Xavier Hernandez Creus

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Paulinho15
Indlæg: 522
Tilmeldt: man jun 29, 2020 11:16 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 394 gange
Blevet takket: 107 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Paulinho15 »

Numsbah skrev:
søn aug 27, 2023 3:28 pm
Hej alle cules.
Jeg bliver simpelthen nødt til at komme ud med min mening om den nuværende træner: Xavi.
Jeg er med på at han er en legende i klubben - en af de allerstørste og en kæmpe profil på det måske bedste spillende fodboldhold nogensinde.
MEN…….som træner er jeg overhovedet ikke imponeret - som i slet ikke. Hvor mange kampe har holdet spillet godt under hans ledelse? For mig at se kan de tælles på en hånd. Hvad sker der med Barca-stylen? Her tænker jeg på den hurtige offensive indstillet pasningsorienteret fodbold som er grundlæggende i klubbens DNA. Helt fra lilleput holdene i La Masia er det det der er hovedingrediensen. Xavi’s hold spiller kedeligt, langsomt, uinspirerende, defensivt og det krydret med en 4-4-2 lignende opstilling.
Han har stort set fået de spillere han har bedt om til trods for klubbens økonomi. Og lad nu være med at blive ved med at ville købe nye halv gamle spillere som ikke rigtig bidrager med det store alligevel. Jeg er med på at der skal være erfaring på et hold men det mener jeg stadig der findes i Stegen, De Jong, Roberto (ikke at han behøver at spille), AC, Lew. Hvorfor ikke satse på egne talenter som jo gang på gang beviser deres værd og har en sult, fart, uimponerethed og masser af gejst. Jeg har desuden svært ved at forstå situationen omkring Fati. Jeg er med på at han har haft sine skader men har har vel heller ikke fået en fair chance for at finde sit gamle niveau. Han er jo mest blevet brugt som indskifter i det 75.min eller senere. Og de gange han kommer på banen synes jeg jo netop at han har noget fart og tør tage sine afslutninger og driblinger. Tror han ville blomstre mere med tillid og flere minutter på banen.
Jeg synes Xavi fejler enormt som træner til trods for det vundne mesterskab. Men kom det ikke også på en billig baggrund med et Real hold der, hvor utroligt det end lyder, spillede endnu dårligere en Barca. Jeg har svært ved at se dette hold udvikler sig under Xavi’s ledelse og min tålmodighed er efterhånden ret begrænset. Og det gør det bestemt ikke bedre at jeg om lidt skal se en 4-4-2 holdudtagelse med Gavi på kanten eller noget…….
Tak for at måtte komme af med lidt af mine frustationer.
Jamen, jeg er som sådan enig. Jeg synes, at det var usmageligt sidste år, at Laporta solgte ud af klubbens aktiver for at forstærke holdet.

Allerede dengang ønskede jeg, at Xavi i stedet satsede på egne talenter og gav dem i chancen i stedet for at hente de spillere som klubben gjorde.

Så havde vi også stået langt bedre økonomisk nu og kunne måske nu have hentet Roque, Wirtz og en ordenligt erstatning på DM nu.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

emo
Indlæg: 17788
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af emo »

Det havde højest sandsynligt ikke givet os et mesterskab, som betyder meget, også penge. Og hvem ved om vi var kommet i top 4 med egne talenter og misset chl...

Tror det er en svær svær situation de kæmper med i klubben og de ved nok bedst trods alt.
Allez...

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1781
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Barca80 »

