Xavier Hernandez Creus

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

PEP Guardiola er gud

Indlæg af PEP Guardiola er gud »

Der er vi så enige :D

Jaws

Indlæg af Jaws »

Xavi kåret til EM's bedste spillet. Meget godt klaret. Ved ikk helt om jeg synes kåringen er rigtig men han har spillet rigtig rigtig solidt. Må vel også give en god potion selvtillid at få kåringen.

Udover dette havde Barca også lige Iniesta, Puyol samt selvfølgelig Xavi på All-star holdet.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Indlæg af Flax_Generous »

Tillykke til Xavi. Han spillede en god og solid slutrunde. Når Spaniens midtbane får så meget ros som den gør kan det i særlig høj grad tilskrives Xavi som dikterede spillet fint - og samtidig fik scoret og lavet assists. Jeg vil ikke afgøre om han virkelig var den allerbedste, men han var i hvert fald tæt nok på til, at kåringen ikke er helt hen i vejret.
PEP Guardiola er gud skrev:Jeg kan godt acceptere at du mener Scholes og Cesc ikke er Ballack-typer, med dette mente jeg blot at de har nogenlunde samme rolle som Ballack, som afslutter, dog giver jeg dig ret i at de også er boldfordelere.
Xavi har vel lavet omkring samme antal mål som Fabregas i hele denne sæson (og lavet mange, mange flere hvis man kun tæller 2008 med). Han er også på niveau med Ballack scoringsmæssigt. Scholes har derimod kun lavet 2 mål i år. Alle 4 er strålende afsluttere (Scholes lavede over 20 mål på én sæson for 5-6 år siden - han har reelt udviklet sig fra hængende angriber til 'defensiv' playmaker), så forskellen i antal mål scorede skyldes ikke manglende evner i den henseende. Det skyldes nok snarere forskel i rollen på holdet. Scholes bliver altså ikke længere betragtet som afslutter, men derimod dybtliggende, defensiv fuldblodsplaymaker i samme type som Guardiola, Vieira eller Pirlo (Pirlo er dog lidt mere målfarlig end Scholes, men han sparker også frispark og skal ikke gardere helt så meget i det defensive). Det mest offensive Scholes normalt foretager sig er dybe stikninger og lange afleveringer fra side til side. Carrick har i øvrigt samme rolle, hvilket er lidt pudsigt da de ofte spiller samtidig på Uniteds hold, hvilket reelt betyder, at United så spiller med to 'defensive' playmakere.

Xavi har tidligere haft denne meget tilbagetrukne rolle, hvor man sagtens kan have en pasningsprocent på 95%, men i år - i fraværet af Deco og med Yayas opblomstring på den defensive midtbane - har han fået lov til at bevæge sig ind i feltet eller komme på skudhold på kanten af feltet. Det samme kan man sige om Fabregas i år. Xavi og Fabregas (og lidt Deco for Portugal, selvom han dog godt kan li' at drible meget) er altså mere ens i deres rolle på deres pågældende hold - traditionel playmaker dog med frihed til at bevæge sig ind i modstandernes felt. Til gengæld skal hverken Xavi eller Fabregas bekymre sig helt så meget om det defensive som Guardiola gjorde det og Scholes og Carrick gør det.

Ballack er en helt anden type midtbanespiller. Han afleverer meget sjældent til siderne som Scholes, Xavi og Fabregas stort set altid gør det, til gengæld er han et fysisk pragteksemplar som kan løbe mere end nogen anden, oftest fra boks til boks i stedet for fra side til side som Scholes eller fra side til side og så lidt frem som Xavi og Fabregas. Ballack kan altså dominere en midtbane på grund af sin fysik og vilje, mens Scholes og Xavi gør det på baggrund af snilde, fantastiske førstegangsberøringer og hurtige afleveringer. Begge typer kan dominere en kamp, mens Xavi, Fabregas og Ballack (og Scholes mod Barca) også kan afgøre dem med en scoring.

Alt i alt lader det sig dog ikke gøre at sammenligne Ballacks type med Xavis type i et forsøg på at finde ud af hvem som er bedst. Jeg ved dog godt hvilken slags spiller, jeg finder sjovest at følge på en fodboldbane. Og han vandt heldigvis prisen som turneringens bedste/mest betydningsfulde spiller.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15017
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1687 gange
Blevet takket: 1125 gange
Kontakt:

Indlæg af Lopezzz »

Maestro Xavi 8)
Denne mand er legende som Pele.
Han har slået sit navn fast i Europa for 6-7 år siden og er stadigvæk på toppen,
trods den lange skade som hold ham ude i mange måneder.
Genialt spiller.
Iniesta må være stolt at spille ved siden af ham.
MDCCCXCIX

Viggo

Indlæg af Viggo »

Jeg syns ikke han er mindre synlig, han er jo verdens bedste midtbane spiller, og det syns jeg at han viser i alle sine kampe, han er jo en fantastisk spil fordeler!! Glem ikke det........

