Francesc "Tito" Vilanova

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Francesc "Tito" Vilanova

Indlæg af Visca El Barca »

D'Alessandro (coach Vilanova at Figueres): "Tito is totally prepared. He's not just a great successor, he's a great coach." [com radio]
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Drake
Indlæg: 4330
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2587 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Francesc "Tito" Vilanova

Indlæg af Drake »

Jeg har en fornemmelse at Tito er et forkert valg, og så synes jeg også det er lidt kedeligt :roll:

Jeg så gerne Marcelo Bielsa, for jeg synes at vi trængte til noget nyt.

Jeg synes at vores spillestil er blevet lidt for gennemskueligt, kan ikke se hvad Tito skulle kunne gøre anderledes eller fornye det, for den spillestil vi har nu skulle angiveligt være mange at Tito ideer. såå jeg havde håbet på lidt mere fornyelse, selv om jeg stadig er rigtig glad for den spillestil vi har nu, og som Tito formentlig vil føre videre uden særlige ændringer.

Men lad os håbe at det er det rigtige valg ;-)
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Parla
Indlæg: 785
Tilmeldt: tors apr 21, 2011 3:26 pm
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Francesc "Tito" Vilanova

Indlæg af Parla »

Drake skrev:Jeg har en fornemmelse at Tito er et forkert valg, og så synes jeg også det er lidt kedeligt :roll:

Jeg så gerne Marcelo Bielsa, for jeg synes at vi trængte til noget nyt.

Jeg synes at vores spillestil er blevet lidt for gennemskueligt, kan ikke se hvad Tito skulle kunne gøre anderledes eller fornye det, for den spillestil vi har nu skulle angiveligt være mange at Tito ideer. såå jeg havde håbet på lidt mere fornyelse, selv om jeg stadig er rigtig glad for den spillestil vi har nu, og som Tito formentlig vil føre videre uden særlige ændringer.

Men lad os håbe at det er det rigtige valg ;-)
Bare fordi man kører en stil betyder det ikke at man ikke kan forbedre den. Guardiola havde arbejdet på det samme hvis han blev i klubben.

Jbninc

Re: Francesc "Tito" Vilanova

Indlæg af Jbninc »

Nu kunne det tænkes, at Tito selv har nogle ideer, der ikke har set dagens lys i Guardiola-æraen. Det kunne jo være, at der var noget dér, der kunne være gavnligt for holdet.

Jeg håber, at han vil prøve at introducere nogle mere direkte facetter i spillet, da vi har manglet det mod Chelsea og Real Madrid, der sagtens har kunnet affinde sig med, at vi havde bolden uden for feltet uden at være farlige.

Tito er i hvert fald det sikre valg. Om det er det rigtige, bliver spændende at følge.

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: Francesc "Tito" Vilanova

Indlæg af emo »

Wup wup fcbarcelona.dk i nyheden...
Allez...

Mes Que Un Club

Re: Francesc "Tito" Vilanova

Indlæg af Mes Que Un Club »

Jeg er utrolig lettet over valget, og tror også at Tito er den rette mand.

Tænker dog hele tiden på, om vi ikke har taget den "sikre" løsning? Vi har snakket om, at vi gerne skulle have en træner, som er i stand til at få lavet en plan b, når vores plan a ikke virker. Det har Pep aldrig rigtig formået. Det eneste jeg er bange for med Tito er, at han ligner for meget Pep på alle punkterne.

Derfor kunne vi måske godt have taget en chance med trænervalget.

Men lad os nu se. Som sagt, er jeg super glad for at Tito har fået jobbet og tror han vil gøre det fantastisk. Forhåbentlig kan han få lavet nogle justeringer, Pep ikke kunne se.