Numsbah skrev:
søn aug 27, 2023 3:28 pm
Hej alle cules.
Jeg bliver simpelthen nødt til at komme ud med min mening om den nuværende træner: Xavi.
Jeg er med på at han er en legende i klubben - en af de allerstørste og en kæmpe profil på det måske bedste spillende fodboldhold nogensinde.
MEN…….som træner er jeg overhovedet ikke imponeret - som i slet ikke. Hvor mange kampe har holdet spillet godt under hans ledelse? For mig at se kan de tælles på en hånd. Hvad sker der med Barca-stylen? Her tænker jeg på den hurtige offensive indstillet pasningsorienteret fodbold som er grundlæggende i klubbens DNA. Helt fra lilleput holdene i La Masia er det det der er hovedingrediensen. Xavi’s hold spiller kedeligt, langsomt, uinspirerende, defensivt og det krydret med en 4-4-2 lignende opstilling.
Han har stort set fået de spillere han har bedt om til trods for klubbens økonomi. Og lad nu være med at blive ved med at ville købe nye halv gamle spillere som ikke rigtig bidrager med det store alligevel. Jeg er med på at der skal være erfaring på et hold men det mener jeg stadig der findes i Stegen, De Jong, Roberto (ikke at han behøver at spille), AC, Lew. Hvorfor ikke satse på egne talenter som jo gang på gang beviser deres værd og har en sult, fart, uimponerethed og masser af gejst. Jeg har desuden svært ved at forstå situationen omkring Fati. Jeg er med på at han har haft sine skader men har har vel heller ikke fået en fair chance for at finde sit gamle niveau. Han er jo mest blevet brugt som indskifter i det 75.min eller senere. Og de gange han kommer på banen synes jeg jo netop at han har noget fart og tør tage sine afslutninger og driblinger. Tror han ville blomstre mere med tillid og flere minutter på banen.
Jeg synes Xavi fejler enormt som træner til trods for det vundne mesterskab. Men kom det ikke også på en billig baggrund med et Real hold der, hvor utroligt det end lyder, spillede endnu dårligere en Barca. Jeg har svært ved at se dette hold udvikler sig under Xavi’s ledelse og min tålmodighed er efterhånden ret begrænset. Og det gør det bestemt ikke bedre at jeg om lidt skal se en 4-4-2 holdudtagelse med Gavi på kanten eller noget…….
Tak for at måtte komme af med lidt af mine frustationer.
Jamen velkommen til koret. Jeg har haft den mening længe (og ret alene), at Xavi slet ikke er egnet til at lede en så stor klub som Barcelona. Han mangler så meget, at man skulle tro det var løgn.

Men ja, fantastisk spiller og klub legende, men bare slet ikke klar til at være træner på højeste niveau.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7277
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1900 gange
Blevet takket: 1137 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Dytrax »

Barça have reached an agreement with Xavi for a contract extension until 2026. [MARCA]
Så er der i hvert fald arbejdsro.

Antimadridista
Indlæg: 9261
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 933 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Antimadridista »

Dytrax skrev:
man sep 04, 2023 5:34 pm
Barça have reached an agreement with Xavi for a contract extension until 2026. [MARCA]
Så er der i hvert fald arbejdsro.
SÅDAN! Så kører vi ;-)

Men altså, når en middelmådig Zidane kunne vinde en CL tripple, så MÅ der være håb også for vores lille hidsigprop :grin:

Hristo
Indlæg: 363
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Hristo »

Antimadridista skrev:
man sep 04, 2023 6:29 pm
Dytrax skrev:
man sep 04, 2023 5:34 pm
Barça have reached an agreement with Xavi for a contract extension until 2026. [MARCA]
Så er der i hvert fald arbejdsro.
SÅDAN! Så kører vi ;-)

Men altså, når en middelmådig Zidane kunne vinde en CL tripple, så MÅ der være håb også for vores lille hidsigprop :grin:
Jeg håber bare de husker at anføre i kontrakten, at Xavi er ansvarlig for at udvikle taktikken med holdet, og ikke kun omvendt. Og at det ikke er nok at forlange, at spillerne løser alt ved at spille bolden rundt i trekanter eller bruge den tredje mand. Vores kære mister skal bevise at han kan skabe et fodboldhold, så det er helt tydeligt inde på banen. Og så er jeg også glad😊

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1781
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Barca80 »

Efter gentagende dårlige kampe under Xavi ville jeg ønske at jeg kunne sige "vi mangler meget, men vi er småt på vej mod den rigtige retning!".

Men nej, det kan jeg bare ikke sige. Der er slet ikke tegn på ændring fra kamp til kamp. Det er konstant kedelige og chancefattige smalle sejre vi med nød og næppe henter hjem.