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Indlæg af zqa »

Godt mål i dag mod Danmark. En af de bedste spillere på banen.
#jesuisSheep

Ja-d

Indlæg af Ja-d »




^Derfor er Xavi så stor en mand som han er. Jeg er stolt af at have sådan en spiller i Barca.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Indlæg af zqa »

Xavi får ifølge Sport snart præsenteret ny kontrakt. Den nye kontrakt vil se ham ende sin karriere i Barcelona, samtidig med han kommer op blandt de bedste betalte spillere i truppen. Desuden skulle der være mulighed for at han træder direkte ind i trænerteamet når han beslutter sig for at stoppe karrieren, eller når han kontrakt udløber.
#jesuisSheep

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Indlæg af emo »

Jeg er ikke fan af livstidkontrakter, mener at en spiller løbende skal gøre sig fortjent til en ny kontrakt. Man kan sige Xavi mere end har fortjent en forlængelse af sin kontrakt.

Livstidkontrakter er jeg bange for, at de har den virkning på spilleren at han ikke føler at skal give sig 100 procent i alle kampe + træning, i og med at han er sikret penge indtil han trækker sig. Ikke ensbetydende med at Xavi vil gøre dette, men er bange for at dette scenarium kan opstå.

den_nattergale

Indlæg af den_nattergale »

For guds skyld giv ham en stykke papir og lad ham skrive den løn på som han vil have! Den mand er uerstattelig og jeg mener han er den spiller i Barca af størst værdi og betydning for holdet.

http://www.bold.dk/snak/index.php?actio ... &id=807760

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Indlæg af Brombi »

den_nattergale skrev:For guds skyld giv ham en stykke papir og lad ham skrive den løn på som han vil have! Den mand er uerstattelig og jeg mener han er den spiller i Barca af størst værdi og betydning for holdet.

http://www.bold.dk/snak/index.php?actio ... &id=807760
Tror du seriøst han forlader? omg spild af tid

Nim

Indlæg af Nim »

Brombi skrev:
den_nattergale skrev:For guds skyld giv ham en stykke papir og lad ham skrive den løn på som han vil have! Den mand er uerstattelig og jeg mener han er den spiller i Barca af størst værdi og betydning for holdet.

http://www.bold.dk/snak/index.php?actio ... &id=807760
Tror du seriøst han forlader? omg spild af tid
tror også bare det er hans agent der mangler penge og skal skabe interresenter

Jbninc

Indlæg af Jbninc »

Ville være meget mærkeligt hvis Xavi og Fc Barcelona skulle skilles over små lønuenigheder. Manden er hele omdrejningspunktet på holdet. Ryger han til en anden klub, er det ikke pga. løn, men fordi han ønsker det. At Xavi skulle ønske at forlade Barca, ser jeg som helt ude i hampen. Mon ikke hans manager ligger lidt press på Barca, det jo ikke helt dumt.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Indlæg af zqa »

"Everything has been agreed upon. The amounts, the duration... We only need to sign it now. The new contract will expire in 2014, when I will be 34 years old. It's the contract of my life since it will allow me to retire at Barça.

I want to thank president Laporta for how he dealt with the situation and made us reach an agreement in the best possible way. Laporta called me on Friday, through my agent, and we finalized the deal. The renewal will be signed when Txiki Begiristain returns from Japan."
Xavi skriver under på ny kontrakt, så snart Txiki kommer hjem fra Japan.. Wuhu.
#jesuisSheep

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Indlæg af zqa »

Barcelona has today officially announced that Barcelona attacking midfielder and Spanish international Xavi (28) has signed this afternoon a contract renewal that will link him to the club until 2014 and includes a buyout clause of 80 million euro°. The former contract of the Catalan midfielder expired in the summer of 2010.

Barcelona president Joan Laporta, the player's agent Ivan Corretja, Barcelona sports vice-president Rafael Yuste, Barcelona board member Albert Perrín, Barcelona chief executive Joan Oliver, Barcelona sports director Txiki Begiristain, and Barcelona general director of football Raül Sanllehí assisted the signature of the Catalan player.

Xavier Hernández Creus joined Barcelona in 1991 and was promoted to the first team at the end of the year 1998.
Billede

edit: må jeg ikke poste billedere mere? ha ja..
http://3.bp.blogspot.com/_B1JtfOpd85I/S ... enewal.jpg
Senest rettet af zqa tirs dec 23, 2008 2:05 pm, rettet i alt 1 gang.
#jesuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 29 gæster