Men savner altså også Pep. Bliver mærkeligt ikke at se ham på sidelinjen. Men han skal nok komme tilbage en dag!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Francesc "Tito" Vilanova

Indlæg af Visca El Barca »

Puyol: "Tito is the best possible successor, he knows the team better than anyone. The philosophy, the model continues. He has our support."
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Jbninc

Re: Francesc "Tito" Vilanova

Indlæg af Jbninc »

emo skrev:Wup wup fcbarcelona.dk i nyheden...
Man er vel medieliderlig :)

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Francesc "Tito" Vilanova

Indlæg af Visca El Barca »

Jeg kan ikke forstå, at Tito bliver kaldt "det sikre valg". Manden har aldrig stået i spidsen for et hold på topniveau, Barca bliver hans første store job, der er pres på ham. Hvis det er noget, så er det satset, ledelsen satser igen, ligesom de gjorde det i 2008.

Det sikre valg havde i min verden været Bielsa, eller Capello, eller de andre etablerede navne, folk som har med i gamet, haft cheftrænerjob, og kender til presset. Her vælger man at satse, selvom man ikke med 100% ved, hvordan Tito vil reagere, når der bliver stillet spørgsmålstegn ved alt Barca foretager sig, især fra modstanderen og omverdenen.

Hvordan han vil reagere eller tackle de angreb, som 100% kommer fra Madrid baserede medier, eller hvordan han vil tackle oversætteren ( som helt sikkert vil prøve at gå benhårdt efter Tito, fra dag 1), eller hvordan han vil reagere, når hver næsten hver gang Barca vinder, så bliver man beskyld for korruption, diving, dommertække og alt mulig andet.

Til at håndtere den slags situationer, så havde folk som Capello, Blanc, Bielsa, Lippi med andre været det sikre valg. Men ledelsen valgte Tito, det er et sats. Det eneste sikre er, at man beholder samme spillestil, og det er heller ikke sikkert. Det er i hvert fald ikke nemt. at fastholde samme spillestil. I min optik havde det været mere sikkert og konservativt, hvis man havde sagt, ok vi kan ikke opnå det Pep har opnået, hverken spillemæssigt eller resultatmæssigt (manden har vunder 13 ud af 18 mulige trofæer og har haft mest boldbesiddelse i alle sine kampe), vi vælger derfor at ruske godt og grundigt i tingene, ansætter en mand der har en helt anden filosofi, for så kan man i hvert fald ikke forlange samme spil som Pep. Det gør man ikke, man vælger Tito, og nu vil folk jo bare kræve det samme, at man præsterer på samme niveau, at man scorer ligeså mange mål, at man er ligeså dominerende. Det er i min optik ikke et sikkert valg.

Hvis jeg kender Barca ret, og hvordan tingene hænger sammen i og omkring klubben, så vil man endda stille spørgsmålstegn ved så basale ting som boldbesiddelse. Altså, jeg kunne forestille mig at vil blive blæst op, hvis Barca under Titio f.eks har mindre boldbesiddelse end modstanderen i en kamp.

Derudover, fordi vi alle nu regner med, at ikke meget vil være anderledes, så vil allesammen også være mindre tilbøjelige til at tage imod forandringer. Vi går allesammen rundt, at der vil blive spillet på præcis den samme måde som under Pep, men vi ved det ikke. I princippet kunne Tito have masser ideer, som ikke kom til udtryk under Pep, det er jo ikke sikkert at alle hans ideer blev accepteret af Pep f.eks, selvom de har samme syn på fodbold. Det vil sige, når han laver nogle ændringer (og det er jeg sikker på han vil), så vil vi sætte spørgsmålstegn ved det, især hvis tingene ikke går lige efter planen. Så vil det ikke være noget med Plan B, og at Pep manglede det, men folk vil sige, jamen Pep lavede jo ikke disse ting, og hans plan A holdt hele vejen.

Som sagt, det her er i den grad et sats, sådan som Søren også siger det i EB.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: Francesc "Tito" Vilanova

Indlæg af emo »

Hvis han som assistent i fire år i Barcelona, i perioden hvor de klart har domineret alt og alle og blevet angrebat af alt og alle ikke har lært at takle pressen, anklagerne, situationerne, presset, osv., så er der noget galt med selve personen Tito. For mig et det en selvfølge at han kan takle alt der må komme, en assistent er nok meget mere inde over tingene end vi går rundt og tror.

