Xavier Hernandez Creus

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Parla
Indlæg: 785
Tilmeldt: tors apr 21, 2011 3:26 pm
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Parla »

Barca80 skrev:
man jan 29, 2024 10:23 am
Parla skrev:
man jan 29, 2024 10:12 am
Problemet er at alle de midtbanespillere du nævner er bedre offensivt og ikke vinder nogle bolde. Sidste sæson var Gavi og Busquets de to spillere på holdet som vandt flest bolde med stor margin.
Ja, du har en pointe. Det ville også være bedre med en vaskeægte DM på holdet.

Men selv med bolderobrende Busquest og Gavi har Xavi altså heller ikke ligefrem imponeret som træner. Synes der er så mange aspekter i spillet der har fejlet alt for længe. Svingende præstationer, samt præstation over samtlige 90 minutter er the main issue på holdet, hvilket er en mental ting imo. Det også sjældent vi lukker en kamp når vi kommer foran, hvilket sidste sæsons mange smalle sejre også var et udtryk for.
Ja vi har manglet den kontrol vi normalt har med masser af pasninger og olé alt imens modstanderholdene sprinter rundt

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15015
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1687 gange
Blevet takket: 1124 gange
Kontakt:

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Lopezzz »

Barca80 skrev:
man jan 29, 2024 9:38 am
Jeg er overbevist om, at det primært er en mental ting, som Xavi ikke har lykkes at sparke ind i hovedet på spillerne. Med mentalt menes der; diciplin, motivation og koncentration over 90 minutter hos spillerne.
Der er jeg fuldstændig enig med dig.
Som Barca tilhænger i mange år har jeg aldrig set mit hold brokke sig til dommeren og slår ud med armene ved de mindste fejl. Det har de snart gjort 3-4 år i træk. Deres attitude er meget bekymrende.
Noget som træneren burde have styr på men han er enten blind eller dårlig til at indføre disciplin på holdet.
MDCCCXCIX

Kvoller
Indlæg: 5160
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 797 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Kvoller »



Men underskrev en kontraktforlængelse for et par måneder siden?

Antimadridista
Indlæg: 9237
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Antimadridista »

Kvoller skrev:
tirs jan 30, 2024 6:55 pm


Men underskrev en kontraktforlængelse for et par måneder siden?
Jeg har godt nok mistet meget for ham. Alt handler om at fremstille sig selv så godt som muligt :-o

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1772
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Barca80 »

Xavi: "Det er grusomt at træne Barca. Sådan føler jeg det. Folk får dig til at føle, at du ikke er noget værd. Det er ikke en fornøjelse. Det føles som om, at dit liv er på spil hele tiden"

Mig: "Åhh, jamen hvad havde du da forventet i klodens største klub? Troede du virkelig det var ligesom Qatar, hvor du gabende stod på sidelinjen med bind for øjnene og hev 20 sejre hjem i træk?".

Xavi: "Jeg synes ikke, at man værdsætter vores arbejde nok og man føler sig ikke værdsat som Barca-træner. Man føler en generel udmattelse, som vi har forsøgt at stå imod i en af klubbens mest vanskelige perioder, men vil jeg ikke mere".

Mig: "Hør nu her makker. Det er jo ikke din fars baggård det her vel. Hvis du spiller underholdende og leverer varen, så bliver du også værdsat. Hvis du spiller som lort, som du jo har gjort længe, ja så bliver du naturligvis ikke værdsat. Så simpelt er det faktisk".

Xavi:
"'Med hånden på hjertet vil jeg altid være taknemmelig for Joan Laporta. Selv i de sværeste tider ønskede han, at jeg fortsatte".

Mig: "Hvis det virkelig passer, så er ham Laporta da ikke helt rask i knolden, siden han nærmest sætter dig højere end klubben. Fejler du, så skal du jo bare videre og det kan kun gå for langsomt. Undskyld jeg siger det, men du vil ikke blive savnet -
i hvert fald ikke som træner". :thumbup:

nosslo15
Indlæg: 1039
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 151 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af nosslo15 »

Jeg vil blot, som Kubala, lige minde folk herinde om tonen. Og navnlig RESPEKTEN.

Hvilke andre trænere med et ry, som blot kommer i nærheden af det, som Xavi har, som spiller godt nok, ville risikere det, som Xavi har risikeret? Det han gjorde krævede de største nosser og et fuldstændigt kompromiløst engagement og klubhjerte.

Han overtog fra Koeman, et hold som sejlede fuldstændigt og i en klub, hvis økonomi, alle andre klubber i Europa fortalte vittigheder om. Det var vitterligt kniven for struben fra dag 1. Da Deco kom til begyndte Xavi at få indskrænket sine beføjelser og da har han formodentlig truffet beslutningen. Han har været ekstremt fleksibel i forhold til sin egen fodboldfilosofi for at hjembringe et mesterskab til klubben i den sværeste tid af alle - og hvad er takken?

Jeg forstår godt at folk er følelsesmæssigt engagerede, men måske administrator burde kigge lidt på folks sprogbrug herinde: "spiller som lort", når det bliver decideret KLUB-UNDERGRAVENDE!

