for at nå deres mål. De har brugt 134 millioner i de sidste to måneder, mere end nogen anden klub i Frankrig. I juli betalte de en klubrekord på €34 millioner for at hente forsvarsspilleren Moussa Niakhate fra Nottingham Forest.
mundodeportivo.com
At opsige sin licens til at drive pro fodbold som Girondins Bordeaux, det er kunne være tæt på konkurs.
In 2009, under Laurent Blanc, Girondins de Bordeaux won the sixth French league in its history. 15 years later, the club has been forced to accept the sanction that has seen them relegated to National, the third tier of French football.
...
This was the third consecutive sanction imposed on Girondins, who needed to present the DNCG with an injection of 40 million euros into their accounts to appeal the sanction. Last summer, Gérard López (owner since 2022) saved Girondins from bankruptcy and saved them from relegation. But this time he has not come to the rescue.
marca.com
Jeg har ikke en klap forstand på økonomi, men med al den virak i pressen, der var for 4 år siden og med de beretninger om økonomien, som der har været, både dengang og siden, så er det vel ikke helt urimeligt at antage, at vi har været tæt på konkurs.

Hvor tæt vi FAKTISK har været på det, vil jeg overlade til andre. Men at bruge forestillingen om en truende konkurs til at forklare Laportas adfærd i den tid, han har været præsident, synes jeg bestemt ikke er urimeligt. Og hvis ikke man vil acceptere ordet "konkurs", så synes jeg, at det giver lige så god mening at bruge fair play reglerne, som udgangspunkt og særligt, når det har været 4:1.

Antimadridista
Har takket: 1153 gange
Blevet takket: 1025 gange

Indlæg af Antimadridista »

Jeg aner heller ikke hvor tæt vi rent teknisk set har været på en konkurs. Men der kan ikke være nogen tvivl om at vi har været ude hvor remmen strammede og, oversat til et familiebudget, der nok har været havregryn til aftensmad et par gange om ugen..

Det har nok også været til Barcas held at vi har haft den status og tiltrækningskraft ift sponsorater og aftaler og ift den kvalitet vi har haft i “huset” der har gjort at vi stadig har kunnet tiltrække interesserede samarbejdspartnere mm ift alle mulige kontraktlige aftaler.

Der har nævnte franske klubber nok ikke haft den “stjerne på fodboldhimmelen” som kunne give dem tid, plads og rum til at få vendt skuden..

Men det bliver i sidste ende nok meget i hvor høj grad vi teknisk set har været på randen af konkurs..eller bare været godt ude at skide…

Brugeravatar
whidgee
Har takket: 185 gange
Blevet takket: 371 gange

Indlæg af whidgee »

hackmann skrev:
søn sep 08, 2024 11:04 am
whidgee skrev:

whidgee skrev:
...
whidgee skrev:
whidgee skrev:
...
whidgee skrev:
whidgee skrev:

hackmann skrev:

mundodeportivo.com
...
marca.com
Tak for et fremragende indspark til debatten og din iver for at sikre faktuelle oplysninger i argumentationen. Her er lidt citater, som kan berige din søndag aften:
A year ago, it was practically Chapter 11. We had to work very hard to revert the financials and avoid bankruptcy
With those figures, a private company would have entered into bankruptcy. However, we did not flinch and we took brave decisions to avoid tragedy
And for an organisation in Barcelona that was, in the words of former chief executive Ferran Reverter, "technically bankrupt"
Twelve months earlier, Barca were nearing bankruptcy, and, presumably, no longer part of Europe's elite. Laporta inherited a club that was over €1 billion in debt
The new board of directors and its new executive structure encountered an economic and financial situation marked by negative equity and in a situation of technical bankruptcy, Barcelona said
Look, in 2021, we were looking at bankruptcy. That situation was solved, so in 2022-2023 things were better
Laporta said his administration had been forced to seek an €80m loan in order to pay players as soon as it took over after March’s elections, that they have since had to agree another credit of €550m in order to restructure debts, and that they are in effect bankrupt, with the club’s net worth standing at minus €451m
An audit of FC Barcelona found that the team was technically bankrupt when club president John Laporta took over in March

Brugeravatar
Michman
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 678 gange

Indlæg af Michman »

Ud med dig..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..

Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Kvoller
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 941 gange
Blevet takket: 687 gange

Indlæg af Kvoller »

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 621 gange
Blevet takket: 631 gange

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Jeg har sagt lige siden Messi sagen med Laporta at han i virkeligheden er en Dr. Mann fra Insterstellar, for dem der forstår sådan en reference…
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Filten
Geografisk sted: Randers
Har takket: 421 gange
Blevet takket: 254 gange

Indlæg af Filten »

SpillerSomMESSI skrev:
søn jan 05, 2025 12:03 pm
Jeg har sagt lige siden Messi sagen med Laporta at han i virkeligheden er en Dr. Mann fra Insterstellar, for dem der forstår sådan en reference…
Ja bare det, at han lovede Messi ville blive forlænget for derefter i sidste øjeblik at melde ud, at det ikke kunne lade sig gøre alligevel. Der skulle han imo have haft en fyreseddel.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

Brugeravatar
Dytrax
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2189 gange
Blevet takket: 1287 gange

Indlæg af Dytrax »

🗳️ Jordi Farre will present a motion of no confidence against President Laporta tomorrow at the Camp Nou offices.

🗳️ Farre, as he did in 2020 with Bartomeu, decided to take action. The problems with Olmo and Pau Victor's registrations were the last straw for him.

[Diario Sport]

Dumle
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 28 gange

Indlæg af Dumle »

Dytrax skrev:
man jan 06, 2025 11:57 pm
🗳️ Jordi Farre will present a motion of no confidence against President Laporta tomorrow at the Camp Nou offices.

🗳️ Farre, as he did in 2020 with Bartomeu, decided to take action. The problems with Olmo and Pau Victor's registrations were the last straw for him.

[Diario Sport]
Jeg elskede Laporta første gang og havde store håb denne, men ja for mig er tiden også inde til at gå en ny vej og måske vigtigst af alt få nogle ind der kan skabe lidt gennemsigtighed så vi fans måske ved hvor vi i virkeligheden står, også selv hvis den vigtighed afsløre at økonomien er til rotterne og 1:1 reglen er langt langt væk

Brugeravatar
Barca80
Har takket: 83 gange
Blevet takket: 260 gange

Indlæg af Barca80 »

❗️Barcelona have presented all documents to the Sports Council. Now way we wait for the response.

#AD
Ååhhhh, hvor har jeg fået spat af det her. Jeg er bare træt af konstant kaotisk klubstyring baseret på chancer, ricisi, lappeløsninger, uorden osv. :|

Er der ikke snart en ende på det?

Brugeravatar
Puyols_garn
Har takket: 103 gange
Blevet takket: 75 gange

Indlæg af Puyols_garn »

Barca80 skrev:
tirs jan 07, 2025 1:58 pm
❗️Barcelona have presented all documents to the Sports Council. Now way we wait for the response.

#AD
Ååhhhh, hvor har jeg fået spat af det her. Jeg er bare træt af konstant kaotisk klubstyring baseret på chancer, ricisi, lappeløsninger, uorden osv. :|

Er der ikke snart en ende på det?
Jeg håber på at alle kontroverserne ender i reformer der øger gennemsigtigheden af ledelsens arbejde, og at man får oprettet et politisk uafhængigt organ der kan agere vagthund. Oppositionen bliver virkeligt nødt til at smede mens jernet er varmt. Det er nu man måske har en åbning til at presse det igennem.

Besvar