Jeg vil ikke mene at etablerede navne der ligger langt fra Barcelonas koncept er sikre valg, en Capello ville aldrig være et sikkert valg, han kan ikke spille fodbold som Barcelona vil have det, og som spillerne i Barcelona er skræddersyet til. Bielsa er måske det tætteste man kommer på et sikkert valg til posten, men det skulle ikke være ham, af nogle årsager som vi ikke kender, måske hans kontrakt med Bilbao, måske fordi ledelsen ikke fandt ham god nok til jobbet... osv..
Allez...

vamosbarca

Re: Francesc "Tito" Vilanova

Indlæg af vamosbarca »

Visca El Barca Ja det er et sats,men ville det ikke osse være et sats at tage en hvilken som helst træner udefra?hvem siger villas boas eller bilsa ville have slået til,der er der jo ingen garanti for.Det er osse et sats at stå op og gå på job man kunne jo bleve kørt ned,nogen gange må man tage en chance,det har barcas ledelse så gjort,så må vi se hvad der sker.Jeg forstår ikke hvorfor vi pludeselig skulle lave om på hele spillestilen,hvorfor det?det er barcelona det her det er måden at spille på det ligger dybt i klubbens sjæl,og ret beset funger det jo bortset fra de sidste 3 kampe hvor vi må siges heller ikke ligefrem at have været heldige 5 stolpeskud der lige så godt kunne være gået ind.
Jeg håber tito fortsætte det gode arbejde pep har startet,justeringer er der altid plads til,men måden at spille på er barcas stil og det er den der har henryket millioner af fans,hvorfor ændre det nu?
Til sidst vi må osse sige vi er heldige i disse år at have så vanvittige gode spillere,det er der jo ingen garanti fortsætter om f.e.k.s 10 år. :smile:

Jbninc

Re: Francesc "Tito" Vilanova

Indlæg af Jbninc »

Visca El Barca skrev:Jeg kan ikke forstå, at Tito bliver kaldt "det sikre valg". Manden har aldrig stået i spidsen for et hold på topniveau, Barca bliver hans første store job, der er pres på ham. Hvis det er noget, så er det satset, ledelsen satser igen, ligesom de gjorde det i 2008.
Der er jo ingen, der er det sikre valg, men en mand, der har fulgt Pep i fire år, og som angiveligt har været med på råd i en overhængende grad, er ikke et kæmpe sats rent fodboldfagligt. Han kender klubben, spillerne - og spillerne kender ham - og er tro mod filosofien.

Jeg kan være en smule bange for, at han er handlingslammet i starten, men ellers ligner det en stabil person at sætte bag roret.

Det spændende bliver selvfølgelig hans ageren i medierne, som jeg egentligt tror bliver en tro kopi af, hvad Guardiola gjorde. Kedeligt, forudsigeligt og politisk korret. Men han kunne jo overraske, selvom det lyder usandsynligt.

Brugeravatar
Wennerberg
Forum Admin
Indlæg: 916
Tilmeldt: man apr 25, 2005 8:38 pm
Har takket: 63 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Francesc "Tito" Vilanova

Indlæg af Wennerberg »

Wennerberg
Forum Admin

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Francesc "Tito" Vilanova

Indlæg af Elbarca »

Selvfølgelig er det et sats. Men i mine øjne er Tito det bedste sats vi kunne gøre. Personligt havde jeg ikke overvejet Tito pga hans sygdom, men når han tager imod udfordringen må det betyde han er frisk nok.

Jeg har altid været nysgerrig omkring Tito. Der er ingen tvivl om den respekt Pep har for ham. Tror aldrig jeg har bemærket sådan en respekt fra cheftræneren til en assistent før. Jeg tror der er cojones i Tito.

At ændre spilfilosofi vil være selvmord. Filosofien har været den samme siden Cruyf. Den er blot blevet udviklet til hvad den er i dag. Vil man have et andet spilkoncept bør man nok kigge efter andre klubber

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Francesc "Tito" Vilanova

Indlæg af Brombi »

Det er jo diiig :D

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 22 gæster