Man kunne nemt pege fingre af bestemte spillere, men hovedansvaret ligger alene hos Xavi. Han har fået rigeligt med spillere som kan forme hans filosofi. Det har bare ikke lykkes for ham at skabe noget godt på banen.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7277
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1900 gange
Blevet takket: 1137 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Dytrax »

🚨 Xavi will introduce rotations in his next lineups. Íñigo Martínez, Ferran Torres, Fermín, Marcos Alonso and Sergi Roberto have serious options to start in either of the next two matches

[Via: Sport 🥉]
Så skal vores anfører have spilletid! Bare modstanderne nu ikke bliver nervøse ved udsigten til de mange chancer, der bliver givet væk.

Kvoller
Indlæg: 5182
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 798 gange
Blevet takket: 587 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Kvoller »

Glæder mig til at se Alonso på VB og Roberto på HB samtidig. Det bliver olympisk!

Hristo
Indlæg: 363
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Hristo »

Kvoller skrev:
tirs sep 12, 2023 5:41 am
Glæder mig til at se Alonso på VB og Roberto på HB samtidig. Det bliver olympisk!
Andre klubber havde måske valgt at kombinere en stærk back med Roberto eller Alonso på den anden back. Og evt justere i pausen så alle vigtige backs (Balde, Cancelo, evt Kounde) højst får en halvleg. Vi går all in og smider to svage led på på een gang. Måske endda til fuld spilletid. Det er jo high risk-bold lige som vi elsker det😂

kklaus
Indlæg: 9729
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 632 gange
Blevet takket: 1283 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af kklaus »

Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1781
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Barca80 »

:cry: :cry: :cry:

DrGink
Indlæg: 698
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 668 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af DrGink »

Barca80 skrev:
lør sep 23, 2023 3:31 am
:cry: :cry: :cry:
Come on Barca80. Hvis det fortsætter som de sidste 2 kampe så ser det da godt ud.

Hristo
Indlæg: 363
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Hristo »

DrGink skrev:
lør sep 23, 2023 8:07 am
Barca80 skrev:
lør sep 23, 2023 3:31 am
:cry: :cry: :cry:
Come on Barca80. Hvis det fortsætter som de sidste 2 kampe så ser det da godt ud.
Man kan også spørge om Xavi har leveret resultatmæssigt? Ja, uden tvivl.
Og nu ser spillet faktisk også rigtig godt ud efter der er kommet nogle rigtig dygtige spillere til.
Så det er helt logisk Xavi forlænges.
Desuden - hvilke andre trænere er det som står klar, hvor vi har råd, hvor de kan klare presset i en klub som Barca over de mange sæsoner de skal præge holdet og som er en mærkbar fremgang fra den nuværende træner?

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af EasyBuddhist »

Hristo skrev:
lør sep 23, 2023 9:19 am
DrGink skrev:
lør sep 23, 2023 8:07 am
Barca80 skrev:
lør sep 23, 2023 3:31 am
:cry: :cry: :cry:
Come on Barca80. Hvis det fortsætter som de sidste 2 kampe så ser det da godt ud.
Man kan også spørge om Xavi har leveret resultatmæssigt? Ja, uden tvivl.
Og nu ser spillet faktisk også rigtig godt ud efter der er kommet nogle rigtig dygtige spillere til.
Så det er helt logisk Xavi forlænges.
Desuden - hvilke andre trænere er det som står klar, hvor vi har råd, hvor de kan klare presset i en klub som Barca over de mange sæsoner de skal præge holdet og som er en mærkbar fremgang fra den nuværende træner?
Enig, jeg kan heller ikke se, hvem der tilnærmelsesvis kan udfylde rollen i den tilstand klubben er i denne tid. Der er en massiv storm omkring Barca på alle mulige planer og Xavi kender om nogen klubben.

Dertil har han nu gjort sig nogle vigtige erfaringer som træner, mens man har været i konstant fremgang. Det har måske ikke altid været til at se på spillet, men i kulissen og i truppen er der blevet arbejdet til topkarakterer. Man stå et helt andet sted, end man gjorde, da Xavi tiltrådte og det er faktisk utroligt, man er nået så langt på så kort tid.

Der er stadig arbejde, der skal gøres, det er der altid, men der er blevet skabt et fundament, hvorfra kan konkurrere om de allerstørste titler de næste mange år og det skal Xavi selvfølgelig have chancen for at udnytte som træner. Alt andet vil være fuldkommen tåbelig
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 24 gæster