At sige at en træner spiller som lort er simpelthen for vulgært, for forsimplet og for respektløst, hvis man da er en ægte culee og ikke en madridista troll.

Men det er du da ikke, vel Barca 80?

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1772
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Barca80 »

nosslo15 skrev:
ons jan 31, 2024 12:44 am
Jeg vil blot, som Kubala, lige minde folk herinde om tonen. Og navnlig RESPEKTEN.

Hvilke andre trænere med et ry, som blot kommer i nærheden af det, som Xavi har, som spiller godt nok, ville risikere det, som Xavi har risikeret? Det han gjorde krævede de største nosser og et fuldstændigt kompromiløst engagement og klubhjerte.

Han overtog fra Koeman, et hold som sejlede fuldstændigt og i en klub, hvis økonomi, alle andre klubber i Europa fortalte vittigheder om. Det var vitterligt kniven for struben fra dag 1. Da Deco kom til begyndte Xavi at få indskrænket sine beføjelser og da har han formodentlig truffet beslutningen. Han har været ekstremt fleksibel i forhold til sin egen fodboldfilosofi for at hjembringe et mesterskab til klubben i den sværeste tid af alle - og hvad er takken?

Jeg forstår godt at folk er følelsesmæssigt engagerede, men måske administrator burde kigge lidt på folks sprogbrug herinde: "spiller som lort", når det bliver decideret KLUB-UNDERGRAVENDE!

At sige at en træner spiller som lort er simpelthen for vulgært, for forsimplet og for respektløst, hvis man da er en ægte culee og ikke en madridista troll.

Men det er du da ikke, vel Barca 80?
Tak for dagens grin :razz:

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15015
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1687 gange
Blevet takket: 1124 gange
Kontakt:

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Lopezzz »

Nu når jeg tænker på Xavis første dage som træner hvor han fik ros fra samtlige Barca stjerner og specielt fra Pep Guardiola der sagde at Xavi er skabt til Barca tænker jeg at han er en stor kujon fordi han sagde op.
Han stikker af som en kylling fordi han ikke kunne tåle de mange dårlige resultater.
Han har heller ikke helt forklaret hvorfor han forlader klubben, kun at han har taget beslutningen efter sidste Clasico. En rigtig mand ville have indrømmet at tingene ikke fungerede godt og at han har fejlet eller kunne ikke får holdet på det rigtige spor fordi han manglede erfaring eller noget.
Jeg ville aldrig forlade Barca på den måde. Jeg ville kæmpe til det sidste og prøve at løse problemerne.
Han har svigtet klubben.
MDCCCXCIX

Kvoller
Indlæg: 5160
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 797 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Kvoller »

Arrrh. Han siger klubben har brug for forandring og at han har taget beslutningen for sit eget, familiens men ikke mindst klubbens bedste.
Jeg tænker også det måske har været for stor en mundfuld, men at kalde ham en kujon og kylling fordi han siger op, det er sgu noget mærkeligt noget. Havde det været bedre at han blev fyret sidst på sæsonen? Da han siger op, sparer han også klubben for en masse penge, man skulle have betalt ham som kompensation.

DeanCassady
Indlæg: 1591
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 218 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af DeanCassady »



Store ord fra Henry.
Robert Zimmerman

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Dytrax »

Xavi's decision may change, The coach's environment says that 'in football you never know'. [El Chiringuito TV]

Kvoller
Indlæg: 5160
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 797 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Kvoller »

Lage I mærke til bænkens reaktion på Xavis gule? :lol: :lol:


nosslo15
Indlæg: 1039
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 151 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af nosslo15 »

22 gule. Og 2 røde. 😵💫😵💫😵💫

Det er satme noget af en score han holder sig, den gode Hernandez.

På en måde er jeg stolt af ham, for der ligger vel egentlig også et statement bag denne opførsel.

Selv om jeg udemærket er klar over, at det ikke umiddelbart gør noget godt for holdet at han får karantæne, men han kan jo alligevel være i omklædningsrummet i pauserne og selvfølgelig sætte taktikken før kampen.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5491
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 574 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Man kan mene hvad man vil om Carlo, men han optræder 95% af tiden som en rolig og værdig person, der sjældent opildner dommere, ej heller journalister.. jeg er meget mere til den type, og det ser også ud til at den ro og værdighed han udstråler forplanter sig i spillerne.. som altid har ro og tro på tingene, og går ikke i panik.

Jeg synes Xavi sætter meget panik og frustration i spillerne... Det er dommernes skyld, vi er offeret for alt muligt..
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af emo »

Hmm...

Xavi har været spiller, og kender ligaen og forbundet godt, så han har måske noget at have sine fustrationer i. Desuden så synes jeg at det er nemt for ham at modtage kort fremfor andre trænere, feks., Carlo.

Carlo er en gentleman udad til, Xavi er en rod.

Den gestus med hånden i går, skulle den virkelig give det andet kort, lige efter? Ej.
Allez...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 40 gæster